Doorgeefluik

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door ArrivaBas »

Op station Tilburg blijft een opgeloste storing tussen Duivendrecht en Amsterdam Muiderpoort op de ARGOS-borden hangen.
Verder heeft treinstel 2513 ook een voorliefde voor tulpen op de schermen. :Y
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door reisthijs »

Op Amsterdam Amstel aan de Amstelzijde, poortjes 1.1 t/m 1.6, staat in de avondspits slechts 1,5 poortje (het brede poortje is voor twee richtingen dus tel ik half mee) ingesteld als ingang.
Dat klopt niet met de vervoersvraag: er zijn in de avondspits veel meer incheckers dan uitcheckers. Nu sta je onnodog in de rij om in te checken.
De meerderheid van de poortjes zou hier ingang moeten zijn in de avondspits.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1483
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Doorgeefluik

Bericht door JordiBrabant »

Geen idee of je er wat mee kan, maar het proberen waard:
Volgens de NS-app zou treinstel 2467 geen toilet moeten hebben, maar die zit er wel in.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Doorgeefluik

Bericht door jelmerrr »

Op station Wierden zijn van die borden op het perron die de eerst volgende trein aangeven op spoor 3 het glas ingegooid. Er ligt nog wat glas op het perron bij spoor 3 maar dat is het blauwnet spoor. Nummers 31343 en 31344. Spoor 1 is ook ingegooid maar daar heb ik geen nummer van.

https://ibb.co/WcbMQJj (foto staat een week online als het goed is)

Schermen doen het wel maar een deel van de schermen is zwart van de beschadiging volgens mij
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
DDietzen
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Doorgeefluik

Bericht door DDietzen »

VIRM 8625 toont momenteel (rijdend als achterste stel in de 1665) foutief "Niet instappen" op de displays aan de buitenzijde. Nogal verwarrend, en als ik in Amf bij mijn secondenoverstap vanuit de 11765 zou zijn doorgelopen naar het voorste treinstel, had ik 'm geheid gemist.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Daar kan ik helemaal niks mee...
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Milco »

Als ik voor komend weekend met de NS reisplanner een reis plan tussen Amsterdam Centraal en Bijlmer ArenA dan zegt de reisplanner dat ik moet reizen met een “stopbus i.p.v. trein”, terwijl dit in de praktijk de metro is.

Kun je hier wellicht nog iets mee?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door ArrivaBas »

In treinstel 2517 lijkt de verlichting maar half te werken.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Het is een enorm drukke week geweest, dus ik loop wat achter. Met bovenstaande kan ik helaas weinig. De bus is wel aangepast naar Metro. Een NS Metro, bovendien! :pos:

Tijd voor een week rust; het Doorgeefluik gaat in ieder geval komende week op slot. Zoals gebruikelijk heeft het tussentijds maken van meldingen geen zin. Zodra ik weer meldingen door kan zetten, meld ik dat hier.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Doorgeefluik

Bericht door Tom024 »

De klok te Rvs spoor 2 staat aan de kant van het stationsgebouw een uur achter, aan de andere zijde staat helenaal stil. De verlichting werkt wel.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Suus »

Ik denk dat de klok nog wel even stilstaat ;)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Alargule

Re: Doorgeefluik

Bericht door Alargule »

2x / dag de juiste tijd *O*
henrivanderweijden
Berichten: 720
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Doorgeefluik

Bericht door henrivanderweijden »

Scherm 30014 in de hal van Arnhem Centraal is zwart, de ernaast hangende 30013 en 30015 werken gewoon.
DDietzen
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Doorgeefluik

Bericht door DDietzen »

Als je dat hier meldt, zal het nog wel even zo blijven, want het luik is dicht ;)
henrivanderweijden
Berichten: 720
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Doorgeefluik

Bericht door henrivanderweijden »

Had ik niet gezien
Dan houd t voor mij op. Als je het elders meld wordt er ook vaak niks aan gedaan dus die moeite bespaar ik me maar.
ROVERDH
Berichten: 1
Lid geworden op: di 16 nov 2021, 15:14

Re: Doorgeefluik

Bericht door ROVERDH »

Graag aandacht voor de situatie op station Rijswijk?

Hier zijn de roltrappen (opwaarts) naar zowel spoor 1/2 als naar spoor 3/4 al ruim 2,5 maand defect. (Rijswijk heeft maar twee roltrappen, beide aan de zijde van het Gen. Eisenhouwerplein en beiden zijn defect)
Aangezien de lift naar spoor 1/2 (zijde Gen Eisenhouwerplein) ook al ruim 2,5 maand buiten werking is, betekent dit dat spoor 1/2 (ri. Delft/R'dam) voor mindervaliden en reizigers met bagage en kinderwagens geheel onbereikbaar is.

En gelet op het feit dat er 6 weken geleden al een hek stond onderaan roltrap spoor 3/4 lijkt het alsof er simpelweg door NS niets aan gedaan wordt.

R. vd Steen'
Bestuurslid Rover Den Haag e.o.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door cassie127 »

Goed lezen is blijkbaar moeilijk. :X
Mikos schreef: vr 05 nov 2021, 20:21 Tijd voor een week rust; het Doorgeefluik gaat in ieder geval komende week op slot. Zoals gebruikelijk heeft het tussentijds maken van meldingen geen zin. Zodra ik weer meldingen door kan zetten, meld ik dat hier.
Dit kun je voor nu het beste naar NS klantenservice sturen via mail, Twitter of via de functie "Hoe is je reis?" In de NS App. Oude meldingen worden doorgaans niet doorgegeven door Mikos aangezien deze inmiddels opgelost kunnen zijn.
Laatst gewijzigd door cassie127 op di 16 nov 2021, 16:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Daniel »

En sowieso: heeft Rover Den Haag geen lijntjes richting NS dan?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door cassie127 »

En zijn roltrappen en liften eigenlijk niet een zaak van en voor ProRail?
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Doorgeefluik

Bericht door Hainje »

Zou me niets verbazen als die onderdelen door een scala aan redenen gewoon niet geleverd worden en de trappen daardoor voorlopig nog wel even stuk blijven. Volgens mij heeft Mikos daar recent e.e.a. over uiteen gezet, maar geen idee meer welk topic en te lui om op te zoeken.
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Suus »

cassie127 schreef:En zijn roltrappen en liften eigenlijk niet een zaak van en voor ProRail?
Ja.

Ik kan aanbevelen op werkdagen eens met ProRail te bellen. Achter het 0800-nummer zitten vriendelijke mensen die waarschijnlijk meer weten of in ieder geval kunnen uitzoeken wat er met de roltrappen en liften van station Rijswijk aan de hand is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Het heeft even geduurd, maar vanaf heden is het Doorgeefluik weer geopend. Aanstaande maandag viert het Doorgeefluik zijn 5e verjaardag, de eerste 10 meldingen vanaf nu maken kans op een geheel onverzorgde voetreis van Utrecht Centraal naar Utrecht Maliebaan :mrgreen:

Zonder dollen: lees voordat je een melding maakt de openingspost van dit topic door voor de voorwaarden waaraan je melding moet voldoen om deze door te kunnen zetten en wat ik wel en wat ik vooral niet voor je door kan geven. Meldingen van de afgelopen maand geef ik niet door, omdat ze ondertussen al opgelost zouden kunnen zijn.

Er wordt op dit moment getest met de bestemmingen en de treinsamenstellingen op de TBP's op de A2-corridor (Amsterdam-Eindhoven en v.v.) en op de ETMET RoSA-corridor (Rotterdam-Schiphol-Arnhem v.v.), dat werkt nog niet helemaal zoals gewenst, vooral Amsterdam Centraal moet nog bijgewerkt worden in de database en ook wordt de dubbele bestemming Schiphol Airport -> Rotterdam nog aangepast op de schermen, zodat die weer wat groter getoond worden. Voor wat betreft de dubbele bestemmingen betreft gaat dit alleen op voor zogenaamde mega-stations, kleinere stations kunnen daarin (nog) niet worden toegepast. Zo zal een 4800 (voorlopig) niet groot Beverwijk tonen, maar gewoon de eindbestemming (Hoorn). Tot zover de achtergrond-informatie.

Aanstaande zondag gaat de nieuwe dienstregeling in, dan zul je de eerste dagen wellicht opvallende en afwijkende dingen tegen kunnen komen. Lijkt iets echt niet te kloppen? Dan kun je dat ook hier doorgeven, mits duidelijk onderbouwd met voorbeelden.

:pos:
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door ArrivaBas »

In treinstel 2741 kan mijn telefoon het IP-adres van de wifi niet ophalen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten