Kort Nederlands nieuws

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
sirvinniei
Berichten: 3636
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door sirvinniei »

Om Hildebrand te citeren:
https://www.treinreiziger.nl/ns-en-db-verklaren-interrail-deels-ongeldig-in-de-ice/ schreef: Het inzetten van meer treinen is echter niet eenvoudig, al zijn er creatieve oplossingen denkbaar. Van Kuijeren: “In hoeverre kan de nachtintercity uit Zürich na aankomst in Amsterdam bijvoorbeeld overdag ook een rit maken naar Düsseldorf of Keulen? Of kunnen er Duitse intercityrijtuigen ingezet worden voor extra ritten? NS en DB kiezen nu voor de meest klantonvriendelijke oplossing”.
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 2989
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door TffpaA »

Ha, die man die altijd op zichzelf reageert, en aan zichzelf middels de derde persoon of het koninklijke wij refereert:
“Dat kan wat ons betreft niet” reageert redacteur Hildebrand van Kuijeren van Treinreiziger.nl.
Getver.
🗣
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3014
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door nvdw »

"Dat is inderdaad wel een beetje sneu", aldus nvdw, een anonieme gebruiker van het forum OVinNederland.nl.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
T-hijs
Berichten: 426
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door T-hijs »

_O-
F.k.a. Bollenstad
sirvinniei
Berichten: 3636
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door sirvinniei »

nvdw schreef: do 02 feb 2023, 15:46 "Dat is inderdaad wel een beetje sneu", aldus nvdw, een anonieme gebruiker van het forum OVinNederland.nl.
Ik luister niet naar mensen zonder een ov-website
Ik heb geen onderschrift
Bart
Berichten: 1183
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 12:51

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Bart »

ArrivaBas schreef: do 02 feb 2023, 06:58 Het gaat wat mij betreft ook wat te ver om een grote groep reizigers te weren, maar het zal wel een afgewogen besluit zijn op basis van het reisgedrag van reizigers met Interrail en de marge die NS International en DB op Interrailers maken (of beter gezegd, het gebrek aan winstmarge).
Ik vermoed een simpelere verklaring, en dat is dat deze maatregel geen of nauwelijks effect zal hebben op de verdeelsleutel van Interrail-inkomsten naar NS. Ik denk dat alle reizen binnen Nederland door de Eurail Groep netjes verrekend worden met de NS Groep, en dat die dat aan de regionale vervoerders uitkeert en bedrijfsintern verdeelt maar dat is vestzak-broekzak.
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Chrysa »

sirvinniei
Berichten: 3636
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door sirvinniei »

Dat deze onderzoeksrichting nu naar buiten is gekomen als voldongen feit is onjuist en betreuren wij. Wij verwachten binnenkort het volledige pakket aan maatregelen voor zomer 2023 te kunnen presenteren.
"Volledige pakket aan maatregelen". Alleen interrailers mijden is dus nog niet genoeg :roll:
Bart schreef: do 02 feb 2023, 16:49
ArrivaBas schreef: do 02 feb 2023, 06:58 Het gaat wat mij betreft ook wat te ver om een grote groep reizigers te weren, maar het zal wel een afgewogen besluit zijn op basis van het reisgedrag van reizigers met Interrail en de marge die NS International en DB op Interrailers maken (of beter gezegd, het gebrek aan winstmarge).
Ik vermoed een simpelere verklaring, en dat is dat deze maatregel geen of nauwelijks effect zal hebben op de verdeelsleutel van Interrail-inkomsten naar NS. Ik denk dat alle reizen binnen Nederland door de Eurail Groep netjes verrekend worden met de NS Groep, en dat die dat aan de regionale vervoerders uitkeert en bedrijfsintern verdeelt maar dat is vestzak-broekzak.
Ja? Wordt dat met een algemene verdeelsleutel gedaan? In principe hebben ze alle ritten die een reiziger aflegt en zouden ze tot in detail het geld moeten kunnen verdelen, net als met de OV-chipkaart.
Ik heb geen onderschrift
T-hijs
Berichten: 426
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door T-hijs »

Nu we weten dat het nog niet vaststaat of deze maatregel wordt genomen: laten we eerst even afwachten totdat bekend is welke maatregelen écht worden genomen.
F.k.a. Bollenstad
Bart
Berichten: 1183
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 12:51

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Bart »

sirvinniei schreef: do 02 feb 2023, 17:26 Ja? Wordt dat met een algemene verdeelsleutel gedaan? In principe hebben ze alle ritten die een reiziger aflegt en zouden ze tot in detail het geld moeten kunnen verdelen, net als met de OV-chipkaart.
Het is speculatie natuurlijk, maar ik denk dat niet iedere vervoerder hetzelfde bedrag per kilometer krijgt. En als ik voor 200 euro een Interrail pas koop en die alleen in Roemenië gebruik, en jij voor 200 euro een pas die je alleen in Zwitserland gebruikt, verwacht ik ook niet dat de Roemeense en Zwitserse spoorwegen dan beide 200 euro uit de totale inkomsten krijgen. Met andere woorden, ik denk niet dat het geld per pas wordt verdeeld maar eerder de totale omzet over alle passen.

Het zou mij niet verbazen als alle in Nederland afgelegde Interrail-kilometers aan NS worden uitgekeerd als lid van de Eurail Groep.
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door dennistd »

Chrysa schreef: do 02 feb 2023, 17:16 Foutje, moet kunnen baas.

https://www.nsinternational.com/nl/nieu ... -interrail
Denk eerder dat ze geschrokken zijn van de negatieve aandacht en nu terug willen krabbelen zonder teveel gezichtsverlies...
en-es
Berichten: 4399
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door en-es »

Ik weet het wel zeker. Net als met die Franse regio die ook interrailers wilde mijden.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door ArrivaBas »

Ik denk dat de schrik hem niet alleen in de explosie aan negatieve reacties zit. Er zouden ook al brieven naar ILenT en zijn Duitse evenknie onderweg zijn, en zeker NS zal niet op een tik op de vingers zitten te wachten.

Maar het geeft benadrukt maar weer eens goed hoe zorgvuldig men met vertrouwelijke informatie moet omgaan, en hoe blij ik ben met het feit dat ik me afzonder van roddelen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Suus »

ArrivaBas schreef: do 02 feb 2023, 20:21Er zouden ook al brieven naar ILenT en zijn Duitse evenknie onderweg zijn, en zeker NS zal niet op een tik op de vingers zitten te wachten.
Is dit een roddel of zijn daar bewijzen van?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door ArrivaBas »

Reizigersorganisaties hebben dit zelf aangegeven in artikelen op Treinenweb en Treinreiziger.nl
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Suus »

Kan dit op beide websites niet vinden in de artikelen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
DDietzen
Berichten: 1300
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door DDietzen »

Rikus Spithorst zal vast wel een kwaaie brief hebben gestuurd met zijn onverbloemde mening, maar reken zijn "Maatschappij Voor Beter OV" alsjeblieft niet tot de (serieuze) reizigersorganisaties. Dat is te veel eer voor het éénmansbedrijfje van een twitterbrulaap :X Jammer dat sites zoals Treinenweb erin trappen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Daniel »

Ik zag het inderdaad in tweets van Maatschappij voor beter OV langskomen dat ze die brieven verstuurd hadden ja.
Rover hield het bij navragen bij NS International hoe het exact zat.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MdJ
Berichten: 4533
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door MdJ »

Nu is mijn juridische kennis met kaartverkoop niet bijster hoog,
maar wat heeft ILenT met het weren van InterRailers te maken?

Is de ACM hier niet de bevoegde instantie?
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Suus »

Ik mag de Tweets van Spithorst niet meer lezen sinds ik vond dat foeteren over lui en duurbetaald personeel en oproepen tot ontslagreeksen niet bijdraagt tot het oplossen van het personeelstekort in het OV.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Commendatore
Berichten: 254
Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Commendatore »

ArrivaBas schreef: do 02 feb 2023, 12:39
en-es schreef: do 02 feb 2023, 08:34 De spoorwegmaatschappijen zitten een beetje in hun maag met interrailers. Het is wachten op meer van dit soort maatregelen.
Bij de overbelasting van de ICE kun je Interrailers niet helemaal de schuld geven. Ook DB Netz heeft niet geleerd van de situatie die vorig jaar ontstaan is door werkzaamheden die zij ingepland hadden op de route van de IC Berlijn door opnieuw in de zomerperiode hetzelfde traject buiten dienst te stellen voor werkzaamheden. Als die dan zo veel extra reistijd krijgt dat de overstapverbinding via Duisburg Hbf sneller is zou ik het ook wel weten als ik niet zo bekend met het treinnetwerk was en braaf volg wat de reisplanner zegt.
Ik heb het al eerder gesuggereerd, maar kan de massa niet alsnog via de reisplanners met de IC over de omleidingsroute gestuurd worden? Dat hele ‘plan uw reis in de app’ verhaal lijkt me namelijk mede bedoeld om reizigersstromen een beetje te kunnen sturen en dit is dan een mooie toepassing.
PHS

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door PHS »

Suus schreef: do 02 feb 2023, 21:22 Ik mag de Tweets van Spithorst niet meer lezen sinds ik vond dat foeteren over lui en duurbetaald personeel en oproepen tot ontslagreeksen niet bijdraagt tot het oplossen van het personeelstekort in het OV.
Wat laat je je dan kennen zeg :')
en-es
Berichten: 4399
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door en-es »

Zat die Spithorst niet bij dat Rover-clubje?
T-hijs
Berichten: 426
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door T-hijs »

Rikus Spithorst zat vroeger inderdaad bij Rover. Op een zeker moment was hij daar weg en is hij voor zichzelf begonnen. Hij onderscheidt zich door Telegraaf-achtige statements en krachtig, vaak ongenuanceerd taalgebruik, waarmee hij geregeld mensen tegen de haren instrijkt. Maar hij houdt er zelf niet zo van om tegen de haren in te worden gestreken. Lange tenen, zo u wilt. En dan is hij erg snel met mensen blocken op social media.
F.k.a. Bollenstad
MaartenD
Berichten: 663
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door MaartenD »

sirvinniei schreef: do 02 feb 2023, 17:26
Ja? Wordt dat met een algemene verdeelsleutel gedaan? In principe hebben ze alle ritten die een reiziger aflegt en zouden ze tot in detail het geld moeten kunnen verdelen, net als met de OV-chipkaart.
Nee, dat weten ze niet. Ok, tegenwoordig weten ze het beter met de interrail app en (in Nederland) incheckpoortjes, maar tot voor kort was de enige methode om de verdeelsleutel te bepalen om de interrailers te vragen hun ingevulde reisplan terug te sturen (waar je dan een presentje voor kreeg).

Als ik een papieren global interrail koop, wie weet dan waar ik gereisd heb?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 25 gasten