Pagina 28 van 33

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: di 31 okt 2017, 15:51
door cassie127
Valt mij ook op dat ze van de ene spoorverbinding naar Duitsland wel alle stations vermelden (zoals IC Berlin) Maar van een RB 51, 61 & 64 niet volledig

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: di 31 okt 2017, 17:35
door MetroRET
Op deze kaart staat dat de 17900 een stop zou gaan krijgen in Esk, maar volgens mij stopt hij daar dus niet.

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: di 31 okt 2017, 17:48
door Bemined
Daar lijkt ook geen ruimte voor te zijn, de s17900 heeft gezien de spooropstelling in Enschede een kering van 5 à 6 minuten op de [serie=Sprinter|2017|Enschede - Nijverdal - Zwolle7900[/serie] en andersom. In het andere halfuur keert de [serie=Sprinter|2017|Enschede - Nijverdal - Zwolle7900[/serie] op zichzelf in 9 minuten.

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: di 31 okt 2017, 17:53
door MetroRET
Daarom des te opvallender... :lol:

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: di 31 okt 2017, 20:30
door wouter15
Op http://locov.nl/Images/Locov%202017-269 ... 397173.pdf is een document verschenen over het wijzigingsblad van 10 december 2017.

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: di 31 okt 2017, 20:34
door Suus
Heel netjes dat er iets aan de punctualiteit van de 909 wordt gedaan. Die trein is gewoon te vaak te laat omdat de Belgen de eerste Thalys niet op tijd over de grens krijgen.

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: di 31 okt 2017, 23:01
door Geert
JWM schreef:
regenmaker schreef:Meest opvallende verschil is dat ze de treinserienummers erin hebben gezet.
Dit zijn toch geen officiële kaarten vanuit de NS, ook al staat er bij de laatste wel een NS-logo op?
Volgens mij bestelt NS zijn eigen variant voor intern gebruik.

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: di 31 okt 2017, 23:58
door JWM
Dus ze zien zelf ook de voordelen van zo'n kaart? Waarom hangt zoiets dan niet op alle stations bijvoorbeeld?

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: wo 01 nov 2017, 07:31
door Alargule
regenmaker schreef:Nouja niet op deze versie blijkbaar: klik
Je hebt inderdaad gelijk. De 'publieksversie' gaat zo te zien vooral uit van routes, met vermelding van de frequentie door de lijndikte aan te passen. De kaart waar ik naar link redeneert vanuit de treinseries. Leuk voor ons OV-hobbyisten, maar minder geschikt voor publiek gebruik.

De publieksversie voor 2018 ben ik overigens nog niet tegengekomen.

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: wo 01 nov 2017, 08:04
door Nitein-Repart
cassie127 schreef:Valt mij ook op dat ze van de ene spoorverbinding naar Duitsland wel alle stations vermelden (zoals IC Berlin) Maar van een RB 51, 61 & 64 niet volledig
Ik vind het juist heel onoverzichtelijk om alle stations in België en Duitsland te vermelden die toevallig een treinverbinding met Nederland hebben. Wie heeft er überhaupt ooit gehoord van Wissingen of Brüchmühlen? Toch krijgen die plaatsen een internationale trein. Voor alle internationale treinen (RB61, RB64, RB51, RE19, RE13, L Antwerpen) zou ik alleen de stations vermelden die nuttig kunnen zijn voor de Nederlander, dus geen Wissingen of Brückmühlen.

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: wo 01 nov 2017, 13:26
door OVinspecteur
Wubbo schreef:
dennistd schreef:Ik ga dan uit van .15 uit Tl en .26 in Gdm en .34 uit Gdm en .45 in Tl.
.34 uit Geldermalsen kan niet ivm de binnenkomst van de sprinter uit 's-Hertogenbosch (aankomst .37). Om dit mogelijk te maken moet er een perron langs spoor 1 komen, maar als dat er is kan er ook al wat meer met de sprinter Tiel - Utrecht (dat ligt nu vast in combinatie met goederen tussen Utrecht en de Betuweroute).
Het lijkt erop dat ze zoiets ook van plan zijn om te gaan bouwen: http://www.phsbibliotheek.nl/files/NB-2 ... achten.jpg.
Maar tot 2022 heb je daar nog niks aan. :(

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: do 02 nov 2017, 22:55
door webguy
Lijst met materieel gevonden op basis van diensten machinisten en conducteurs.

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: do 02 nov 2017, 22:59
door dennistd
Deels VIRM in de [serie=Intercity|2017|Enschede - Schiphol Airport1600[/serie], die had ik niet zien aankomen.

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: do 02 nov 2017, 23:59
door Meltrain
Bij het doornemen van dat lijstje kom ik een serie 6500 tegen, die nog niet op de Wiki staat. Deze treinserie rijdt zo te zien alleen op werkdagen.
Weet iemand welke serie dat is?

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: vr 03 nov 2017, 00:00
door OV-Hobbyist
Dat is de spitssprinter Utrecht C-Houten Castellum

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: vr 03 nov 2017, 00:14
door Meltrain
Thanks. :pos:
De pagina van deze treinserie bestond overigens al wel, maar doordat er in de Infobox per ongeluk "6800" i.p.v. "6500" stond, kwam het nummer 6500 niet voor in dit overzicht.
(Dat er twee keer een serie 6800 voortkwam, was me even ontgaan. :oops: )

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: vr 03 nov 2017, 09:00
door Pim-AllianceB95
webguy schreef:Lijst met materieel gevonden op basis van diensten machinisten en conducteurs.
Heerlijk, dat ratjetoe in de 5/600. Voor individuele treinen doen we op maandag DDZ, dinsdag ICM, woensdag weer DDZ, donderdag ICM...

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: vr 03 nov 2017, 13:54
door isadora
Zojuist een mailtje NS met verwijzing naar de nieuwe dienstregeling.
Mogelijk hier al wel 100 miljoen keer voorbij gekomen, maar dan nog maar eens. :D
https://www.ns.nl/reisinformatie/nieuwe-dienstregeling

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: vr 03 nov 2017, 14:23
door MetroRET
Pim-AllianceB95 schreef:
webguy schreef:Lijst met materieel gevonden op basis van diensten machinisten en conducteurs.
Heerlijk, dat ratjetoe in de 5/600. Voor individuele treinen doen we op maandag DDZ, dinsdag ICM, woensdag weer DDZ, donderdag ICM...
En natuurlijk de geldverspillende LM-ritten om VIRM in Onnen te krijgen.
Kon dat niet anders (uitlopers [serie=Intercity|2017|Den Haag Centraal - Haarlem - Amsterdam Centraal2100[/serie] en [serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] laten keren op een ritje [serie=Intercity|2017|Groningen - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal700[/serie]/[serie=Intercity|2017|Groningen - Amersfoort - Rotterdam Centraal500[/serie]).

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: vr 03 nov 2017, 15:20
door JWM
Als het anders had gekund hadden ze dat wel gedaan lijkt me :wink:

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: vr 03 nov 2017, 17:01
door Bemined
Als ik kijk naar HC diensten lijkt het er ook op dat SLT12 weer terugkomt in de spits, in de [serie=Sprinter|2017|Rotterdam Centraal - Breukelen - Uitgeest4000[/serie] en [serie=Sprinter|2017|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Den Haag Centraal4600[/serie]/[serie=Sprinter|2017|Zwolle - Lelystad Centrum - Amsterdam Centraal14600[/serie] krijgen enkele treinen een tweede HC in de spits.

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: za 04 nov 2017, 00:39
door ICE105
JWM schreef:Als het anders had gekund hadden ze dat wel gedaan lijkt me :wink:
Er is een interne regel bij NS dat er niet meer dan 2 materieelsoorten in 1 treinserie mag, dus VIRM bij DDZ en ICM in de 500 en 700 mag niet. VIRM rijdt in de avond leeg Lelystad-Onnen en in de vroege ochtend weer terug.

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: za 04 nov 2017, 00:43
door MetroRET
Haal ICM dan uit de [serie=Intercity|2017|Groningen - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal700[/serie]/[serie=Intercity|2017|Leeuwarden - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal1800[/serie] (die ene omloop) en ruil dat tegen een aantal VIRM.

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: za 04 nov 2017, 13:35
door Bemined
Ik zie trouwens dat de scheve halfuurdienst van de [serie=Intercity|2017|Amsterdam Centraal - Haarlem - Vlissingen2200[/serie] bij Roosendaal rechtgetrokken is, de treinen 2252 en 2256 kunnen in de middagspits dus weer met twee stellen VIRM gaan rijden tussen Rotterdam en Roosendaal.

Verder een snelle blik op de materieelomloop: de nieuwe opzet van doorkoppelen te Ht pakt gunstig uit voor FLIRT, er zijn twee composities minder nodig doordat de [serie=Sprinter|2017|'s-Hertogenbosch - Arnhem4400[/serie]/[serie=Sprinter|2017|Deurne - Eindhoven - 's-Hertogenbosch9600[/serie] niet langer bijna een half uur stilstaan onderweg. De [serie=Sprinter|2017|Zutphen - Nijmegen (- Wijchen)7600[/serie] levert een compositie FLIRT in voor SGM, en er komt er eentje extra bij, waardoor er straks 27 komen te rijden als ik goed heb geteld. Hoeveel daarvan gekoppeld gaan rijden (nu 19 van de 26) is nog afwachten, maar dat zal wel een vergelijkbaar aantal zijn. Ik denk [serie=Sprinter|2017|Dordrecht - Roosendaal5900[/serie] en [serie=Sprinter|2017|Arnhem - Ede-Wageningen7500[/serie] plus de ongeveer helft van de [serie=Sprinter|2017|'s-Hertogenbosch - Oss6700[/serie]/[serie=Sprinter|2017|Deurne - Eindhoven - 's-Hertogenbosch9600[/serie] solo en de rest gekoppeld, dan heb je 80% van het FLIRT ingezet.

SLT krijgt er hoop series bij, de s6500, [serie=Sprinter|2017|Rotterdam Centraal - Gouda Goverwelle7700[/serie], [serie=Sprinter|2017|Leiden Centraal - Alphen a/d Rijn8900[/serie], [serie=Museumpendel|2017|Utrecht Maliebaan - Utrecht Centraal28300[/serie] en één compositie in de [serie=Sprinter|2017|Breukelen - Utrecht Centraal - Veenendaal Centrum7300[/serie], dat zullen wel 8 losse stellen worden voor deze series. De [serie=Sprinter|2017|Amsterdam Centraal - Uitgeest4700[/serie]/[serie=Sprinter|2017|Rhenen - Breukelen (- Amsterdam Centraal)7400[/serie] levert drie stellen in (wordt SGM), overige stellen zullen dus uit het reserve moeten komen en door het inkorten van de [serie=Sprinter|2017|Tiel - Utrecht Centraal6000[/serie] en [serie=Sprinter|2017|'s-Hertogenbosch - Utrecht Centraal6900[/serie], de s6500 pendelt met één compositie (lijkt mij solo SLT) heen en weer dus daar zal wel wat winst te pakken zijn. SGM verdwijnt dus uit de [serie=Sprinter|2017|Rotterdam Centraal - Gouda Goverwelle7700[/serie], [serie=Sprinter|2017|Leiden Centraal - Alphen a/d Rijn8900[/serie] en [serie=Museumpendel|2017|Utrecht Maliebaan - Utrecht Centraal28300[/serie] en gaat naar de [serie=Sprinter|2017|Amsterdam Centraal - Uitgeest4700[/serie]/[serie=Sprinter|2017|Rhenen - Breukelen (- Amsterdam Centraal)7400[/serie], [serie=Sprinter|2017|Baarn - Utrecht Centraal5500[/serie] en [serie=Sprinter|2017|Zutphen - Nijmegen (- Wijchen)7600[/serie] toe. Al met al lijkt het wegvallen van DDZ uit de sprinterdienst (op één DDZ8 in de [serie=Sprinter|2017|Zwolle - Utrecht Centraal5600[/serie] na) wel goed opgevangen te worden door de tienminutensprinter, terugkeer van de reservepoule van FLIRT (vooral DDAR) en de gunstigere doorkoppelingen te Ht.

Wat betreft intercity, bij DDZ tel ik zo snel 39 stellen (waarvan dus 2 stuks nog als boemeltje in de [serie=Sprinter|2017|Zwolle - Utrecht Centraal5600[/serie]), verdeling viertjes en zesjes onbekend maar zal wel 24/15 of 23/16 zijn. In de spits de 7 solo en 16 gekoppeld op de drukste dagen. DDAR gaat weer flink omhoog qua inzet, de vloot die op papier reserve was voor FLIRT komt dus weer in dienst. DDM gaat daarentegen juist omlaag qua inzet. VIRM lijkt qua inzet vrijwel gelijk te blijven, verdeling wordt uiteraard wel anders. In de [serie=Intercity|2017|Nijmegen - Schiphol Airport3100[/serie] komt een combinatie van 3xVIRM4 te rijden in de ochtendspits. ICM valt weinig over te zeggen op basis van de diensten omdat deze geen HC per treinstel heeft.

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: za 04 nov 2017, 19:51
door wouter15
Waarom zijn de SGM stellen uit de 7700, 28300 en 8900 eigenlijk vervangen door SLT? Deze series rijden nu met SGM3 maar als je dat ruilt voor een SLT4 (wat het denk ik word) dan maakt dat toch geen verschil?