Doorgeefluik

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Doorgeefluik

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Trein 1871 is tussen Ledn en Shl erg gezellig, of eigenlijk bijna tot op het laatste gaatje volgestouwd met reizigers. Dit met de solo 4236: https://ibb.co/5LJQvVr

Uiteraard al gemeld in de reisplanner, dat doe ik altijd braaf :)
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
umbusko
Donateur
Berichten: 5312
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Doorgeefluik

Bericht door umbusko »

De klok midden op perron 1 in Nijmegen (ter hoogte van de piano) staat aan beide kanten stil op 12:35, zonder licht.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8838
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door ArrivaBas »

Zwart scherm bij deur DL1 in treinstel 2517.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
DDietzen
Berichten: 1318
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Doorgeefluik

Bericht door DDietzen »

6916 is met de geplande SLT-4 flink onvoldoende, op z'n minst tussen Gd en Gvc (het traject dat ik meereisde). Zitvol en staanplaatsen door de hele trein.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Doorgeefluik

Bericht door Hainje »

Treinstel 2231 op in ieder geval rit 6627 had het gehele treinstel een trein op de brug-foto. Afroep deed het ook niet (in ieder geval tussen Reeshof en Dordrecht).
🍉
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3462
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Doorgeefluik

Bericht door Tom024 »

Ik doe nog een keer een poging met de klok op spoor 2 te Rvs. Daar is het aan de ene kant 2 uur vroeger dan het werkelijk is.
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1491
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Doorgeefluik

Bericht door JordiBrabant »

Mikos, kijk maar wat je met het volgende verhaal doet.
Omdat de 1134 ineens in Ehv met +10 aangekondigd stond, wss Traxx-problemen, liep ik naar voren naar de HC met de vraag of de trein weldegelijk zou gaan rijden. Zij had daarop geen antwoord omdat ze nog niets van de Mcn had gehoord. Ik vertelde haar dat het op Ehv jammer genoeg geregeld voorkomt dat de 1100 ineens met +10 aangekondigd staat, en pas na vertrek van de alternatieve 6400 wordt geannuleerd, dat vond zij ook niet fijn.
Enfin 1 minuut voor het vertrek van de 6438 waren de lichten van het dienstoverpad nog niet gaan knipperen, dus koos ik maar eieren voor mijn geld en ben maar met de sprinter gegaan. Achteraf gezien is dat ook de beste keuze geweest, want na vertrek van mijn trein is de 1134 opgeheven.
Mijn vraag/ voorstel kan in dit soort gevallen de omroep uit voorzorg niet een alternatief voorstellen?
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Doorgeefluik

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Trein 1868 was vanaf het moment dat 'ie in Zwolle gesplitst al erg druk, al kon (alleen) in de voorste bak iedereen nog net zitten, als ze zouden willen. Achterin was het beduidend drukker. Ondanks dat ik op Schiphol uitstapte werd het daarna alleen maar drukker. Plaatje vlak voor vertrek aldaar: https://ibb.co/4Kkt53t
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Daniel »

In stel 4218 ontbreekt de schuifdeur tussen de coupé en het balkon met deur 5/6.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Doorgeefluik

Bericht door Pim-AllianceB95 »

We gaan, helaas, vrolijk verder: de 2245 met een losse IRM-IV leidde tot volle balkons en een enkele staplaats in het gangpad tussen Gv en Ledn, terwijl (vrijwel) alle stoelen gebruikt werden. Na een overstap in Ledn kwam ik in de losse ICM-IV van trein 745 terecht, waar zelfs het gangpad goed gevuld moest worden.

https://ibb.co/yRjZ6hr
https://ibb.co/whSfmbD
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Doorgeefluik

Bericht door Raymond »

Het gaat al twee zondagen niet goed met de reisinformatie van de RE13 op station Venlo. Vorige week werd op station Venlo (en ook in de apps) op alle schermen de RE13 als opgeheven getoond, terwijl deze treinen onder een nieuw nummer waren ingelegd (ingekort traject) en wel degelijk reden (de DB App liet zowel de opgeheven trein als de nieuw ingelegde trein zien, daar zit bij de verwerking van de reisinformatie in Nederland vermoedelijk geen check). Daardoor zijn reizigers onterecht gestrand, die niet naar het perron zijn gelopen om te zien dat de trein er toch wel stond (TBP's op Niet Instappen). In de storingsmelding van vanmiddag/vanavond staat dat er door de logistieke problemen helemaal geen stoptreinen rijden tussen Venlo en Mönchengladbach. Er reden alleen minder treinen (1x per 2 uur). Overigens ook niet praktisch dat die storingsinfo alleen in het Nederlands werd omgeroepen voor een traject waar het merendeel van de reizigers Duitstalig is.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Alles doorgegeven. :pos:
JordiBrabant schreef: vr 25 feb 2022, 11:11 Mikos, kijk maar wat je met het volgende verhaal doet.
Weinig, helaas. Enerzijds vanwege rijwegen die de treindienstleider instelt bij vertraging (waarbij ook wij niet op voorhand weten welke trein voorrang krijgt), anderzijds omdat er heel moeilijk op in te spelen valt: Op het moment dat er een beslissing genomen is welke trein als eerste vertrekt, zou dat dan gecommuniceerd moeten worden met de afdeling Reisinformatie (die ook de omroep verzorgt), het omroepbericht moet worden aangemaakt, dan moet er ook direct airtime zijn om een omroepbericht uit te kunnen sturen (de automaat moet bijvoorbeeld niet net een spoorwijziging, vertraging of werkaamhedenbericht aan het afspelen zijn) en dan moet er nog tijd zijn voor de reiziger om het bericht te horen én naar de alternatieve trein te lopen.

Het lastige is dat de situatie op het spoor van minuut tot minuut kan wijzigen. "Trein is stuk", omroepbericht, "Oh, trein doet het weer", gaat toch als eerste. Ik ben het met je eens dat het voor de reiziger beter zou zijn, maar ik zie nog even niet hoe ze dat met zekerheid voor de reiziger kunnen ontwerpen...
umbusko
Donateur
Berichten: 5312
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Doorgeefluik

Bericht door umbusko »

De enige oplossing lijkt me dat degene in de opgehouden trein die in verbinding staat met de treinverkeersleiding (of: machinist + HC samen, zolang er maar korte lijntjes zijn) ook in de gaten houdt wanneer het alternatief vertrekt, bepaalt wanneer reizigers uiterlijk de beslissing moeten maken om over te stappen en op dat moment in de trein omroept wat het plan is.

Beter nog: als de treinverkeersleider dat actief aanstuurt. "Ik ga de 6400 vooruit sturen, roep dat in je trein maar om." Dan bereik je alle reizigers die (na vertrektijd!) in de trein zitten, dat de stationsomroep niet meewerkt geeft dan niet zo.
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1491
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Doorgeefluik

Bericht door JordiBrabant »

Werkt in sommige gevallen wel wat Umbusko zegt. Zo gebeurt dat ook netjes als de Traxx problemen heeft langs het perron. Helaas komt het vaker voor dat de Traxx problemen krijgt op het keerspoor, dan heb je niet de luxe dat je in de trein kan omroepen. In het geval van afgelopen vrijdag had alleen de HC-schreeuwservice soelaas kunnen bieden, maar die kon geen contact krijgen met de machinist voor een goede inschatting.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
cassie127
Berichten: 6584
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door cassie127 »

Tja uiteindelijk is die taak er ook wel,maar die is specifiek er van en voor NS treinen.

Wat bij deze ritten van Eurobahn fout kan zijn gegaan is dat iemand de verkeerde categorie heeft aangeklikt bij het inleggen met een nieuw nummer. Als dit gebeurt komt er op de TBP schermen automatisch niet instappen te staan.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
PHS

Re: Doorgeefluik

Bericht door PHS »

Op Eml spoor 2 staat klok KL6DZG-19-0909 stil op 0:00.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Doorgeefluik

Bericht door Wubbo »

Op Utrecht Overvecht is TBP 10977 op spoor 3 aan beide zijden zwart.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Daniel »

TBP 11102 geeft als enige van de vier TBPs op spoor 12 van Utrecht Centraal geen treinsamenstelling weer.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3462
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Doorgeefluik

Bericht door Tom024 »

2232 heeft geen reisinfo, ook geen omroep.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
umbusko
Donateur
Berichten: 5312
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Doorgeefluik

Bericht door umbusko »

In stel 8717 bij deur 5/6 in de eerste klas beneden wil de stoel in de vierzits aan het raam achter (dus de stoel die je tegemoet loopt, aan de kant van de tweede klas) niet meer inschuiven naar de normale stand.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8838
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door ArrivaBas »

Op spoor 1 van station Dordrecht Zuid werkt de vertreklamp ter hoogte van de abri niet.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten