Pagina 210 van 266

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: ma 02 mar 2020, 19:39
door Suus
Rotterdam Zuid spoor 2 scherm 10113, aan beide kanten is er geen reisinformatie beschikbaar.

Afbeelding

(De afwijkende kleuring van een schermpaneel had Meltrain al doorgegeven).

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: ma 02 mar 2020, 20:06
door Mikos
Doorgegeven. :pos:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: ma 02 mar 2020, 20:44
door Gebruikersnaam
Te Ede Centrum heeft paaltje C1 last van de vlekkentyfus.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: ma 02 mar 2020, 20:59
door Mikos
Doorgegeven. :pos:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: ma 02 mar 2020, 23:08
door Mikos
Vanaf heden is het Doorgeefluik de rest van de week gesloten. U kunt met uw meldingen in de tussentijd eventueel terecht op Twitter via @NS_online.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: ma 02 mar 2020, 23:10
door Aking
:o dat ging snel!
(oh en KMdinges heeft geen Twitter gok ik zo, wat moet die arme drommel nou met ze leefe? -o-)

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: wo 04 mar 2020, 16:38
door Mikos
Omgekeerd Doorgeefluik, ondanks dat we gesloten zijn:

Vanaf vandaag is Tessa te horen in de SNG in plaats van Jasmijn. Jasmijn is de oorspronkelijke stem die in SNG en Flirt wordt gebruikt voor de omroep, maar die nogal wat moeite heeft met de Nederlandse uitspraak van stationsnamen. Tessa vervangt Jasmijn vanaf vandaag in de SNG, zij spreekt langzamer en duidelijker en is vooral vele malen beter met het uitspreken van de diverse stationsnamen.

Ook Tessa moet hier en daar nog wat bijgespijkerd worden, vooral in het opnoemen van de overstapmogelijkheden spreekt ze de stationsnamen nog wat te snel achter elkaar uit, maar die cursus krijgt ze de komende periode.

In de Flirt blijft Jasmijn nog even haar ding doen, totdat daar een update voor Obis geïmplementeerd is.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: wo 04 mar 2020, 18:58
door ArrivaBas
Op wat voor termijn kunnen we afscheid nemen van 'Es Hertogenbosch', 'Breba' en 'Ize Sprinter' (Bekende fouten in de uitspraak van Jasmijn)?

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: wo 04 mar 2020, 19:33
door Mikos
Geen idee, men is er op de achtergrond mee bezig en houdt ons op de hoogte. Reken maar niet op voor de zomer, wat zouden we anders moeten zonder "Enthoffn, Wollefga, Almia Musiekweik en Nunspleet"? Die laatste vier moeten we zo meteen al missen... :(

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: wo 04 mar 2020, 19:49
door Aking
Zonder nun spleet wordt het even een stuk minder heet ja... -o-

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: wo 04 mar 2020, 21:58
door VIRM
En op de NS Community zag ik dit linkje naar een opname van Tessa: https://twitter.com/sandervh1998/status ... 4806370304

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: wo 04 mar 2020, 22:05
door marvinkok
Ik denk bij Tessa elke keer hier aan na een HBO-V project van m'n wederhelft :@

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: za 07 mar 2020, 10:29
door Ronald
Paaltje C9 op Heemstede-Aerdenhout heeft een zwarte vlek in het display.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: zo 08 mar 2020, 23:48
door Mikos
Vanaf heden is het Doorgeefluik gedurende een week weer geopend, daarna sluiten we tijdelijk opnieuw.

Hoewel ik normaal tussentijdse meldingen niet doorgeef, zal ik bovenstaande melding alsnog doorzetten. :pos:
Tevens de uitvraag even op te letten bij Tessa in de SNG; wanneer je iets aparts tegenkomt in haar uitspraak kun je dat hier ook melden. Ik heb een directe lijn met de afdeling die over Tessa gaat en invulling geeft aan de spreekcursussen die ze de komende tijd gaat krijgen. Dat betekent niet dat het dezelfde week nog is opgelost, maar wel dat het direct op de wensenlijst komt te staan.

Dan nog een Omgekeerd Doorgeefluik:
Afbeelding
Er wordt binnen de afdeling Reisinformatie momenteel nagedacht over hoe de TBx-schermen (denk aan TB7, TB14) en PV's (Perron Verwijzers, zoals in de hal van Utrecht Centraal bij de trap naar het perron) het beste ingevuld kunnen worden met maximaal vier tussenliggende stations. In veel gevallen is deze verkorte route goed gevuld, maar soms is deze bijv. ook leeg terwijl de trein nog wel op diverse stations stopt. Uitgangspunt is dat de ruimte zoveel mogelijk wordt benut (maximaal 4 stations), zonder dat de route als 'onlogisch' bestempeld kan worden voor de reiziger.

Destijds is gekozen voor het gebruik van de middellange naam van stations zodat drie stations altijd zouden passen en in sommige gevallen vier stations passen. De huidige logica van InfoPlus is, of eigenlijk zou moeten zijn want er zitten wat bugjes in, dat voor alle treinen behalve stoptreinen en sprinters, de grootste stations gepakt worden (eerst mega en daarna inschuiven). Voor sprinters en stoptreinen worden alléén de knopen getoond en niets anders. Daarbinnen vindt nog wat extra controle plaats. Maar kleinere stations worden dus nooit opgenomen, ook niet als er ruimte is. Daarom zie je vaak lege verkorte routes.

De nieuw bedachte logica zou het volgende stellen: Per station wordt vanaf het betreffende station gekeken welke vier 'belangrijke' stations aangedaan worden. Prioritering op basis van stationtype, waarbij 6 (megastation) de hoogste prioriteit heeft en 0 (stoptreinstation) de laagste. Indien meer dan vier stations gevonden worden, dan vindt vervolgens prioritering plaats op basis van de route waarbij geldt dat dichterbij het huidige station voorrang krijgt op stations verderop de route. De verkorte route wordt bij vleugeltreinen vastgesteld tot en met het splitspunt van het materieel. Voor Sprinters en Stoptreinen geldt dat knooppunt stoptreinstations de hoogste prioriteit hebben, gevolgd door knooppunt sneltreinstations en knooppunt intercitystations. Indien er ruimte overblijft dan volgt aanvulling op basis van 'normale' (voorgaande) logica.

Denkt en redeneert u mee? Wie weet help je de afdeling Reisinformatie een stap verder! :pos:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: ma 09 mar 2020, 02:31
door SuperGhost
Wellicht kun je die prioritering even uitschrijven? Nu zie ik alleen de 6 en de 0 genoemd worden. Wat zijn 5 t/m 1?

Wellicht dat bij sprinters je ook een extra categorie (mits die er nog niet is) bij kunt voegen, namelijk door naar het onderliggende busnet te kijken. Een sprinterstation waar je op (veel) bussen kunt overstappen is immers belangrijker om te tonen dan een sprinterstation waar je op 0-1 of alleen buurtbussen kunt overstappen.

Als op basis van deze categorieën nog steeds geen tussenstation toegevoegd kan worden (en die er uiteraard wel is), dan gewoon het eerstvolgende station erbij zetten (geldt ook voor intercity's en sneltreinen) om aan te geven dat hij niet non-stop rijdt naar die eindbestemming.

Paar voorbeeldjes hoe dat kan uitpakken. Ik pak Arnhem Centraal als voorbeeld:
- "Sprinter Wijchen via Elst, Nijmegen" wordt "Sprinter Wijchen via Elst, Nijmegen, Dukenburg"
- "Sprinter Ede-Wageningen" wordt "Sprinter Ede-Wageningen via Oosterbeek"
- "Sprinter Zutphen via Dieren" wordt "Sprinter Zutphen via Velperpoort, Presikhaaf, Dieren"
- "Sprinter Tiel via Elst" wordt "Sprinter Tiel via Elst, Kesteren"
- "Sprinter Doetinchem via Zevenaar" wordt "Sprinter Doetinchem via Velperpoort, Westervoort, Zevenaar"

Ook bij intercity's kan dit dan, bijv:
- in Deventer: "Intercity Zwolle" wordt dan "Intercity Zwolle via Olst"
- in Schagen: "Intercity Den Helder" wordt dan "Intercity Den Helder via Anna Paulowna"

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: ma 09 mar 2020, 10:03
door umbusko
Stel 9518 bij deur 21/22. (Foto is van vrijdagavond, maar tenzij het al aangemeld was zal het probleem niet zomaar opgelost zijn.)
Afbeelding

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: ma 09 mar 2020, 10:10
door ODRAIL
In treinstel 2469 is ongeveer de helft van de infoschermen donkerder dan de andere helft. Deze donkere schermen zitten verspreid door het hele stel.

En in treinstel 4015 sluit in de middenbak de deur tussen de eerste en tweede klasse niet goed.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: ma 09 mar 2020, 10:18
door VIRM
Afgelopen weekend viel het mij op dat Tessa zei "Deze Sprinter rijdt verder naar Hoorn Hoorn Kersenboogerd". De 'en' moet er nog in.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: ma 09 mar 2020, 10:38
door umbusko
In stel 9582 staan de OBIS-schermen in de kopbak beneden op zwart, maar ik ben helaas vergeten de deurnummers te bekijken. Kun je er toch wat mee?

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: ma 09 mar 2020, 10:47
door umbusko
Van de klok in Reuver op spoor 2 staat aan beide kanten de secondewijzer stil: aan de ene kant op .30 en aan de andere kant op .00. De overige wijzers doen het wel.

Nu ik toch weer bezig ben ook nog een omgekeerde melding: het vorige week gemelde paaltje in Roermond met vlekkenvirus is vervangen. Dat gaat altijd wel snel. :pos:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: ma 09 mar 2020, 11:51
door umbusko
Heeft station Bmr gescheiden omroep per perron? Zo niet, dan is de paal op spoor 1 (bij de toegang vanaf het stationsgebouw) defect, want ik stond er praktisch naast maar kon de (handmatige) omroep meermaals nauwelijks horen.

(Gaat goed vandaag in dit topic. :mrgreen: )

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: ma 09 mar 2020, 17:11
door Mikos
SuperGhost schreef:door naar het onderliggende busnet te kijken.
Mja, daar gaat het al fout. Dat is een jaarlijks wijzigend iets, dus daar wordt niet naar gekeken, enkel naar treinreizigers en aansluitingen.
Intern werd er al geopperd om de nadruk bij Sprinters op de eerstvolgende stations te leggen, omdat je wilt dat men voor verder gelegen (IC-)stations de overige treinen gebruikt.
umbusko schreef:In stel 9582 staan de OBIS-schermen in de kopbak beneden op zwart, maar ik ben helaas vergeten de deurnummers te bekijken. Kun je er toch wat mee?
Men gaat me standaard vragen naar het deurnummer, omdat elk beeldscherm gevoed wordt door een andere router, die ze helemaal opdiepen in het systeem om te kijken waar het probleem zit. Het antwoord is dus nee.

De rest heb ik allemaal doorgegeven. :pos:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: ma 09 mar 2020, 17:27
door Post
Mikos schreef:
SuperGhost schreef:door naar het onderliggende busnet te kijken.
Mja, daar gaat het al fout. Dat is een jaarlijks wijzigend iets, dus daar wordt niet naar gekeken, enkel naar treinreizigers en aansluitingen.
Want de dienstregeling van NS wijzigt nooit? En die reiziger aantallen zijn niet afhankelijk van de bussen waar die treinen op aansluiten?

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: ma 09 mar 2020, 17:31
door Daniel
En daarnaast: het busnet kan dan wel wijzigen, maar de stations die belangrijke knooppunten voor trein-bus overstappen zijn en v.v. wijzigen juist zelden.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: ma 09 mar 2020, 17:42
door Mikos
Reizigers die in- of uitstappen op een bepaald station hebben daar hun eigen reden voor. De reisinformatie is bedoeld om reizigers zo snel mogelijk te voorzien van informatie, met de huidige categorieën is daar een heel aardige schifting in te maken. Dus niet te diep zoeken, de vraag is vrij simpel: Welke tussenstations zouden er getoond moeten worden op de beeldschermen? En wat voor algoritme zouden we daar het best voor kunnen gebruiken?

Denk aan treinen met een wisselend stoppatroon (de [serie=Intercity|2020|Nijmegen - Schiphol Airport3100[/serie] en [serie=Intercity|2020|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie] bijvoorbeeld), waarbij juist het wisselende station getoond zou moeten worden.