Kort Nederlands nieuws
Re: Kort Nederlands nieuws
Alstom koopt het Nederlandse onderhoudsbedrijf Shunter, dat zijn hoofdvestiging aan de Waalhaven-Zuid in Rotterdam heeft. Shunter doet sinds een paar jaar ook onderhoud aan reizigersmaterieel, zo zijn de LINTjes van Keolis daar enige tijd geleden van rood naar blauw verschoten.
Bron: https://railcolornews.com/2021/03/10/nl ... expertise/
Bron: https://railcolornews.com/2021/03/10/nl ... expertise/
Rame à l'approche
Re: Kort Nederlands nieuws
Bijna goed, de Lintjes zijn bij Shunter gereviseerd aan onder andere het remwerk.
Het omstickeren van Twents naar Blauwnet is bij Transit Oost in Winterswijk gedaan.
Het omstickeren van Twents naar Blauwnet is bij Transit Oost in Winterswijk gedaan.
Machinist en Buschauffeur Syntus Twente/Keolis Nederland/eurobahn
Reacties op persoonlijke titel
Reacties op persoonlijke titel
Re: Kort Nederlands nieuws
Men wil verschillende maatregelen nemen voor onbeveligde overwegen, onder andere zullen treinen een nieuwe kleur aan de voorkant krijgen:
https://nos.nl/artikel/2372082-onbeveil ... gelen.html
Volgens mij zouden deze maatregelen onnodig zijn als sommige mensen voordat ze het spoor oversteken hun verstand zouden gebruiken....
https://nos.nl/artikel/2372082-onbeveil ... gelen.html
Volgens mij zouden deze maatregelen onnodig zijn als sommige mensen voordat ze het spoor oversteken hun verstand zouden gebruiken....

Re: Kort Nederlands nieuws
We zijn net een paar jaar van de regel voor een wit of gele voorkant af 

Machinist en Buschauffeur Syntus Twente/Keolis Nederland/eurobahn
Reacties op persoonlijke titel
Reacties op persoonlijke titel
Re: Kort Nederlands nieuws
Ik denk dat het niet alleen met gezond verstand te maken heeft. Het probleem is dat als je een overweg veilig wilt oversteken dat vaak vanuit stilstand doet. Een zwaar voertuig kan daar dan gerust 10 seconden over doen. In die tijd heeft een trein met 140 km/u al 400 meter afgelegd. Hoewel het in de meeste gevallen niet moeilijk is om een trein op die afstand te spotten, is het bij bepaalde weersomstandigheden wel lastig. En als er dan een verkeerde inschatting wordt gemaakt vallen er bijna direct doden.
Re: Kort Nederlands nieuws
Voor zwaar gemotoriseerd verkeer wel ja, maar als ik naar mijn ervaringen kijk en die van de collega's hebben ze toch vooral meer last van mountainbikers en fietser "die er nog even snel voor langs duiken"...
Daar zit echt wel een stuk gedrag in. Mij is altijd geleerd stoppen, kijken en dán oversteken... Tegenwoordig lijkt het meer "al overstekend kijken en dan eventueel nog maar proberen te stoppen als het toch niet blijkt te gaan"
Daar zit echt wel een stuk gedrag in. Mij is altijd geleerd stoppen, kijken en dán oversteken... Tegenwoordig lijkt het meer "al overstekend kijken en dan eventueel nog maar proberen te stoppen als het toch niet blijkt te gaan"

Machinist en Buschauffeur Syntus Twente/Keolis Nederland/eurobahn
Reacties op persoonlijke titel
Reacties op persoonlijke titel
Re: Kort Nederlands nieuws
Ik krijg nu net de TSB onder ogen en er zijn met ingang van morgen voor 2 NABO's een snelheidsbeperking aangekondigd.. 1 tussen Purmerend en Hoorn en 1 tussen Schagen en Anna Paulowna..
Machinist en Buschauffeur Syntus Twente/Keolis Nederland/eurobahn
Reacties op persoonlijke titel
Reacties op persoonlijke titel
Re: Kort Nederlands nieuws
Daar helpen de aangekondigde maatregelen ook niets tegen. De maatregelen zijn ingevoerd om juist aanrijdingen met zwaar verkeer te voorkomen.marvinkok schreef: ↑wo 10 mar 2021, 15:35 Voor zwaar gemotoriseerd verkeer wel ja, maar als ik naar mijn ervaringen kijk en die van de collega's hebben ze toch vooral meer last van mountainbikers en fietser "die er nog even snel voor langs duiken"...
Daar zit echt wel een stuk gedrag in. Mij is altijd geleerd stoppen, kijken en dán oversteken... Tegenwoordig lijkt het meer "al overstekend kijken en dan eventueel nog maar proberen te stoppen als het toch niet blijkt te gaan"![]()
Re: Kort Nederlands nieuws
Dankjewel. Ik heb al die rapporten lopen doorzoeken waar die twee NABO’s zouden kunnen zijn, maar kon het niet vinden.marvinkok schreef:Ik krijg nu net de TSB onder ogen en er zijn met ingang van morgen voor 2 NABO's een snelheidsbeperking aangekondigd.. 1 tussen Purmerend en Hoorn en 1 tussen Schagen en Anna Paulowna..
Rame à l'approche
Re: Kort Nederlands nieuws
Er zijn in de afgelopen weken meerdere TSB's voor NABO's ingegaan (tegen de 30stuks).
Daarnaast kunnen ze vannacht nog worden aangevraagd bij de 24/7 organisatie van het OCCR.
Daarnaast kunnen ze vannacht nog worden aangevraagd bij de 24/7 organisatie van het OCCR.
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Kort Nederlands nieuws
Vandaag is in Zembla (20:20 op Nederland 2) een uitzending waarin wordt aangekaart dat spoorwerkers al tien jaar worden blootgesteld aan gevaarlijk kwartsstof.
Bron en meer: NOS
Bron en meer: NOS
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Kort Nederlands nieuws
Ik heb er geen moeite mee dat Zembla dit thema aankaart, maar ik mag hopen dat men hoor en wederhoor heeft toegepast. Daar schiet het programma nog wel eens kort door de bocht naar mijn smaak.
Re: Kort Nederlands nieuws
Prorail zegt dat je niks overkomt als je een stofmasker draagt. En ja, er is wederhoor toegepast! 

Re: Kort Nederlands nieuws
Treinverkeer tussen Gorinchem en Leerdam dagenlang plat door losse onderdelen
16 april 2021
Het treinverkeer op de regionale MerwedeLingeLijn tussen Gorinchem en Leerdam ligt tot zeker maandagochtend plat door een defect aan het spoor.
Gistermiddag constateerde spoorbeheerder ProRail dat een aantal klemmen en onderdelen van het spoor niet goed vastzaten of los waren gekomen.
De problemen doen zich voor over een lengte van 1,7 kilometer, zegt ProRail. Om alle klemmen en onderdelen weer vast te maken, zouden 12.000 bevestigingsplaatjes nodig zijn. Maar zo veel heeft de spoorbeheerder er niet op voorraad.
Bron en meer...
16 april 2021
Het treinverkeer op de regionale MerwedeLingeLijn tussen Gorinchem en Leerdam ligt tot zeker maandagochtend plat door een defect aan het spoor.
Gistermiddag constateerde spoorbeheerder ProRail dat een aantal klemmen en onderdelen van het spoor niet goed vastzaten of los waren gekomen.
De problemen doen zich voor over een lengte van 1,7 kilometer, zegt ProRail. Om alle klemmen en onderdelen weer vast te maken, zouden 12.000 bevestigingsplaatjes nodig zijn. Maar zo veel heeft de spoorbeheerder er niet op voorraad.
Bron en meer...
Re: Kort Nederlands nieuws
En hoe komt zoiets? Of is dat niet belangrijk? 

WorldonRails.nl alles over Internationale treinreizen
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten