Doorgeefluik
Re: Doorgeefluik
- De zittingen in ICM zijn bekend bij het materieelteam, zij zijn al bezig met het werken aan een oplossing op de achtergrond.
- Klokken in Hoensbroek zijn doorgegeven.
- Druktemeldingen doorgegeven. Echter, "druk in tijden van een pandemie" is geen (extra) reden om langere treinen in te zetten. Drukte is vaak ook een 'gevoel van drukte'; mensen willen momenteel niet naast elkaar zitten en kiezen er dan soms maar voor om te blijven staan. Terwijl er dus nog wel zitruimte kan zijn. Met een mondkapje op kun je volgens de richtlijnen veilig naast elkaar zitten.
Wanneer een trein echt overvol is (alle stoelen bezet en de balkons en gangpaden staan vol, mensen moeten achterblijven, enzovoorts), draagt een melding uiteraard bij.
Dan als laatste nog een mogelijkheid om drukte door te geven; in de Reisplanner kan dat via verschillende manieren.
- Een ervan is op de homepage in de app > Hamburgermenu "Meer' rechtsonder > Hoe is je reis? > Zitplaats.
- Een tweede mogelijkheid is je reis te plannen > onderaan staat "En?" > Zitplaats
- Een derde mogelijkheid is Vertrektijd > Station kiezen > Jouw trein selecteren > Rechtsonder "drukte melden"
- Klokken in Hoensbroek zijn doorgegeven.
- Druktemeldingen doorgegeven. Echter, "druk in tijden van een pandemie" is geen (extra) reden om langere treinen in te zetten. Drukte is vaak ook een 'gevoel van drukte'; mensen willen momenteel niet naast elkaar zitten en kiezen er dan soms maar voor om te blijven staan. Terwijl er dus nog wel zitruimte kan zijn. Met een mondkapje op kun je volgens de richtlijnen veilig naast elkaar zitten.
Wanneer een trein echt overvol is (alle stoelen bezet en de balkons en gangpaden staan vol, mensen moeten achterblijven, enzovoorts), draagt een melding uiteraard bij.
Dan als laatste nog een mogelijkheid om drukte door te geven; in de Reisplanner kan dat via verschillende manieren.
- Een ervan is op de homepage in de app > Hamburgermenu "Meer' rechtsonder > Hoe is je reis? > Zitplaats.
- Een tweede mogelijkheid is je reis te plannen > onderaan staat "En?" > Zitplaats
- Een derde mogelijkheid is Vertrektijd > Station kiezen > Jouw trein selecteren > Rechtsonder "drukte melden"
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Re: Doorgeefluik
Doet het weer!
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
-
- Donateur
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27
Re: Doorgeefluik
Fijn om te horen dat eraan gewerkt wordt!
Re: Doorgeefluik
Op het eilandperron van station Tilburg Universiteit werkt de lichtbak van het eerste naambord vanaf de zijde van de Conservatoriumlaan niet.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Doorgeefluik
De klok op het dak boven de tunnel van Gdm, kant busstation, staat stil.
Re: Doorgeefluik
De trein naar Utrecht staat op Leiden Lammenschans vrij lang stil (> 1 minuut), terwijl de trein richting Leiden op deze trein moet wachten, om het enkelsporige station binnen te kunnen lopen. Wellicht zouden de treinen rond Lammenschans soepeler lopen, wanneer alle treinen naar Utrecht op Lammenschans 1 minuut eerder zouden vertrekken.
Re: Doorgeefluik
Re: Doorgeefluik
Scherm 10287 op station Tilburg ontvangt geen reisinformatie. Dit scherm staat op perron 2 voor de Kiosk.
Daarnaast werkt in treinstel 2505 de automatische omroep niet.
Daarnaast werkt in treinstel 2505 de automatische omroep niet.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Doorgeefluik
Alles doorgegeven, behalve Leiden Lammenschans; dienstregelingtechnische zaken blijken uit cijferanalyses en zullen, indien nodig, aan de hand daarvan worden aangepast.
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Re: Doorgeefluik
In treinstel 2352 toont het scherm bij de wc t.h.v. deur 1B een ICR? op een brug in plaats van reisinformatie
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
-
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Re: Doorgeefluik
SLT 2631: Het scherm met reisinformatie bij deur 7 (met rug naar deur 7 rechterkant) toont zwart. De overige schermen in de trein tonen wel de juiste reisinformatie.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8713
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Doorgeefluik
Het is niet per se iets voor het Doorgeefluik, maar iets waar wellicht wel iets mee gedaan kan worden: ik reis met trein 14617 die met 10 bakken SNG rijdt; voorop een viertje en daarna twee drietjes. Het achterste treinstel bleek echter donker en dus afgesloten, dus dat werd bij het instappen een sprintje naar het middelste treinstel. Is het een idee om zoiets voortaan om te roepen en/of aan te geven op de TBP’s op het perron? Nu word je als reiziger op het laatste moment pas verrast met een afgesloten treinstel.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Doorgeefluik
Alles doorgegeven.
Voor wat betreft een treinstel in opzending: Zoiets wordt gedaan indien er te weinig personeel aanwezig is of een probleem met het materieel. 'Vroeger' werd er dan nog wel eens sporadisch een handmatig bericht uitgezonden, maar dat bestaat niet meer met het huidige text-to-speech. En omdat het ad hoc is, valt daar op de schermen niet mee in te spelen. Dus er valt helaas niet zo veel mee te doen...
Voor wat betreft een treinstel in opzending: Zoiets wordt gedaan indien er te weinig personeel aanwezig is of een probleem met het materieel. 'Vroeger' werd er dan nog wel eens sporadisch een handmatig bericht uitgezonden, maar dat bestaat niet meer met het huidige text-to-speech. En omdat het ad hoc is, valt daar op de schermen niet mee in te spelen. Dus er valt helaas niet zo veel mee te doen...
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Re: Doorgeefluik
Kan er niet meer handmatig omgeroepen worden?
Dat is dan wel echt onhandig...
Dat is dan wel echt onhandig...
Re: Doorgeefluik
Was het hele punt van text-to-speech niet juist dat je daarmee alles kon laten omroepen wat je maar intypt? Met die opgenomen klanken van Karin en zo
Re: Doorgeefluik
Uiteindelijk zal het ongetwijfeld wel komen, op dit moment is het aantal berichten om te gebruiken nog vrij beperkt. Het hele systeem is nog in opbouw, de basis staat (en is daarom uitgerold). Op de achtergrond is men druk bezig met allerlei verbeteringen en functies voor de toekomst.
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Re: Doorgeefluik
Werd dit trouwens überhaupt wel gedaan? Ik heb het eigenlijk nog nooit meegemaakt dat er een omroep kwam over een opgezonden stel.
Ik herinner me nog een keidrukke carnavalsavond in de prille pandemieperiode, toen in de 2900 een VIRM-12 kwam voorrijden waarvan het achterste zesje was afgesloten, zonder enige aankondiging vooraf natuurlijk. Met die enorme meute op het perron daar in Ht liepen we dan uiteraard ruim 5 minuten vertraging op alvorens de mensenmassa zich bijna 200 meter naar voren had bewogen en in de achterste bak van het voorste zesje had geperst. Want aan het begin van het perron stoppen zodat het geopende zesje wél mooi in het midden stond, was natuurlijk geen optie
Re: Doorgeefluik
Ik kan me dat eerlijk gezegd ook niet herinneren specifiek bij een stel in opzending, maar handmatige omroepen in het algemeen wel degelijk. Bijvoorbeeld bij een verstoring en verwarring over het vertrekspoor, waarbij de automatische omroep niet juist was. Als je daar helemaal niet meer bij in kunt grijpen, is dat toch niet zo handig.
Re: Doorgeefluik
Op station Gilze-Rijen is een venster ingegooid in het achterste deel van de langwerpige abri op het perron. Deze is de eerste die je tegenkomt vanaf het overpad.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Doorgeefluik
Heel vroeger op de rolband-cta stond het wel eens bij. Ik heb thuis een cta van Deventer en daar heb je dus een aantal "plaatjes" met voorste treindeel is afgesloten (of achterste).umbusko schreef: ↑do 06 jan 2022, 15:40 Ik kan me dat eerlijk gezegd ook niet herinneren specifiek bij een stel in opzending, maar handmatige omroepen in het algemeen wel degelijk. Bijvoorbeeld bij een verstoring en verwarring over het vertrekspoor, waarbij de automatische omroep niet juist was. Als je daar helemaal niet meer bij in kunt grijpen, is dat toch niet zo handig.
Re: Doorgeefluik
Ik kan me die omroepberichten over afgesloten treinstellen ook nog wel herinneren, maar dan hebben we het over rond 2005 ofzo. "U wordt verzocht vooraan in te stappen, het achterste treinstel is niet bestemd voor reizigers" was volgens mij de tekst.
Re: Doorgeefluik
Ik heb in het verleden regelmatig meegemaakt dat het voorstel treinstel van een 3000/3100 van Nm naar Ah was afgesloten, puur omdat die er te Ah weer af zou gaan en het te veel moeite was om eerst 2x om te roepen dat het voorste treinstel achterblijft in Arnhem, reizigers die willen instappen te informeren en vervolgens te Ah alsnog te trein weer leeg te lopen.Mikos schreef: ↑do 06 jan 2022, 12:46 Alles doorgegeven.
Voor wat betreft een treinstel in opzending: Zoiets wordt gedaan indien er te weinig personeel aanwezig is of een probleem met het materieel. 'Vroeger' werd er dan nog wel eens sporadisch een handmatig bericht uitgezonden, maar dat bestaat niet meer met het huidige text-to-speech. En omdat het ad hoc is, valt daar op de schermen niet mee in te spelen. Dus er valt helaas niet zo veel mee te doen...
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
-
- Berichten: 745
- Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41
Re: Doorgeefluik
Treinstel 9419 mist in één van beide middenbakken een klapdeur tussen de eerste en tweede klasse op de beneden verdieping. Betreft de bak waar buitendeur 17 en 18 toegang geven tot de eerste klasse.
Zie nu aan de buitenkant dat de bak-code 380 8019 is.
Zie nu aan de buitenkant dat de bak-code 380 8019 is.
-
- Donateur
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27
Re: Doorgeefluik
De deur van het toilet van rijtuig 82 030 (bij deur 2) klemt. Daarnaast weigert de handendroger dienst.
-
- Berichten: 745
- Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41
Re: Doorgeefluik
Ik weet niet of ik het hier kan melden maar de CTA's in Arnhem op spoor 10 geven bij de NJ421 aan: b-zijde Wien hbf, a-zijde Innsbruck.
Alleen ...... spoor 10 heeft geen a en b,-zijde.
Wat mij verder opviel op die CTA en die op spoor 11 dat, als ik met mijn rug naar de tunneltrap sta en ri Ut/Nm kijk, dat de CTA op spoor 11 een pijltje naar links geeft bij de 3000/3100 serie en op spoor 10 een pijltje naar rechts bij de 7500 serie. Terwijl ze beiden dezelfde kant op rijden.
Alleen ...... spoor 10 heeft geen a en b,-zijde.
Wat mij verder opviel op die CTA en die op spoor 11 dat, als ik met mijn rug naar de tunneltrap sta en ri Ut/Nm kijk, dat de CTA op spoor 11 een pijltje naar links geeft bij de 3000/3100 serie en op spoor 10 een pijltje naar rechts bij de 7500 serie. Terwijl ze beiden dezelfde kant op rijden.
Laatst gewijzigd door henrivanderweijden op za 08 jan 2022, 23:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 80 gasten