Kort Nederlands nieuws

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
sirvinniei
Berichten: 3636
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door sirvinniei »

Dat leidt mij tot een volgende vraag: worden papieren tickets nog zoveel gebruikt?
Zelfs mijn ouders van boven de 60 gebruiken liever een digitale interrail pas dan een fysieke.
Ik heb geen onderschrift
jossevb
Berichten: 198
Lid geworden op: ma 19 jan 2015, 17:42

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door jossevb »

Ook met een mobiele pas, kun je achteraf nog je reizen aanpassen. Ik denk dat ze een vaste verdeelsleutel hebben per verkocht ticket. Aan de hand van de data van alle gebruikers checken ze wellicht of die verdeelsleutel nog klopt.

Even wat anders:
Het mooiste station van Nederland is geworden... *O*
Spoiler: show
Klimmen-Ransdaal
Klimmen-Ransdaal opnieuw meest gewaarde ... /l/2462280
gpvos
Berichten: 586
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door gpvos »

Het meest gewaardeerde station is wat anders dan het mooiste. Dat laatste is en blijft namelijk Haarlem.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
teun
Berichten: 1490
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door teun »

Ik vroeg me af: zouden de kleine stations op de Heuvellandlijn wellicht een beetje met een waddeneilandeneffect te maken hebben dat consistent zo hoog gewaardeerd worden?
en-es
Berichten: 4399
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door en-es »

Ik zie dat Mantgum (4) en Oosterbeek(5) ook hoog staan!
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Wubbo »

MdJ schreef: do 02 feb 2023, 21:12 Nu is mijn juridische kennis met kaartverkoop niet bijster hoog,
maar wat heeft ILenT met het weren van InterRailers te maken?

Is de ACM hier niet de bevoegde instantie?
Volgens de maatschappij voor beter OV betreft het contractbreuk (omdat de beperking niet gecommuniceerd is bij de verkoop van Interrails maar pas nu). ILT ziet er op toe dat luchtvaartmaatschappijen zich houden aan Europese regelgeving, wellicht dat ze dat ook doen voor spoorwegmaatschappijen (maar of dat zo is kan ik niet vinden).
IIVQ
Berichten: 832
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door IIVQ »

Dat doen ze zeker. Als je een klacht hebt waar je met een vervoersmaatschappij niet uit komt, neem je contact op met IL&T. Heb daar een keer mee gedreigd (toen ging NS "uit coulance" snel overstag), en twee keer daadwerkelijk gedaan maar dan bij de Belgische (FOD Mobiliteit en vervoer) en de Oostenrijkse zusjes. Die eerste heb ik geld terug gekregen, die tweede niet (vanwege een administratieve onhandigheid van mij) maar wel een interessante uitspraak, dat twee tickets gekocht op hetzelfde moment, als één vervoerscontract gezien kunnen worden.
PHS

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door PHS »

NOS.nl: 'Permanente toegangscontrole station Maarheeze vanwege overlast asielzoekers'
NS gaat alle reizigers op station Maarheeze (NB) controleren op een vervoersbewijs. De permanente toegangscontrole wordt komende maandag ingevoerd omdat asielzoekers van het nabijgelegen azc in Budel nog altijd overlast zouden veroorzaken.

"Van de eerste tot de laatste trein zullen we reizigers gaan controleren", zegt Leonie Bosselaar van de Nederlandse Spoorwegen. "19,5 uur per dag".

De hele dag door worden daar teams van vier mensen ingezet, een combinatie van eigen NS-personeel en ingehuurde beveiligers.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door AppleMoose »

Jammer dat het nodig is...
Laatst gewijzigd door Zugführer op zo 05 feb 2023, 10:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ingekort ivm verwijderen voorgaand bericht
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
huibf
Donateur
Berichten: 4094
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door huibf »

Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Milco »

Heeft het zin om enkel een link naar een betaalmuur te plaatsen? :s
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Daniel »

Kan het artikel gewoon lezen anders?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
huibf
Donateur
Berichten: 4094
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door huibf »

Milco schreef: za 04 feb 2023, 15:23 Heeft het zin om enkel een link naar een betaalmuur te plaatsen? :s
zit niet achter een betaal muur, maar vooruit dan:


NS ziet zich door overlast azc-bewoners gedwongen tot toegangscontrole bij treinstation Maarheeze

MAARHEEZE - De NS neemt rigoureuzere maatregelen om de overlast van AZC-bewoners in de trein een halt toe te roepen. Vanaf maandag 6 februari moeten alle treinreizigers een geldig reisbiljet laten zien voordat ze in de trein kunnen stappen.

Ondanks een intensieve samenwerking tussen de gemeente, politie, Prorail en NS om aanhoudende overlast van azc’ers op het station en in de trein tegen te gaan, heeft dat niet geleid tot een acceptabele afname van de problematiek, meldt de NS aan burgemeester Van Kessel.
Laatst gewijzigd door Tom024 op za 04 feb 2023, 18:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaat ingekort ivm copyright
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Hainje »

Daniel schreef: za 04 feb 2023, 17:49 Kan het artikel gewoon lezen anders?
Je kunt maar een x-aantal premium artikelen per x dagen lezen, waarschijnlijk staat de teller bij o.a. jou inmiddels weer op 0. :p
🍉
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Meltrain »

Ik heb een abonnement op AD en kan dus alle Premium-artikelen lezen, maar helaas geldt dat niet voor de zusjes zoals ED, Tubantia en PZC. :(
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5859
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door reisthijs »

Helpt het niet als je één letter in de url aanpast? https://www.ad.nl/eindhoven/ns-neemt-dr ... ~a051ebd7/
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
PHS

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door PHS »

Een opvolgend bericht n.a.v. de toegangscontrole op station Maarheeze, dat een korte storing op dinsdag verklaart:

AD (premium): 'Spoorloper bij station Maarheeze zet treinschema op zijn kop: ‘Ze worden halverwege uit de trein gezet omdat ze geen kaartje hebben’'
Twee intercitytreinen zijn dinsdagmiddag stilgezet omdat bij het station in Maarheeze een man op het spoor liep. (...)
De 25-jarige man liep dinsdag rond 14.30 uur over het spoor, niet ver van het station in Maarheeze. Hij is door de politie opgepakt. (...)
De politie laat weten dat de 25-jarige man op het station in Maarheeze uit de trein is gezet omdat hij geen geldig kaartje had. "Vervolgens is hij op het spoor gaan lopen”, laat een woordvoerder van de politie weten. De man zit nog vast.
(...)
Volgens de NS zijn spoorlopers geen uitzondering op het traject Eindhoven-Weert. ,,Ze worden soms halverwege uit de trein gezet omdat ze geen kaartje hebben. Ze lopen vervolgens verder over het spoor. Heel vervelend en levensgevaarlijk”, aldus Bosselaar.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 2990
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door TffpaA »

PvdA en GL pleiten voor gratis ov voor de lagere inkomens, gefinancierd uit een belastingverhoging voor de hogere inkomens:

https://www.ad.nl/politiek/pvda-en-groe ... ~aec99bb6/
🗣
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door dennistd »

Tegen. Goedkoper OV is prima, maar met gratis trek je gespuis aan.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 2990
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door TffpaA »

Ik zou eerlijk gezegd niet inzien waarom - degenen met kwade intenties die toch wel willen reizen, doen dat nu ook al. En als ik het Wikipedia-artikel over gratis OV mag geloven, is er bij eerdere situaties en experimenten met gratis OV geen sprake geweest van een dusdanig aanzuigende werking op gespuis dat men er om die reden maar van heeft afgezien.

Ik zou het op zich wel een mooi idee vinden, al boeit het me daarbij eerlijk gezegd wat minder of het OV tot een bepaalde inkomensgrens geheel gratis, of tegen een bepaalde korting, wordt aangeboden.
🗣
teun
Berichten: 1490
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door teun »

Bijzonder dat het in het artikel dan vervolgens vooral gaat over dat OV beter moet, vraag me oprecht af met welk van die twee maatregelen je meer mensen helpt.
en-es
Berichten: 4399
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door en-es »

Ik zit eerlijk gezegd niet op 9 euro ticket toestanden te wachten. En GL en PvdA moeten blijkbaar scoren.
MaartenD
Berichten: 664
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door MaartenD »

teun schreef: ma 13 feb 2023, 14:16 Bijzonder dat het in het artikel dan vervolgens vooral gaat over dat OV beter moet, vraag me oprecht af met welk van die twee maatregelen je meer mensen helpt.
Vooral ook omdat beter OV juist meer geld kost.
Of definieer "beter". Comfortabeler? Vaker? Meer lijnen? Kost toch allemaal meer geld. En dan ook nog goedkoper/gratis voor sommigen.

Overigens klopt er wel meer niet. Habtamu de Hoop woont in Wommels en van daaruit ben je met één bus en één trein in 3,5 uur in Den Haag. Geen 5 uur. Een uur meer dan zoals hij het nu doet, met de auto naar Hoorn en dan met de trein naar Den Haag.
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door dennistd »

TffpaA schreef: ma 13 feb 2023, 13:59 Ik zou eerlijk gezegd niet inzien waarom - degenen met kwade intenties die toch wel willen reizen, doen dat nu ook al. En als ik het Wikipedia-artikel over gratis OV mag geloven, is er bij eerdere situaties en experimenten met gratis OV geen sprake geweest van een dusdanig aanzuigende werking op gespuis dat men er om die reden maar van heeft afgezien.

Ik zou het op zich wel een mooi idee vinden, al boeit het me daarbij eerlijk gezegd wat minder of het OV tot een bepaalde inkomensgrens geheel gratis, of tegen een bepaalde korting, wordt aangeboden.
Op Rotterdam Centraal zijn nu al de bankjes voor de poortjes weggehaald omdat er overlastgevers op zaten. Waar denk je dat die gaan zitten als het OV gratis wordt?

Daarnaast gaan mensen voor 1 of 2 haltes de bus nemen ipv lopen (het is toch gratis) waardoor je veel vaker moet stoppen en de reistijd omhoog gaat.
teun
Berichten: 1490
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door teun »

Denk inderdaad dat een groter bezwaar is tegen gratis OV, je gaat ineens heel erg concurreren met de fiets (bijvoorbeeld ook waarom bravoflex geen reizen met studentov toestond).
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 24 gasten