Pagina 262 van 266

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: ma 06 mar 2023, 09:34
door IIVQ
Hvs sp 1 10381 de klok aan de zuidkant loopt 1mn voor en de secondenwijzer staat stil.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: wo 08 mar 2023, 11:53
door Mikos
Doorgegeven. :pos:

En inderdaad, wat elders al (intern) is doorgegeven, hoeft hier niet ook gemeld te worden. ;)

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: wo 08 mar 2023, 15:22
door ArrivaBas
In treinstel 2362 ontbreekt de deur naar de eerste klas bij deur 2-A1.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: wo 08 mar 2023, 15:31
door Mikos
Die zijn bekend en hoeven niet gemeld te worden; daar zijn veiligheidsissues mee (geweest) en ze worden heel zachtjesaan vervangen.
DingeZ schreef: ma 06 mar 2023, 08:02 Er zit een gruwelijke fout in ARI (althans, ik ga er niet vanuit dat een TRDL zelf zo slecht nadenkt) voor de afhandeling van de 3000 en de 7400 bij Utza (en misschien ook de 3100 en 7300).
Men is hier ingedoken en komt voorlopig alleen 17 februari tegen waar dit ook heeft gespeeld, maar dan bij trein 3143. Mocht je meer data en treinnummers hebben, dan is men geïnteresseerd en hoor ik dat graag. Anders wordt dit afgedaan als een klein incident. Mochten er meer treinnummers zijn, dan kan het doorgespeeld worden naar ProRail. :pos:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: wo 08 mar 2023, 16:40
door Dionysusnu
Volgens mij de 3131 en 7331 op 21 februari. Al is die keer de 7331 bij Db laten wachten.
Ook diezelfde dag even later de 3135 en de 7335. Daarbij moest de 3135 tot Har erachteraan.

Op 17 februari de 3143 achter de 7343 tot Har.
(Edit: Oeps, deze is natuurlijk wat je zelf al noemt van 17 februari)

Wat natuurlijk niet wil zeggen dat deze allemaal door de gesuggereerde ARI-fout komen, of door andere factoren beinvloed werden. Ik kijk alleen naar het patroon "3100 met eerdere vertraging, helemaal of bijna ingehaald bij vertrek uit Ut, en daarna bij Utza moeten wachten op de 7300".

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: wo 08 mar 2023, 18:13
door DingeZ
Ik wist zeker dat ik het eerder mee had gemaakt en na wat zoeken heb ik het gevonden, de 303021 op 9 december, vertrok met +3 uit Ut en werd stilgezet voor de 7421 (die +1 had), terwijl die al voor Utvr werd ingehaald. Schade was +13, het duurde vrij lang voordat de 7421 naar het keerspoor ging.
Ik dacht het nog wel een andere keer is gebeurd, maar dat is lastiger zoeken, want voor augustus had ik nog een andere OV-chipkaart.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: wo 08 mar 2023, 19:43
door Mikos
Ik heb het doorgespeeld, mijn contactpersoon zal er eens induiken. :pos:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: vr 10 mar 2023, 14:27
door cassie127
Voor iedereen die morgenavond iets wil melden over niet werkende reisinformatieschermen of automatische omroepen in de trein: morgenavond (zaterdag) zal er vanaf 21:30 uur t/m einde dienst een update plaatsvinden aan deze systemen waardoor deze op dat moment niet zullen werken.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: vr 10 mar 2023, 19:30
door Dionysusnu
Dionysusnu schreef: wo 08 mar 2023, 16:40 Volgens mij de 3131 en 7331 op 21 februari. Al is die keer de 7331 bij Db laten wachten.
Ook diezelfde dag even later de 3135 en de 7335. Daarbij moest de 3135 tot Har erachteraan.

Op 17 februari de 3143 achter de 7343 tot Har.
(Edit: Oeps, deze is natuurlijk wat je zelf al noemt van 17 februari)

Wat natuurlijk niet wil zeggen dat deze allemaal door de gesuggereerde ARI-fout komen, of door andere factoren beinvloed werden. Ik kijk alleen naar het patroon "3100 met eerdere vertraging, helemaal of bijna ingehaald bij vertrek uit Ut, en daarna bij Utza moeten wachten op de 7300".
En vandaag (10 maart) is de 3161, na vertrek met +8 uit Ut, achter de 7361 aan gestuurd. Resultaat +16 voor 3161, +10 voor 7361 die bij Mrg aan de kant ging.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: ma 13 mar 2023, 17:38
door Rob357
Vanmorgen hadden 3.1, 3.2 en 3.3 allemaal een kruis aan perron zijde te Hfd. Oftewel, vanaf spoor 3+4 kon je de Polarisavenue uitgang niet meer gebruiken. Gelukkig stond er wel een poortje open.

Vanmiddag toonde een van de poortjes geen rood kruis meer, maar het stond nog steeds open. Bovenstaande niet bedoeld als melding, maar als achtergrond.

Ik weet inmiddels ook wat het probleem waarschijnlijk veroorzaakt: door de harde wind hebben de deurtjes niet genoeg kracht om weer dicht te gaan, ze waaien alle kanten op. Waarschijnlijk blokkeert het poortje daardoor en gaat het een rood kruis tonen?

Ik heb geen idee of je er wat mee kan, misschien is het een bekend en geaccepteerd probleem? Daarnaast de vraag, kan je er als reiziger wat aan doen? Kan je bijvoorbeeld de deurtjes helpen sluiten zodat het poortje weer kan vergrendelen?

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: di 14 mar 2023, 14:45
door ArrivaBas
In de ABvk van treinstel 7625 slikt de omroep op de bovenverdieping een groot deel van de woorden in.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: do 16 mar 2023, 14:10
door Mikos
Rob357 schreef: ma 13 mar 2023, 17:38 Kan je bijvoorbeeld de deurtjes helpen sluiten zodat het poortje weer kan vergrendelen?
Tot op zekere hoogte kun je de deuren een stukje voorzichtig terugduwen, maar zodra ze tegengas geven kun je er beter mee stoppen. Je kunt ze op die manier net over hun 'dode' punt helpen, waardoor ze alsnog sluiten.

De rest is doorgegeven. :pos:

Daarmee sluit het Doorgeefluik voorlopig. Tijd om grote schoonmaak te houden, enzo. :pos:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: do 30 mar 2023, 17:50
door IIVQ
Het NS-watertappunt in Enschede blijft maar doorlopen. Er staat een telefoonnummer op, maar omdat ik aan het Teamsen was kon ik geen foto maken. Heeft iemand dat nummer voor me? Dan bel ik zelf wel even.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: do 30 mar 2023, 22:48
door Meltrain
Vitens levert drinkwater in Enschede. Daar zou ik het als eerste proberen.
Hun telefoonnummer is 0900 0650

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: vr 31 mar 2023, 00:15
door Selivio
Op station Coevorden staat gewoon het algemeen klantenservicenummer(030 751 51 55) op de watertap daar.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: za 01 apr 2023, 18:42
door cassie127
Meltrain schreef: do 30 mar 2023, 22:48 Vitens levert drinkwater in Enschede. Daar zou ik het als eerste proberen.
Hun telefoonnummer is 0900 0650
Dat tappunt wordt gewoon gezien zoals een kraan zoals bij je thuis (ondanks dat er voor onderhoud wordt samengewerkt met de water leveranciers)... Neem aan dat je daarvoor ook geen Vitens belt als die lekt

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: za 01 apr 2023, 19:09
door Meltrain
Bij een lekkende kraan niet, bij een lekkende (hoofd)leiding wel.
Maar op de tappunten in Amsterdam staat ook het telefoonnummer van Waternet vermeld, dus ga ik ervan uit dat in Enschede ook het telefoonnummer van het plaatselijke drinkwaterbedrijf vermeld wordt.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: ma 03 apr 2023, 12:21
door Mikos
Het Doorgeefluik is weer geopend, met beperkte afhandelingstijden. Om iets door te geven vraag ik je de openingspost even door te lezen voor de voorwaarden en ik vraag je om onderstaande opmaak aan te houden:

Locatie (Station Berghem Piekenhoef / Treinstel 4444)
Plaatsbepaling (Spoor 3, t.h.v. Kiosk / mBfk deur 28)
Storingsmelding (Cico-paal C3 checkt niet in / toilet defect)
Eventuele foto's of andere toevoegingen

Dat mag zonder de dikgedrukte tekst, zolang het maar in deze opmaak is. Dit maakt het makkelijker voor mij om alles door te geven en is voor jezelf een controlemiddel of je wel alle benodigde informatie in je post hebt staan. :pos:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: ma 03 apr 2023, 20:36
door DingeZ
Ik heb weer een vreemde situatie, ik weet niet zeker of je er wat mee kunt.
Afgelopen woensdag reisde ik van Zaandam naar Zevenbergen en ik kreeg de volgende dag een melding dat ik was vergeten uit te checken en dat die automatisch hersteld was. Op zich geen gevolgen verder, maar ik weet toch echt zeker dat ik wel heb uitgecheckt. Ik kan mij zelfs herinneren bij welk paaltje dat precies was en als er iets fout was gegaan had ik dat gelijk geregistreerd. Ik kom zelden in Zevenbergen dus ik weet zeker dat het die dag was.
Nou had mijn vrouw vorige maand een keer op haar bankpas gereisd, zodat ze na een korte hap in Ut verder kon met haar weekend vrij. Zij kreeg ook later dat haar uitcheck niet geregistreerd was, terwijl ze zich kon herinneren dat de CiCo "Bankpas check-uit" liet zien en het is de enige keer ooit dat ze met haar bankpas is gereisd. Uiteindelijk kon het een paar dagen later gelukkig hersteld worden, maar erg vreemd is het wel.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: ma 03 apr 2023, 21:04
door Hainje
Had jij tussen Zaandam en Zevenbergen toevallig iets anders betaald met de bankpas? Het is maar een theorie, maar wellicht dat het systeem daar een beetje door van slag raakt.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: di 04 apr 2023, 06:18
door DingeZ
Nee, voor de duidelijkheid, ik reisde gewoon met mijn OV-Chipkaart op een abonnement.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: di 04 apr 2023, 10:28
door MetroRET
Ook met IC-direct en dus inchecken bij de toeslagzuil ?

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: di 04 apr 2023, 10:40
door DingeZ
Ik heb toen wel gebruik gemaakt van de ICd-toeslag.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: di 04 apr 2023, 11:09
door MetroRET
Dat probleem heb ik er dus ook vaak mee, omdat je dus inweze "niet uitcheckt" met de toeslag.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: di 04 apr 2023, 11:59
door Daniel
Heb je toevallig Flex? Daarbij willen transacties wel eens laat doorkomen en dan onterecht een melding dat je niet uitgecheckt hebt geven.
Anders kan ook een poortje of paaltje geen verbinding hebben waardoor de transactie niet doorkomt, maar wel goed op je chipkaart geregistreerd zijn.