Doorgeefluik

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5815
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
Project loading: 50% loaded. Please wait...
dennistd
Berichten: 5550
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Doorgeefluik

Bericht door dennistd »

Typisch iemand die het nieuws niet gevolgd heeft, anders had ie er wel van gemaakt "Welkom bij Vy" (A)
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13218
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Doorgeefluik

Bericht door Z2N »

7502 bij deur 5/6: de buitenknop van de WC-deur is defect. Binnen doet deze het nog wel, door de deur open te trekken van buiten is het toilet nog te gebruiken.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5815
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8866
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door ArrivaBas »

dennistd schreef:Typisch iemand die het nieuws niet gevolgd heeft, anders had ie er wel van gemaakt "Welkom bij Vy" (A)
Mijn vermoeden is dat de extra B bedoeld is als herinnering aan de Tweede wereldoorlog. :N
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6037
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Doorgeefluik

Bericht door AppleMoose »

Meen je niet :shock:
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10600
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Doorgeefluik

Bericht door trolly »

Vrees van wel :roll:
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39208
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Daniel »

Op spoor 2 in Amersfoort staat TBP 81047 (de middelste op het perron is dat) aan beide kanten op zwart.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5815
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
Project loading: 50% loaded. Please wait...
waldo79
Berichten: 7659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Doorgeefluik

Bericht door waldo79 »

Op Den Haag Centraal regent het op het perron van de sporen 4 en 5, ongeveer 50 meter vanaf de ingang stationshal. Voor zover ik weet is dat recht onder het in verbouwing zijnde busplatform.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5815
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Met verbouwingen kun je altijd wat overlast verwachten, maar regenen is ook weer niet de bedoeling. Bij dit soort zaken is een foto trouwens van grote meerwaarde, zodat men in kan schatten hoe groot de overlast is. Maar ik heb het voor nu doorgegeven. :pos:
Project loading: 50% loaded. Please wait...
waldo79
Berichten: 7659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Doorgeefluik

Bericht door waldo79 »

Ik zat al te aarzelen voor een foto. Voor de volgende melding doe ik een foto erbij.
umbusko
Donateur
Berichten: 5333
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Doorgeefluik

Bericht door umbusko »

In Maastricht wordt de Belgische trein aangeduid als Stoptrein Hasselt, via Randwyck, Eijsden, Visé, Bressoux, Liège-Guillemins, Liège-Jonfosse en Liège-Palais. Paar dingen (ik hoop dat ik ze hier kwijt kan):

1. Blijkbaar moet de reiziger Herstal, Milmort, Liers, Glons, Tongeren, Bilzen en Diepenbeek er zelf maar bij verzinnen?
2. Liège-Jonfosse heet al meer dan 9 maanden Liège-Carré, en Liège-Palais heet al meer dan 9 maanden Liège-Saint-Lambert.
3. De hele zomer wordt door werkzaamheden maar tot Liège-Guillemins gereden, zou fijn zijn als dat aangegeven werd (en ook opgenomen zou worden in de geplande werkzaamheden). :P
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5815
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

1. Er zijn wel meer buitenlandse verbindingen waarbij niet alle tussenstops getoond worden. Dat ding van Abellio naar Düsseldorf bijvoorbeeld heeft ook niet alle stops erbij staan. De belangrijkste stops worden getoond, de rest is voor de vervoerder om onderweg aan te kondigen. De meeste stops komen niet eens in het achterliggende systeem voor, dus kunnen ze ook niet getoond worden.
2. Ik snap je punt, maar ik heb niet echt een idee waar ik dat neer zou kunnen leggen. Ik denk dat je het best contact op kunt nemen met ProRail, die gaan over het achterliggende systeem en de buitenlandse punten die er in staan. Maar of er prioriteit aan gegeven wordt?
3. Wederom een 'mja, ik snap je punt, maar'... De lijn wordt uitgevoerd door de NMBS, de informatie binnen Nederland op de schermen is waarschijnlijk hooguit statisch. Op de site van de NMBS staan de werkzaamheden aangekondigd.

Ik kan mijn eigen loket eens proberen, maar die gaan voornamelijk over de binnenlandse reisinformatie.
Project loading: 50% loaded. Please wait...
umbusko
Donateur
Berichten: 5333
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Doorgeefluik

Bericht door umbusko »

Alsnog bedankt voor de moeite! :pos:

Het kan trouwens wel, goede reisinfo voor buitenlandse treinen: in Luxemburg stond netjes bij de trein naar Luik “changement de train à Gouvy”.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5815
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

De reactie:
"1. De genoemde stations zijn voor zover ik kan zien niet opgenomen in de infra van plansysteem Donna en worden daarom niet geleverd aan o.a. de Reisinformatiesystemen. Dit geldt niet alleen voor deze treinen van NMBS, maar gebeurt ook bij bijv. RE19 treinen van Abellio.
Donna wil het liefst niet teveel buitenlandse infra opnemen i.v.m. het beheer ervan. Naar mijn weten worden het/de eerste station(s) over de grens opgenomen en enkele 'grote' stations verderop.

2. Onze collega's van de NMBS hebben van de ene op de andere dag de stationsnamen per direct aangepast, met op de dag zelf communicatie naar NS. Om onze plansystemen en Reisinformatiesystemen bij te werken duurt dit [helaas] tot en met 15 december 2019.

3. De vraag is of NMBS tijdig bij ProRail kenbaar heeft gemaakt dat deze treinen voorlopig maar rijden tot Liège-Guillemins i.p.v. Hasselt. Volgens Donna rijden ze t/m 2019-07-19 naar Hasselt. Pas vanaf 2019-07-20 zijn de ingekort naar Liège-Guillemins."

Kwam mijn reactie wel een heel aardig eind in de buurt. :wink:
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50924
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Suus »

In Flirt 2012 tonen niet alleen de rechterschermen reclame, maar ook de linkerschermen. De omroep deed het ook niet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
umbusko
Donateur
Berichten: 5333
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Doorgeefluik

Bericht door umbusko »

Ah, nou, dan gebeurt er tenminste iets. _O-

Ik vind het maar raar beleid om binnenlands wel alles weer te geven (volledige Zeeuwse lijn, Bovenkarspel-Flora, etc.) en buitenlands niet; "onderhoud" is dan natuurlijk een zwak argument. Maar ja, als het schijnbaar 15 maanden moet duren om een stationsnaam in het systeem te wijzigen. :X Maar daar krijgen we weinig aan veranderd vrees ik.

Tsja, en met die werkzaamheden, de communicatie gaat weer soepel zullen we maar zeggen. :') Die werkzaamheden zijn allang begonnen. Ik vind het ook vreemd dat daar op de pagina met werkzaamheden (en daarmee dus ook op de borden op de stations) niets over vermeld wordt (en er wel massa's berichten zijn over de Benelux en aanverwante treinen). De TBP zal dus straks ook gewoon "Liège-Guillemins" tonen en niet "Hasselt, rijdt tot Liège-Guillemins i.v.m. geplande werkzaamheden"?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50924
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Suus »

Wijzigingen bij de Benelux gaan via de afdeling logistiek van NS International, wijzigingen bij de stoptreinen naar België via het België-contact van de afdeling logistiek van NS Reizigers. Zie daar hoe verschillen in de informatievoorziening ontstaan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5815
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

umbusko schreef:Ik vind het maar raar beleid om binnenlands wel alles weer te geven (volledige Zeeuwse lijn, Bovenkarspel-Flora, etc.) en buitenlands niet; "onderhoud" is dan natuurlijk een zwak argument.
Dat ben ik niet met je eens; we hebben het hier overal nogal wat stations die uiteindelijk bij slechts één treinserie worden getoond. Het is nogal een partij werk om dat allemaal bij te houden. Ik denk dat de huidige manier van werken het meest optimaal is; het aantal reizigers dat in Maastricht wil weten of die trein naar Bilzen gaat, is minimaal.
umbusko schreef:Maar ja, als het schijnbaar 15 maanden moet duren om een stationsnaam in het systeem te wijzigen. :X Maar daar krijgen we weinig aan veranderd vrees ik.
Nee, dat duurt geen 15 maanden, dat kan in een dag. Wel op één dag per jaar en dat is met de ingang van de nieuwe dienstregeling. Als de Belgen een week eerder de naamswijziging hadden doorgegeven (die vast al wel een tijdje bekend was), dan had vanaf vorig jaar december de juiste naam in de reisinformatie gestaan.

Voor wat betreft de werkzaamheden gaat men kijken of ze het in ieder geval tot en met de 20e handmatig nog bij kunnen stellen op de borden. Maar dat zijn geen garanties.
Suus schreef:In Flirt 2012 tonen niet alleen de rechterschermen reclame, maar ook de linkerschermen. De omroep deed het ook niet.
Doorgegeven. :pos:
Project loading: 50% loaded. Please wait...
umbusko
Donateur
Berichten: 5333
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Doorgeefluik

Bericht door umbusko »

Het aantal reizigers dat in Heerlen wil weten of de trein naar Bovenkarspel-Flora gaat is ook minimaal. :wink: Van mij hoeft het niet per se, al die tussenstations, maar als je ze voor iedere binnenlandse trein consequent allemaal toont, doe dat dan ook gewoon voor die paar buitenlandse treinen. Daar valt dan toch ook niet meer aan bij te houden dan aan, zeg, Bovenkarspel-Flora? En als de reiziger gewend is dat de borden alle tussenstations tonen, dan is het raar om dat alleen bij die paar buitenlandse treinen niet te doen.

De wijziging van de stationsnamen was al op 2 september 2018. Ik heb geen idee wanneer de Belgen dat hebben doorgegeven (blijkbaar dus pas begin december 2018?), maar in de praktijk duurt het dus 15 maanden voordat het in Nederland goed op de borden staat.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13218
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Doorgeefluik

Bericht door Z2N »

Mikos schreef:De reactie:
"1. De genoemde stations zijn voor zover ik kan zien niet opgenomen in de infra van plansysteem Donna en worden daarom niet geleverd aan o.a. de Reisinformatiesystemen. Dit geldt niet alleen voor deze treinen van NMBS, maar gebeurt ook bij bijv. RE19 treinen van Abellio.
Donna wil het liefst niet teveel buitenlandse infra opnemen i.v.m. het beheer ervan. Naar mijn weten worden het/de eerste station(s) over de grens opgenomen en enkele 'grote' stations verderop.
Als dit het beleid is, hoort Elten dan niet opgenomen te worden in de lijst van via-stations op Ah?

(Oh, en wat is er voor onderhoud nodig om een naam op het bord te krijgen? De stationsnaam verandert natuurlijk niet elke drie weken)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
umbusko
Donateur
Berichten: 5333
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Doorgeefluik

Bericht door umbusko »

Oh, ter aanvulling, ik zie nu bij de Belgen staan:
Infrabel start van zaterdag 29 juni tot en met zondag 1 september met de renovatiewerken van de sporen tussen Luik-Guillemins en Herstal. De werken vinden plaats in 2019 en 2020 tijdens elke paas- en zomervakantie (juli en augustus).
Misschien handig om dat ook even door te geven, want anders gaat het geheid volgend jaar in de paas- en zomervakantie weer mis. :wink:
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5815
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

umbusko schreef:Het aantal reizigers dat in Heerlen wil weten of de trein naar Bovenkarspel-Flora gaat is ook minimaal. (...) maar als je ze voor iedere binnenlandse trein consequent allemaal toont,
Voor buitenlandse verbindingen is er het beleid alleen de grootste/belangrijkste stops te tonen wanneer er een lange lijst met tussenstops is. Voor binnenlandse treinen worden wel alle tussenstops tot het getoonde eindstation genoemd.
umbusko schreef:maar in de praktijk duurt het dus 15 maanden voordat het in Nederland goed op de borden staat.
Als de Belgen het te laat aangeven wel, ja. Dat heeft niks met Nederland te maken...
Z2N schreef:Als dit het beleid is, hoort Elten dan niet opgenomen te worden in de lijst van via-stations op Ah?
Open per 1 juli, dus dat zal dan met de eerstvolgende dienstregeling wel ingevoerd worden; in december 2019.
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39208
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Daniel »

Geen idee of je er wat mee kan, maar station Zoetermeer (/ Driemanspolder) heeft volgens de NS app een zelfservice OV-fietsenstalling terwijl die in de praktijk bemenst bleek te zijn.
Op de site van OV-fiets zelf staat dit wel correct.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 133 gasten