Weersomstandigheden

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
maaslynx
Berichten: 126
Lid geworden op: do 29 sep 2016, 23:34

Re: Weersomstandigheden

Bericht door maaslynx »

Morgenavond laat krijgen we wederom te maken met stevige wind - hoe stevig dit zal zijn, zijn de modellen deze keer wat minder eensgezind over.

De ergste modellen geven het beeld van een korte (1 uur) maar zeer pittige storm met windstoten van 120km/h+ voor het hele land en hoger voor het westen. Anderen zijn gematigder met 'slechts' 100km/h.

Laten we hopen dat deze meevalt :)
Kalil Nieuw
Berichten: 1471
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Weersomstandigheden

Bericht door Kalil Nieuw »

Het meest waarschijnlijke scenario gaat voor windstoten van 100 km per uur boven land en aan zee 120 km per uur op die zondagavond. Dan kan het aan zee zelfs zwaar stormen. Er volgen echter in totaal 2 windpieken. Maandagmiddag passeert er opnieuw een gebied met veel wind wat weer tot storm kan leiden aan zee.
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Weersomstandigheden

Bericht door Dennenboom »

Vanavond vanwege de storm aangepaste dienstregeling tussen Amsterdam en Den Helder met overstappen te Heerhugowaard.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Weersomstandigheden

Bericht door Daniel »

Station Hilversum ligt er momenteel uit wegens loslatende dakbedekking bij het torentje op het stationsgebouw.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Weersomstandigheden

Bericht door Ardan »

Dennenboom schreef: zo 20 feb 2022, 14:18 overstappen te Heerhugowaard
Oh jee. Arme reizigers -0- :cry:
Ik doe ook maar wat
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Weersomstandigheden

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Volgens OVinfo rijden er geen RET bussen meer in HWGO. Alle Cxx ritten worden aangemerkt als 'Rijdt niet'. Op de Cxx website kan ik er zo 1-2-3 trouwens niks over terugvinden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Weersomstandigheden

Bericht door Suus »

Begrijp van @PatrickM dat eerder vanavond een chauffeur van Connexxion HWGO gewond is geraakt bij een ongeluk door de weersomstandigheden, waarna besloten is de dienstregeling te staken.

Ook Franklin waait weer behoorlijk door :s
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Weersomstandigheden

Bericht door Bemined »

In Stellendam is inderdaad een Connexxion bus van de weg geraakt met enkele lichtgewonden tot gevolg: https://twitter.com/RTV_Rijnmond/status ... 5441559557

In Rotterdam is de Erasmusbrug afgesloten voor tramverkeer.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Weersomstandigheden

Bericht door Daantje »

Maar die Erasmusbrug is afgesloten voor opnames en niet vanwege de storm, toch?
Kalil Nieuw
Berichten: 1471
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Weersomstandigheden

Bericht door Kalil Nieuw »

De RET heeft deze afsluiting gemeld als verstoring, bij een geplande afsluiting doen ze dat niet. Overigens, de filmopnames vinden plaats op maandagavond.
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Weersomstandigheden

Bericht door VIRM »

iamthedutchdude schreef: vr 18 feb 2022, 08:37 Die tijden in Zwolle zijn ook goed gepland trouwens: vanaf 10:50 geen IC's meer naar Deventer, vanaf 11:51 kan ook niet meer met de trein omgereisd worden via Wierden. Naar Lelystad e.v. en naar Amersfoort e.v. laatste treinen om 12:17 respectievelijk 12:23.

En dan ben je om 12:30 vrij :X

Vanuit Leeuwarden ook mooi trouwens, daar moeten alle studenten zuidwaarts in een SNG-3 gestampt worden, als ze het station al op tijd weten te bereiken :roll:
Ik had vrijdag de laatste IC vanuit Almere naar Zwolle, met vertrek 12:02. Die reed met ICM6 en was goed gevuld. Daarna alleen nog wat Sprinters. De daaropvolgende IC hadden ze best tot bijvoorbeeld Zwolle kunnen laten rijden. Maar wel begrip dat het treinverkeer werd gestaakt: ik weet die storm uit 2018 ook nog.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Weersomstandigheden

Bericht door Suus »

De Texelstroom van de TESO is beschadigd door de stormen afgelopen weekend. Daardoor kan dit weekend (begin van de vakanties) alleen de Dr. Wagemaker varen.

https://www.teso.nl/over-teso/nieuws/la ... chttijden/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Roeland
Berichten: 2258
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Weersomstandigheden

Bericht door Roeland »

Voor morgen wordt mogelijk sneeuw verwacht...
https://www.nu.nl/binnenland/6192266/sn ... reld.html
Zijn er misschien al vervoerders die bij voorbaat ritten schrappen bij een sneeuwverwachting :oops: ?
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Weersomstandigheden

Bericht door cassie127 »

Anti icing installaties staan in ieder geval weer aan.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Weersomstandigheden

Bericht door ArrivaBas »

Ik durf wel 20 euro in te zetten op de komst van een LUD vanwege de verwachte sneeuwval, in ieder geval voor (de ochtend van) 1 april.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Weersomstandigheden

Bericht door cassie127 »

Ik heb er nog geen voorbereidingen voor gezien...

Edit 14:02: ik zie zojuist dat er voorbereidingen worden gedaan op aanpassingen van de dienstregeling.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Kalil Nieuw
Berichten: 1471
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Weersomstandigheden

Bericht door Kalil Nieuw »

cassie127 schreef: wo 30 mar 2022, 13:58 ik zie zojuist dat er voorbereidingen worden gedaan op aanpassingen van de dienstregeling.
Dat ik ook verstandig. Het KNMI heeft voor morgenavond 2100 tot vrijdagochtend vroeg Code geel uitgegeven vanwege gladheid door sneeuw.
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
henrivanderweijden
Berichten: 720
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Weersomstandigheden

Bericht door henrivanderweijden »

ArrivaBas schreef: wo 30 mar 2022, 13:53 Ik durf wel 20 euro in te zetten op de komst van een LUD vanwege de verwachte sneeuwval, in ieder geval voor (de ochtend van) 1 april.
Laten we hopen dat t een grap is?
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Weersomstandigheden

Bericht door cassie127 »

Kom maar hier met die 20 euro. Morgen geen LUD. Wel code rood scenario.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Weersomstandigheden

Bericht door Bemined »

En wat is dat code rood scenario dan weer? Ik ken alleen de kern infrastructuur scenario's en als je daarvan de zwaarste (rood?) pakt zit je aan LUD omdat de wissels dan vastgezet worden op een manier dat het basisuurpatroon niet meer uitvoerbaar is. Middelste fase (oranje?) is uurpatroon nog wel uitvoerbaar maar met minder mogelijkheden voor bijsturen en rangeren.
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Weersomstandigheden

Bericht door cassie127 »

Code Rood wordt afgekondigd bij (dreigende) grote verstoringen,. Zorgt dat alle partijen zeg maar in opperste staat van paraatheid wordt gebracht en er extra gelet wordt op signalen, metingen en vertragingen.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
IIVQ
Berichten: 851
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Weersomstandigheden

Bericht door IIVQ »

Gevonden op Dumpert: een sprinter van Heereveen naar Kirchberg in Tirol.

Kortere routes zijn mogelijk, maar...
Spoiler: show
Beste reizigers, u bevindt zich in de sprinter van Heerenveen naar Kirchberg in Tirol. Wij zullen onderweg nog voor u stoppen te Heerenveen IJsstadion, Wolvega, Steenwijk, Meppel, Zwolle, Wezep, 't Harde, Nunspeet, Harderwijk, Ermelo, Putten, Nijkerk, Amersfoort Vathorst, Amersfoort Schothorst, Amersfoort Centraal, Den Dolder, Bilthoven, Utrecht Overvecht, Utrecht Centraal, Utrecht Vaatsche Rijn, Utrecht Lunetten, Houten, Houten Castellum, Geldermalsen, Zaltbommel, 's Hertogenbosch, Vught, Boxtel, Best, Eindhoven Strijp-S, Eindhoven Centraal, Geldrop, Heeze, Maarheze, Weert, Roermond, Echt, Susteren, Sittard, Geleen-Lutterade, Beek-Elslo, Bunde, Maastricht, Maastricht Randwyck, Eijsden, Visé, Bressoux, Angleur, Tilff, Méry, Hony, Esneux, Poulseur, Rivage, Aywaille, Coo, Trois-Ponts, Vielsalm, Gouvy, Troisvierges, Clervaux, Drauffelt, Wilwerwiltz, Kautenbach, Goebelsmühle, Michelau, Ettelbruck, Schieren, Colmar-Berg, Cruchten, Mersch, Lintgen, Lorenzweiler, Heisdorf, Walferdange, Dommeldange, Pfaffenthal-Kirchberg, Luxembourg, Howald, Berchem, Bettembourg, Hettange-Grande, Thionville, Uckange, Hagondange, Walygator-Parc, Maizières-lès-Metz, Woippy, Metz-Nord, Metz-Ville, Peltre, Courcelles-sur-Nied, Sanry-sur-Nied, Rémilly, Morhange, Bénestroff, Berthelming, Réding, Lutzelbourg, Saverne, Steinbourg, Dettwiller, Wilwisheim, Hochfelden, Schwindratzheim, Mommenheim, Brumath, Stephansfeld, en Vendenheim. Let op: wij stoppen niet te Mundolsheim. Vervolgens gaan we verder naar Strasbourg-Ville, Krimmeri-Meinau, Kehl, Kork, Legelshurst, Appenweier, Offenburg, Offenburg Kreisschulzentrum, Gengenbach, Biberach, Steinach, Haslach, Hausach, Gutacht Freilichtmuseum, Hornberg, Triberg, Sankt Georgen, Villingen, Marbach West, Brigachtal-Kirchtorf, Brigachtal-Klengen, Donaueschingen-Grüningen, Donaueschingen-Aufen, Donaueschingen Mitte/Siedlung, Donaueschingen, Geisingen, Immendingen-Zimmern, Immendingen, Engen, Welschingen-Neuhausen, Mühlhausen bei Eingen, Singen Landesgartenschau, Singen, Singen Industriegebiet, Böhringen-Rickelshausen, Radolfzell, Markelfingen, Allensbach, Hegne, Reichenau, Konstanz-Wollmatingen, Konstanz-Fürstenberg, Konstanz-Petershausen, Konstanz, Kreuzlingen Hafen, Kurzrickenbach Seepark, Bottighofen, Münsterlingen-Scherzingen, Münsterlingen Spital, Landschlacht, Altnau, Güttingen, Kesswil, Uttwil, Romanshorn, Egnach, Arbon Seemoosriet, Arbon, Horn, Rorschach Hafen, Rorschach, Staad, Rheineck, Sankt Margrethen, Au, Heerbrugg, Rebstein-Marbach, Altstätten, Oberriet, Rüthi, Salez-Sennwald, Buchs, Schaan-Vaduz, Forst Hilti, Nendeln, Tisis, Gisingen, Altenstadt, Feldkirch, Frastanz, Schilns-Beschling, Nenzing, Ludesch, Nüziders, Bludenz, Langen am Arlberg, St. Anton am Arlberg, Landeck-Zams, Schönwies, Imsterberg, Imst-Pitztal, Roppen, Ötztal, Haiming, Silz, Mötz, Stams, Rietz, Tels-Pfaffenhofen, Oberhofen im Inntal, Flaurling, Hatting, Inzing, Zirl, Kematen in Tirol, Völs, Innsbruck Westbahnhof, Innsbruck Hauptbahnhof, Innsbruck-Messe, Rum, Hall-Thaur, Hall in Tirol, Volders-Baumkirchen, Fitzens-Wattens, Terfens-Weer, Pill-Vomperbach, Schwaz, Stans bei Schwaz, Jenbach, Münster-Wiesing, Brixlegg, Wörgl Kundl, Wörgl Hbf, Wörgl Süd-Bruckhäusl, Hopfgarten, Hopfgarten Berglift, Windau, Westendorf, Brixen im Thal en als eindbestemming Kirchberg in Tirol
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten