Pagina 197 van 266

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: vr 10 jan 2020, 17:05
door marvinkok
Er is vast genoeg te melden, dat doe ik ook bijna dagelijks :')
Ik ga alleen niet zoals Mikos voor elk dingetje als doorgeefluik fungeren. (hulde voor Mikos voor z'n initiatief en tijd die hij erin steekt)
Defecten aan de trein zijn het makkelijkst direct bij het treinpersoneel te melden.
Algemenere zaken zoals die vastlopende reisinfo kan ik wel in de gaten houden, al wordt er achter de schermen aan updates gewerkt momenteel.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: vr 10 jan 2020, 17:07
door cassie127
Bij de schermen gaat het specifiek om rit 7924. Afgelopen 3 dagen heb ik de schermen op deze rit steeds vastgelopen zien staan op station Enschede rond 07:00 uur, toen ik in Raalte instapte. Automatische omroep werkt wel gewoon

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: vr 10 jan 2020, 17:14
door Tom024
Stel 2525 heeft in het gehele stel geen reisinfo en geen Wifi.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: vr 10 jan 2020, 17:18
door marvinkok
cassie127 schreef:Bij de schermen gaat het specifiek om rit 7924. Afgelopen 3 dagen heb ik de schermen op deze rit steeds vastgelopen zien staan op station Enschede rond 07:00 uur, toen ik in Raalte instapte. Automatische omroep werkt wel gewoon
Apart.. Omroep doet het wel verder?
Gezien je het had over meerdere stellen zal het ook wel voor alle schermen gelden :wink:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: vr 10 jan 2020, 19:15
door Mikos
Doorgegeven. :pos:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: za 11 jan 2020, 19:01
door Suus
Ik ben toch nog niet helemaal klaar met Schiedam Centrum. Er zijn dus wel een paar borden die wel verwijzen naar de metro namelijk bij de lift naar treinspoor 1 en metrospoor 1.

Maar deze borden informeren alleen over lijn C naar De Akkers terwijl ook lijn B naar Hoek van Holland (en in de spits lijn A naar Vlaardingen West) vanaf dat spoor vertrekken.

Op het niveau van de stationshal hangt er een bord van de RET naast de lift dat de bestemmingen wel juist weergeeft (ook weer niet helemaal juist, want de lift zit op het metroperron tegenwoordig achter een poortje), maar zo’n bord hangt er niet op het niveau van de tunnel onder de treinsporen.

Foto’s:

Afbeelding
Niveau stationshal.

Afbeelding
Niveau tunnel onder de sporen.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: zo 12 jan 2020, 15:27
door Daniel
Paaltje C6 op station Tiel heeft een grote gelig/zwarte rechthoekige vlek over vrijwel het hele scherm, waardoor wat daar op staat vrijwel onleesbaar is.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: zo 12 jan 2020, 17:45
door Suus
Scherm 30053 te Rotterdam Centraal staat alweer bijna 24 uur op Geen reisinformatie :(

Afbeelding

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: zo 12 jan 2020, 20:31
door Mikos
Doorgegeven. :pos:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: ma 13 jan 2020, 08:49
door henrivanderweijden
Scherm 12177 op spoor 8/9 op Arnhem Centraal geeft aan : er is momenteel geen reisinformatie beschikbaar. Scherm er naast (12176) werkt wel maar geeft het tweede deel vd normale info weer dus de eerst vertrekkende treinen staan niet op deze borden. (Zelfde situatie als in Rtd twee berichten hierboven)

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: ma 13 jan 2020, 09:21
door Suus
Dit scherm hieronder dus. De laatste keer dat ik het zag was het ingesteld op mensen die vanuit de hemel naar beneden kijken :mrgreen:
Suus schreef:Afbeelding

Scherm 12177 te Arnhem Centraal op spoor 8/9 bij het omcheckmeubel bij de tunnel.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: ma 13 jan 2020, 11:18
door Mikos
Doorgegeven. :pos:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: ma 13 jan 2020, 21:46
door katvis
Separatieruit naast deur 3 van de DDZ 7609 is gebarsten, veel glas op de grond.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: ma 13 jan 2020, 22:12
door Mikos
Doorgegeven. :pos:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: di 14 jan 2020, 10:35
door umbusko
Paaltje C5 in Rm (spoor 3b, eerste paaltje van het eerste overstapmeubel dat je tegenkomt) heeft last van het vlekkenvirus: tijdens het in- of uitchecken is er een grote ronde zwarte vlek op het scherm, die in normale toestand echter niet zichtbaar is.

En volgens mij speelt dat bij nog wat paaltjes daar, dus als er toch iemand komt kan die ze misschien allemaal even nakijken.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: di 14 jan 2020, 10:40
door Mikos
Doorgegeven. :pos:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: di 14 jan 2020, 16:07
door ArrivaBas
Even een navraag: heeft het een reden dat de treinlengteborden op Dordrecht Zuid zijn afgeplakt met vuilniszakken?

Verder toont RailTV 20009 op spoor 7 van station 's-Hertogenbosch ten zuiden van de passerelle een wit scherm met wat krantenkoppen.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: di 14 jan 2020, 17:16
door Mikos
Dordrecht Zuid is met opzet, ja, heeft te maken met de aankondiging van de achtergelegen overweg, die ligt te laat dicht als er een losse Flirt vertrekt. Is een tijdelijke oplossing, die begin maart opgelost moet zijn.

Rail TV doorgegeven. :pos:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: di 14 jan 2020, 17:21
door candelaer
Ik kan niet verbinden met de wifi in de 2713. Zit thv deur 4-a2

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: di 14 jan 2020, 18:00
door Mikos
Doorgegeven. :pos:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: di 14 jan 2020, 18:29
door ArrivaBas
Hartstikke bedankt voor je terugkoppeling. :pos:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: do 16 jan 2020, 12:13
door Mikos
Omgekeerd Doorgeefluik:

Ondanks vele aanpassingen lukt het niet om het automatische omroepsysteem van de Flirt en SNG op een acceptabel niveau te krijgen. Het achterliggende systeem draait op Text-to-speech en met de huidige stem van Jasmijn zijn er te weinig vorderingen. Daarom wordt vanaf januari een nieuwe stem uitgerold op dit materieel: Tessa. Deze stem wordt geleverd door dezelfde leverancier als Jasmijn, maar zou veel beter tot haar recht komen in de transportsector. Eerst zal ze in de SNG te horen zijn, later in de (TAG-)Flirt.

De TAG-Flirt zal worden voorzien van een update van het OBIS-systeem en straks ook laten zien op de kaart waar de trein is en ook actuele verstoringsinformatie tonen.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: do 16 jan 2020, 14:08
door teun
Wat is eigenlijk de fantastische reden dat het compleet geschikte systeem dat op het moment in de SLT gebruikt wordt niet gewoon voor de FLIRT/SNG wordt uitgerold?

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: do 16 jan 2020, 14:21
door ArrivaBas
SLT wijkt qua systeem af van alle intercity's. NS heeft gekozen om alles zoveel mogelijk gelijk te trekken en daarom wordt SLT bij de grote revisie over een aantal jaar ook voorzien van OBIS. Intercity's hebben echter geen automatische omroep.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: do 16 jan 2020, 14:28
door Mikos
Maar dat is toch helemaal geen antwoord op zijn vraag?

Het systeem van SLT is anders dan het nieuwere systeem van Flirt en SNG. Het systeem in de SLT (en SGM) is al aardig uitgebreid, maar is beperkt tot dat wat er vooraf is ingelezen. Het systeem in SNG en Flirt is waarin men de toekomst ziet: dat spreekt dat uit wat je naar de computer stuurt. Je zou dus ad hoc berichten kunnen sturen als: "Let op, door een seinstoring is er geen treinverkeer mogelijk tussen [A] en ." Of een ander, willekeurig bericht waarmee de reiziger ergens over wordt ingelicht. Omdat dat 'de toekomst' is, heeft men daar volledig op ingezet. Het werkt alleen (nog) niet zo ideaal als op papier. Het is een keuze geweest om het in de reizigersdienst uit te testen. Of dat de juiste keuze is geweest, is een tweede. Het kan alleen maar beter worden is mijn optiek. :wink: