Pagina 67 van 266

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: do 16 nov 2017, 13:44
door webguy
Ik begin me af te vragen of het beleid is of dat ze echt een probleem hebben daar. Zowel op Ede-Wageningen als Amsterdam Muiderpoort heb ik al weken geleden dingen doorgegeven, maar kennelijk vind niemand het belangrijk ofzo. Kunnen volgens mij net zo goed de betreffende schermen weghalen, kennelijk kijkt toch niemand er naar.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: do 16 nov 2017, 14:02
door Mikos
Onderdelen moeten uit het buitenland komen, vaak via een andere leverancier dan Ali Express, dus het kan wat langer duren. :mrgreen:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: do 16 nov 2017, 14:12
door Aking
Want ze hebben niet een zooitje onderdelen ergens hier in Hollandistan liggen? :X :')

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: do 16 nov 2017, 14:13
door Mikos
Wanneer een leverancier failliet gaat niet, nee. En tegenwoordig is het sowieso een tendens om nergens meer een voorraad van te hebben, omdat opslag daarvan nogal prijzig is. Althans, dat wordt mij door allerlei bedrijven verteld. Dus dat zal dan wel kloppen.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: do 16 nov 2017, 14:50
door webguy
Maar dat is natuurlijk slecht leveranciersmanagement, want dat had je 5 jaar geleden ook wel kunnen bedenken... Niet toevallig een Italiaanse leverancier? Heeft NS ervaring mee namelijk :) (al zijn de schermen vast van Prorail)

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: do 16 nov 2017, 14:59
door Mikos
Schermen zijn van ProRail, ja. Ik heb er even een rondje achteraan gebeld, het gaat om het volgende: De borden zijn bekend, er is een behoorlijke waslijst met schermen die een defect vertonen en daarvoor is al een bestelling geplaatst. Ze moeten echter inderdaad uit Italië komen, niet bij AnsaldoBreda werd me net op het hart gedrukt, maar net als vorig jaar (toen schijnt hetzelfde probleem te hebben gespeeld) is er dus een leveringsprobleem.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: do 16 nov 2017, 16:24
door webguy
_O_ -o-

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: do 16 nov 2017, 16:26
door Aking
Ik mag hopen dat de verantwoordelijke leverancier (financieel) flink op z'n donder krijgt voor dit wanproduct? :shock:

Of wacht, het is NS natuurlijk. :')

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: do 16 nov 2017, 16:30
door Mikos
ProRail. De borden zijn het eigendom en in beheer van ProRail.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: do 16 nov 2017, 16:41
door Aking
Één pot nat :Y (A)

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: do 16 nov 2017, 17:50
door dylanwild94
Prorail wordt niet voor niets prutsrail genoemd. Nu blijkt maar weer waarom. (A)

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: do 16 nov 2017, 17:57
door albertjan96
Het valt wel op dat veel van deze schermen hetzelfde defect vertonen. Voor een tijd terug had een TB7 op Velperpoort er ook last van, een blauwe streep die onderaan het scherm begint en naar mate de tijd vordert, steeds meer van het scherm inneemt waardoor er steeds minder van het scherm te lezen is.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: do 16 nov 2017, 18:53
door Mikos
Het probleem zit dus niet bij ProRail, voordat je weer allerlei andere namen gaat verzinnen, maar bij de leverancier. Daarvoor zijn contracten afgesloten en daar zit men nu eenmaal aan vast. Kun je op je kop gaan staan, maar wanneer jouw supermarkt geen vlees op voorraad heeft, heb je simpelweg geen vlees. Als particulier kun je dan naar een andere supermarkt gaan, als bedrijf zit je aan die contracten vast en kun je dat niet.

In other news: Wie de Reisplanner Xtra gebruikt op zijn smartphone die draait op iOS, moet nog eens kijken naar de standaard reis die je veel maakt. Het zou namelijk heel goed kunnen zijn dat door de invoering van HARP (Hafas Reisplanner) en de optimalisatie van de planner je overstap voortaan elders wordt geadviseerd. Ook zijn looptijden tussen perrons consequent toegepast, zodat er bij spoorwijzigingen ook wordt gekeken of de overstap volgens de norm haalbaar is. Daarnaast zijn er ook buitenlandse treinen in opgenomen, waardoor in de grensregio's betere reisadviezen gegeven worden.

Men hoopt op veel feedback van de iOS-gebruikers, zodat men nog verder kan finetunen en er over ongeveer een maand een uitrol kan plaatsvinden voor de Android-gebruikers. Men verwacht de reisplanner op de website begin 2018 over te kunnen zetten. Tot die tijd zou het voor kunnen komen dat dezelfde reis op de smartphone anders wordt geadviseerd dan op de website.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: do 16 nov 2017, 21:11
door VIRM
Mikos, ik heb dit al via de normale klantenservice en de Oogvereniging ingeschoten, maar ergens is er denk ik een zwart gat en een breuk in het tijd-ruimtecontinuum.

Gevalletje reisinformatie: op ns.nl/geleidelijnen lopen de routebeschrijvingen van Sloterdijk (al meer dan een halve maan) en Zaandam (al ruim zes jaar) achter de feiten aan. Bij de verbouwing van Den Haag Centraal werden de beschrijvingen er netjes vanaf gehaald en verwezen naar het telefoonnummer van AVG. Is dit ook iet svoor het doorgeefluik?

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: do 16 nov 2017, 21:16
door Mikos
Ik heb de programmamanager Toegankelijkheid aan haar jasje getrokken. :pos:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: do 16 nov 2017, 21:25
door VIRM
Top! Je kunt dus gewoon rechtstreeks dingen bij haar aangeven zonder allemaal omwegen?

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: do 16 nov 2017, 21:30
door Mikos
Voor zover zij erover gaat wel, ja. Op de stations gaat ProRail er immers over en kan zij alleen maar aandragen. Maar waar het over de treinen gaat, is zij de juiste persoon.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: do 16 nov 2017, 22:04
door webguy
Mikos schreef:In other news: Wie de Reisplanner Xtra gebruikt op zijn smartphone die draait op iOS, moet nog eens kijken naar de standaard reis die je veel maakt. Het zou namelijk heel goed kunnen zijn dat door de invoering van HARP (Hafas Reisplanner) en de optimalisatie van de planner je overstap voortaan elders wordt geadviseerd. Ook zijn looptijden tussen perrons consequent toegepast, zodat er bij spoorwijzigingen ook wordt gekeken of de overstap volgens de norm haalbaar is. Daarnaast zijn er ook buitenlandse treinen in opgenomen, waardoor in de grensregio's betere reisadviezen gegeven worden.
Leuk!
Android vs iOS: Spot het verschil
Spoiler: show
Afbeelding
Afbeelding
Ook het aantal reisadviezen is anders:
Spoiler: show
Afbeelding
Afbeelding
En een reisadvies naar Londen zo aan het einde van de dag! (met een overstap foutje)
Spoiler: show
Afbeelding

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: do 16 nov 2017, 22:06
door albertjan96
Kun je die screenshots nog groter maken? :shock:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: vr 17 nov 2017, 09:29
door Suus
Komt door het Retina-scherm van de iPhone.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: vr 17 nov 2017, 13:22
door Ruben
Rai spoor 2 bovenaan roltrap, display 15538 oostzijde staat op zwart. Aan de westkant deed ie het wel.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: vr 17 nov 2017, 13:26
door Mikos
Doorgegeven. :pos:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: vr 17 nov 2017, 17:04
door Suus
De coupédeur aan de toiletloze zijde van rijtuig 20 243 in stam 16232 heeft wel erg veel zin in zijn werk en schuift halverwege de passage van de eerste reiziger alweer dicht.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: vr 17 nov 2017, 17:10
door Mikos
Staat in het grote boek. :pos:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: vr 17 nov 2017, 20:01
door Aking
Je TBP op Hilversum is de 10014 :Y