Doorgeefluik

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Doorgeefluik

Bericht door Z2N »

Ik was vandaag weer eens in Alphen a/d Rijn, en om dat te vieren mocht ik constateren dat zowel Apn-Lif-001 als Apn-Lif-002 buiten dienst staat op dit moment. Vraagje voor het doorgeefluik: kan Apn-Lif-003 niet als onderdelentoevoer dienen voor de beide andere liften? Nu zijn alle treinperrons ontoegankelijk, wat ertoe leidde dat ik iemand net moest helpen met het naarboven tillen van de rolstoel, terwijl die zelf de trap op klom richting Klaas-sprinter.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Geen idee, ik sta niet in contact met de liftmonteurs. Ik denk eerder dat een les heropvoeden in Alphen meer nut zou hebben, want zoveel storingen aan de liften op steeds hetzelfde station is natuurlijk geen toeval. Dan gaat lift nummer 3 weinig soelaas bieden als constant alles gesloopt wordt...

Doorgegeven. :pos:
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Doorgeefluik

Bericht door umbusko »

De roltrap naar spoor 1 in Nijmegen staat stil, en dat stond hij woensdag ook al. Ogenschijnlijk in precies dezelfde positie.
JothamvW
Berichten: 1216
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: Doorgeefluik

Bericht door JothamvW »

Zat volgens mij gisteren een defect-sticker op.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door cassie127 »

Valt mij de laatste tijd wel op dat ik vaak defecte roltrappen heb gezien op de stations. Zwolle een tijd terug nog naar spoor 3/5 en in Hengelo was hij ook een tijd defect
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Doorgeefluik

Bericht door Meltrain »

Op het scherm naast de deur van het toilet op Rotterdam Lombardijen staat dat er geen internet verbinding is.
Kun je het toilet dan ook niet gebruiken?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Doorgeefluik

Bericht door Meltrain »

In stel 4204 heeft het scherm bij deur 16 een gele gloed.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
DDietzen
Berichten: 1300
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Doorgeefluik

Bericht door DDietzen »

*klopt op luikje* Ben ik hier aan het goede adres? In het Pinksterweekend (22-24 mei) is ivm werkzaamheden Ut-Amf de 11600 in Amf doorgekoppeld als 1700. In de reisplanner staat deze verbinding echter als twee losse treinen vermeld: een 11600 Shl-Amf en een 1700 Amf-Es, telkens met aankomst van de een en vertrek van de ander op hetzelfde spoor.

Het gevolg: richting Es staat er 'alleen' een overstap te veel in de planner (in 4 minuten van spoor 1 naar spoor 1), maar richting Shl is de aankomende 1700 met 2 minuten uitgebogen waardoor de overstap van 2 minuten van spoor 7 naar spoor 7 niet haalbaar wordt geacht. Zo wordt er voor veel reisadviezen van Twente naar Randstad foutief maar 1 verbinding per uur getoond in de planner.

Bij recente werkzaamheden ten westen van Amf was die doorkoppeling netjes geregeld in de planner (1 verbinding onder 1 treinserie), jammer dat het nu weer mis is :(
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven, geen idee of dat na publicatie van de gegevens nog te herstellen valt, maar hopelijk gaat het bij de volgende werkzaamheden dan wel weer goed (alhoewel ik er een beetje een hard hoofd in heb...) :pos:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Suus »

Paaltje C4 onderaan de trap naar spoor 4 in Vleuten is helaas nog niet gevaccineerd tegen de vlekkenziekte.

Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Daniel »

In treinstel 4241 ontbreekt de klapdeur halverwege het 1e klasse rijtuig (tussen stilte coupé en niet-stilte).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

Laat dat ding dan ook gewoon zitten joh! :roll:
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Doorgeefluik

Bericht door Pim-AllianceB95 »

In stam 16235, rijtuig 82 018, mist een hoofdsteun. Het zal denk ik wel opvallen om welke stoel het gaat, maar betreft de rij het dichtst bij deur 1. Bij diezelfde deur zit een toilet waarvan de deur ernstig klemt en zelfs helemaal niet (nouja, met mijn kracht dan :mrgreen: ) op slot te krijgen is.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
quakkerillo
Berichten: 110
Lid geworden op: do 23 aug 2018, 00:15
Locatie: Maastricht (voorheen: Breda/Brussel)

Re: Doorgeefluik

Bericht door quakkerillo »

Het spijt me erg, maar er is weer een 'Belgisch' probleem voor Maastricht-Luik dit weekend.
Er zijn werkzaamheden waardoor er bussen rijden tussen Visé en Maastricht. Dit staat correct op de websites van NS en NMBS, maar daarna gaat het toch weer goed fout.

1. Bij zowel de NS als NS International staan deze bussen totaal niet in het systeem. Een rit van Visé naar Maastricht gaat via Aachen, of naar Nijmegen via Brussel en Schiphol. En van/naar Eijsden rijden is überhaupt onmogelijk.
2. De Belgische PDF met dienstregelingen http://www.belgianrail.be/jp/download/b ... 05119S.pdf zegt "Alleen NMBS tickets toegelaten". Volgens mij valt Maastricht - Eijsden gewoon onder het Hoofdrailnet en moeten deze bussen dan ook reizigers accepteren met ingecheckte OV-chipkaarten, ook voor mensen met trajectvrij tot de grens. Maar dat zijn geen NMBS tickets.
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Doorgeefluik

Bericht door umbusko »

Fijn dat iemand anders ook oplet. :mrgreen:

Dat laatste is gewoon een standaard vermelding bij Belgisch treinvervangend vervoer, vermoedelijk om te voorkomen dat mensen denken "oh bus, nu kan/moet ik een buskaartje gebruiken". Dat in dit geval treinticket niet per se gelijkstaat aan NMBS-ticket hebben ze vast niet over nagedacht. In de praktijk zal dat wel goed gaan. Wat ik in die pdf erger vind, is dat voetnoot 2 niet staat uitgelegd. :mrgreen:

Dat de bussen niet in de reisplanner staan is wel weer slordig en inderdaad niet zo handig.
quakkerillo
Berichten: 110
Lid geworden op: do 23 aug 2018, 00:15
Locatie: Maastricht (voorheen: Breda/Brussel)

Re: Doorgeefluik

Bericht door quakkerillo »

Als dat een standaard zin is, is het nog niet correct want ook met een doorgaand internationaal ticket van een buitenlandse vervoerder mag je gewoon op de NMBS-vervangbussen. En dat zijn toch écht geen NMBS tickets... maar dat moet ik dan maar eens bij de NMBS zelf melden zeker.

En ja, mij valt dit ook regelmatig op, maar jij bent me vaak voor! Ik woon namelijk nog in België na mijn studie maar werk voor een maatschappelijke organisatie in Maastricht als vrijwilliger, dus normaal reis ik ook maandelijks via deze route, al is het voor mij makkelijker en goedkoper om dan maar tot Visé te gaan en vanaf daar te fietsen.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Punt 2 ga ik sowieso niet voor je op kunnen lossen, maar het eerste punt heb ik doorgegeven. :pos:
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

De terugkoppeling geeft aan dat de draaiboeken te laat door de Belgen zijn verstuurd, waardoor nu via een noodoplossing de data voor de bussen worden ingeladen. Dat duurt altijd even, morgenavond zullen de adviezen voor het gehele weekend in de Reisplanner terug te zien zijn.
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Doorgeefluik

Bericht door waldo79 »

Beter laat dan helemaal niet :o
quakkerillo
Berichten: 110
Lid geworden op: do 23 aug 2018, 00:15
Locatie: Maastricht (voorheen: Breda/Brussel)

Re: Doorgeefluik

Bericht door quakkerillo »

Top! :-)
Dan kunnen er ten minste ook weer tickets verkocht worden, want nu leek dat onmogelijk.

En ik heb de NMBS - via twitter- een bericht gestuurd over de wat verwarrende 'alleen NMBS tickets' maar ik heb daarop geen antwoord gehad de gehele dag. En uit eigen ervaring vermoed ik dat zo'n vraag 'te lastig' zal blijken en zonder antwoord blijft. -0-
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Doorgeefluik

Bericht door Hainje »

Is den Nationaale Maatschappij der Belgischen Spoorweegen zo modern dat men daar een actieve klantenservice op den Twitter heeft? :shock:
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

Volgens mij een beetje zoals die tent van Mikos en Co.

"OH wat leuk" en "oh wat vervelend" als je tweeterdt dat je je aansluiting net hebt gehaald of net hebt gemist, maar heule moeilijke vragen moet je ze niet stellen...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten