Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door dylanwild94 »

Een onregelmatige dienstregeling rijden is toch ook beter dan een regelmatige dienstregeling rijden. :Y :') _O- _O- _O-
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Selivio
Berichten: 405
Lid geworden op: za 30 apr 2016, 12:02

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door Selivio »

Even voor de duidelijkheid, exact dezelfde brief staat op het intranet van Keolis en deze hanteren dus exact hetzelfde beleid, of je bent werkwillend en rijdt je dienst, of je bent stakend en je bent niet welkom op dr stallingen . Niets ertussenin(wordt ook onwerkbaar voor de bijsturingen die al vaak moeite hebben overzicht te houden) en als stakende ook geen loon...
Grt. Stefan
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door ODRAIL »

dylanwild94 schreef:Een onregelmatige dienstregeling rijden is toch ook beter dan een regelmatige dienstregeling rijden. :Y :') _O- _O- _O-
Ja ... maar met een onregelmatige dienstregeling weet je als reiziger niet waar je aan toe bent :? .
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door dylanwild94 »

Volgens de hoge heren van Connexxion blijkbaar wel. :roll: :')
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
NintendoC
Berichten: 418
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 16:58

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door NintendoC »

Ergens begrijp ik de vervoerders wel. De buschauffeurs die 's morgens rijden zullen waarschijnlijk niet dezelfde zijn als die 's middags rijden. Immers een dienst duurt doorgaans maar 8 uur (splitdiensten uitgezonderd). Het kan dus goed mogelijk zijn dat in de ochtend de werkwillendheid hoog is, maar in de middagspits veel lager is. Dan heb je dus heel veel reizigers die gestrand zijn.
WALUIGI96
Donateur
Berichten: 203
Lid geworden op: vr 20 nov 2015, 19:15

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door WALUIGI96 »

Net kwam ineens dit bericht binnen op Omroep Brabant: http://www.omroepbrabant.nl/?news/27984 ... rders.aspx
Blijkbaar is er ineens een akkoord...

En persbericht van FNV: https://www.fnv.nl/sector-en-cao/alle-s ... pgeschort/

Bericht van CNV: https://www.cnvvakmensen.nl/wie-we-zijn ... ar-vervoer
Laatst gewijzigd door WALUIGI96 op zo 01 jul 2018, 22:43, 2 keer totaal gewijzigd.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door htm_tram »

KM46 schreef:
dylanwild94 schreef:Een onregelmatige dienstregeling rijden is toch ook beter dan een regelmatige dienstregeling rijden. :Y :') _O- _O- _O-
Ja ... maar met een onregelmatige dienstregeling weet je als reiziger niet waar je aan toe bent :? .
Maar Connexxion doet aan knippen en plakken zodat op bepaalde lijnen toch met regelmaat een busje langs komt. Toen ik afgelopen week ging staken hebben er 3 ritten van mijn omloop toch gereden... Maar sommige collega's durven/willen geen nee te zeggen tegen een knip en plak dienst.
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
NintendoC
Berichten: 418
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 16:58

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door NintendoC »

Godzijdank, mooi nieuws en zeer onverwacht *trein* *trein* *trein*

Ik lees na elke 2,5 of 3 rijden een onderbreking. Maar gek genoeg staat er niet bij hoelamg. Zou dat gewoon die eerder geformuleerde 5 minuten zijn?
Laatst gewijzigd door NintendoC op zo 01 jul 2018, 22:46, 2 keer totaal gewijzigd.
zone2000
Berichten: 523
Lid geworden op: vr 14 sep 2012, 18:24

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door zone2000 »

kan ik weer lekker los *bus* *bus*
WALUIGI96
Donateur
Berichten: 203
Lid geworden op: vr 20 nov 2015, 19:15

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door WALUIGI96 »

Nu alleen hopen dat het een blijvertje is: de leden moeten nog akkoord gaan. Maar goed, dat duurt nog vier maanden, gezien de vorige keer.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door Wubbo »

Hier het bericht van de FNV.
IC140
Berichten: 564
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 10:46
Locatie: Amsterdam

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door IC140 »

Toch wel boeiend. 15 januari stond er in de deal dat er gegarandeerd een onderbreking na 2,5 uur zou komen en nu mag toch 12,5% langer dan 2,5 uur zonder pauze.
Djeez
Berichten: 51
Lid geworden op: za 07 nov 2015, 09:53

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door Djeez »

Benieuwd hoeveel mensen alsnog voor een verrassing komen te staan als ze merken dat de vakantiedienstregeling actief is. Arriva rijdt in Limburg maar elk half uur.. Dus echt een bus op rails op sommige lijnen. _O-
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door nvdw »

Och, dat is elk jaar vaste prik. Soms denk ik wel eens dat al die reisinformatie zonder gevolgen de ton in kan, want geen hond die het leest. Zelfs de filmbak op de bus is soms al te moeilijk :roll: :D
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door Milco »

Mooi nieuws! Ik ben benieuwd per wanneer de roosters met ruimere/vaker pauze ingaan. :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Littlebusdriver
Berichten: 427
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door Littlebusdriver »

Tristan schreef:Je weet dat Facebook een bron van fakenews is?
Sinds ik daar een lijst met 50 onwaarheden over de OV-chipkaart las wel.
WALUIGI96
Donateur
Berichten: 203
Lid geworden op: vr 20 nov 2015, 19:15

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door WALUIGI96 »

Littlebusdriver schreef:
Tristan schreef:Je weet dat Facebook een bron van fakenews is?
Sinds ik daar een lijst met 50 onwaarheden over de OV-chipkaart las wel.
_O- _O- _O-
Littlebusdriver
Berichten: 427
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door Littlebusdriver »

OV Hoekschewaard schreef:Connexxion verstuurd op dit moment brieven naar haar personeel waarin staat dat de stakende chauffeurs die morgen alleen tijdens de spitstijden willen rijden niet welkom zijn op de stalling en niet uitbetaald krijgen, ook al rijden de stakers alleen in de spits. Dus deze iets vriendelijker vorm van staken wordt door Connexxion zelf om zeep geholpen. Walgelijk bedrijf. :neg:
Dat is logisch omdat je na 10 uur verwarring veroorzaakt voor instappers. Ben je een werkwillige of een dwarse staker die er niemand inlaat.
Littlebusdriver
Berichten: 427
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door Littlebusdriver »

OV Hoekschewaard schreef:Connexxion wilt de uren die de stakers morgen wel rijden niet uitbetalen. Dus dat er morgen tijdens de spits veel bussen binnen blijven heb je aan Connexxion te danken. Ik ga morgen echt niet uit rijden in de spits met de wetenschap dat ik voor die uurtje niet betaald krijg.
Dat is logisch; na 10 uur mag er blijkens het FNV bericht niemand instappen. Waarom moet een werkgever jou betalen als je niet volledig werkt? Je laat immers niemand instappen.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door Durashift »

IC140 schreef:Toch wel boeiend. 15 januari stond er in de deal dat er gegarandeerd een onderbreking na 2,5 uur zou komen en nu mag toch 12,5% langer dan 2,5 uur zonder pauze.
17,5%.

Tja, men moet ergens wel 'bewegen' natuurlijk. :wink:
FNV persbericht schreef:(...) Paula Verhoef, eerste onderhandelaar FNV Streekvervoer: ‘Deze afspraken komen bovenop het eerdere resultaat van 15 januari. We hebben extra afspraken kunnen maken over loon, werkdruk en aanpak van de uitwassen van marktwerking. Met deze loonafspraak is dit een van de betere loonakkoorden van Nederland.’
https://www.fnv.nl/over-fnv/pers/persbe ... pgeschort/
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door cassie127 »

Milco schreef:Mooi nieuws! Ik ben benieuwd per wanneer de roosters met ruimere/vaker pauze ingaan. :)
Ik verwacht dienstregeling 2019. Al zou dat voor een groot deel van Noord-Holland beteken dat dit op de 22e van juli al zou moeten zijn.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1249
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door Frank93 »

Dat gaat niet meer lukken, alle diensten daarvoor zijn zo goed als af.
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door Nitein-Repart »

WALUIGI96 schreef:Net kwam ineens dit bericht binnen op Omroep Brabant: http://www.omroepbrabant.nl/?news/27984 ... rders.aspx
Blijkbaar is er ineens een akkoord...

En persbericht van FNV: https://www.fnv.nl/sector-en-cao/alle-s ... pgeschort/

Bericht van CNV: https://www.cnvvakmensen.nl/wie-we-zijn ... ar-vervoer
Dit is wel ontzettend fijn voor alle werkenden die afhankelijk zijn van de bus (of de trein in Limburg) en alle scholieren en studenten die deze week belangrijke (her)tentamens hebben. Hoop toch echt dat die stakingen nu echt voorbij zijn, het liefste voor de komende 10 jaar.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
lijntaxi
Berichten: 336
Lid geworden op: ma 14 aug 2017, 20:56

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door lijntaxi »

Het afgesloten akkoord is nog niet bekrachtigd door de leden van de vakbonden FNV en CNV en door leden van (VWOV = Vereniging Werkgevers Openbaar Vervoer). Pas als dat gebeurd is ligt er een akkoord.
Daarbij komt de onzekere factor van de politiek. Zeker gezien de Provinciale Statenverkiezingen van Maart 2019. Wat dat betreft hebben de stakene buschauffeurs een duidelijk signaal afgeven aan het publiek en daarmee aan de politiek. De dienstregeling en de daarbij horende werkroosters van 2019 zal laten zien of de werkgevers in voldoende mate zijn tegemoet gekomen aan de wensen van de (stakende) chauffeurs en hun klanten (de passagiers).
De samenstelling van de Provinciale Staten en met name wie de gedeputeerde van verkeer en vervoer wordt in de provincies zullen bepalend zijn, hoe het openbaar vervoer er de komende jaren uit zal zien. Wat dat aangaat minder van die flitsende termen en ambities op het gebied van technologische hoogstandjes, maar veel meer pragmatisch aan de slag gaan.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door Durashift »

Och, arme reiziger.. :?
omroepGelderland schreef:Nijmegenaar Henry Hommes ging maandagochtend op de brommer naar zijn werk in Elspeet. Hij had niet meegekregen dat de staking in het openbaar vervoer voorbij was en was bang zijn werk kwijt te raken. Hij was bijna twee en een half uur onderweg.

Hommes (60 jaar) werkt pas sinds een paar maanden bij een nieuwe baas in de buurt van Elspeet. Hij had vorige week veel last van de staking: 'Ik vreesde echt voor mijn baan. Ik heb drie vrije dagen opgenomen. Die had ik net opgebouwd en ben ik nu dus weer kwijt.' (..)
https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/ ... t-van-niks
Zou de beste man nu het hele traject per bus afleggen of combinatie van trein en bus?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten