Kort Nederlands nieuws
Re: Kort Nederlands nieuws
Doet me denken aan de IC Kurier dienst bij de Bundesbahn vroeger.
Re: Kort Nederlands nieuws
Ik lag in bed en ineens dacht ik: "Laatste zondag boekenweek! Gratis reizen!"
Maar nee, er wordt een nieuwe invulling aan de samenwerking tussen CPNB en de NS gegeven. Maar welke is niet duidelijk.
Maar nee, er wordt een nieuwe invulling aan de samenwerking tussen CPNB en de NS gegeven. Maar welke is niet duidelijk.
Re: Kort Nederlands nieuws
Dat is (helaas) toch al jaren zo? Aan zijn eigen succes ten onder gegaan vrees ik.
Re: Kort Nederlands nieuws
Vanaf mei 2024 beginnen de werkzaamheden aan het Schiphol Airport busstation. https://www.prorail.nl/nieuws/busstatio ... ikbaarheid
Re: Kort Nederlands nieuws
Ik vraag mij af hoe je je goederen heel erg snel de trein in en uit kan krijgen? De halteertijd kan best kort zijn...Z2N schreef: ↑vr 22 mar 2024, 19:04 An sich valt er wel wat te zeggen voor het per trein vervoeren van spullen die toch naar een station moeten: de firma die in het artikel bedoeld wordt is Lekkerland, de leverancier van alle verkoopwaar die in de Kiosken, Stationshuiskamers en Julia's verkocht worden. Door dat op de trein te zetten zou je bovendien personeel uit kunnen sparen, al heb ik mijn twijfels of dit in de praktijk echt haalbaar is.
Beul van de blindegeleidelijn
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39228
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Kort Nederlands nieuws
Als je het lang genoeg in de trein laat staan lopen ze er zelf uit
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Kort Nederlands nieuws
IIVQ schreef: ↑zo 24 mar 2024, 07:50 Ik lag in bed en ineens dacht ik: "Laatste zondag boekenweek! Gratis reizen!"
Maar nee, er wordt een nieuwe invulling aan de samenwerking tussen CPNB en de NS gegeven. Maar welke is niet duidelijk.
Is in 2020 geschrapt wegens corona; daarna niet meer ingevoerd.
- ThatPCDude
- Berichten: 449
- Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
- Locatie: Beverwijk/Delft
Re: Kort Nederlands nieuws
Bijzonder dat ze het hebben over het plaatsen van poortjes voor de nieuwe trappen richting het station, want de vind je nergens anders op Shl....omaylie schreef: ↑zo 24 mar 2024, 14:04 Vanaf mei 2024 beginnen de werkzaamheden aan het Schiphol Airport busstation. https://www.prorail.nl/nieuws/busstatio ... ikbaarheid
Ook is t zonde dat je via een (vaag) tunneltje naar de sporen gestuurd wordt ipv gwn bovengronds.
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Buschauffeur i.o. voor Arriva in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Buschauffeur i.o. voor Arriva in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Re: Kort Nederlands nieuws
Wat bedoel je met via een vaag tunneltje naar de sporen gestuurd worden, als je waar vandaan komt?
Het busstation bevindt zich recht boven het midden van de perrons. Er komen dus gewoon roltrappen (en wellicht liften) rechtstreeks van het busstation naar het treinperron. Zorgt zelfs voor een betere spreiding van passagiers over de lengte van het perron.
Het busstation bevindt zich recht boven het midden van de perrons. Er komen dus gewoon roltrappen (en wellicht liften) rechtstreeks van het busstation naar het treinperron. Zorgt zelfs voor een betere spreiding van passagiers over de lengte van het perron.
Re: Kort Nederlands nieuws
Er was een plan om de inrichting van Schiphol Plaza aan te passen en daarbij ook poortjes te plaatsen. Helaas is de planuitwerking daarvan gestopt.ThatPCDude schreef: ↑ma 25 mar 2024, 07:55 Bijzonder dat ze het hebben over het plaatsen van poortjes voor de nieuwe trappen richting het station, want de vind je nergens anders op Shl
- ThatPCDude
- Berichten: 449
- Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
- Locatie: Beverwijk/Delft
Re: Kort Nederlands nieuws
Ik was in de veronderstelling dat dat niet zo was en dat er tunneltjes richting de huidige ingangen zouden gaan. In dat geval alleen maar goed, hoef je niet meer via die pleurisplaza over te stappen (ik heb nml een gepassioneerde griephekel aan overstappen op Shl)IIVQ schreef: ↑ma 25 mar 2024, 11:38 Wat bedoel je met via een vaag tunneltje naar de sporen gestuurd worden, als je waar vandaan komt?
Het busstation bevindt zich recht boven het midden van de perrons. Er komen dus gewoon roltrappen (en wellicht liften) rechtstreeks van het busstation naar het treinperron. Zorgt zelfs voor een betere spreiding van passagiers over de lengte van het perron.
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Buschauffeur i.o. voor Arriva in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Buschauffeur i.o. voor Arriva in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Re: Kort Nederlands nieuws
Nee, dat zou ook niet passen. Er zit niet zoveel hoogte tussen de spoortunnels en het huidige maaiveld om daar nog een voetgangerstunnel tussen te proppen.
Re: Kort Nederlands nieuws
NS moet van Kamer voor zomer laten weten hoe het problemen gaat aanpakken
De Tweede Kamer wil nog voor de zomer van de NS weten wat de vervoerder gaat doen tegen het toenemende aantal storingen op het spoor en de massale drukte in treinen die nog wel rijden.
De NS moet volgens een motie, die is ingediend door NSC, onder "verscherpt toezicht" komen en onderzoeken hoe het komt dat het de afgelopen jaren steeds slechter gaat. Vrijwel alle partijen in de Kamer steunden het voorstel van NSC.
Bron en meer: Nu.nl
De Tweede Kamer wil nog voor de zomer van de NS weten wat de vervoerder gaat doen tegen het toenemende aantal storingen op het spoor en de massale drukte in treinen die nog wel rijden.
De NS moet volgens een motie, die is ingediend door NSC, onder "verscherpt toezicht" komen en onderzoeken hoe het komt dat het de afgelopen jaren steeds slechter gaat. Vrijwel alle partijen in de Kamer steunden het voorstel van NSC.
Bron en meer: Nu.nl
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Kort Nederlands nieuws
isadora schreef: ↑di 05 mar 2024, 13:24 Rover wil NS en Prorail onder verscherpt toezicht stellen.
https://nos.nl/artikel/2511527-reiziger ... en-prorail
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
-
- Berichten: 1042
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
- Locatie: Emmen (DR)
Re: Kort Nederlands nieuws
Er is een verschil tussen "Rover wil" en "de Tweede Kamer wil"
Re: Kort Nederlands nieuws
Tja, gaat dat ook helpen? We willen allemaal dat NS en Prorail goed werk leveren maar tussen willen en doen is een verschil.
Re: Kort Nederlands nieuws
Nu reis ik voornamelijk recreatief, maar ik ervaar amper hinder van geschrapte treinen en storingen.
Re: Kort Nederlands nieuws
Ik forens meerdere dagen per week, en het valt mij eigenlijk ook wel mee hoeveel storingen er zijn. Nou reis ik niet via de HSL of via Schiphol, en dat scheelt volgens mij al een hoop.
Re: Kort Nederlands nieuws
Ik reis eveneens meerdere dagen per week en zelfs via Schiphol, maar als ze daar niet aan het klussen zijn, valt het qua storingen best mee.
Het valt me alleen wel op dat er 's ochtends vaak kleine vertragingen zijn tussen Rotterdam en Den Haag, die net groot genoeg zijn om de overstap van de 2200/2300 op de 700/1800 te missen.
Om die reden probeer ik de 2200 en 2300 ook zo veel mogelijk te vermijden.
Het valt me alleen wel op dat er 's ochtends vaak kleine vertragingen zijn tussen Rotterdam en Den Haag, die net groot genoeg zijn om de overstap van de 2200/2300 op de 700/1800 te missen.
Om die reden probeer ik de 2200 en 2300 ook zo veel mogelijk te vermijden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Kort Nederlands nieuws
Die verstoring zullen hopelijk snel verminderen zodra de twee extra sporen bij Delft in gebruik genomen worden. Is daar al een datum voor bekend?
-
- Berichten: 787
- Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
- Locatie: Groot-Utrecht
Re: Kort Nederlands nieuws
December dit jaar dacht ik, in de aanvraag voor de dienstregeling 2025 zijn extra sprinters tussen Rotterdam en Den Haag opgenomen namelijk.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Re: Kort Nederlands nieuws
Ik zie een datum van 25 juli staan, maar in diezelfde buitendienststelling worden alle wissels bij Schiedam verwijderd dus heb je daar weer minder flexibiliteit. De nieuwe wissels bij Schiedam worden pas eind van het jaar ingebouwd, tot die tijd is Schiedam dan tijdelijk tweesporig (eigenlijk vanaf half mei al, dan gaan de sporen 1 en 2 buiten exploitatie maar blijven de wissels nog liggen ten behoeve van goederenvervoer richting Vlaardingen, vanaf eind juli zal dat vervoer dan tijdelijk stil liggen).
Re: Kort Nederlands nieuws
Bij mij valt het idd ook wel mee, alleen jammer als er een vertraagde intercity is want dan krijgt m'n trein weer vertraging tussen Utrecht Overvecht en Bilthoven, maar gelukkig valt dat de laatste tijd mee en zeker last van storingen heb ik niet gehad de afgelopen tijd.
En trouwens, over veel storingen kan NS ook niet echt wat aan doen.
Re: Kort Nederlands nieuws
Mij valt het aantal storingen tussen Dordrecht en Lage Zwaluwe de laatste tijd wel in negatieve zin op. Dat eind februari daar zelfs de bovenleiding in brand heeft gestaan is al helemaal een triest dieptepunt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Kort Nederlands nieuws
Dordrecht - Breda en Dordrecht - Roosendaal zijn samen goed voor 54 treinstoringen in de 94 dagen dat het jaar nu oud is. Dat is één storing per 1,74 dagen. Daarvan zijn bovengemiddeld veel storingen te wijten aan dingen waar NS zelf niets aan kan doen, zoals storingen aan de infrastructuur.
De meest in het oog springende storingen van de afgelopen drie maanden zijn:
- Een grote seinstoring op 13 februari, ruim 6 uur in en rondom de avondspits geen 5900 boven het Hollands Diep.
- Een hardnekkige overwegstoring precies een week later, waarbij het treinverkeer vanaf 11:30 de rest van de dag volledig plat lag.
- Brand in de bovenleiding op 27 februari, een week later dus weer bijna de hele avond geen treinen.
- Op 25 maart lekte een ketelwagen op het emplacement van Lage Zwaluwe, en werd het hele station behalve de HSL afgesloten op last van de brandweer.
- En tussendoor ook nog diverse sein- en/of wisselstoringen die enkele uren het treinverkeer geheel of gedeeltelijk platlegden.
Het verbaast mij overigens dat ik er zo weinig last van heb. Klaarblijkelijk werk ik op de perfecte momenten een dag thuis.
De meest in het oog springende storingen van de afgelopen drie maanden zijn:
- Een grote seinstoring op 13 februari, ruim 6 uur in en rondom de avondspits geen 5900 boven het Hollands Diep.
- Een hardnekkige overwegstoring precies een week later, waarbij het treinverkeer vanaf 11:30 de rest van de dag volledig plat lag.
- Brand in de bovenleiding op 27 februari, een week later dus weer bijna de hele avond geen treinen.
- Op 25 maart lekte een ketelwagen op het emplacement van Lage Zwaluwe, en werd het hele station behalve de HSL afgesloten op last van de brandweer.
- En tussendoor ook nog diverse sein- en/of wisselstoringen die enkele uren het treinverkeer geheel of gedeeltelijk platlegden.
Het verbaast mij overigens dat ik er zo weinig last van heb. Klaarblijkelijk werk ik op de perfecte momenten een dag thuis.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten