Kort Nederlands nieuws

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13108
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Z2N »

Ik denk eigenlijk niet dat er poortjes/paaltjes komen op stations waar Arriva 1x per week gaat stoppen, E-tickets met keycards voor de NS-poortjes hebben hetzelfde effect.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
PHS

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door PHS »

Amersfoort Centraal wel lijkt mij, als daar 5x per dag een trein gaat stoppen?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13108
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Z2N »

Ik kan me nog voorstellen dat daar eenzelfde regeling komt als met Arriva/Breng/Abellio in Arnhem, dus gedeelde Valleilijn/Arriva-infrastructuur.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door teun »

Volgens de dienstregeling die de ACM vermeld past deze mooi precies in het gat dat de 1500 /IC Berlijn overdag laat vallen, het zou alleen wel een stuk handiger zijn als men in Amersfoort zou kunnen beginnen, want nu is er 's ochtends wel een gat om 9:06 vanuit Amersfoort en rijdt de rit van 9:06 uit Zutphen maar net voor de laatste 2000 uit. Waarom er niet 's middags tot de start van de 2000 ook wordt gereden verbaasd me eigenlijk ook wel een beetje.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13108
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Z2N »

Het moet ook allemaal materieel- en personeelstechnisch uitkomen, dat moet allemaal vanuit Zutphen komen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Bemined »

teun schreef: do 16 sep 2021, 11:10 Volgens de dienstregeling die de ACM vermeld past deze mooi precies in het gat dat de 1500 /IC Berlijn overdag laat vallen
Dat is ook de reden dat men deze trein wil laten rijden, de 17800 bied nu een aansluiting op die 1500 (of 140/2000 op bepaalde tijden), echter die rijdt slechts 1x per uur overdag terwijl de 17800 2x per uur rijdt. Dus op de halve uren ontbreekt deze aansluiting en dat wil Arriva oplossen door zelf maar door te rijden naar Amersfoort :)
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door reisthijs »

Z2N schreef: do 16 sep 2021, 09:38 Ik kan me nog voorstellen dat daar eenzelfde regeling komt als met Arriva/Breng/Abellio in Arnhem, dus gedeelde Valleilijn/Arriva-infrastructuur.
Als Connexxion daar dan nog rijdt tenminste. Stel dat Arriva vanaf 2023 die concessie overneemt is het probleem vanzelf opgelost.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Bemined »

Z2N schreef: do 16 sep 2021, 12:01 Het moet ook allemaal materieel- en personeelstechnisch uitkomen, dat moet allemaal vanuit Zutphen komen.
Ik denk ook niet dat men een extra treinstel zal aanschaffen hiervoor. Het lijkt me waarschijnlijker dat men trein 17818, die met twee stellen rijdt, splitst om zo aan de extra benodigde compositie te komen. En dan als de middagspits weer begint kan de 17845 weer gecombineerd worden in Apeldoorn na de laatste slag naar Amersfoort.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21267
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Meltrain »

Wil Arriva eigenlijk ook in Hoevelaken gaan stoppen?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Ardan »

En in Assel en in Stroe? *O* (A)
Ik doe ook maar wat
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Aking »

Laat ze dan ook meteen in Berghem Dinges stoppen! :Y
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13108
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Z2N »

Meltrain schreef: do 16 sep 2021, 13:31 Wil Arriva eigenlijk ook in Hoevelaken gaan stoppen?
Hoevelaken valt onder de Connexxion-concessie, en die is niet gecontroleerd door de ACM.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door teun »

Is het op decentrale trajecten dan puur de provinciale politiek die bepaald of er een concurrent mag komen treinen of hebben de provincies daar een nog een soort mini-ACM voor?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13108
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Z2N »

De regels voor het hoofdrailnet zijn gewoon anders, omdat NS een onderhandse concessie heeft. Maar ik kan me niet voorstellen dat Connexxion graag wilt dat Arriva diens reizigers meenemt tussen Amersfoort en Hoevelaken. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door teun »

Maar ik neem aan dat op het moment dat ook het hoofdrailnet niet langer onderhands gegund wordt Open Acces toch wel gewoon blijft bestaan?
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door sirvinniei »

Komt er een verdeelsleutel tussen Apeldoorn-Amersfoort nu er straks twee vervoerders rijden?

Wat betreft Hoevelaken: als je op een of andere manier kan voorkomen dat reizigers tussen Amersfoort en Hoevelaken reizen is er weinig mis met de stop. In dat geval is het volgens mij gewoon een gevalletje flixbus: zolang een vervoerder een verbinding niet direct biedt mag deze vrij door andere vervoersbedrijven geboden worden.
Ik heb geen onderschrift
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door cassie127 »

Eigenlijk zou je er best kunnen stoppen, maar dan vanuit Apeldoorn alleen om uit te stappen, dan zou de trein ook niet in de vertrektijden moeten verschijnen. Andersom zou je dan vanuit Amersfoort de voorwaarde niet uitstappen moeten zetten op Hoevelaken waardoor de trein daar alleen een vertrektijd krijgt.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
DDietzen
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door DDietzen »

Je was me nét voor, cassie!

En als er nou slimme reizigers alsnog op dat traject reizen omdat ze drommels goed weten dat die trein, ondanks de aanduiding in de reisinformatie, toch in beide stations stopt? Tja, dat is dan niet de schuld van de vervoerder (A)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Suus »

Past dat überhaupt wel in het pad, want Arriva gaat met een tragere dieseltrein rijden in het pad van een intercity :|
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
DDietzen
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door DDietzen »

Vast wel. Aan de baanvaksnelheid zal het niet liggen (die is 130, en zowel Spurt als Wink halen 140). Het optrekvermogen kan misschien slechter zijn dan van NS-intercitymaterieel (weet ik niet, heb ook geen zin om het uit te rekenen), maar Arriva mag vast ook rekenen met minder rijtijdspeling dan NS. Immers, het traject Zp-Amf is relatief kort, en het halteerproces is vlotter en minder vertragingsgevoelig ivm de ontbrekende conducteur. En dan nog: de rijtijd van de 2000 Apd-Amf is al 25 minuten, terwijl de 1600 en 1700 er 24 minuten over doen, en ik in die laatste vaak genoeg meemaak dat we er na 22 minuten al zijn. Dat traject kan dus volgens mij best wel wat hebben.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Daniel »

sirvinniei schreef: do 16 sep 2021, 16:50 Wat betreft Hoevelaken: als je op een of andere manier kan voorkomen dat reizigers tussen Amersfoort en Hoevelaken reizen is er weinig mis met de stop.
Als Arriva en Connexxion de poortjes gaan delen (lijkt me wel het meest logisch) zou je ritten Amersfoort - Hoevelaken gewoon altijd qua inkomsten voor Connexxion kunnen laten zijn, ookal gebruikt de reiziger de Arriva trein.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door reisthijs »

Arriva wil helemaal nergens stoppen tussen Apeldoorn en Amersfoort. Het is juist de bedoeling dat deze trein een gat in de IC-dienstregeling vult. Zo ontstaat er in de daluren een kwartierdienst.
Bemined schreef: do 16 sep 2021, 13:09Het lijkt me waarschijnlijker dat men trein 17818, die met twee stellen rijdt, splitst om zo aan de extra benodigde compositie te komen.
Mogen GTW's wel solo rijden tussen Apeldoorn en Amersfoort?
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21267
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Meltrain »

Met wat voor materieel wil Arriva eigenlijk de nachttrein Groningen - Schiphol uitvoeren?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8601
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Milco »

Ik gok met de GTW's die daar overdag ook rijden.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door cassie127 »

Ik gok met de WINK stellen, zodra deze ook voor rijden op bovenleidingsstroom zijn toegelaten. Dan dieselen ze niet onder de draad. Uit Limburg verwacht ik ook gewoon een 3 delige flirt of twee 2 delige flirts, afhankelijk van de drukte
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten