Pagina 248 van 266

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: ma 07 mar 2022, 15:44
door Mikos
Stoel doorgegeven. :pos:

Vertreklichten zijn veiligheidszaken die direct door passerend treinpersoneel worden gemeld en direct door treindienstleiders worden opgepakt. Die hoef je hier dus niet te melden :)

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: ma 07 mar 2022, 18:30
door ArrivaBas
In treinstel 2523 werkt de automatische omroep niet.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: di 08 mar 2022, 08:32
door Reiziger Delft
Station Woerden, centrumzijde, poortjes 1.4 en 1.5, aan de kant van de ingang. Beide lezers werken niet goed; je moet je OV-Chipkaart meerdere keren aanbieden voordat hij hem pakt. Dit was niet alleen bij mij een probleem, maar bij alle reizigers. Hierdoor ontstonden er lange files voor de poortjes vanochtend.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: wo 09 mar 2022, 12:47
door quakkerillo
Roosendaal, spoor 3A. Scherm 11726 is volledig zwart, net als het scherm dat ertegenaan gekoppeld is waarvan het nummer ontbreekt.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: wo 09 mar 2022, 13:34
door ArrivaBas
Treinstel 2505 heeft ogenschijnlijk een update gehad aan het OBIS-systeem, nu het stel in lijn met de andere treintypes met OBIS reclames met bewegend beeld en informatie over storingen en werkzaamheden kan tonen, maar in dat treinstel loopt nog wel het een en ander niet helemaal lekker.
- Bij de schermen die reclame en storingen en werkzaamheden tonen klopt de beeldverhouding niet. Aan beide kanten blijft een smalle, verticale zwarte strook zichtbaar. Er valt geen informatie weg.
- Het overzicht van storingen en geplande werkzaamheden (NS Onderweg) blijft wit/leeg.
- De automatische omroep werkt niet.
- De buitendisplays blijven leeg.
- Het treinstel meet zowel de binnen- als buitentemperatuur niet meer.

Bij deur DR1 in ditzelfde treinstel wordt tot slot een van de plafondplaten ter hoogte van de bakovergang vastgehouden met drie rode (defect-)stickers.
Edit: van poortje 4.3 op station Tilburg, het derde poortje vanaf de Centrumzijde, opent een van de twee deurtjes niet.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: do 10 mar 2022, 17:19
door Meltrain
Op Amsterdam Zuid heeft poortje 2.4 aan een kant een zwart scherm. Het poortje werkt wel gewoon.

Verder is trein 1856 met 7 bakken ICM aan de korte kant.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: do 10 mar 2022, 17:58
door ArrivaBas
In treinstel 2525 trof ik drie zwarte schermen, bij respectievelijk deuren CL1, BR2 en BL1. Het scherm naast die bij deur CL1 toonde een Google-achtige foutmelding in het Spaans/Portugees. Verder werkt de handmatige omroep in het treinstel niet. Als het treinpersoneel een handmatige omroep wil doen, spugen de speakers alleen een enorm krakende versie van de 'ding-dong' uit.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: do 10 mar 2022, 19:27
door Mikos
Alles doorgegeven. :pos:
quakkerillo schreef: wo 09 mar 2022, 12:47 net als het scherm dat ertegenaan gekoppeld is waarvan het nummer ontbreekt.
Een beeldscherm dat dienstdoet als TBP bestaat uit 2 zijden die onder één nummer vallen.
ArrivaBas schreef: wo 09 mar 2022, 13:34 Bij deur DR1 in ditzelfde treinstel wordt tot slot een van de plafondplaten ter hoogte van de bakovergang vastgehouden met drie rode (defect-)stickers.
Dat wordt vaak gedaan door storingsmonteurs die op dat moment het probleem niet definitief kunnen oplossen. Hoef je niet te melden; dat gaat dan op de lijst voor een herstelmoment.
Meltrain schreef:Verder is trein 1856 met 7 bakken ICM aan de korte kant.
Daar heb ik echt veel meer informatie nodig, zoals het traject en wat precies het probleem is.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: za 12 mar 2022, 19:20
door Meltrain
Mikos schreef: do 10 mar 2022, 19:27
Meltrain schreef:Verder is trein 1856 met 7 bakken ICM aan de korte kant.
Daar heb ik echt veel meer informatie nodig, zoals het traject en wat precies het probleem is.
In elk geval tussen Amsterdam Zuid en Leiden centraal waren er meerdere staanplaatsen in de laatste bak. Ik heb niet gezien hoe het in de rest van de trein was, maar gezien het aantal instappers te Amsterdam Zuid zal het ongeveer hetzelfde zijn.
Wel denk ik dat de problemen verminderd worden als binnenkort de 2400 weer gaat rijden.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: ma 14 mar 2022, 08:32
door VIRM
In de app staat bij station Deventer onder het kopje voorzieningen de WC niet vermeld.

Dan nog twee punten voor ns.nl/geleiedelijnen:
- Op Deventer staat bij de routebeschrijving dat de stationstunnel niet is voorzien van een geleidelijn. Inmiddels ligt die er, en moet de beschrijving worden geupdate.
- Bij de beschrijving van station Apeldoorn staat niks over poortjes richting busstation/centrum. Inmiddels is de situatie daar gewijzigd en staan er poortjes.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: ma 14 mar 2022, 10:11
door ArrivaBas
TB7 10216 op station Tilburg Universiteit ontvangt geen reisinformatie. Het scherm staat bij de toegang tot het eilandperron aan de zijde van de Conservatoriumlaan.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: wo 16 mar 2022, 11:11
door ArrivaBas
Zwart scherm bij deur AL2 in treinstel 2226.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: wo 16 mar 2022, 12:29
door Daniel
In treinstel 2622 roept de automatische omroep bij Veenendaal West om "Het volgende station is. Station."
De naam van het station ontbreekt dus. Zojuist in Maarn werkte het wel goed, dus er lijkt maar één station in de database te missen.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: wo 16 mar 2022, 13:29
door Mikos
Doorgegeven. :pos:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: wo 16 mar 2022, 18:13
door microshit
Als ik voor morgen een reis plan voor almb > hfd dan is 1 van de suggesties 14624 + 4624. Deze wordt dan weergegeven met 1 overstap in asd maar is dit niet een doorkoppeling en dus eigenlijk een niet-bestaande overstap? Zou dit op een nettere manier in de reisplanner kunnen worden weergegeven? 9292 kon het iig wel met bussen die op een ander lijnnummer doorregen en het dus een fake overstap is.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: wo 16 mar 2022, 19:11
door reisthijs
Het is eigenlijk geen doorkoppeling maar een niet-bestaande knip in een doorgaande verbinding, omdat toeristen op Schiphol anders niet zouden snappen dat het een trein naar Amsterdam Central is. Dat is eigenlijk niet meer nodig nu de schermen ook "Amsterdam Centraal -> Zwolle" kunnen tonen.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: do 17 mar 2022, 10:45
door Mikos
Dubbele bestemmingen zijn op dit moment nog een proef voor de 3200. Zodra de proef is afgerond en het landelijk wordt ingevoerd voor series met verschillende belangrijke bestemmingen, zal het voor de 14600, 4600, 15800 en 5800 ook worden toegepast, waarna die dubbele serienummers kunnen verdwijnen en ook alle reisinformatie aangepast kan worden. Tot die tijd zal de huidige situatie blijven bestaan.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: do 17 mar 2022, 13:17
door Meltrain
Dat is goed om te weten. Bedankt voor de info. :D

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: do 17 mar 2022, 14:39
door CamilleKreemers
Ah, daarom liggen er knippen in die series?

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: vr 18 mar 2022, 13:50
door DDietzen
De 1746 is erg krap bemeten met de geplande ICM-6, in elk geval vanaf Apd. Zelfs voorin de trein, waar het normaal gesproken het rustigst is naar mijn ervaring, zijn (vrijwel) alle stoelen bezet en moeten mensen staan op de balkons.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: vr 18 mar 2022, 14:15
door Mikos
Doorgegeven. :pos:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: vr 18 mar 2022, 20:02
door Mikos
Vanaf heden is het Doorgeefluik voor een week gesloten. Tussentijds melding maken kan via de alternatieven Twitter en Facebook. Zodra melding maken hier weer kan, laat ik dat weten.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: zo 27 mar 2022, 10:53
door Mikos
Vanaf heden is het Doorgeefluik weer geopend. Wil je iets doorgeven? Lees dan de openingspost van dit topic om te zien aan welke voorwaarden je melding moet voldoen. :pos:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: zo 27 mar 2022, 22:21
door OV-Hobbyist
In treinstel 9473 werkt de wifi niet. De Obis-schermen werken wel naar behoren.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: zo 27 mar 2022, 22:53
door Mikos
Doorgegeven. :pos: