Weersomstandigheden

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Weersomstandigheden

Bericht door Jef400 »

https://www.prorail.nl/liveblogs/liveblog--storm-eunice

Ik dacht in de bijdrage van 10u hier. Misschien is het veranderd of heb ik het verkeerd gelezen.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Weersomstandigheden

Bericht door Daniel »

Die groene bolletjes die ze daar laten zijn zijn vooral trajecten van regionale vervoerders waar al de hele ochtend weer treinen rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Weersomstandigheden

Bericht door Suus »

Het perron van station Den Helder Zuid is deels ingestort :O

https://twitter.com/alptekinakdogan/sta ... 60930?s=21
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Weersomstandigheden

Bericht door Jef400 »

https://nos.nl/liveblog/2418039-eerste- ... eannuleerd

Hier dus. Een na onderste bericht. Heerlijk als die informatie in mijn hoofd door elkaar heen loopt.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Weersomstandigheden

Bericht door Dennenboom »

Maar bij de regionale vervoerders rijdt straks op Sittard - Maastricht/Heerlen na alles weer als ik het zo zie. Van een NS trein nog geen spoor.
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Weersomstandigheden

Bericht door umbusko »

Sittard-Heerlen rijdt ook al, alleen Sittard-Maastricht ligt er nog uit.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Weersomstandigheden

Bericht door Wubbo »

Daniel schreef: za 19 feb 2022, 11:33 Overigens zie ik op Rijden de Treinen bussen tussen Utrecht en Woerden aangekondigd staan, terwijl daar geen geplande werkzaamheden waren. Apart dat die dan op een willekeurig traject lijken te rijden, want elders zie ik geen vervangende bussen aangekondigd.
Zo te zien waren er wel werkzaamheden. Op de vertrektijden van Utrecht staat de (opgeheven) sprinter naar Tiel aangekondigd op spoor 11, daar kom je niet als je eerst op Leidsche Rijn hebt gestopt. Van de Sprinter richting Woerden ontbreekt elk spoor.
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Weersomstandigheden

Bericht door Bemined »

Er waren inderdaad geplande werkzaamheden Woerden - Utrecht, maar dan alleen voor de sprinters. Intercity's zouden wel rijden, alleen met aangepaste tijden voor de 8800.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Weersomstandigheden

Bericht door Mikos »

Er gaat vanaf nu voorzichtig geprobeerd worden op te starten op de trajecten waar dat kan. Dat gaat met name om Limburg (Eindhoven-Venlo, Eindhoven-Heerlen/Maastricht).

Op de meerderheid van de trajecten zal er ook vandaag geen treinverkeer mogelijk zijn in verband met de grote schade aan de infrastructuur. De treinen die wel rijden zullen worden getoond in de Reisplanner. Er zijn twee smaken; de trajecten en series waar de rest van de dag geen treinen meer rijden en de trajecten en series die tot 17.00 uur worden opgeheven, maar waar na die tijd nog verwacht wordt dat er wel nog iets kan gaan rijden (met een slag om de arm).

Richting Duitsland is er vandaag geen internationaal treinverkeer mogelijk, in verband met de staat van het Duitse spoor.
Richting Brussel worden er tot 18.00 uur geen treinen verwacht, de hoop is dat er na 18.00 uur incidenteel een Intercity Brussel kan rijden. De treinen die wel rijden zullen worden getoond in de Reisplanner.
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Weersomstandigheden

Bericht door waldo79 »

Bedankt Mikos, het is meer geluk dan wijsheid als we met de trein willen reizen ;)
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Weersomstandigheden

Bericht door Plutona »

Mikos schreef: za 19 feb 2022, 13:42 Er gaat vanaf nu voorzichtig geprobeerd worden op te starten op de trajecten waar dat kan. Dat gaat met name om Limburg (Eindhoven-Venlo, Eindhoven-Heerlen/Maastricht).

Op de meerderheid van de trajecten zal er ook vandaag geen treinverkeer mogelijk zijn in verband met de grote schade aan de infrastructuur. De treinen die wel rijden zullen worden getoond in de Reisplanner. Er zijn twee smaken; de trajecten en series waar de rest van de dag geen treinen meer rijden en de trajecten en series die tot 17.00 uur worden opgeheven, maar waar na die tijd nog verwacht wordt dat er wel nog iets kan gaan rijden (met een slag om de arm).

Richting Duitsland is er vandaag geen internationaal treinverkeer mogelijk, in verband met de staat van het Duitse spoor.
Richting Brussel worden er tot 18.00 uur geen treinen verwacht, de hoop is dat er na 18.00 uur incidenteel een Intercity Brussel kan rijden. De treinen die wel rijden zullen worden getoond in de Reisplanner.
Uitsluitend in de Reisplanner, of ook in OVInfo? :)
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Weersomstandigheden

Bericht door Mikos »

Geen idee wat apps van derden tonen, daar zul je mij niet over horen.

Er wordt ingezet om vanaf 17.00 uur de volgende series te kunnen laten rijden:
3000 Hdr-Asd v.v.
2900 / 3900 Ekz- Asd v.v.
5600 Amf-Zl v.v.
5100 Gvc-Rtd (indien mogelijk door naar Ddr) v.v.
6900 Gvc-Ut v.v.
5900 Ddr-Rsd v.v.
500 Rtd-Zl v.v.
600 Rtd-Zl v.v.
8100 Zl-Gn v.v.
3000 of 3200 Ut-Ed v.v.
6000 Ut-Ht v.v.
3600 Rsd-Bd v.v.

Daarnaast wil men een extra IC inleggen Asd-Shl-Ledn-Gv-Rtd.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Weersomstandigheden

Bericht door Jef400 »

En rijden die treinen dan ook als de normale treinsoort of stoppen ze ook op de stations die normaal door de Sprinter bedient worden die nog niet rijdt?
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13108
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Weersomstandigheden

Bericht door Z2N »

Geen 8800 dus? Aangezien de GCT daar al enkele uren geleden overheen gereden is zou je zeggen dat je daar iets van een treindienst kan rijden.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Weersomstandigheden

Bericht door Plutona »

Mikos schreef: za 19 feb 2022, 15:51 Geen idee wat apps van derden tonen, daar zul je mij niet over horen.

Er wordt ingezet om vanaf 17.00 uur de volgende series te kunnen laten rijden:
3000 Hdr-Asd v.v.
2900 / 3900 Ekz- Asd v.v.
5600 Amf-Zl v.v.
5100 Gvc-Rtd (indien mogelijk door naar Ddr) v.v.
6900 Gvc-Ut v.v.
5900 Ddr-Rsd v.v.
500 Rtd-Zl v.v.
600 Rtd-Zl v.v.
8100 Zl-Gn v.v.
3000 of 3200 Ut-Ed v.v.
6000 Ut-Ht v.v.
3600 Rsd-Bd v.v.

Daarnaast wil men een extra IC inleggen Asd-Shl-Ledn-Gv-Rtd.
Wat hierna niet opgestart wordt zal ook niet meer rijden? Ik had eigenlijk een reis Dieren - Amsterdam voorzien in de avond, maar daarop slinkt de kans met het uur.
JothamvW
Berichten: 1219
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: Weersomstandigheden

Bericht door JothamvW »

Dan zou ik met lijn 43 naar Arnhem gaan en vanaf daar met de 352 en C3 naar Ede-Wageningen, als het echt noodzakelijk is.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Weersomstandigheden

Bericht door waldo79 »

Ga maar ervan uit dat er niet meer opgestart wordt
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Weersomstandigheden

Bericht door Mikos »

Zoals gezegd: plan je reis in de reisplanner. Die wordt constant geüpdate met treinen die worden ingelegd. Zo is de 15800 en de 14600 ook weer (deels) ingelegd. De rest van de wijzigingen kan ik niet meer voor jullie bijhouden, er moeten zo treinen gereden worden ;)
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Weersomstandigheden

Bericht door waldo79 »

Het valt inderdaad mee, het begint op iets van een basale dienstregeling te lijken.
PHS

Re: Weersomstandigheden

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 10:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Weersomstandigheden

Bericht door Dennenboom »

Het lijkt er op dat Schiphol - Leiden - Den Haag straks weer bediend gaat worden en ook Utrecht - Ede heeft weer treinen.
Haarlem, Almere Centrum en Hilversum zijn van de grote stations nog niet bereikbaar per trein.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Weersomstandigheden

Bericht door Daniel »

Wubbo schreef: za 19 feb 2022, 13:00Zo te zien waren er wel werkzaamheden. Op de vertrektijden van Utrecht staat de (opgeheven) sprinter naar Tiel aangekondigd op spoor 11, daar kom je niet als je eerst op Leidsche Rijn hebt gestopt. Van de Sprinter richting Woerden ontbreekt elk spoor.
Ik had bij de werkzaamheden gekeken, daar zag ik niks aan afwijkingen richting Woerden staan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Weersomstandigheden

Bericht door en-es »

Zo te zien morgen ook amper treinverkeer. Prorail zegt meer tijd nodig te hebben voor herstelwerkzaamheden.
Casper
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 18 sep 2020, 18:26
Locatie: Utrecht

Re: Weersomstandigheden

Bericht door Casper »

NS verwacht morgen bijna de volledige dienstregeling te kunnen rijden, met een winstwaarschuwing voor Geldermalsen - Tiel en Amersfoort - Apeldoorn.
Student in Amsterdam en Utrecht, vrijetijdsreiziger in alle uithoeken van Nederland.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Weersomstandigheden

Bericht door Hainje »

Een winstwaarschuwing nog wel. :p
🍉
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten