Dienstregeling 2018

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Bemined
Berichten: 5941
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door Bemined »

Ik vermoed dat die tijden indicatief zijn, gezien de opmerking dat de trein 18 minuten sneller zal de vertrektijd eerder 6:40 worden, tenzij de [serie=Intercity|2017|Vlissingen - Haarlem - Amsterdam Centraal2200[/serie] zelf ook aangepast wordt.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door Wubbo »

Ik zou mijn geld zetten op splitsen en combineren in Roosendaal en geen grote wijzigingen in de tijdsligging van de [serie=Intercity|2017|Vlissingen - Haarlem - Amsterdam Centraal2200[/serie]. Door naar Dordrecht is niet realistisch want dat past alleen over de Moerdijkbrug als er een andere trein wordt opgeheven.
Chrysa
Berichten: 8001
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door Chrysa »

De Beneluxtrein zou naar de HSL gaan, dus dan zou het moeten kunnen toch? (Geen idee van de tijden van dat ding)
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door SuperGhost »

Niet alleen die Benelux die dan al verdwenen is, maar momenteel rijdt die IC die het betreft tijdelijk nog door naar Breda, dus hoe kan er geen ruimte over de Moerdijkbrug zijn als die IC nu al in die zogenaamd niet-aanwezige-ruimte rijdt? Het enige is dat ten zuiden van Lage Zwaluwe dan de andere richting op gereden dient te worden.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door Wubbo »

En die Moerdijkbrug is nu qua punctualiteit dramatisch. Dat schijnt niet alleen te komen door de snelheidsbeperking die erop zit maar ook door het aantal treinen dat eroverheen moet, zeker als de beschikbare ruimte voor goederenvervoer ook daadwerkelijk gebruikt wordt. En dat gaat komende jaren weer vaak het geval zijn door werkzaamheden in Duitsland.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door SuperGhost »

Het gaat dan ook niet om meer ritten, maar juist minder:
Er komt van/naar Roosendaal dus eigenlijk maar 1 rit bij (in het andere half uur rijdt immers de Benelux nu al) in dat topspitsuurtje, maar de rest van de dag gaat er juist steeds 1 rit minder rijden (die Benelux die er verdwijnt).

Van/naar Breda gaat er ook 1 rit per uur minder rijden, want de IC rijdt straks maar 1x p/u i.p.v. 2x p/u.

Samengevat:
Nu:
Altijd overdag: 5 IC's + 4 SPR's

Dan:
Topspitsuurtje: 5 IC's + 4 SPR's (slechts in één richting, in andere richting het normale dagritme)
Overig overdag: 3 IC's + 4 SPR's

Op dat drukste uurtje heb je dus in één richting dezelfde drukte als nu (maar slechts in één richting), meer de rest van de dag dus minder.
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Treinen naar Zeeland in de spits 18 minuten sneller

Bericht door PatrickM »

SLToilet schreef:Zeeland
Vanaf december komen er vier extra spitsritten tussen Rtd en Vs: om iets na 6:30 en 7:30 vanaf Vs naar Rtd en rond 16:50 en 17:50 vanaf Rtd naar Vs. Deze treinen doen 90 minuten over de reis en stoppen tot/na Bgn alleen in Goes, Middelburg en Vlissingen. Dit is het resultaat van onderhandelingen tussen de NS en de provincie.

http://www.omroepzeeland.nl/nieuws/2017 ... ItSvFPhBtQ

Mooi dat dit (eindelijk) van de grond komt. Nu nog even beslissen hoe men het in de daluren wil gaan doen, want ook dan is de situatie niet echt prettig. Over het algemeen stappen er tussen Gs en Bgn niet meer dan 5 mensen in...
Laatst gewijzigd door Wubbo op vr 27 jan 2017, 22:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast na samenvoegen topics
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door Wubbo »

@SuperGhost: het venijn zit hier in het goederenvervoer. Nu is de Betuweroute gewoon volledig open en rijdt er dus minder via Brabant en de Moerdijk dan als die maar deels open is. In 2018 is dat zo'n beetje om de week, als ik me de planning goed herinner.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door SuperGhost »

En doordat dus er meer paden verdwijnen, ontstaat er ook ruimte. Alleen gedurende 1 uurtje per richting zou dat even minder zijn. Je zou met de goederenpaden hier natuurlijk op in kunnen spelen: één uurtje lijkt me nog te overzien.
Bram
Berichten: 149
Lid geworden op: za 23 jan 2010, 23:08

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door Bram »

Zou het een verlenging van de 1000 kunnen betreffen, die dan twee maal per spits doorrijdt na Rotterdam? Dat zou natuurlijk wel ideaal zijn.
VIRM
Berichten: 7619
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door VIRM »

Goed dat ze hier iets aan gaan doen. Maar wat nu als de spits-IC vertraging oploopt? Van wat ik heb gehoord blinkt de Zeeuwse Lijn niet echt uit qua punctualiteit.
Beul van de blindegeleidelijn
Bemined
Berichten: 5941
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door Bemined »

Bram schreef:Zou het een verlenging van de 1000 kunnen betreffen, die dan twee maal per spits doorrijdt na Rotterdam? Dat zou natuurlijk wel ideaal zijn.
Dat lijkt me nog minder realistisch, ICR stammen zijn schaars en daar veranderd in 2018 niets aan. Ga er nou maar gewoon van uit dat er in Roosendaal een treinstel afgekoppeld wordt welke als intercity door gaat.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door Suus »

trolly schreef:Hoe ze het ook doen, een echte intercity naar Vlissingen is natuurlijk wel een enorme sprong vooruit *O* Naar 1975 ofzo :Y
De vroegere intercity deed meer stations aan de nieuwe. Kruiningen-Yerseke en Vlissingen Souburg worden geschrapt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door JWM »

VIRM schreef:Goed dat ze hier iets aan gaan doen. Maar wat nu als de spits-IC vertraging oploopt? Van wat ik heb gehoord blinkt de Zeeuwse Lijn niet echt uit qua punctualiteit.
Als dat zo is liggen die oorzaken denk ik buiten Zeeland? Zo complex is die lijn namelijk niet.
Chrysa
Berichten: 8001
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door Chrysa »

Een middelburgse bakker had een taart gebakken ter ere van de nieuwe trein. :)

Afbeelding
Hij lijkt een beetje ingezakt. :')

Bron
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10586
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door trolly »

Mooie taart Chrysa!
Suus schreef:De vroegere intercity deed meer stations aan de nieuwe. Kruiningen-Yerseke en Vlissingen Souburg worden geschrapt.
Kruiningen-Yerseke zou kunnen, maar ik weet héél zeker dat Vlissingen Souburg in 1975 voorbijgereden werd :Y
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door Zugführer »

In 1971 reed trein 10282 Kruiningen-Yerseke ook al voorbij.
Dat was pas een echte intercity 8-)
Ook al stopte hij wel op Eteen-Leur, Tilburg West en alle stations tussen Amersfoort en Zwolle :mrgreen:
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10586
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door trolly »

Zugführer schreef:Dat was pas een echte intercity 8-)
Ook al stopte hij wel op Eteen-Leur, Tilburg West en alle stations tussen Amersfoort en Zwolle :mrgreen:
Maar hij kwam kennelijk wèl overal :mrgreen:
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
starx
Berichten: 609
Lid geworden op: wo 26 feb 2014, 00:25

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door starx »

Sinds de dienstregeling op de Zeeuwse lijn is aangepast is het aantal reizigers van Kruiningen-Yerseke ook gekelderd. Sommige andere stations zijn juist drukker geworden. Kapelle-Biezelinge is heeft inmiddels zelfs flink meer reizigers. Dus de keuze voor Kruiningen-Yerseke als IC-station was sowieso een beetje willekeurig.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door MdJ »

Kruiningen was altijd een IC stop voor de veerboot naar Zeeuws Vlaanderen.
Bij twijfel: gebruik beton.
Chrysa
Berichten: 8001
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door Chrysa »

Die vaart al sinds 2003 niet meer, terwijl er daarna ook nog intercities gestopt hebben. :?
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door Zugführer »

Dat is inderdaad de reden dat daar intercity's stopten. Sinds de Westerscheldetunnel is geopend is Kruiningen-Yerseke als "echte" IC-stop niet echt relevant meer.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door Wubbo »

Alle ideeen over Zeeland staan nu hier.

Om het hier weer over 2018 te hebben: hier de adviesaanvraag van NS aan het Locov.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9169
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door regenmaker »

Opvallend vind ik een verbinding Heerlen - Enkhuizen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door Suus »

Dat Enkhuizen betrokken zou raken bij de tienminutendienst is geen verrassing, het was alleen nog de vraag of die trein naar Venlo of Heerlen zou gaan rijden als de bestaande 800 en 3000 in tact gelaten zouden worden.

Ik ga zo de rest even rustig lezen, maar het begin is goed. Meer treinen, jeej!
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 60 gasten