Doorgeefluik

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
blinkie123
Berichten: 18
Lid geworden op: za 29 feb 2020, 14:17
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Doorgeefluik

Bericht door blinkie123 »

Grote klok bovenaan de zuid-westzijde (busstationzijde) van Lansingerland-Zoetermeer is gestopt met klokken.
JothamvW
Berichten: 1219
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: Doorgeefluik

Bericht door JothamvW »

Scherm 30014 (middelste van de TB21 in de stationshal van Arnhem Centraal) toont minstens vanaf gisteren "Geen vertrekinformatie beschikbaar". Het linkerscherm en rechterscherm werken wel naar behoren.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
DDietzen
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Doorgeefluik

Bericht door DDietzen »

CTA 11953 te Apd gaf geen eindbestemming (Shl) weer voor 1652, enkel de tussenstations Amf en Hvs (waarbij dus Dvd, Rai en Asdz ontbraken). Heeft er wellicht iets mee te maken dat de trein door een seinstoring niet verder rijdt dan Hvs, maar ik ben gewend dat er dan nog tenminste een (al dan niet aangepaste) eindbestemming wordt weergegeven.

Geen idee of dit enkel voor deze trein en/of deze CTA geldt, ik moest mijn Arrivaboemel halen dus ik kon niet blijven rondhangen. (A)
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
Stadsbus
Berichten: 1127
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Doorgeefluik

Bericht door Stadsbus »

Paaltje C8 te Vleuten met een grote zwarte vlaag op het scherm:

Afbeelding

Afbeelding

Paaltje staat onderaan de trap richting perron 1.

--

Verder is op station Voorburg een reclame bord al weken (zo niet maanden) kapot. Aangezien er nog steeds geen reclame is op de reclameborden is dit mogelijk nog niet bekend/doorgegeven. Het gaat om het bord met nummer 2274 303-1, vlakbij de uitgang van perron 1/2 aan de noordzijde.

Afbeelding
-
Even opgezocht voor de statistieken; bord is sinds minimaal 30 november 2020 kapot.
Spoiler: show
Afbeelding
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door ArrivaBas »

Dat is zo te zien vandalisme geweest. Op de onderste foto hangt de poster er nog slabberdewatski bij.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Doorgeefluik

Bericht door trolly »

Dat lijkt me een plausibele aanname. Spontane breuk of een aanvliegincident met een vogel is statistisch dan weer minder waarschijnlijk.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

Van de 10882 staat de klok op twaalf, het licht doet t wel.

Hangt in de tunnel in Arnhem thv spoor 10/11.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Doorgeefluik

Bericht door umbusko »

Er zijn vanochtend werkzaamheden tussen Maastricht en Luik met vervangend busvervoer tot ca. 15:00 uur. En NS heeft niet eens een storingsmelding, laat staan vertrektijden van bussen in de reisinformatie. :roll: Voor vandaag zal het wel weinig zin meer hebben, maar zou je het toch willen doorgeven? Misschien trekt men er lering uit voor in de toekomst...
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Het probleem ligt niet bij NS, het probleem ligt bij de Belgen; die communiceren niet of nauwelijks over werkzaamheden rondom Luik of op het grenstraject. Dan komt er inderdaad geen storingsmelding of aangepaste reisinformatie.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Doorgeefluik

Bericht door umbusko »

En wat kunnen we daaraan doen dan? Het lijkt me dat NS een vuist moet maken en moet zeggen: luister eens, Belgen, dat gaat zo niet. Ik kan zelf ook wel bij de NMBS aankloppen, maar als reiziger kan ik natuurlijk niet zeggen dat de NMBS NS in moet lichten. Of ja, dat kan ik wel zeggen, maar daar ben ik helemaal geen partij in. Ondertussen is NS toch in ieder geval verantwoordelijk voor de reisinfo voor de reizigers naar Eijsden.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Niet zo veel, de regiocommunicatoren heb ik er van op de hoogte gebracht, net als alle voorgaande keren. Die gaan dan weer in gesprek met de NMBS en de volgende keer gebeurt het weer. Daar houdt mijn invloed in ieder geval al op. :X
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Doorgeefluik

Bericht door waldo79 »

In elk geval dank voor je inzet. Wat NMBS doet is toch niet altijd het gevolg van onderling overleg.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Doorgeefluik

Bericht door umbusko »

Dank Mikos, alle beetjes helpen! (Hoop ik dan toch...) Als ik weer eens iets tegenkom, meld ik me wel weer. Met een beetje geluk iets eerder dan op de dag zelf. :p
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Oh ja, vooral blijven melden. Het lijkt soms vechten tegen de bierkaai, maar uiteindelijk... :pos:
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Doorgeefluik

Bericht door Tom024 »

9566: bij deur 3 is de klapzitting het dichtst bij de deur kapot. Enkel de rugsteun hangt er nog, de zitting is weg.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Doorgeefluik

Bericht door Tom024 »

Oh, ik zie nu dat aan de kant van deur 4 er ook eentje kapot is: degene bij de bakovergang heeft hetzelfde euvel. Nog steeds de 9566.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Als ze de ene vinden, vinden ze de andere ook. :pos: Vaak gaat aan zoiets wel iets vooraf en is het een bewuste keuze een zitting weg te halen. Maar, ze zijn doorgegeven. :pos:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Suus »

Ik heb denk ik wel een leuk mysterie Mikos *O*

Open de Reisplanner, en tik in de reisplanner of bij de vertrektijden Heiloo in. Je krijgt nu twee stations te zien terwijl Heiloo maar één station heeft :Y

Heiloo
Heiloo OV Halte

Is Onze-Lieve-Vrouwe-ter-Nood weer terug? :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Doorgeefluik

Bericht door SuperGhost »

Is dat niet een beetje hetzelfde als Deventer De Scheg?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Doorgeefluik

Bericht door Z2N »

Station Heiloo OV-halte staat in de NS-reisplanner als een treinstation, en staat ook op het stationsplein van station Heiloo. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1249
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Doorgeefluik

Bericht door Frank93 »

Als je er op Google Maps naar zoekt komt er een bushalte naar boven die gebruikt lijkt te worden door Overal Flex.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 gasten