Kort Nederlands nieuws

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
MetroRET
Berichten: 3820
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door MetroRET »

Er wordt geschetst over de 2200 via de Wspl naar Ut en ook de 5100 zal doorgekoppeld worden, deze echter aan de 6900 naar Tiel (4000 dan via Ztm naar Gvc).
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door SuperGhost »

Meltrain schreef: wo 17 mei 2023, 22:32
Bemined schreef: wo 17 mei 2023, 21:29 Wel opvallend dat men dan Capelsebrug pakt en niet Kralingse Zoom.
Dat vond ik eerst ook, maar richting Alexander is Capelsebrug weer sneller, dus voor reizigers Dordrecht/Breda - Utrecht is dit wellicht handiger.
Wellicht is het ook wel gewoon zo simpel als waar is er (de meeste) ruimte om die NS-bussen af te handelen naast de reguliere lijnbussen. Op Capelsebrug lijkt me meer ruimte daarvoor als ik beiden op Google maps bekijk.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Suus »

Capelsebrug heeft inderdaad een grotere buffer en is logistiek ook praktischer te organiseren, met aankomst en vertrek goed te scheiden door de verschillende niveau’s.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bemined
Berichten: 5924
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Bemined »

MetroRET schreef: do 18 mei 2023, 05:44 Er wordt geschetst over de 2200 via de Wspl naar Ut en ook de 5100 zal doorgekoppeld worden, deze echter aan de 6900 naar Tiel (4000 dan via Ztm naar Gvc).
Klopt inderdaad, waarbij de (70)2200 een stop van zo'n 5 minuten op Alexander krijgt om in het pad van de 2800 uit te komen. De oorspronkelijke 500/600 worden vanaf Utrecht naar Arnhem gestuurd. De 3700 en 5000 keren vanuit Den Haag te Schiedam Centrum. Aan de zuidkant keren de 2200, 5100/5900, 6600 en 28500 te Rotterdam Stadion, waarbij de 28500 de vervanger van de 1100 is en via Dordrecht rijdt i.p.v. via de HSL.

Dus naast een normaal niet gebruikte boog en een evenementenhalte die opeens 8 treinen per uur kent ook nog materieel op plekken waar dat tegenwoordig niet standaard meer komt (SLT via Delft, ICM via Ede-Wageningen en FLIRT naar Rotterdam Stadion).
MetroRET
Berichten: 3820
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door MetroRET »

Hoezo gaat de 500/600 eigenlijk naar Arnhem, ipv keren in Utrecht ?
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door reisthijs »

Meer informatie over de plannen van Flixtrain, de aanvraag is online op de site van de ACM:
https://www.acm.nl/nl/publicaties/meldi ... -rotterdam

Het Nederlandse deel van het traject zal worden uitgevoerd door een in Nederland erkende vervoerder in onderaanneming.
De bedoeling is twee slagen per dag ('s ochtends en 's middags).
Volgens de indicatieve dienstregeling is begin/eindpunt Rotterdam Stadion en rijden ze tussen Amsterdam en Oberhausen in een ICE-pad (maar dan 1 uur later).
"Laat je ledematen bewegingen maken"
MaartenD
Berichten: 687
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door MaartenD »

Bemined schreef: di 23 mei 2023, 21:44
Dus naast een normaal niet gebruikte boog en een evenementenhalte die opeens 8 treinen per uur kent ook nog materieel op plekken waar dat tegenwoordig niet standaard meer komt (SLT via Delft, ICM via Ede-Wageningen en FLIRT naar Rotterdam Stadion).
Welk boogje wordt gebruikt?
April064
Berichten: 695
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door April064 »

De verbindingsboog Rotterdam Noord-Schiedam Centrum
zij/haar/hen/hun
PHS

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 15:49, 1 keer totaal gewijzigd.
en-es
Berichten: 4449
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door en-es »

Was te verwachten.
Durashift
Berichten: 5642
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Durashift »

^^ maar is er dan, vanwege de onderhandse gunning, wel een periode van voorlopige gunning en dus een bezwaarperiode ingeregeld. :?:

Want dadelijk zal de rechter, nu er al twee keer min of meer is gezegd: "ik ga er niet over", een oordeel onthouden omdat er bezwaar tégen het uitschrijven van de gunning is en niet direct vergunninginhoudelijk een bezwaargrond gevonden is.
Hendrik
Berichten: 2546
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Hendrik »

In een procedure tegen het 'gunningsbesluit' kan toch worden betoogd dat onderhandse gunning helemaal niet is toegestaan? Daar zal de rechter niet aan voorbijgaan.
Dennenboom
Berichten: 1675
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Dennenboom »

Wederom gaan er een aantal AKO vestigingen op stations dicht. Artikel zit achter betaalmuur, maar de negen vestigingen die dicht gaan zijn nog net te lezen.

https://dvhn.nl/economie/AKO-Leeuwarden ... 43069.html
waldo79
Berichten: 7627
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door waldo79 »

Het schijnt terug te voeren zijn op het verbod aan winkeliers om nog tabaksproducten te verkopen.
en-es
Berichten: 4449
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door en-es »

Ik kan me niet voorstellen dat ze daarvan afhankelijk zijn?
waldo79
Berichten: 7627
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door waldo79 »

De huur kan wel te hoog zijn, de huurvoorwaarden niet lucratief genoeg. Ik zie in mijn thuisstation Ht in weekenden qua winkels en horeca een behoorlijke verschraling. Smullers dicht, Etos beperkt open, Vietnamees gesloten, boekhandel regelmatig gesloten evenals de HEMA.

Loket is al verdwenen. AH to Go versobert aanbod. Starbucks loopt nog, maar is niet zo heel druk.
April064
Berichten: 695
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door April064 »

Yep, in Gd is de AH To Go nu ook tijdelijk gesloten dus de enige winkel op het station daar is de Doner Company, die ook niet heel druk is.

Winkels op grotere stations lijken het wel beter te doen. In Ut en Gvc zijn de meeste winkels vaak relatief druk.
zij/haar/hen/hun
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Daniel »

April064 schreef: do 25 mei 2023, 11:54 Yep, in Gd is de AH To Go nu ook tijdelijk gesloten dus de enige winkel op het station daar is de Doner Company, die ook niet heel druk is.
Gouda heeft ook nog Kiosken op de perrons, maar die op 3/5 is ook maar beperkt open. Helpt daar natuurlijk ook niet dat bijna alle winkels buiten de poortjes zitten, dan ga je er toch minder makkelijk even snel tijdens je overstap langs.

Vooral de winkels die ooit naar HMSHost overgegaan zijn kennen sinds corona akelig beperkte openingstijden. De Backwerk op station Amersfoort heb ik bijvoorbeeld nog nooit open gezien.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Selivio
Berichten: 407
Lid geworden op: za 30 apr 2016, 12:02

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Selivio »

en-es schreef: do 25 mei 2023, 11:38 Ik kan me niet voorstellen dat ze daarvan afhankelijk zijn?
Volgens het artikel zijn de AKO's niet meer rendabel te krijgen zonder de rookwarenverkoop, dus blijkbaar wel. Op 1 juli gaan ook de AKO winkels op Hollands Spoor, Dordrecht, Heerlen en Zaandam dicht vanwege dezelfde reden.
Grt. Stefan
waldo79
Berichten: 7627
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door waldo79 »

@Daniel: te Ht rendeert alleen de kiosk van spoor 3/4 richting noorden kennelijk.

Die op de zuidzijde is vaker dicht en die van spoor 6/7 is ook onregelmatig geopend.
umbusko
Donateur
Berichten: 5310
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door umbusko »

Daniel schreef: do 25 mei 2023, 12:23 De Backwerk op station Amersfoort heb ik bijvoorbeeld nog nooit open gezien.
Daar mis je dan ook weinig aan. Wat een matige winkel...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Suus »

Ik ben vaste klant van de Backwerk in Dordrecht. Prima assortiment, goede openingstijden en zelfs de koffie is prima :)

De AKO in Dordrecht ligt daarentegen volledig uit de loop, kon mij al niet voorstellen dat dat liep. Al zijn stations zonder boekwinkel wel een flinke ondermijning van het intellectueel van onze samenleving :(
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Chrysa »

Dordrecht heeft een Ako? :shock:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Daniel »

Ja, in de stationshal waar heel vroeger de loketten zaten. (Waar de loketten nu zitten zat eerder juist een Bruna).

Maar in die hal kwam al bijna niemand sinds de bussen niet meer voor het station staan (sinds 1997 al het geval) en sinds de loopbrug er ligt is het ook geen doorgang meer vanuit het centrum.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
teun
Berichten: 1505
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door teun »

Ik ben nog wel eens binnen geweest in de Dordtse AKO. :Y
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 64 gasten