Pagina 239 van 266

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: do 28 okt 2021, 15:51
door ArrivaBas
Op station Tilburg blijft een opgeloste storing tussen Duivendrecht en Amsterdam Muiderpoort op de ARGOS-borden hangen.
Verder heeft treinstel 2513 ook een voorliefde voor tulpen op de schermen. :Y

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: do 28 okt 2021, 18:09
door reisthijs
Op Amsterdam Amstel aan de Amstelzijde, poortjes 1.1 t/m 1.6, staat in de avondspits slechts 1,5 poortje (het brede poortje is voor twee richtingen dus tel ik half mee) ingesteld als ingang.
Dat klopt niet met de vervoersvraag: er zijn in de avondspits veel meer incheckers dan uitcheckers. Nu sta je onnodog in de rij om in te checken.
De meerderheid van de poortjes zou hier ingang moeten zijn in de avondspits.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: do 28 okt 2021, 18:43
door Mikos
Doorgegeven. :pos:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: zo 31 okt 2021, 22:53
door JordiBrabant
Geen idee of je er wat mee kan, maar het proberen waard:
Volgens de NS-app zou treinstel 2467 geen toilet moeten hebben, maar die zit er wel in.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: ma 01 nov 2021, 10:32
door jelmerrr
Op station Wierden zijn van die borden op het perron die de eerst volgende trein aangeven op spoor 3 het glas ingegooid. Er ligt nog wat glas op het perron bij spoor 3 maar dat is het blauwnet spoor. Nummers 31343 en 31344. Spoor 1 is ook ingegooid maar daar heb ik geen nummer van.

https://ibb.co/WcbMQJj (foto staat een week online als het goed is)

Schermen doen het wel maar een deel van de schermen is zwart van de beschadiging volgens mij

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: ma 01 nov 2021, 10:39
door Mikos
Doorgegeven. :pos:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: ma 01 nov 2021, 18:32
door DDietzen
VIRM 8625 toont momenteel (rijdend als achterste stel in de 1665) foutief "Niet instappen" op de displays aan de buitenzijde. Nogal verwarrend, en als ik in Amf bij mijn secondenoverstap vanuit de 11765 zou zijn doorgelopen naar het voorste treinstel, had ik 'm geheid gemist.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: ma 01 nov 2021, 20:00
door Mikos
Daar kan ik helemaal niks mee...

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: di 02 nov 2021, 13:21
door Milco
Als ik voor komend weekend met de NS reisplanner een reis plan tussen Amsterdam Centraal en Bijlmer ArenA dan zegt de reisplanner dat ik moet reizen met een “stopbus i.p.v. trein”, terwijl dit in de praktijk de metro is.

Kun je hier wellicht nog iets mee?

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: do 04 nov 2021, 08:01
door ArrivaBas
In treinstel 2517 lijkt de verlichting maar half te werken.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: vr 05 nov 2021, 20:21
door Mikos
Het is een enorm drukke week geweest, dus ik loop wat achter. Met bovenstaande kan ik helaas weinig. De bus is wel aangepast naar Metro. Een NS Metro, bovendien! :pos:

Tijd voor een week rust; het Doorgeefluik gaat in ieder geval komende week op slot. Zoals gebruikelijk heeft het tussentijds maken van meldingen geen zin. Zodra ik weer meldingen door kan zetten, meld ik dat hier.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: za 06 nov 2021, 07:49
door Tom024
De klok te Rvs spoor 2 staat aan de kant van het stationsgebouw een uur achter, aan de andere zijde staat helenaal stil. De verlichting werkt wel.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: za 06 nov 2021, 08:51
door Suus
Ik denk dat de klok nog wel even stilstaat ;)

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: za 06 nov 2021, 09:00
door Alargule
2x / dag de juiste tijd *O*

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: di 09 nov 2021, 10:17
door henrivanderweijden
Scherm 30014 in de hal van Arnhem Centraal is zwart, de ernaast hangende 30013 en 30015 werken gewoon.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: di 09 nov 2021, 10:19
door DDietzen
Als je dat hier meldt, zal het nog wel even zo blijven, want het luik is dicht ;)

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: di 09 nov 2021, 10:24
door henrivanderweijden
Had ik niet gezien
Dan houd t voor mij op. Als je het elders meld wordt er ook vaak niks aan gedaan dus die moeite bespaar ik me maar.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: di 16 nov 2021, 15:19
door ROVERDH
Graag aandacht voor de situatie op station Rijswijk?

Hier zijn de roltrappen (opwaarts) naar zowel spoor 1/2 als naar spoor 3/4 al ruim 2,5 maand defect. (Rijswijk heeft maar twee roltrappen, beide aan de zijde van het Gen. Eisenhouwerplein en beiden zijn defect)
Aangezien de lift naar spoor 1/2 (zijde Gen Eisenhouwerplein) ook al ruim 2,5 maand buiten werking is, betekent dit dat spoor 1/2 (ri. Delft/R'dam) voor mindervaliden en reizigers met bagage en kinderwagens geheel onbereikbaar is.

En gelet op het feit dat er 6 weken geleden al een hek stond onderaan roltrap spoor 3/4 lijkt het alsof er simpelweg door NS niets aan gedaan wordt.

R. vd Steen'
Bestuurslid Rover Den Haag e.o.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: di 16 nov 2021, 16:25
door cassie127
Goed lezen is blijkbaar moeilijk. :X
Mikos schreef: vr 05 nov 2021, 20:21 Tijd voor een week rust; het Doorgeefluik gaat in ieder geval komende week op slot. Zoals gebruikelijk heeft het tussentijds maken van meldingen geen zin. Zodra ik weer meldingen door kan zetten, meld ik dat hier.
Dit kun je voor nu het beste naar NS klantenservice sturen via mail, Twitter of via de functie "Hoe is je reis?" In de NS App. Oude meldingen worden doorgaans niet doorgegeven door Mikos aangezien deze inmiddels opgelost kunnen zijn.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: di 16 nov 2021, 16:26
door Daniel
En sowieso: heeft Rover Den Haag geen lijntjes richting NS dan?

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: di 16 nov 2021, 16:28
door cassie127
En zijn roltrappen en liften eigenlijk niet een zaak van en voor ProRail?

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: di 16 nov 2021, 18:27
door Hainje
Zou me niets verbazen als die onderdelen door een scala aan redenen gewoon niet geleverd worden en de trappen daardoor voorlopig nog wel even stuk blijven. Volgens mij heeft Mikos daar recent e.e.a. over uiteen gezet, maar geen idee meer welk topic en te lui om op te zoeken.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: di 16 nov 2021, 19:16
door Suus
cassie127 schreef:En zijn roltrappen en liften eigenlijk niet een zaak van en voor ProRail?
Ja.

Ik kan aanbevelen op werkdagen eens met ProRail te bellen. Achter het 0800-nummer zitten vriendelijke mensen die waarschijnlijk meer weten of in ieder geval kunnen uitzoeken wat er met de roltrappen en liften van station Rijswijk aan de hand is.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: za 11 dec 2021, 00:42
door Mikos
Het heeft even geduurd, maar vanaf heden is het Doorgeefluik weer geopend. Aanstaande maandag viert het Doorgeefluik zijn 5e verjaardag, de eerste 10 meldingen vanaf nu maken kans op een geheel onverzorgde voetreis van Utrecht Centraal naar Utrecht Maliebaan :mrgreen:

Zonder dollen: lees voordat je een melding maakt de openingspost van dit topic door voor de voorwaarden waaraan je melding moet voldoen om deze door te kunnen zetten en wat ik wel en wat ik vooral niet voor je door kan geven. Meldingen van de afgelopen maand geef ik niet door, omdat ze ondertussen al opgelost zouden kunnen zijn.

Er wordt op dit moment getest met de bestemmingen en de treinsamenstellingen op de TBP's op de A2-corridor (Amsterdam-Eindhoven en v.v.) en op de ETMET RoSA-corridor (Rotterdam-Schiphol-Arnhem v.v.), dat werkt nog niet helemaal zoals gewenst, vooral Amsterdam Centraal moet nog bijgewerkt worden in de database en ook wordt de dubbele bestemming Schiphol Airport -> Rotterdam nog aangepast op de schermen, zodat die weer wat groter getoond worden. Voor wat betreft de dubbele bestemmingen betreft gaat dit alleen op voor zogenaamde mega-stations, kleinere stations kunnen daarin (nog) niet worden toegepast. Zo zal een 4800 (voorlopig) niet groot Beverwijk tonen, maar gewoon de eindbestemming (Hoorn). Tot zover de achtergrond-informatie.

Aanstaande zondag gaat de nieuwe dienstregeling in, dan zul je de eerste dagen wellicht opvallende en afwijkende dingen tegen kunnen komen. Lijkt iets echt niet te kloppen? Dan kun je dat ook hier doorgeven, mits duidelijk onderbouwd met voorbeelden.

:pos:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: ma 13 dec 2021, 17:00
door ArrivaBas
In treinstel 2741 kan mijn telefoon het IP-adres van de wifi niet ophalen.