Pagina 2 van 266

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: do 15 dec 2016, 01:49
door Ardan
Lieve conducteurs, een haltering van 5 minuten op Utrecht Centraal is geen 'korte stop'. Hou eens op met het standaardriedeltje dat je door je baas erin gestampt hebt gekregen.
En áls je dan zo nodig 'smeuïge verzachtende omroepen' moet doen van je baas, zeg dan gewoon 'na een oponthoud van x minuten rijden wij verder naar...'. Dan ga ik niet panikeren als ik een korte stop verwacht maar we na minuten nog steeds stilstaan.

Geen idee of je er wel of niet iets mee kan Mikos, maar ik wilde het wel graag gezegd hebben :P

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: do 15 dec 2016, 01:59
door dennistd
Net zoiets als: "Het is 11 uur 34 en we zullen op tijd aankomen op Schubbekutteveen Oost" en vervolgens nog vijf minuten voor de inrijder staan... Een betere tekst zou zijn: ".. we zullen naar verwachting op tijd aankomen .."

Nee, eigenlijk niet het goede topic hiervoor, maar misschien kun je dit soort verbeteringen ook aandragen?

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: do 15 dec 2016, 02:08
door Mikos
Dat is inderdaad een prachtig voorbeeld van "goed bedacht, maar niet uit te voeren". Ik heb me altijd voorgenomen om me niet al te negatief uit te laten over mijn werkgever (men leest mee...), maar dat is inderdaad iets dat je mij niet om zult horen roepen.

Als HC is het sowieso vaak erg moeilijk: de baas verwacht dat ik het een doe, de reiziger zit vaak op het ander te wachten. Wat doe je dan? Dat wat de baas zegt, want die betaalt je, of dat wat de reiziger wil, want uiteindelijk draait het daar om en betaalt die me net zo goed.

Dus wat dat betreft ben ik het volkomen met je eens, ik ga mijn vingers er echter niet aan branden, want "onderzoek onder onze reizigers heeft uitgewezen dat dat is wat de klant wil". Ik verwijs je graag door naar onze Klantenservice (A)

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: do 15 dec 2016, 02:21
door Ardan
Mikos schreef:Als HC is het sowieso vaak erg moeilijk: de baas verwacht dat ik het een doe, de reiziger zit vaak op het ander te wachten. Wat doe je dan? Dat wat de baas zegt, want die betaalt je, of dat wat de reiziger wil, want uiteindelijk draait het daar om en betaalt die me net zo goed.
Het schijnt dat er 'mystery travellers' zijn die de HC's controleren of ze wel volgens het boekje omroepen (en vast nog meer zaken maar dat terzijde, ze zullen vast ook wel opmerken of de mcn wel Enorm Zaaddodend Rijdt). Maar inderdaad, ik zit als reiziger niet te wachten op popie-jopie-omroepen die in de Ivoren Toren zijn bedacht. Ik wil kloppende informatie. Dan mogen er wel tig onderzoeken tegenaan gegooid worden naar wat 'wij' schijnen te willen maar de praktijksituatie is toch elke keer weer anders.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: do 15 dec 2016, 08:39
door Klaasje
De grap is overigens dat als je met een dienstregelingsmaker praat over een korte stop.. Het dan gaat over een stop met een gelijke aankomst- en vertrekminuut. Een stop korter dan een minuut dus. Zeker vanuit die context is de korte stop erg wrang.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: do 15 dec 2016, 11:05
door PHS
-

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: do 15 dec 2016, 11:18
door Mikos
Mikos schreef:Fouten in de reisinformatie moeten hieraan voldoen: (...) Als het gaat om reisinformatieschermen is ook het vijfcijferige getal dat onder het scherm is aangebracht nodig.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: do 15 dec 2016, 11:24
door Hainje
Mikos schreef:Wil ik graag doorgeven, maar daarvoor heb ik het vijfcijferige getal onder het betreffende beeldscherm nodig.
Kun je hiervoor wellicht een foto maken waarbij dit nummer te zien is? Ik heb al vaker iets over een scherm doorgegeven aan de klantenservice en dan werd er ook naar dat nummer gevraagd. Als ik weet waar ik moet zoeken, dan kan ik dergelijke nummers gelijk doorgeven (aan de klantenservice). Ik kan mij immers indenken dat dergelijke nummers een beetje verstopt zijn om geen verwarring bij de reiziger te veroorzaken.
Mikos schreef:reisinformatieschermen is ook het vijfcijferige getal dat onder het scherm is aangebracht nodig.
Over dat scherm heb ik een tijdje terug dus ook een melding over verstuurd via Twitter (was destijds al zeker 3 weken onleesbaar). Ik heb goed gezocht naar het schermnummer, maar niet kunnen vinden. De reizigers die zich ook op dat perron bevonden moeten wel gedacht hebben: "Wat is dat nu weer voor klapjosti? Hij loopt de hele tijd rondjes om dit paal." :N

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: do 15 dec 2016, 11:25
door PHS
-

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: do 15 dec 2016, 11:28
door Mikos
Dat vijfcijferige getal is aangebracht op een sticker die onder het scherm is aangebracht. Om het te kunnen zien moet je er echt onder gaan staan en omhoog kijken, dan is er maar één vijfcijferig getal te vinden.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: do 15 dec 2016, 11:31
door Hainje
Mikos schreef:Dat vijfcijferige getal is aangebracht op een sticker die onder het scherm is aangebracht. Om het te kunnen zien moet je er echt onder gaan staan en omhoog kijken, dan is er maar één vijfcijferig getal te vinden.
Oh ik had het nummer eerder op de voorzijde ergens onderaan verwacht. Maar het zit dus op een smalle strook onderop het scherm. Volgende keer dat ik in de buurt ben van zo'n scherm eens op letten.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: do 15 dec 2016, 11:38
door Mikos
Jep, als je kijkt op de foto van Olof dan zie je dat er onder het scherm tussen de twee schermen in een strook is die je niet kunt zien vanuit deze positie. Daar is de sticker op geplakt; de beide schermen vallen onder één nummer omdat het één installatie is.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: do 15 dec 2016, 12:39
door PHS
-

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: do 15 dec 2016, 12:40
door Mikos
En toch kan ik het zonder dat vijfcijferige getal niet doorzetten :wink:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: do 15 dec 2016, 13:04
door PHS
-

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: do 15 dec 2016, 13:18
door Mikos
Daar heb je weinig aan als het systeem vraagt om het vijfcijferige getal. Zonder dat nummer kun je het simpelweg niet doorgeven. Er schijnt een database te zijn, maar niet iedereen heeft daar toegang toe. Welkom in de wereld van het logge systeembeheer :wink:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: do 15 dec 2016, 15:50
door Gekko123
En daarnaast kan ik met mijn basiskennis van databases aangeven dat het een stuk makkelijker is om te zoeken op dat nummertje die naar alle waarschijnlijkheid uniek is, terwijl zoeken op locatie een lastigere opgave is om de benodigde informatie eruit te krijgen.

Bij het zoeken op dat nummertje krijg je 1 CTA eruit, terwijl je bij zoeken op locatie zeer waarschijnlijk alle CTA's van in dit geval Tilburg Universiteit eruit.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: do 15 dec 2016, 15:59
door dylanwild94
Gekko123 schreef: Bij het zoeken op dat nummertje krijg je 1 CTA eruit, terwijl je bij zoeken op locatie zeer waarschijnlijk alle CTA's van in dit geval Tilburg Universiteit eruit.
En dan kun je toch nog een keer de nummers splitsen onder de sporen die het station telt. :idea: (Wordt dan wel een lastig verhaal bij grote stations als Amsterdam centraal en Utrecht Centraal)

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: do 15 dec 2016, 16:05
door JWM
Vreemd dat er op dit forum door sommige mensen het belang van nummers in twijfel wordt getrokken :!:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: do 15 dec 2016, 16:08
door ODRAIL
Deze uitspraak kan zo het zuurpruimtopic in :wink: .

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: vr 16 dec 2016, 07:54
door Daniel
De eerder gemelde TBP op spoor 8 in Utrecht blijkt nu wel weer aan te staan maar kondigt alleen de volgende trein en niet de huidige aan.
Heb gekeken maar waar het nummer moet staan staat het niet.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: vr 16 dec 2016, 11:23
door Mikos
Mocht ik in de buurt zijn, dan zal ik die midden op spoor 8 nog even onder de loep nemen.

Voor wat betreft het verhaal van Geert: Er loopt momenteel een interne discussie over afrangeren in Den Haag, waarbij verschillende mensen met aanvullende informatie komen, maar we moeten alleen de verantwoordelijke afdeling nog vinden, in de hoop dat die alles kan bevestigen. Aan de hand daarvan kan ik dan weer met informatie hier komen.

De rest van de zaken (JWM) is doorgegeven.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: vr 16 dec 2016, 12:25
door Klaasje
Op spoor 11 doet het scherm hetzelfde: blanco en alleen een volgende trein aankondigen. Nummer 11113.

Over het arrangeren in Den Haag: Heel NS is ervan overtuigd dat dit een ongewenste situatie is, inclusief de afdeling die de daadwerkelijke planning maakt. Soms is het echter logistiek niet maakbaar. In de nieuwe plannen voor Den Haag Centraal (wissellayout e.d.) wordt gepoogd de infrastructuur zo te bouwen dat het niet meer nodig is. De vraag is of het gaat lukken.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: vr 16 dec 2016, 13:03
door Mikos
11113 is aangemeld. Dat zou een bewuste keuze kunnen zijn, maar daar heb ik geen inzicht in.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: vr 16 dec 2016, 16:50
door Daniel
De 11101 (middelste op spoor 12 te Utrecht C.) blijkt ook niet goed te werken. Deze toont "geen reisinformatie beschikbaar".

De hierbovenvermelde op spoor 11 is trouwens inmiddels alweer werkend. Gaat best vlot zo blijkbaar.