Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
verfmeer schreef: ↑wo 03 apr 2024, 18:41
Die verstoring zullen hopelijk snel verminderen zodra de twee extra sporen bij Delft in gebruik genomen worden. Is daar al een datum voor bekend?
Ik had afgelopen weekeinde gehoopt, maar is dit het juiste antwoord?
rooddolfijn schreef: ↑wo 03 apr 2024, 18:55
December dit jaar dacht ik, in de aanvraag voor de dienstregeling 2025 zijn extra sprinters tussen Rotterdam en Den Haag opgenomen namelijk.
Waarom nog zolang wachten. Tweede perron in Delft is al een paar weken volledig ingericht; inclusief de reclameborden. Alleen de vertrekstaten ontbreken nog. Paar weken terug is er een aantal dagen in de nieuwe tunnelbuis geoefend; stond daarvoor een bord in het tussen niveau met die mededeling en dat het eventueel (geluid)overlast kon geven.
En station Campus ligt er ook al een tijdje gereed bij.
Nog wel wat sporen aansluiten.
Aan beide kanten moeten de sporen nog worden aangesloten. De tweede tunnelbuis is nu slechts te bereiken met 1 spoor aan de Schiedam kant. Aan de Rijswijk kant is nog geen aansluiting op de tunnelbuis.
Er komt in de zomer nog een aangesloten treinvrije periode van twee weken tussen Rotterdam Centraal en Den Haag HS. Mijn vermoeden is dat dan de nieuwe sporen in Delft worden aangesloten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tunnel wordt deze zomer aangesloten ja, indienststelling van de aangepaste lay-out bij Schiedam is volgens mij 4 november. Ombouw Den Haag Centraal kan nog wel voor beperkingen zorgen tot medio 2025.
Hoe gaat de aangepaste lay-out in Schiedam er uit zien? Spoor 1 en 2 komen weer in dienst voor reizigerstreinen toch?
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Spoor 1 voor sprinters richting Rotterdam, spoor 2 intercity's richting Rotterdam, spoor 3 sprinters richting Den Haag en spoor 5 intercity's richting Den Haag. Dit alles met name vanwege een korte opvolging van sprinter en stoppende intercity, tussen Delfshavense Schie aansluiting en Rotterdam Centraal gaat alles in principe weer via twee sporen.
Schiedam krijgt dus dezelfde spoorgebruik als Den Haag HS, Moerdijk en Rijswijk, bedankt
Dan vermoed ik dat de indeling op Delft en Delft Campus ook hetzelfde zal zijn?
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
NS heeft een adviesaanvraag gedaan bij LOCOV voor maximale maten van vouwfietsen, en het vervoer van tandems en ligfietsen alleen nog toe te staan als dit een hulpmiddel is voor mensen met een beperking.
Terecht, geweld is nooit de oplossing, maar in hoeverre zullen drie minuten invloed hebben vraag ik mij af? Maar goed, het is een signaal en dat is een goed teken.
Milco schreef: ↑ma 15 apr 2024, 15:03
Terecht, geweld is nooit de oplossing, maar in hoeverre zullen drie minuten invloed hebben vraag ik mij af? Maar goed, het is een signaal en dat is een goed teken.
Signaal naar wie? Ik vraag me serieus af wat voor nut het heeft. Is dit naar de zwartrijders? Naar de politiek? Naar de welwillende normale reizigers? En wat moet (of gaat) er veranderen door dit signaal af te geven?
Het idee dat poortjes het probleem van zwartrijders oplossen of zo?
Het is hopelijk een signaal naar de politiek dat dit niet kan, dat geweld moet stoppen en dat er maatregelen moeten komen in welke vorm dan ook. Of heb jij een betere oplossing om het punt duidelijk te maken naar de politiek?
Een signaal is altijd goed. Al zal dat op vervelende en criminele reizigers geen indruk maken. Maar we blijven wel aan de gang zolang er geen concrete maatregelen genomen worden.
Ik vraag me dan wel af wat voor concrete maatregelen dat dan zouden moeten zijn, want volgens mij zijn dit uitwerkingen van bredere maatschappelijke problemen en die kun je niet zo even voor het spoor alleen oplossen.
Het is een uitwerking van de verharding van de maatschappij. De politiek kan iets doen, maar NS ook. Tijdens Corona heeft het personeel zich ook qua zichtbaarheid teruggetrokken. En ik heb het idee dat de nodige mensen een kort lontje hebben en een grote bek opzetten als iets niet mag van toezichthoudend personeel. En als je daar mee wegkomt, dan doe je het de volgende keer weer.
Een deel van de oplossing is misschien consequenter gaan handhaven en meer gorillaploegen inzetten op probleemlijnen.
Los van mijn opvatting: je blijft met je poten van het personeel af.
Tijdens corona was er een goede reden om niet te mengen tussen de reizigers toch?
De vraag is, na corona (tegenwoordig zeg maar), wat is de reden dat de zichtbaarheid niet op orde is? Misschien dit soort gedrag ontwijken? Of iets anders?
En dat is natuurlijk relatief want voor corona was de zichtbaarheid/controle ook geen 100%.
Tja, er wordt anders toch behoorlijk intensief gecontroleerd de laatste maanden? Ik kan toch niet de enige zijn die dagelijks een van haar kaarten voor de kaartlezer van de conducteur moet ophouden? Zelfs op korte stukjes als Dordrecht - Rotterdam Blaak was het deze week al twee keer controle
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.