Doorgeefluik

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Doorgeefluik

Bericht door Z2N »

Op station Bodegraven is paal C6 (op spoor 1 direct naast het stationsgebouw) slachtoffer geworden van het vlekkenvirus.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Alles doorgegeven. :pos:
DDietzen schreef: za 29 mei 2021, 20:47Werkelijk? Ik meen me toch bij alle ICM-stellen te herinneren dat er altijd zo'n afsluitklepje was dat alleen open ging bij doortrekken.
Daar hoort inderdaad een klep te zitten. Zoals reeds gemeld wordt alles bij SGM, ICM-III en de onderbouwde VIRM-stellen nog gewoon op het spoor geloosd.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Doorgeefluik

Bericht door SuperGhost »

In Hilversum op spoor 4 zijn alle CTA's vastgelopen: ze tonen allen een wit scherm met beneden een blauwe balk met de tekst dat de sprinter naar Hoofddorp van 17:02 van spoor 5 vertrekt (het is echter 7:45).

Dit leverde wat verwarring op omdat de zwaar vertraagde sprinter naar Hoofddorp van 7:32 (+11) pas op vertrektijd van de sprinter naar Almere Centrum vertrok en dus veel reizigers dachten dat het de sprinter naar Almere was
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Doorgeefluik

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Paaltje C61 op Shl heeft een heftige mutant van het vlekkenvirus: het hele scherm is zwart. Aan het geluid te horen checkte 'ie me wel gewoon netjes uit.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:

Een reminder voor de schermen: om een defect of foutief scherm door te kunnen geven heb ik echt het vijfcijferige nummer onder het scherm nodig. Het hoe en wat van alle voorwaarden om een melding door te kunnen geven staan in de openingspost van dit topic.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Het Doorgeefluik is vanaf heden gesloten.
Ten behoeve van een grote schoonmaak is het voorlopig niet mogelijk om meldingen door te geven. Zodra dat weer kan, laat ik dat in dit topic weten. In de tussentijd kunt u eventuele meldingen doorgeven via Twitter naar NS Online, of via onze Klantenservice.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Het Doorgeefluik is voor beperkte tijd weer geopend. Meldingen van voor dit moment worden niet doorgezet, omdat ze inmiddels al opgelost kunnen zijn. Lees voor de voorwaarden om ergens melding van te maken nog even de openingspost van dit topic door. :pos:
Casper
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 18 sep 2020, 18:26
Locatie: Utrecht

Re: Doorgeefluik

Bericht door Casper »

Op Utrecht Vaartsche Rijn klopt de bewegwijzering al een tijd niet meer: de bushalte is eind vorig jaar verplaatst en ligt nu voor de parkeerplaats, maar de borden wijzen nog steeds naar de andere kant van de Vaartsche Rijn. Op de foto een van de borden, met links op de achtergrond de nieuwe bushalte:
Spoiler: show
Afbeelding
Student in Amsterdam en Utrecht, vrijetijdsreiziger in alle uithoeken van Nederland.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Doorgeefluik

Bericht door umbusko »

De dag die je wist dat zou komen... Maastricht-Luik :mrgreen: En het ging een tijdje zo goed!

Iemand is erachter gekomen dat de storingsmelding van NS (van 3 juli t/m 2 augustus bussen tussen Maastricht en Visé) fake news was, want alleen afgelopen weekend hebben bussen gereden. Die melding, die ik bij de NMBS ook niet kon terugvinden, is dan ook weer verdwenen.

Er zijn echter wel werkzaamheden van vrijdag 9 juli 's avonds t/m maandag 12 juli 's middags en hiervan ontbreekt nu een bericht. De reisplanner klopt wel al. Zou hier ook een verstoringsbericht bij kunnen komen? De korte samenvatting: richting Maastricht is de dienstregeling aangepast, extra reistijd 10-30 minuten.

In detail: het komt erop neer dat slechts op één spoor gereden wordt tussen Maastricht en Visé, waardoor de treinen naar Maastricht een minuut of 10 later vertrekken uit Luik, kruisen in Visé (in plaats van tussen Visé en Eijsden) en ook nog eens 8 minuten stilstaan in Maastricht Randwyck. Daardoor gaat de aansluiting op de Intercity verloren (die gaat van 18 minuten naar -1 minuut), dus +30 voor reizigers richting Eindhoven. Richting Luik wijzigt de dienstregeling niet, maar rijden de treinen afwijkend over het rechterspoor.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1476
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Doorgeefluik

Bericht door JordiBrabant »

Kun je ook iets met meldingen over IC Brussel ICR stammen?
In treinstam 16472 in rijtuig 82972 én 20408 is het toilet defect, het enige wat ik er aan kan zien is dat het niet meer doortrekt.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Met bijbetaling van een internationale toeslag kan ik die ook doorgeven, ja. :mrgreen:

Doorgegeven. :pos:
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1476
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Doorgeefluik

Bericht door JordiBrabant »

Als je hem net als je collega scant vanuit m'n app en naar m'n kortingskaart vraagt wel ja.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Doorgeefluik

Bericht door Z2N »

In treinstel 2711 doet de knop van het toilet het niet: het toilet geeft aan dat deze vrij is, maar de knop geeft geen enkele respons.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Suus »

Afbeelding
Afbeelding

Deze lamp op spoor 2 van Rotterdam Blaak tussen de lift en de metalen trap naar de metro knippert. Is het wellicht mogelijk dat een handig persoon er een keertje naar kijkt?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven aan Handige Harry. :pos:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Doorgeefluik

Bericht door Meltrain »

In de hal van Utrecht Centraal (ter hoogte van spoor 5/7) geven de schermen 30028 en 30029 aan dat er geen reisinformatie beschikbaar is. De 30030 werkt wel, evenals de schermen "aan de achterkant".
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
DDietzen
Berichten: 1300
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Doorgeefluik

Bericht door DDietzen »

Nabrandertje van gistermiddag: in Mt op perron 5a stond de inhoud van CTA 10292 onderstekop, en de CTA die er achterop geplakt zit (had geen nummersticker) was compleet zwart.
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door cassie127 »

Volgens mij zie ik die al weken op de kop voorbij komen via instagram en Twitter _O-
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Doorgeefluik

Bericht door Meltrain »

In de hal van Schiphol ter hoogte van spoor 3/4 toont scherm 15584 dat er geen reisinformatie beschikbaar is.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:

Daarmee gaat het Doorgeefluik op slot, zoals gebruikelijk hebben meldingen in de tussentijd geen zin. Zodra het Doorgeefluik weer geopend is, laat ik dat hier weten.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 22 gasten