Doorgeefluik

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

- De zittingen in ICM zijn bekend bij het materieelteam, zij zijn al bezig met het werken aan een oplossing op de achtergrond.
- Klokken in Hoensbroek zijn doorgegeven.
- Druktemeldingen doorgegeven. Echter, "druk in tijden van een pandemie" is geen (extra) reden om langere treinen in te zetten. Drukte is vaak ook een 'gevoel van drukte'; mensen willen momenteel niet naast elkaar zitten en kiezen er dan soms maar voor om te blijven staan. Terwijl er dus nog wel zitruimte kan zijn. Met een mondkapje op kun je volgens de richtlijnen veilig naast elkaar zitten.

Wanneer een trein echt overvol is (alle stoelen bezet en de balkons en gangpaden staan vol, mensen moeten achterblijven, enzovoorts), draagt een melding uiteraard bij.

Dan als laatste nog een mogelijkheid om drukte door te geven; in de Reisplanner kan dat via verschillende manieren.
- Een ervan is op de homepage in de app > Hamburgermenu "Meer' rechtsonder > Hoe is je reis? > Zitplaats.
- Een tweede mogelijkheid is je reis te plannen > onderaan staat "En?" > Zitplaats
- Een derde mogelijkheid is Vertrektijd > Station kiezen > Jouw trein selecteren > Rechtsonder "drukte melden"
JothamvW
Berichten: 1219
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: Doorgeefluik

Bericht door JothamvW »

JothamvW schreef: wo 29 dec 2021, 17:40 Te Arnhem Centraal in de stationshal geeft de lezer van poortje 1.2 geen licht. Dit is vanaf de perrons richting de bussen. Het scherm doet het wel en het poortje ook.
Doet het weer! :pos:
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Doorgeefluik

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Fijn om te horen dat eraan gewerkt wordt!
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door ArrivaBas »

Op het eilandperron van station Tilburg Universiteit werkt de lichtbak van het eerste naambord vanaf de zijde van de Conservatoriumlaan niet.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Doorgeefluik

Bericht door Tom024 »

De klok op het dak boven de tunnel van Gdm, kant busstation, staat stil.
Roeland
Berichten: 2259
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Doorgeefluik

Bericht door Roeland »

De trein naar Utrecht staat op Leiden Lammenschans vrij lang stil (> 1 minuut), terwijl de trein richting Leiden op deze trein moet wachten, om het enkelsporige station binnen te kunnen lopen. Wellicht zouden de treinen rond Lammenschans soepeler lopen, wanneer alle treinen naar Utrecht op Lammenschans 1 minuut eerder zouden vertrekken.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Doorgeefluik

Bericht door Z2N »

Dat zal een onbedoeld effect van de sprinterficatie van de 8800 zijn, de vertrektijden vanuit Apn richting Ledn zijn met de dienstregeling 2022 al een minuut naar achter geschoven.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door ArrivaBas »

Scherm 10287 op station Tilburg ontvangt geen reisinformatie. Dit scherm staat op perron 2 voor de Kiosk.
Daarnaast werkt in treinstel 2505 de automatische omroep niet.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Alles doorgegeven, behalve Leiden Lammenschans; dienstregelingtechnische zaken blijken uit cijferanalyses en zullen, indien nodig, aan de hand daarvan worden aangepast. :pos:
JothamvW
Berichten: 1219
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: Doorgeefluik

Bericht door JothamvW »

In treinstel 2352 toont het scherm bij de wc t.h.v. deur 1B een ICR? op een brug in plaats van reisinformatie
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Doorgeefluik

Bericht door Reiziger Delft »

SLT 2631: Het scherm met reisinformatie bij deur 7 (met rug naar deur 7 rechterkant) toont zwart. De overige schermen in de trein tonen wel de juiste reisinformatie.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Milco »

Het is niet per se iets voor het Doorgeefluik, maar iets waar wellicht wel iets mee gedaan kan worden: ik reis met trein 14617 die met 10 bakken SNG rijdt; voorop een viertje en daarna twee drietjes. Het achterste treinstel bleek echter donker en dus afgesloten, dus dat werd bij het instappen een sprintje naar het middelste treinstel. Is het een idee om zoiets voortaan om te roepen en/of aan te geven op de TBP’s op het perron? Nu word je als reiziger op het laatste moment pas verrast met een afgesloten treinstel.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Alles doorgegeven. :pos:

Voor wat betreft een treinstel in opzending: Zoiets wordt gedaan indien er te weinig personeel aanwezig is of een probleem met het materieel. 'Vroeger' werd er dan nog wel eens sporadisch een handmatig bericht uitgezonden, maar dat bestaat niet meer met het huidige text-to-speech. En omdat het ad hoc is, valt daar op de schermen niet mee in te spelen. Dus er valt helaas niet zo veel mee te doen...
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Doorgeefluik

Bericht door umbusko »

Kan er niet meer handmatig omgeroepen worden? :shock:
Dat is dan wel echt onhandig...
DDietzen
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Doorgeefluik

Bericht door DDietzen »

Was het hele punt van text-to-speech niet juist dat je daarmee alles kon laten omroepen wat je maar intypt? Met die opgenomen klanken van Karin en zo :s
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Uiteindelijk zal het ongetwijfeld wel komen, op dit moment is het aantal berichten om te gebruiken nog vrij beperkt. Het hele systeem is nog in opbouw, de basis staat (en is daarom uitgerold). Op de achtergrond is men druk bezig met allerlei verbeteringen en functies voor de toekomst.
DDietzen
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Doorgeefluik

Bericht door DDietzen »

umbusko schreef: do 06 jan 2022, 13:17 Kan er niet meer handmatig omgeroepen worden? :shock:
Dat is dan wel echt onhandig...
Werd dit trouwens überhaupt wel gedaan? Ik heb het eigenlijk nog nooit meegemaakt dat er een omroep kwam over een opgezonden stel.

Ik herinner me nog een keidrukke carnavalsavond in de prille pandemieperiode, toen in de 2900 een VIRM-12 kwam voorrijden waarvan het achterste zesje was afgesloten, zonder enige aankondiging vooraf natuurlijk. Met die enorme meute op het perron daar in Ht liepen we dan uiteraard ruim 5 minuten vertraging op alvorens de mensenmassa zich bijna 200 meter naar voren had bewogen en in de achterste bak van het voorste zesje had geperst. Want aan het begin van het perron stoppen zodat het geopende zesje wél mooi in het midden stond, was natuurlijk geen optie :N
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Doorgeefluik

Bericht door umbusko »

Ik kan me dat eerlijk gezegd ook niet herinneren specifiek bij een stel in opzending, maar handmatige omroepen in het algemeen wel degelijk. Bijvoorbeeld bij een verstoring en verwarring over het vertrekspoor, waarbij de automatische omroep niet juist was. Als je daar helemaal niet meer bij in kunt grijpen, is dat toch niet zo handig.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door ArrivaBas »

Op station Gilze-Rijen is een venster ingegooid in het achterste deel van de langwerpige abri op het perron. Deze is de eerste die je tegenkomt vanaf het overpad.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Doorgeefluik

Bericht door ZO6176 »

umbusko schreef: do 06 jan 2022, 15:40 Ik kan me dat eerlijk gezegd ook niet herinneren specifiek bij een stel in opzending, maar handmatige omroepen in het algemeen wel degelijk. Bijvoorbeeld bij een verstoring en verwarring over het vertrekspoor, waarbij de automatische omroep niet juist was. Als je daar helemaal niet meer bij in kunt grijpen, is dat toch niet zo handig.
Heel vroeger op de rolband-cta stond het wel eens bij. Ik heb thuis een cta van Deventer en daar heb je dus een aantal "plaatjes" met voorste treindeel is afgesloten (of achterste).
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Doorgeefluik

Bericht door Wubbo »

Ik kan me die omroepberichten over afgesloten treinstellen ook nog wel herinneren, maar dan hebben we het over rond 2005 ofzo. "U wordt verzocht vooraan in te stappen, het achterste treinstel is niet bestemd voor reizigers" was volgens mij de tekst.
JothamvW
Berichten: 1219
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: Doorgeefluik

Bericht door JothamvW »

Mikos schreef: do 06 jan 2022, 12:46 Alles doorgegeven. :pos:

Voor wat betreft een treinstel in opzending: Zoiets wordt gedaan indien er te weinig personeel aanwezig is of een probleem met het materieel. 'Vroeger' werd er dan nog wel eens sporadisch een handmatig bericht uitgezonden, maar dat bestaat niet meer met het huidige text-to-speech. En omdat het ad hoc is, valt daar op de schermen niet mee in te spelen. Dus er valt helaas niet zo veel mee te doen...
Ik heb in het verleden regelmatig meegemaakt dat het voorstel treinstel van een 3000/3100 van Nm naar Ah was afgesloten, puur omdat die er te Ah weer af zou gaan en het te veel moeite was om eerst 2x om te roepen dat het voorste treinstel achterblijft in Arnhem, reizigers die willen instappen te informeren en vervolgens te Ah alsnog te trein weer leeg te lopen.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
henrivanderweijden
Berichten: 720
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Doorgeefluik

Bericht door henrivanderweijden »

Treinstel 9419 mist in één van beide middenbakken een klapdeur tussen de eerste en tweede klasse op de beneden verdieping. Betreft de bak waar buitendeur 17 en 18 toegang geven tot de eerste klasse.
Zie nu aan de buitenkant dat de bak-code 380 8019 is.
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Doorgeefluik

Bericht door Pim-AllianceB95 »

De deur van het toilet van rijtuig 82 030 (bij deur 2) klemt. Daarnaast weigert de handendroger dienst.
henrivanderweijden
Berichten: 720
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Doorgeefluik

Bericht door henrivanderweijden »

Ik weet niet of ik het hier kan melden maar de CTA's in Arnhem op spoor 10 geven bij de NJ421 aan: b-zijde Wien hbf, a-zijde Innsbruck.

Alleen ...... spoor 10 heeft geen a en b,-zijde.

Wat mij verder opviel op die CTA en die op spoor 11 dat, als ik met mijn rug naar de tunneltrap sta en ri Ut/Nm kijk, dat de CTA op spoor 11 een pijltje naar links geeft bij de 3000/3100 serie en op spoor 10 een pijltje naar rechts bij de 7500 serie. Terwijl ze beiden dezelfde kant op rijden.
Laatst gewijzigd door henrivanderweijden op za 08 jan 2022, 23:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 67 gasten