Kort Nederlands nieuws

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 6198
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door ArrivaBas »

https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/ ... weggeweest
Gisterenmiddag is van de gelegenheid gebruik gemaakt om een kleine proefrit naar Nederland te rijden met een stam rijtuigen van de Nightjet. ÖBB start zijn eerste nachttrein naar Nederland per december. De route is Amsterdam - Nürnberg (splitsen/combineren) - Wenen/Innsbruck.
2-10-2020: Trein 3.310 km, Bus 138 km, Trèm 0 km, Metro 0 km
2019: Trein 5.638 km, Bus 322 km, Trèm 0 km, Metro 0 km

Volg hier Mijn Flickr!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 34478
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Daniel »

Honderd reizigers bijna drie uur vast in trein tussen Amersfoort en Amsterdam
AMERSFOORT - Ongeveer honderd reizigers hebben vanavond bijna drie uur vastgezeten in een trein in de polder tussen Hilversum en Weesp. De intercity tussen Amersfoort en Amsterdam kon niet verder vanwege kapotte bovenleiding. Het lukte ProRail lange tijd niet om de reizigers uit het treintoestel te halen omdat evacuatiemateriaal niet op die specifieke plek te krijgen was.

Lees verder

Aldus ProRail stond de trein bij Keverdijk, oftewel de aansluiting van de Gooiboog bij het Naardermeer. Da's inderdaad wel een heel ongelukkige plek om te evacueren, een boot is er nog het handigst :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
umbusko
Berichten: 2103
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Nijmegen

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door umbusko »

Mag ik even de "journalist" fileren? :mrgreen:
De intercity tussen Amersfoort en Amsterdam kon niet verder vanwege kapotte bovenleiding.
Deze zin loopt niet, en een trein rijdt niet tussen twee plaatsen maar van A naar B (of van A naar A in dit geval :lol: ). Ik bedoel, in de zin ervoor staat dat de trein tussen Hilversum en Weesp stond, dus "tussen Amersfoort en Amsterdam" voegt dan niet zoveel toe.
Het lukte ProRail lange tijd niet om de reizigers uit het treintoestel te halen omdat evacuatiemateriaal niet op die specifieke plek te krijgen was. Rond 20.50 uur konden de passagiers in een vervangende trein stappen.
1. Treintoestel... :roll: 2. Evacuatiemateriaal... ik zou er toch maar materieel van maken. 3. Wat is de specifieke plek? Dat staat niet in het artikel. 4. Als dat materieel er niet kon komen, waar kwam die vervangende trein dan vandaan? :lol:
Nu de passagiers eindelijk zijn weggevoerd ...
Deze journalist noemt de gasten in de horeca zeker ook "klanten". :lol:
... gaat ProRail kijken hoe het met de bovenleiding is.
[modus Maarten van Rossem] Dit is toch wel extreem treurig. [/modus Maarten van Rossem]
Gebruikersavatar
Aking
Berichten: 13685
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: Utca030
Contacteer:

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Aking »

Ik hou me daar niet eens mee bezig. :lol:

Want deze is de nifoo van de hoernalisten van 2020 :mrgreen:
WorldonRails.nl alles over Internationale treinreizen
umbusko
Berichten: 2103
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Nijmegen

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door umbusko »

Ik werd getriggerd door "treintoestel". :mrgreen:
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 10673
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Hainje »

Ik werd helemaal nergens door getriggerd. Ben ik nu normaal? Afbeelding Afbeelding
♪♫ Graai, Pak, Grijp, Jat, Naai, Pik en Bedonder ♪♫
Gebruikersavatar
Aking
Berichten: 13685
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: Utca030
Contacteer:

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Aking »

Dat laatste sowieso niet natuurlijk, maar dat los van dat niets je kan getriggerden :ugeek:
WorldonRails.nl alles over Internationale treinreizen
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 10673
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Hainje »

Aking schreef: wo 30 sep 2020, 23:14 Dat laatste sowieso niet natuurlijk
Gelukkig maar, ik schrok al even...
♪♫ Graai, Pak, Grijp, Jat, Naai, Pik en Bedonder ♪♫
Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 5193
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door reisthijs »

umbusko schreef: wo 30 sep 2020, 22:363. Wat is de specifieke plek? Dat staat niet in het artikel. 4. Als dat materieel er niet kon komen, waar kwam die vervangende trein dan vandaan? :lol:
3. In de polder tussen Hilversum en Weesp, lijkt me specifiek genoeg voor een kort nieuwsbericht. 4. Die vervangende trein kwam vermoedelijk via het spoor? Toen dat weer berijdbaar was natuurlijk.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
umbusko
Berichten: 2103
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Nijmegen

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door umbusko »

Ja leuk, maar die paar regels "nieuwsbericht" roepen meer vragen op dan ze beantwoorden. :P
KM46
Berichten: 13690
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door KM46 »

Trein Culemborg-Utrecht ontruimd om rook uit airco

Zie onderstaand bericht:

https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/209858 ... airco.html
VIRM
Berichten: 5273
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door VIRM »

Het spoor van de HSL-Zuid bij de Hoeksche Waard is sneller aan het zakken dan gedacht, dus moet er binnenkort iets gebeuren.

https://www.bndestem.nl/hoeksche-waard/ ... s_rd%3Dssl

Ik dacht dat heipalen juist verzakkingen voorkwamen...?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 34478
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Daniel »

Dat doen ze ook wel, maar alleen als ze in de juiste bodemlaag zitten. Immers moeten die heipalen ook ergens op steunen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wievank
Berichten: 270
Lid geworden op: di 04 mei 2010, 16:19

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Wievank »

Niet noodzakelijkerwijs. De draagkracht van een paalfundering wordt bepaald door de puntweerstand (bij voorkeur op een onderliggende zandlaag) plus de schachtwrijving (de paal kleeft aan de grond). Door zettingen in de grond dat deze laatste ook deels negatief worden.

Als uit sonderingen blijkt dat de benodigde draagkracht al wordt bereikt voordat de eerste zandlaag bereikt wordt, kan je dus af met een kortere paal. Maar er worden meestal maar een beperkt aantal sonderingen gemaakt, waardoor je er in de berekening ook af en toe naast kan zitten. Daarnaast kunnen er na verloop van tijd dus zettingen optreden, waardoor de draagkracht dus verandert.
playertwo
Berichten: 1106
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door playertwo »

VIRM schreef: wo 21 okt 2020, 12:05 Het spoor van de HSL-Zuid bij de Hoeksche Waard is sneller aan het zakken dan gedacht, dus moet er binnenkort iets gebeuren.

https://www.bndestem.nl/hoeksche-waard/ ... s_rd%3Dssl

Ik dacht dat heipalen juist verzakkingen voorkwamen...?
Gaan net men tijdens de buitendienststelling medio november dan ook meteen voor een update van ERTMS tussen Rotterdam en Hazeldonk?
VIRM
Berichten: 5273
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door VIRM »

Wievank schreef: wo 21 okt 2020, 17:48 Niet noodzakelijkerwijs. De draagkracht van een paalfundering wordt bepaald door de puntweerstand (bij voorkeur op een onderliggende zandlaag) plus de schachtwrijving (de paal kleeft aan de grond). Door zettingen in de grond dat deze laatste ook deels negatief worden.

Als uit sonderingen blijkt dat de benodigde draagkracht al wordt bereikt voordat de eerste zandlaag bereikt wordt, kan je dus af met een kortere paal. Maar er worden meestal maar een beperkt aantal sonderingen gemaakt, waardoor je er in de berekening ook af en toe naast kan zitten. Daarnaast kunnen er na verloop van tijd dus zettingen optreden, waardoor de draagkracht dus verandert.
Rusten die heipalen van de HSL dan op een zandlaag?
Beul van de blindegeleidelijn
Klaasje
Berichten: 6778
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Klaasje »

In de afwezigheid van rotsbodem rusten palen in Nederland vrijwel altijd op een zandlaag.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 4 gasten