Doorgeefluik

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Doorgeefluik

Bericht door Z2N »

Suus schreef: do 01 okt 2020, 06:15
Z2N schreef: wo 30 sep 2020, 21:38De vraag is natuurlijk: Waarom doet Infoplus zo moeilijk?
Omdat er toen het werd gebouwd er geen vergelijkbaar programma op de plank beschikbaar was. En nu is het vuistdiep geïntegreerd in het ICT-systeem waarmee in Nederland de dienstregeling voor de spoorwegen wordt gebouwd en met de reizigers wordt gedeeld. Kan je heel lang over gaan fantaseren of druk gaan maken hoe informatie over het buitenland beter kan, maar dat was niet de scope van InfoPlus. InfoPlus was en is bedoeld om betere en digitale informatie over de binnenlandse treindienst te kunnen geven.
Dat is natuurlijk geen antwoord op de vraag: Infoplus is geen porseleinen schaal, daar moet je gewoon in kunnen wijzigen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Klok doorgegeven.
Voor de reisinformatie; men is bezig met de overgang van bronsystemen daarvoor, waarbij er velerlei verbeteringen zullen worden doorgevoerd, waarna alles stap voor stap onder de loep genomen zal worden.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Doorgeefluik

Bericht door ODRAIL »

Dan voor de terugkoppeling over de bronsystemen van de reisinformatie ;) .
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

In stel 4228 zit er vrij veel (meer dan normaal) speling in de wandbekleding boven het raam van het stiltecoupétje het dichtst bij de deur (8/7)
DDietzen
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Doorgeefluik

Bericht door DDietzen »

CTA 10124 te Apeldoorn, oostzijde spoor 4, is ergens blijven haken rond 14:00. Probleem lijkt een paar dagen oud te zijn want het ding geeft een IC van 14:01 naar Berlin Ostbahnhof weer, terwijl de Berliner dezer dagen naar Gesundbrunnen rijdt. (Ik stapte uit mijn 1700 en dacht eerst, hee, sinds wanneer rijdt er ICM naar Berlijn? :lol: )

De bijbehorende klok doet het nog wel gewoon.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven.
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Doorgeefluik

Bericht door umbusko »

umbusko schreef: ma 14 sep 2020, 23:38 Op 10/11 en op 17/18 oktober wordt de 5350 (Maastricht - Liège-Guillemins) tussen Visé en Liège-Guillemins door een bus vervangen. Om de dienst met één stel af te kunnen, rijden de treinen richting Mt met +19 t.o.v. de normale dienstregeling: wel zo handig om te weten. Dit kan ik bij NS of NSI helaas niet vinden. :cry:
(De Belgen hebben er 1 bericht van gemaakt, maar ik zou het als ik NS was in 2 doen; doordeweeks is niets aan de hand.)

Afbeelding

Hier lijkt iets structureel fout te gaan, want het is niet de eerste keer dat (Belgische) werkzaamheden op dit traject niet op de pagina's met werkzaamheden doorkomen als ik ze niet toevallig tegenkom en hier meld. In de NS-reisplanner staan echter wel al de juiste tijden!
Mikos, kun je ze nog een keer aan hun jasje trekken? We zitten nu op 7 dagen van 10 oktober en nog altijd is er geen verstoringsbericht. (Wel zijn voor dat eerste weekend werkzaamheden op Roosendaal-Puurs toegevoegd, dus de informatievoorziening voor "overig buitenland" heeft niet helemaal stilgezeten.)

-----

Nog meer over werkzaamheden: er zijn bussen tussen Swalmen en Roermond op 17 en 18 oktober zoals mooi in onderstaand bericht staat.
Afbeelding
Deze werkzaamheden zijn er echter ook op 24 en 25 oktober. Daarvan ontbreekt nog een bericht.

-----

Gerelateerd zijn er in die twee weekends überhaupt geen NS-treinen tussen Sittard en Weert (Arriva rijdt uit het zuiden tot Echt). Hier heeft NS hetzelfde bedacht als vorige keer, en dus herhaal ik graag mijn suggestie van vorige keer:
umbusko schreef: do 14 nov 2019, 15:43 Over een week zijn er van donderdag t/m zondag werkzaamheden in Roermond, met NS-snelbussen Weert-Roermond-Sittard en Arriva-stopbussen Swalmen-Roermond en Roermond-Echt (donderdag) dan wel Roermond-Sittard (overige dagen).

In het verleden wilden dan wel eens rechtstreekse snelbussen Weert-Sittard rijden, maar nu staan ze allemaal (iedere vijf minuten) met stop in Roermond ingepland. Maar dat lijkt me niet echt handig. Ik vraag me vooral af of er genoeg plek zal zijn voor instappers in Roermond. (Want een volle bus die vol blijft schiet niet op.) Bovendien scheelt een rechtstreekse route zo'n 25 minuten! Wellicht een idee om niet alle bussen via Roermond te sturen?
Vorige keer heeft dit ertoe geleid dat op het laatste moment inderdaad werd besloten om een substantieel aantal bussen rechtstreeks Sittard-Weert te laten rijden en een beperkt aantal Sittard-Roermond-Weert. Voor de reizigers heel prettig, en ook voor NS lijkt me omdat de bussen met doorgaande reizigers minder lang onderweg zijn. Het zou fijn zijn als dat nu weer kan. (Voor de duidelijkheid: dit gaat dus om de twee weekends 17/18 en 24/25 oktober. Daartussenin is doordeweeks alleen Rm-Wt verbust, daar hoeft niets te veranderen.)

-----

Oh, en nu we toch bezig zijn: misschien kan deze er ook nog bij? :P Dit is ook nog niet doorgevoerd in de reisplanner.
Afbeelding

-----

En helemaal tot slot: in de reisplanner kan geen prijs berekend worden voor trajecten waar met een vervangende Arriva-bus gereisd wordt. Daardoor kan er ook geen kaartje in de app gekocht worden. Als ik Mt-Rm plan op 17 oktober verschijnt er alleen een prijs voor reizen via Std met een NS-bus; niet voor reizen via Ec met een Arriva-bus.
(Sorry dat het zoveel tegelijk is; ik kan het ook niet helpen. :| )
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Ik heb het doorgegeven.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Doorgeefluik

Bericht door Tom024 »

2521: bij deur BR2 is van het reisinformatiescherm, aan de kant van deur BR1 de rechter helft zwart/kapot.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Doorgeefluik

Bericht door Wubbo »

umbusko schreef: za 03 okt 2020, 13:36Deze werkzaamheden zijn er echter ook op 24 en 25 oktober. Daarvan ontbreekt nog een bericht.
Normaalgesproken komen werkzaamheden 2,5 week vooraf in het werkzaamhedenoverzicht. Alleen de grotere en de werkzaamheden die betrekking hebben op internationale treinen (Thalys, Benelux, ICE en IC Berlijn) staan er eerder in.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Doorgeefluik

Bericht door Z2N »

TB14 10620 op Amsterdam Sloterdijk 11/12 heeft last van een defect backlight.
Afbeelding
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven.
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Doorgeefluik

Bericht door umbusko »

Is er iets aan de hand met de TL-buizen in stationsnaambordjes? Ik zag vanavond in ieder geval nauwelijks of totaal niet verlichte borden in Maastricht Noord spoor 2 (twee stuks), Klimmen-Ransdaal spoor 2 en Boxmeer spoor 2. Op Meerssen spoor 2 eentje die wel schijnt maar totaal verbrijzeld/craquelé is.
Edit: en ook het grote bord met Nijmegen Heyendaal aan de kant van de bushalte: vanaf het spoor gezien schijnt de linkerkant niet.

De klok te Maastricht spoor 5/6 puntje perron noordzijde is defect. Licht doet het wel.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Bezuinigingen bij Arriva. Desondanks wel doorgegeven via onze storingsorganisatie.
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Doorgeefluik

Bericht door umbusko »

:shock: Sorry hoor Aking, maar #kudtarriva :evil:
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

:roll:
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: Doorgeefluik

Bericht door Marc »

De secondewijzer van de klok naast TBP 10297 in Mt (spoor 3 aan de spoorkant) blijft op 30 seconden hangen. De klokken op 4b (noordzijde) en 5/6 (noordzijde) zijn een hele tijd geleden al gemeld, maar hier is nog niets mee gedaan...
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Ik ben slechts Doorgeefluik, er zit vast een gedachte achter vanuit Prorail waarom het niet wordt opgepakt.
Secondewijzer doorgegeven.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: Doorgeefluik

Bericht door Marc »

Ik ben ook niet boos :mrgreen: ;). Het viel me alleen op.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

Mikos schreef: zo 18 okt 2020, 14:26 Ik ben slechts Doorgeefluik, er zit vast een gedachte achter vanuit Prorail
Aan het doorgeefluik om die gedachte door te geven dan toch? :mrgreen:
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Doorgeefluik

Bericht door trolly »

Je verwart het Doorgeefluik met het Orakel :roll:
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door ArrivaBas »

In treinstel 2209 is een luid windgeruis te horen bij deur BR1. De ruis wordt harder naarmate het stel sneller rijdt.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Doorgeefluik

Bericht door PatrickM »

Nog even wat constateringen van afgelopen zaterdagavond in Gs:
Poortjes 2.1, 2.3, en 2.4 (bij uitgang busstation) hebben last van het vlekkenvirus/kapot display aan de uitcheckzijde. Poortje 2.2 werkt aan de uitcheckzijde helemaal niet, bij het aanbieden van een kaart krijg je de melding ‘probeer opnieuw’ met fouttoon. Tenslotte is de kabel waarmee TBP 11733 vastgezet is losgebroken, waardoor hij als de wind erop staat meer weg heeft van een schommel dan van een TBP (zie foto in spoiler).
Spoiler: show
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven.
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1481
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Doorgeefluik

Bericht door JordiBrabant »

Op Utrecht Terwijde in lift UTTLIF001 vond ik putjes in het glas naast de knoppen. Zie overzichts- en detailfoto:
Afbeelding
Afbeelding
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten