Kort Nederlands nieuws

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Commendatore
Berichten: 254
Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Commendatore »

Z2N schreef: di 09 aug 2022, 07:31 Toen was er niet sprake van het tekort aan werkende stationsliften dat er nu wel is.
Misschien moeten ze die stationsliften dan betere arbeidsvoorwaarden bieden. :p
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door ArrivaBas »

Meltrain schreef: di 09 aug 2022, 10:23
Suus schreef: ma 08 aug 2022, 21:14 De liftrenovatie van Leiden Centraal is wel heel bijzonder, er is namelijk voor reizigers een alternatief geregeld met noodliften. Op andere stations mochten liftbehoeftigden het bij langdurige storingen maar uitzoeken.
In elk geval bij de liftrenovatie van Rotterdam Lombardijen mochten reizigers op kosten van ProRail een taxi naar Rotterdam Zuid of Barendrecht nemen als ze het telefoonnummer belden wat op de poster stond.
Zoiets als dit, maar dan alleen voor mindervaliden?:
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Z2N »

Zoiets als dat, maar met pech heb je een wachttijd van een uur te pakken.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
gpvos
Berichten: 590
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door gpvos »

Vanochtend op Leiden Centraal iemand de trap af geholpen omdat die de noodlift niet had gevonden of niet als zodanig herkende (en ik heb ook niet gezocht). Straks op de terugweg maar even kijken hoe het in elkaar zit.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door VIRM »

Diegene voelde zich daarna niet helemaal zen?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Meltrain »

gpvos schreef: di 09 aug 2022, 17:55 Vanochtend op Leiden Centraal iemand de trap af geholpen omdat die de noodlift niet had gevonden of niet als zodanig herkende (en ik heb ook niet gezocht). Straks op de terugweg maar even kijken hoe het in elkaar zit.
Is dat de noodlift naar spoor 1/2? Die kun je volgens mij onmogelijk missen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Lijn 45 »

Die naar 4/5 staat ook vrij pontificaal in de voetgangerstunnel.
Bemined
Berichten: 5865
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Bemined »

Men heeft na overleg een nieuwe spooropstelling voor Sittard weten te maken waarbij de cross-platformoverstap van de 800 op de 32500 behouden kan blijven:
https://nieuws.ns.nl/kortere-overstap-i ... g-heerlen/

Zo te zien is de 32400 naar spoor 1b verkast zodat de 32500 op 2a kan blijven keren. De 703900 gaat naar spoor 20.
Laatst gewijzigd door Bemined op wo 10 aug 2022, 18:19, 1 keer totaal gewijzigd.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door umbusko »

De overstap van de 800 op de 32500 bedoel je. ;)
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door trolly »

Meltrain schreef: wo 10 aug 2022, 11:16
gpvos schreef: di 09 aug 2022, 17:55 Vanochtend op Leiden Centraal iemand de trap af geholpen omdat die de noodlift niet had gevonden of niet als zodanig herkende (en ik heb ook niet gezocht). Straks op de terugweg maar even kijken hoe het in elkaar zit.
Is dat de noodlift naar spoor 1/2? Die kun je volgens mij onmogelijk missen.
Lijn 45 schreef: wo 10 aug 2022, 15:15 Die naar 4/5 staat ook vrij pontificaal in de voetgangerstunnel.
Klopt. Maar als je de trap àf moet sta je dus op het perron, en dan kan ik me best voorstellen dat je niet gaat zoeken naar een noodlift waarvan je het bestaan niet vermoedt.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
gpvos
Berichten: 590
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door gpvos »

4/5. Maar de ingang van de lift is net aan het andere perron dan voorheen ofzo (ik heb er nooit op gelet). Maar ik heb nu gezien dat er een lift is, dus de volgende keer komt het wel goed.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

NS-medewerkers zetten acties en stakingen door na verlopen ultimatum

Bericht door Mr-W »

Werknemers van de NS leggen binnenkort massaal het werk neer nu er definitief geen cao-akkoord is bereikt met de vakbonden. Het gaat onder meer om estafettestakingen in bepaalde regio's tot het landelijk platleggen van het spoor.

Het spoorwegbedrijf liet eerder op vrijdag weten in een moeilijke financiële situatie te zitten. De NS wijst de bonden erop dat hun eisen leiden tot een loonsverhoging van maar liefst 20 procent. Volgens de FNV lopen de werknemers juist al jaren achter de inflatie aan en eisen de bonden daarom een volledige prijscompensatie
https://www.nu.nl/economie/6217364/ns-m ... matum.html
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Suus »

Dinsdagavond vanaf 21:00 geen treinen van, naar en via Amersfoort Centraal wegens een instabiel beveiligingssysteem. NS kan helaas geen bussen inzetten.

https://www.prorail.nl/nieuws/geen-trei ... nsdagavond
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Commendatore
Berichten: 254
Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Commendatore »

Dat is wel een beetje kort dag.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door isadora »

Ook vreemd dat er, ondanks dat wankele beveiligingssysteem, treinen blijven rijden tot dinsdag 21.00 uur.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
T-hijs
Berichten: 426
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door T-hijs »

Zouden ze misschien dinsdagavond van repareren, en tot die tijd alle zeilen bijzetten om maar te kunnen blijven rijden? Zo moeilijk is dat toch niet om te bedenken?
F.k.a. Bollenstad
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door cassie127 »

Was wel nodige. De laatste tijd zijn er veel spontane wissel en sectie storingen op Amf geweest, vooraf aan de Zuidwest zijde.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Daniel »

Kan me vergissen trouwens, maar was die beveiliging niet nog vrij recent vernieuwd? Of was dat nu juist iets wat bij de vernieuwing van het emplacement de komende jaren op de planning stond? Had er ergens iets over gelezen mee ik namelijk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
PHS

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door PHS »

NOS.nl:
Conducteur mishandeld en beroofd na vertrek uit Rotterdam

Een conducteur van NS is vanochtend door twee mannen bespuugd, geslagen en beroofd in een trein. Dat gebeurde toen de man vervoersbewijzen wilde controleren, nadat de trein vertrokken was van Rotterdam Centraal in de richting van Leeuwarden.

De verdachten wisten te ontkomen toen de trein werd stilgezet bij Rotterdam Alexander. De politie houdt er rekening mee dat de verdachten via de nooduitgang van het station en daarna via een sloot zijn gevlucht. Na een zoektocht met onder meer de politiehelikopter is één verdachte aangehouden.
-0-
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door reisthijs »

NS adviseert alternatief vervoer naar ArenA-gebied op 3 september
Op 3 september, als NS grote groepen reizigers vervoert vanaf de F1 op Zandvoort, wordt er ook topdrukte verwacht in het Amsterdamse ArenA-gebied. De ArenA zit vol supporters voor de voetbalwedstrijd Ajax – Cambuur. Daarnaast zijn er uitverkochte concerten in Ziggo Dome (Kensington) en AFAS Live (Yade Lauren). Precies op het moment dat de voetbalwedstrijd eindigt, zitten de treinen rondom het ArenA-gebied vol met F1-fans op weg naar huis. Vanwege de sterk aangepaste dienstregeling dit weekend is extra treinen rijden of extra stops maken niet mogelijk. NS kan daarom de veiligheid van reizigers op station Amsterdam Bijlmer ArenA niet waarborgen. Het verplaatsen van de wedstrijd Ajax - Cambuur naar een andere dag, een andere plek of een ander tijdstip, bleek niet mogelijk. Daardoor zijn we helaas genoodzaakt vanaf circa 14.15 uur geen treinen meer te laten stoppen op de stations Amsterdam Bijlmer ArenA, Holendrecht en een deel van Duivendrecht. We roepen alle fans op alternatief vervoer te zoeken naar het ArenA-gebied. Het gebied blijft wel bereikbaar met de metro’s van GVB.
Alles moet wijken voor de F1 -0-
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door AppleMoose »

De racedata waren langer bekend dan de voetbaldata. De KNVB, De Arena en de gemeente Amsterdam hadden ook wel kunnen bedenken dat het niet slim is om, naast de concerten, ook nog een voetbalwedstrijd te houden in dat gebied rondom het tijdstip dat de treinen vol zullen zitten met racefans.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Meltrain »

Het nadeel is alleen dat de metro's nu helemaal overvol zullen zijn.
Wat wordt trouwens bedoeld met "een deel van Duivendrecht"? Stoppen er alleen geen treinen langs de hoge perrons?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
henrivanderweijden
Berichten: 720
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door henrivanderweijden »

Heeft NS geen vervoersplicht? En hoe zit dat met de concessie eisen van minimaal 2 x per uur een trein?
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Etienne »

PHS schreef: ma 22 aug 2022, 10:57 NOS.nl:

-0-
Vandaag is de opgepakte dader bij de politierechter veroordeeld tot 4 maanden cel.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door en-es »

henrivanderweijden schreef: do 25 aug 2022, 20:17 Heeft NS geen vervoersplicht? En hoe zit dat met de concessie eisen van minimaal 2 x per uur een trein?
Daar komen ze zoals gebruikelijk wel mee weg.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten