Kort Nederlands nieuws
Re: Kort Nederlands nieuws
Zo lucratief dat er nauwelijks wordt gecontroleerd door conducteurs?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Kort Nederlands nieuws
Wie weet gaat NS wel binnenkort een structureel offensief beginnen om consequent te controleren in de 1e klas, zodat alle grijsrijders eruit geknikkerd worden en je minder rooie stoeltjes nodig hebt. Een mens mag dromen
Nu serieus: gaat dit over een algemene strategie om voortaan voor álle bestellingen (en moderniseringen? ) minder 1e klas in te calculeren? Of betreft dit enkel een nieuwtje over een specifieke order voor vermoedelijk een nieuwe sprinterbestelling (S5G?) waarvoor minder 1e klas wellicht logisch is aangezien die in sprinters minder gebruikt wordt dan in intercity's? Ik kan het artikel niet lezen, enkel de kop en intro.
Nu serieus: gaat dit over een algemene strategie om voortaan voor álle bestellingen (en moderniseringen? ) minder 1e klas in te calculeren? Of betreft dit enkel een nieuwtje over een specifieke order voor vermoedelijk een nieuwe sprinterbestelling (S5G?) waarvoor minder 1e klas wellicht logisch is aangezien die in sprinters minder gebruikt wordt dan in intercity's? Ik kan het artikel niet lezen, enkel de kop en intro.
-
- Berichten: 3644
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Kort Nederlands nieuws
Als de eerste klas zo lucratief is, zouden de boetes op het niet bieden van zitplaatsen omhoog moeten.
Ik heb geen onderschrift
Re: Kort Nederlands nieuws
Ook bij DDNG is de 1e klas al aangepast. Daarnaast wordt het interieurdesign volledig herzien.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39216
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Kort Nederlands nieuws
Ow, ze gaan daadwerkelijk die zijdelingse werktafels invoeren? Die zaten i.i.g. in de mockup voor de stoelentest begin 2020.
Zal eens kijken of ik de foto daarvan nog kan terugvinden.
Zal eens kijken of ik de foto daarvan nog kan terugvinden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 3644
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Kort Nederlands nieuws
Mooi,....met dat molentje.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Kort Nederlands nieuws
Dat molentje is ook echt het enige mooie hieraan, samen met de tulpenvelden.
zij/haar/hen/hun
Re: Kort Nederlands nieuws
Mooi, die stoelen naar het raam. Amtrak panoramarijtuig.
-
- Berichten: 3644
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Kort Nederlands nieuws
Past bij de huidige tijd: andere mensen niet hoeven te zien.
Ik heb geen onderschrift
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39216
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Kort Nederlands nieuws
Grofweg. Ik kan m'n eigen foto van de testsessie zogauw niet vinden waarop die zijdelingse werkplekken staan, maar je ziet ze hier in de rechter coupé (dat was de 1e klasse mockup).
Dit was de rest van het testinterieur op de dag dat ik ging testen, herkenbare stoelen nietwaar...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 257
- Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29
Re: Kort Nederlands nieuws
Zo leeg is de eerste klasse op het moment toch helemaal niet? Ook niet als je al het volk met een kaartje voor de tweede klasse buiten beschouwing laat.
-
- Donateur
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27
Re: Kort Nederlands nieuws
Het artikel spreekt over vooral minder eerste klas gebruik op korte (sprinter)afstanden, waar ik mij wel wat bij voor kan stellen (en de verhouding volgens mij ook al op aangepast is), maar DDNG was toch juist bedoeld voor IC's? In de spits zie je in de IC's Gvc - Ut die met SLT rijden ook regelmatig een daadwerkelijk gebrek aan 1e klas stoelen, terwijl er 2e klas nog plek zat is.
-
- Berichten: 746
- Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41
Re: Kort Nederlands nieuws
Niet zo gek dat er in de Sprinter minder 1e klasse reizigers zijn. De stoelen hebben alleen een ander kleurtje dan de 2e klasse stoelen. De laatste fatsoenlijke 1e klasse stoelen in een Sprinter zaten in DDAR al was dat al 2+2 opstelling.
Re: Kort Nederlands nieuws
Puur anekdotisch en aan de hand van eigen observaties, maar ik heb het idee dat er wel degelijk vraag is naar eerste klas op langere IC-afstanden, met name doordeweeks. De eerste klas in de 500/600/700/1800 zijn redelijk goed gevuld tijdens deze momenten.
Sprinters zijn natuurlijk voor de kortere afstanden. Al vraag ik mij de laatste tijd wel vaker af waarom NS geen luxere Sprinters heeft voor bijvoorbeeld de trajecten Utrecht-Rotterdam/Den Haag.
Sprinters zijn natuurlijk voor de kortere afstanden. Al vraag ik mij de laatste tijd wel vaker af waarom NS geen luxere Sprinters heeft voor bijvoorbeeld de trajecten Utrecht-Rotterdam/Den Haag.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Kort Nederlands nieuws
Nou inderdaad, schande en tsss enzo.sirvinniei schreef: ↑ma 23 okt 2023, 19:00 Past bij de huidige tijd: andere mensen niet hoeven te zien.
-
- Berichten: 347
- Lid geworden op: wo 03 mar 2021, 14:27
Re: Kort Nederlands nieuws
https://www.prorail.nl/nieuws/spoor-11- ... -vervangen
Spoor 11 en 12 op station Den Haag Centraal worden weer in gebruik genomen na renovatie. Komt er eindelijk weer eens een nieuw perron bij i.p.v. het verdwijnen van sporen door het verwijderen van wissels.
Spoor 11 en 12 op station Den Haag Centraal worden weer in gebruik genomen na renovatie. Komt er eindelijk weer eens een nieuw perron bij i.p.v. het verdwijnen van sporen door het verwijderen van wissels.
-
- Berichten: 785
- Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
- Locatie: Groot-Utrecht
Re: Kort Nederlands nieuws
Spoor 11 en 12 zijn onderdeel van een groter project rondom Den Haag Centraal, waarbij wel een flink aantal wissels wordt verwijderd. Hierdoor komen er per richting 4 perronsporen, met weinig (wissel)verbindingen tussen de 3 richtingen.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
-
- Berichten: 347
- Lid geworden op: wo 03 mar 2021, 14:27
Re: Kort Nederlands nieuws
Ja dat is wel wat minder. Op zich zou 4 sporen per richting voldoende moeten zijn. Het uitwisselen van materieel naar een andere corridor wordt dan wel lastiger. Hopelijk gaat het uitrijden dan wel sneller aangezien er over minder wissels gereden gaat worden.
Re: Kort Nederlands nieuws
Richting Gouda en Laan van NOI wordt het 60km/u, richting HS blijft het 40km/u vanwege de boog.
Re: Kort Nederlands nieuws
Als de planning niet recent gewijzigd is zouden de sporen 9 t/m 12 in maart 2024 omgebouwd moeten worden, de sporen 5 t/m 8 van juni 2024 tot februari 2025, de sporen 1 t/m 4 in februari / maart 2025 en tot slot in juni 2025 de ombouw van Laan van NOI.
Re: Kort Nederlands nieuws
Wat gaat er dan bij Laan van NOI veranderen?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Kort Nederlands nieuws
Wissels weghalen natuurlijk
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 64 gasten