Pagina 225 van 266

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: zo 02 mei 2021, 21:04
door Z2N
Ik was vandaag weer eens in Alphen a/d Rijn, en om dat te vieren mocht ik constateren dat zowel Apn-Lif-001 als Apn-Lif-002 buiten dienst staat op dit moment. Vraagje voor het doorgeefluik: kan Apn-Lif-003 niet als onderdelentoevoer dienen voor de beide andere liften? Nu zijn alle treinperrons ontoegankelijk, wat ertoe leidde dat ik iemand net moest helpen met het naarboven tillen van de rolstoel, terwijl die zelf de trap op klom richting Klaas-sprinter.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: zo 02 mei 2021, 21:27
door Mikos
Geen idee, ik sta niet in contact met de liftmonteurs. Ik denk eerder dat een les heropvoeden in Alphen meer nut zou hebben, want zoveel storingen aan de liften op steeds hetzelfde station is natuurlijk geen toeval. Dan gaat lift nummer 3 weinig soelaas bieden als constant alles gesloopt wordt...

Doorgegeven. :pos:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: ma 03 mei 2021, 21:37
door umbusko
De roltrap naar spoor 1 in Nijmegen staat stil, en dat stond hij woensdag ook al. Ogenschijnlijk in precies dezelfde positie.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: do 06 mei 2021, 07:27
door JothamvW
Zat volgens mij gisteren een defect-sticker op.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: do 06 mei 2021, 17:06
door cassie127
Valt mij de laatste tijd wel op dat ik vaak defecte roltrappen heb gezien op de stations. Zwolle een tijd terug nog naar spoor 3/5 en in Hengelo was hij ook een tijd defect

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: vr 07 mei 2021, 07:08
door Meltrain
Op het scherm naast de deur van het toilet op Rotterdam Lombardijen staat dat er geen internet verbinding is.
Kun je het toilet dan ook niet gebruiken?

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: vr 07 mei 2021, 09:12
door Meltrain
In stel 4204 heeft het scherm bij deur 16 een gele gloed.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: vr 07 mei 2021, 12:01
door Mikos
Doorgegeven. :pos:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: vr 07 mei 2021, 18:59
door DDietzen
*klopt op luikje* Ben ik hier aan het goede adres? In het Pinksterweekend (22-24 mei) is ivm werkzaamheden Ut-Amf de 11600 in Amf doorgekoppeld als 1700. In de reisplanner staat deze verbinding echter als twee losse treinen vermeld: een 11600 Shl-Amf en een 1700 Amf-Es, telkens met aankomst van de een en vertrek van de ander op hetzelfde spoor.

Het gevolg: richting Es staat er 'alleen' een overstap te veel in de planner (in 4 minuten van spoor 1 naar spoor 1), maar richting Shl is de aankomende 1700 met 2 minuten uitgebogen waardoor de overstap van 2 minuten van spoor 7 naar spoor 7 niet haalbaar wordt geacht. Zo wordt er voor veel reisadviezen van Twente naar Randstad foutief maar 1 verbinding per uur getoond in de planner.

Bij recente werkzaamheden ten westen van Amf was die doorkoppeling netjes geregeld in de planner (1 verbinding onder 1 treinserie), jammer dat het nu weer mis is :(

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: vr 07 mei 2021, 19:38
door Mikos
Doorgegeven, geen idee of dat na publicatie van de gegevens nog te herstellen valt, maar hopelijk gaat het bij de volgende werkzaamheden dan wel weer goed (alhoewel ik er een beetje een hard hoofd in heb...) :pos:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: za 08 mei 2021, 15:00
door Suus
Paaltje C4 onderaan de trap naar spoor 4 in Vleuten is helaas nog niet gevaccineerd tegen de vlekkenziekte.

Afbeelding

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: za 08 mei 2021, 15:15
door Mikos
Doorgegeven. :pos:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: za 08 mei 2021, 16:44
door Daniel
In treinstel 4241 ontbreekt de klapdeur halverwege het 1e klasse rijtuig (tussen stilte coupé en niet-stilte).

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: za 08 mei 2021, 16:45
door Aking
Laat dat ding dan ook gewoon zitten joh! :roll:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: zo 09 mei 2021, 14:08
door Pim-AllianceB95
In stam 16235, rijtuig 82 018, mist een hoofdsteun. Het zal denk ik wel opvallen om welke stoel het gaat, maar betreft de rij het dichtst bij deur 1. Bij diezelfde deur zit een toilet waarvan de deur ernstig klemt en zelfs helemaal niet (nouja, met mijn kracht dan :mrgreen: ) op slot te krijgen is.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: zo 09 mei 2021, 14:11
door Mikos
Doorgegeven. :pos:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: wo 12 mei 2021, 10:14
door quakkerillo
Het spijt me erg, maar er is weer een 'Belgisch' probleem voor Maastricht-Luik dit weekend.
Er zijn werkzaamheden waardoor er bussen rijden tussen Visé en Maastricht. Dit staat correct op de websites van NS en NMBS, maar daarna gaat het toch weer goed fout.

1. Bij zowel de NS als NS International staan deze bussen totaal niet in het systeem. Een rit van Visé naar Maastricht gaat via Aachen, of naar Nijmegen via Brussel en Schiphol. En van/naar Eijsden rijden is überhaupt onmogelijk.
2. De Belgische PDF met dienstregelingen http://www.belgianrail.be/jp/download/b ... 05119S.pdf zegt "Alleen NMBS tickets toegelaten". Volgens mij valt Maastricht - Eijsden gewoon onder het Hoofdrailnet en moeten deze bussen dan ook reizigers accepteren met ingecheckte OV-chipkaarten, ook voor mensen met trajectvrij tot de grens. Maar dat zijn geen NMBS tickets.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: wo 12 mei 2021, 11:19
door umbusko
Fijn dat iemand anders ook oplet. :mrgreen:

Dat laatste is gewoon een standaard vermelding bij Belgisch treinvervangend vervoer, vermoedelijk om te voorkomen dat mensen denken "oh bus, nu kan/moet ik een buskaartje gebruiken". Dat in dit geval treinticket niet per se gelijkstaat aan NMBS-ticket hebben ze vast niet over nagedacht. In de praktijk zal dat wel goed gaan. Wat ik in die pdf erger vind, is dat voetnoot 2 niet staat uitgelegd. :mrgreen:

Dat de bussen niet in de reisplanner staan is wel weer slordig en inderdaad niet zo handig.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: wo 12 mei 2021, 11:32
door quakkerillo
Als dat een standaard zin is, is het nog niet correct want ook met een doorgaand internationaal ticket van een buitenlandse vervoerder mag je gewoon op de NMBS-vervangbussen. En dat zijn toch écht geen NMBS tickets... maar dat moet ik dan maar eens bij de NMBS zelf melden zeker.

En ja, mij valt dit ook regelmatig op, maar jij bent me vaak voor! Ik woon namelijk nog in België na mijn studie maar werk voor een maatschappelijke organisatie in Maastricht als vrijwilliger, dus normaal reis ik ook maandelijks via deze route, al is het voor mij makkelijker en goedkoper om dan maar tot Visé te gaan en vanaf daar te fietsen.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: wo 12 mei 2021, 16:16
door Mikos
Punt 2 ga ik sowieso niet voor je op kunnen lossen, maar het eerste punt heb ik doorgegeven. :pos:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: wo 12 mei 2021, 18:58
door Mikos
De terugkoppeling geeft aan dat de draaiboeken te laat door de Belgen zijn verstuurd, waardoor nu via een noodoplossing de data voor de bussen worden ingeladen. Dat duurt altijd even, morgenavond zullen de adviezen voor het gehele weekend in de Reisplanner terug te zien zijn.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: wo 12 mei 2021, 21:37
door waldo79
Beter laat dan helemaal niet :o

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: wo 12 mei 2021, 21:46
door quakkerillo
Top! :-)
Dan kunnen er ten minste ook weer tickets verkocht worden, want nu leek dat onmogelijk.

En ik heb de NMBS - via twitter- een bericht gestuurd over de wat verwarrende 'alleen NMBS tickets' maar ik heb daarop geen antwoord gehad de gehele dag. En uit eigen ervaring vermoed ik dat zo'n vraag 'te lastig' zal blijken en zonder antwoord blijft. -0-

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: do 13 mei 2021, 00:41
door Hainje
Is den Nationaale Maatschappij der Belgischen Spoorweegen zo modern dat men daar een actieve klantenservice op den Twitter heeft? :shock:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: do 13 mei 2021, 00:59
door Aking
Volgens mij een beetje zoals die tent van Mikos en Co.

"OH wat leuk" en "oh wat vervelend" als je tweeterdt dat je je aansluiting net hebt gehaald of net hebt gemist, maar heule moeilijke vragen moet je ze niet stellen...