Doorgeefluik

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Doorgeefluik

Bericht door Hainje »

VIRM 8701 1e klasse beneden bij deur 17/18, zijn in twee ramen de tag "FDS" gekrast. Misschien nog wel bij meer ruiten, ik maak straks nog wel even een rondje door de trein.
🍉
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Heeft weinig zin, dat soort dingen gaan bij gepland onderhoud mee.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Doorgeefluik

Bericht door trolly »

Daarnaast: als Hainje een rondje door die trein maakt is er daarna waarschijnlijk geen hele ruit meet over... :|
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Doorgeefluik

Bericht door Hainje »

Mikos schreef:Heeft weinig zin, dat soort dingen gaan bij gepland onderhoud mee.
Dan ga ik mij de energie besparen.
trolly schreef:Daarnaast: als Hainje een rondje door die trein maakt is er daarna waarschijnlijk geen hele ruit meet over... :|
(A)
🍉
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Doorgeefluik

Bericht door Chrysa »

Trein 2278 is bij vertrek uit zowel Amsterdam Centraal als Sloterdijk vol met staplaatsen op de balkons, door de gehele trein.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
candelaer
Berichten: 72
Lid geworden op: zo 18 dec 2011, 14:02

Re: Doorgeefluik

Bericht door candelaer »

Wifi in de 7650 doet het niet. Mn telefoon kan heel het netwerk niet zien. OBIS schermen laten ook geen reisinfo zien, alleen een foto van een VIRM.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Was reeds bekend. :pos:
candelaer
Berichten: 72
Lid geworden op: zo 18 dec 2011, 14:02

Re: Doorgeefluik

Bericht door candelaer »

En we gaan nog even verder: in de 4065 kan ik wel verbinden met het netwerk maar krijg ik de inlogpagina niet geopend
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Heb je er een deurnummer bij voor me? Daar vraagt men mij tegenwoordig specifiek naar.
candelaer
Berichten: 72
Lid geworden op: zo 18 dec 2011, 14:02

Re: Doorgeefluik

Bericht door candelaer »

Laat maar, na een kwartiertje rijden nogmaals geprobeeed en toen wel gelukt. Zal wel aan mn telefoon hebben gelegen.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Vaak is het zo dat tijdens een stationnement de verbinding niet te vinden is. Zodra de trein rijdt komt die dan ineens wel tot stand. [/gratis tip]
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Doorgeefluik

Bericht door waldo79 »

Scherm 11158 bij spoor 3a te Geldermalsen vertoont geen teken van leven. Dit lijkt al langer zo te zijn.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Doorgeefluik

Bericht door waldo79 »

En de 11728 gepland met ICM4 levert staanplaatsen op tussen Ut en Gvc.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. Schermen die al langer defect zijn (meestal voorzien van een witte Defect-sticker rechtsonder op het scherm) liggen bij ProRail, die geeft er niet de juiste prioriteit aan. Daarover is al flink aan de bel gehangen door NS, maar het levert tot nu toe nog niks op.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Doorgeefluik

Bericht door Meltrain »

In stel 4088 werkt de WiFi erg slecht in het gedeelte tussen van deur 2 en deur 3.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Doorgeefluik

Bericht door umbusko »

Ik weet niet of je hier iets mee kunt, maar ik heb het gevoel dat er nog wel iets verbeterd kan worden aan de communicatie aan (en door) conducteurs over verstoringen op andere trajecten. Zo zit ik nu in de 3944, waar de conducteur heel vriendelijk is (hij heeft zelfs een badge met "uw gastheer" :lol: ) en goed omroept, maar desondanks klonk te Rm vrolijk dat er kon worden overgestapt op de stoptrein naar Vl - Nm (wat het OBIS-scherm ook aangaf) ... terwijl daar door een storing tot 14.30 geen treinen rijden tussen Br en Vry. Nou had ik dat van tevoren gezien, maar als ik nietsvermoedend hier had willen overstappen richting Nm, was dat welkome informatie geweest, zeker omdat het alternatief voor sommigen is lekker te blijven zitten tot Ht.

Een gerelateerde opmerking/suggestie: ik merk de laatste tijd vaak dat bij omroepen precies de aansluitingen worden voorgelezen zoals ze op het OBIS-scherm staan, terwijl daar nog wel eens krappe (maar prima haalbare) aansluitingen worden weggelaten (met name bij vertraging van de eerste trein waardoor de overstap van 3 minuten slinkt naar 1 of zo) of de informatie niet compleet is. Zo'n omroep voegt natuurlijk niets toe, terwijl juist een aanvulling op het scherm heel welkom is.
Nou snap ik dat dat afhankelijk is van de conducteur en dat daar misschien niet veel aan kan worden gedaan, maar het zou fijn zijn als die schermen dan zo informatief mogelijk waren. In de 3600 in Ht (richting Rsd) wordt altijd IC Eindhoven getoond en dus ook omgeroepen, terwijl het voor mij relevant is of dat de IC Eindhoven - Maastricht, IC Eindhoven - Heerlen of IC Eindhoven - Venlo is. Of men toont IC Utrecht - Amsterdam, maar waarom niet IC Utrecht - Amsterdam - Alkmaar of Utrecht - Amsterdam - Enkhuizen? Of in de 6600 in Nm staat er Stoptrein Boxmeer. Maar waarom niet Stoptrein Boxmeer - Venray, of stoptrein Boxmeer - Venlo - Roermond. In al die gevallen past het volgens mij op dezelfde regel op het scherm en het is heel veel informatiever. Zeker ook omdat de eindbestemming op de trein staat. Dus concrete vraag: zouden bij overstappen zoveel mogelijk óók de eindbestemmingen getoond kunnen worden?
(Nog maar een voorbeeld: ik reisde laatst met anderen van Nm naar Ehv. In Ht omroep: overstappen voor IC Ehv. Zou je denken: wat kan nog problemen opleveren? Nou, aan het perron staat de IC naar Mt. Reisgenoten: "Huh? Moeten we deze hebben?". Was er nou "overstappen voor IC Ehv-Mt" omgeroepen, dan was meteen duidelijk geweest dat dat de juiste trein was.)
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

De informatie op de OBIS-schermen is statisch; deze toont altijd de maximaal 4 meest gemaakte overstappen. Omdat het statisch is, maar wel wordt gekoppeld aan het al dan niet op tijd rijden van de trein waarin het wordt getoond, vervallen in deze Overstapstaat (die je op de OBIS-schermen ziet, maar die ook de HC aangeleverd krijgt, daarom zijn ze hetzelfde) de krappe aansluitingen vaak al zodra er 1 minuut vertraging wordt verwacht bij aankomst. Over dat geheel heb ik een mening; ik heb de Overstapstaat nog nooit gebruikt en gebruik het veel dynamischer alternatief, waardoor mijn omroepberichten (naar mijn mening) beter aansluiten op de praktijk en de huidige situatie. Een overstapstaat is echter wel weer heel handig als je ergens niet vaak komt en het meer een beetje gissen is naar wat daar de gebruikelijke overstapmogelijkheden zijn. Maar heeft dus bovenstaande, negatieve bijwerking.

Er is intern al eens uitgevraagd waarom dat niet met eindbestemmingen wordt gewerkt in de overstapstaat, maar met tussengelegen punten (op Sloterdijk kun je bijvoorbeeld overstappen op de IC naar 'Zaandam, Alkmaar' en niet op de IC naar Den Helder. Daar kwam een heel theoretisch verhaal op terug, wat weer gekoppeld is aan het statische van het systeem; bij werkzaamheden of verstoringen toont het scherm dan IC Den Helder, terwijl die in theorie slechts tot Zaandam zou kunnen rijden. Wat heel inconsistent niet overeenkomt met de situatie in Roermond, want dan zou daar ook 'Stoptrein Venlo' moeten staan, in plaats van 'Stoptrein Venlo, Nijmegen'.

Tot zover de statische Overstapstaat. Ik denk niet dat daar in de nabije toekomst iets aan gaat veranderen.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Milco »

Dat valt mij ook geregeld op inderdaad, of dat er een overstap wordt genoemd op een Sprinter terwijl de Intercity naar dezelfde plaats rijdt, bijvoorbeeld in Lelystad in de IC richting Zwolle: "U kunt hier overstappen op de Sprinter naar Zwolle.", terwijl de IC daar al heenrijdt. Liever hoor ik omroepen dat je kan overstappen op de Sprinter naar Dronten en Kampen Zuid.

Ander dingetje: ik weet niet of ik hier goed zit en of Mikos hier überhaupt iets mee kan, maar bij het plannen van een reis in de reisplanner op de website van NS valt het mij op dat het materieel er nog wordt vermeld dat er de vorige dag heeft gereden. Voorbeeld: als ik voor morgen om 9:00 een reis plan van Almere Centrum naar Amsterdam Centraal dan wordt er vermeld dat de Intercity van 9:02 met ICM-IV rijdt, terwijl hij daar vandaag mee reed en het morgen zomaar een drietje zou kunnen zijn. Hetzelfde gebeurt met de andere treinritten.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Doorgeefluik

Bericht door umbusko »

Ja, en dan mensen die denken dat ze moeten overstappen voor Zwolle. :mrgreen:

@Mikos: Hm, jammer, maar bedankt voor het uitgebreide antwoord! :)
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Doorgeefluik

Bericht door Z2N »

Je hebt ze, hetzelfde gebeurt vaak genoeg in Amersfoort voor de richting Zwolle. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Doorgeefluik

Bericht door Meltrain »

Milco schreef: Ander dingetje: ik weet niet of ik hier goed zit en of Mikos hier überhaupt iets mee kan, maar bij het plannen van een reis in de reisplanner op de website van NS valt het mij op dat het materieel er nog wordt vermeld dat er de vorige dag heeft gereden. Voorbeeld: als ik voor morgen om 9:00 een reis plan van Almere Centrum naar Amsterdam Centraal dan wordt er vermeld dat de Intercity van 9:02 met ICM-IV rijdt, terwijl hij daar vandaag mee reed en het morgen zomaar een drietje zou kunnen zijn. Hetzelfde gebeurt met de andere treinritten.
Toont de reisplanner niet gewoon de geplande inzet?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Milco »

Zou kunnen, maar ik vind het dan wel frappant dat het overeenkomt met de inzet van een dag geleden. Tijd geleden had ik hetzelfde tussen een vrij- en zaterdag en ook daarbij kwam het materieel precies overeen... Dat klopte dus overduidelijk niet.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 76 gasten