Weersomstandigheden

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Weersomstandigheden

Bericht door Ardan »

Oh, had mijn bericht inmiddels weggeninja't ondat ik het toch geen aandacht wilde geven :')
Dat wie het écht een schande vindt dat er geen bussen rijden eens op straat moeten gaan kijken.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Weersomstandigheden

Bericht door Hainje »

Inderdaad Alargule.

[Mijmert] Ik weet nog wel, in mijn tijd, we bleven gewoon rijden. Tanks waren het, niet stuk te krijgen. [/Mijmert]
🍉
Alargule

Re: Weersomstandigheden

Bericht door Alargule »

Toen waren we nog sneeuw en barre omstandigheden gewend. Alles ging gewoon door.

Maar ja, we zijn dit niet meer gewend he. Er vallen wat vlokjes en gans het land staat stil.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Weersomstandigheden

Bericht door marvinkok »

Keolis rijdt helemaal niet meer nu, ook Zwolle-Kampen stopt ermee...
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Weersomstandigheden

Bericht door Etienne »

Dit weekend ben ik bij mijn ouders thuis; maar eens aankijken of ik Gouda morgen kan bereiken.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1961
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Weersomstandigheden

Bericht door Anne »

HTM rijdt nog wel.
Maar ik kwam vanmiddag de 3138 richting Wateringen in Delft tegen. Bestuurder gaf aan dat het wissel bij het Lorentzplein niet wilde overlopen.
Tram is nu achter de 3106 (lijn 1) omweg terug naar Den Haag (zal nu net Station Delft voorbij zijn.)
Bestuurder had op Tanthof een lange pauze want er stonden 2 GTLs van lijn voor hem.

Op OV-zoeker zag ik ook de 5033 van lijn 17 in Nootdorp staan.
Volgens OV-zoeker rijden er nu weer trams naar Wateringen
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1961
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Weersomstandigheden

Bericht door Anne »

Van htm.nl
Update zondag 7 februari 15.45 uur- Tram 19 rijdt niet meer

Vanwege de aanhoudende sneeuwval en de daarmee gepaard gaande problemen rijdt tram 19 (Station Delft- Leidschendam) vandaag niet meer.

Update zondag 7 februari 13.00 uur - Aangepaste routes voor een aantal tramlijnen

In verband met de aanhoudende sneeuwval, heeft HTM te maken met een aantal technische problemen, zoals niet functionerende wissels. Daarom rijden de volgende tramlijnen een aangepaste route:

Tram 1 rijdt tussen Delft Tanthof en halte Centrum normale route. Vervolgens Hofweg rechtsaf Lange Vijverberg - Korte Voorhout - Rijnstraat - Schedeldoekshaven - Kalvermarkt - Spui en dan de eigen route naar Delft. Halte Gravenstraat en halte Centrum richting Delft vervalt.
Tram 3 en 4 rijden om in Zoetermeer. Tram 3 en 4 rijden van Loosduinen en De Uithof naar halte Centrum-West. En gaan dan rechtsaf naar halte Dorp en rijden via route tram 3 door Zoetermeer en dan direct terug naar Den Haag. Er rijdt een pendeltram tussen halten Seghwaert en eindpunt Lansingerland Zoetermeer over spoor 2 (dit is het normale spoor van Seghwaert naar Lansingerland Zoetermeer). Alle halten in Zoetermeer blijven bereikbaar.
Tram 6 rijdt tussen Brouwersgracht en Tienhovenselaan via de route van tram 4. Halten Brouwersgracht, Om en Bij, Paletplein, Hobbemaplein, Delftselaan, Paul Krugerplein, Nunspeetlaan vervallen.
Tram 15 rijdt tussen Herenstraat en Bierkade via de route van tram 1. Halten Broeksloot richting CS, Wenckebachstraat, Van Musschenbroekstraat, Goudriaankade en Waldorpstraat/HS vervallen.
Tram 17 rijdt tussen stations Den Haag Centraal en Hollands Spoor via de route van tram 9. Halten Rijswijkseplein en Weteringplein vervallen.
Trams 2, 9, 11, 12, 16 en 19 en alle bussen rijden hun normale route. Vanwege de aanpassingen is de reisinformatie op de halten niet actueel. Reizigers moeten rekening houden met langere reistijden en snel veranderende omstandigheden.

Op OV-zoeker zie ik geen lijn 11 rijden.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Weersomstandigheden

Bericht door Vinny »

In Friesland en Groningen rijden de treinen van Arriva wel, maar de bussen niet.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1247
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Weersomstandigheden

Bericht door Frank93 »

Connexxion heeft in Noord-Holland nog rondom enkele plaatsen gereden vanochtend en begin van de middag (Alkmaar, Den Helder en 't Gooi), maar daar is nu ook alles naar binnen gehaald.
RnBn
Berichten: 128
Lid geworden op: wo 29 aug 2018, 18:03

Re: Weersomstandigheden

Bericht door RnBn »

Je bent als vervoerder natuurlijk wel afhankelijk van de wegbeheerder, ik heb hier bij mij in Eindhoven nog geen strooiwagen gezien en wat ik op foto's die ik door krijg van vrienden kan zien is dat in heel Eindhoven het geval. Op de busbanen ligt nog een vers pak. En als bus vervoerder heb je natuurlijk wel rekening te houden met de veiligheid van je personeel en reizigers, als een bus gaat glijden dan is er geen stoppen meer aan.
Selivio
Berichten: 405
Lid geworden op: za 30 apr 2016, 12:02

Re: Weersomstandigheden

Bericht door Selivio »

Vinny schreef: zo 07 feb 2021, 16:23 In Friesland en Groningen rijden de treinen van Arriva wel, maar de bussen niet.
Bussen van Qbuzz in Groningen(en Drenthe) rijden nog zo goed en zo kwaad als het gaat wel nog vziw.
Grt. Stefan
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Weersomstandigheden

Bericht door Pascal1998 »

Ik heb voor de gelegenheid weer een speciale reisinfo feed gemaakt op Twitter mbt het winterweer, dus ik ben al de hele dag lekker op de hoogte, voor wie de lijst wil volgen: https://twitter.com/i/lists/1358333125961666568
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Weersomstandigheden

Bericht door cassie127 »

Ook in Duitsland is er last van de sneeuw. DB Regio NRW heeft haar treindiensten stopgezet. Daarnaast rijdt er geen Fernverkehr meer in Noord en midden Duitsland (vanuit Dresden, Berlijn, Hamburg en Hannover) ook in Niedersachsen ligt het treinverkeer vrijwel stil.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Weersomstandigheden

Bericht door Vinny »

In Noord-Nederland is ook aanzienlijk minder sneeuw gevallen. Vooral de storm maakt de omstandigheden erg moeilijk.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Weersomstandigheden

Bericht door Z2N »

U-OV heeft het erg lang volgehouden, maar vind het nu alsnog te glad worden. De ritten die onderweg zijn rijden naar het eindpunt, daarna wordt de dienst voor de rest van de dag stopgezet.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
ibodejoode
Berichten: 101
Lid geworden op: za 28 nov 2015, 22:46

Re: Weersomstandigheden

Bericht door ibodejoode »

Alargule schreef:Toen waren we nog sneeuw en barre omstandigheden gewend. Alles ging gewoon door.

Maar ja, we zijn dit niet meer gewend he. Er vallen wat vlokjes en gans het land staat stil.
Ook in een groot deel van Duitsland grenzend aan Nederland ligt het spoor plat.
ibodejoode
Berichten: 101
Lid geworden op: za 28 nov 2015, 22:46

Re: Weersomstandigheden

Bericht door ibodejoode »

Vinny schreef:In Friesland en Groningen rijden de treinen van Arriva wel, maar de bussen niet.
Lagere frequenties en alleen maar heen en weer rijden is wel gemakkelijker opereren. Je hebt maar een beperkt aantal wissels in toom te houden.
Jultar
Berichten: 574
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: Weersomstandigheden

Bericht door Jultar »

Inmiddels staakt ook Arriva in Groningen en Friesland het treinverkeer weer.


https://twitter.com/Arriva_NL/status/13 ... 00300?s=19
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Weersomstandigheden

Bericht door Pascal1998 »

En ook in Utrecht ligt dan toch de dienstregeling van U-OV plat:
https://twitter.com/uov_info/status/135 ... 64232?s=21
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3424
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Weersomstandigheden

Bericht door Tom024 »

Het valt me op dat Connexxion het in Zeeland goed volhoudt. Is daar zo weinig sneeuw gevallen?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Weersomstandigheden

Bericht door Suus »

Op een uitschieter na heeft lijn 28 op Texel vanaf aanvang dienst met circa +5 gereden, totdat om 15:53 de bus naar binnen ging. De Pontweg is beduidend drukker dan andere wegen, waardoor daar de sneeuw door al het verkeer aan het wegdek werd vastgeplakt terwijl op de rustigere zijwegen de sneeuw dankzij windkracht 8 alleen op windarme plekken op het wegdek bleef liggen. Nogal een raar gezicht dat de drukke gestrooide weg een sneeuwbende is en de ongestrooide zijwegen er prima bijliggen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PatrickM
Berichten: 1976
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Weersomstandigheden

Bericht door PatrickM »

Tom024 schreef: zo 07 feb 2021, 19:10 Het valt me op dat Connexxion het in Zeeland goed volhoudt. Is daar zo weinig sneeuw gevallen?
Ik denk dat wel meespeelt dat in Zeeland het grootste deel van de kilometers over rijks- en provinciale wegen wordt gereden, die worden over het algemeen wel netjes gestrooid en schoongehouden. Ik weet niet hoe het er in de rest van de provincie bij ligt, maar hier op Duiveland ligt er vrij weinig sneeuw (en hier in de straat vooral ijzel) omdat de sneeuw direct weer wegwaait.
De stalling Sint-Maartensdijk (Tholen) lijkt overigens niet uitgereden te zijn (niet dat dat veel voorstelt want die hebben op zondag welgeteld één omloop :') ) en Van Oeveren lijkt rond 12/13 uur de dienst gestaakt te hebben (2 omlopen op lijn 133), voor de rest lijkt alles wel te rijden en grotendeels ook nog wel zonder noemenswaardige vertragingen.
Laatst gewijzigd door PatrickM op zo 07 feb 2021, 19:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Weersomstandigheden

Bericht door ArrivaBas »

Qbuzz heeft de dienst in Dordrecht nog steeds niet gestaakt (dappere beslissing!), al hebben de dieselbussen momenteel de overhand op de stadsBuzz Drechtsteden. Busposities vindt qua elektrische bussen alleen de 6107 en 6127.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Weersomstandigheden

Bericht door Pascal1998 »

Overigens wordt de andere Qbuzz concessie in GD om 21:00 gestaakt, waarschijnlijk ook omdat dan de avondklok ingaat en men zonder noodzaak niet meer op straat mag zijn. Dit gaat mogelijk in meer concessies gebeuren, dus we wachten af https://twitter.com/qbuzzgd/status/1358 ... 38536?s=21
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Weersomstandigheden

Bericht door Pascal1998 »

En inderdaad: EBS Haaglanden kapt er mee voor vandaag, men zegt dat het weer als in gladheid aldaar nu aan het verslechteren is

https://twitter.com/ebs_ov/status/13585 ... 67778?s=21
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten