Kort Nederlands nieuws

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
omaylie
Berichten: 447
Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door omaylie »

Aangepast ;)
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1249
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Frank93 »

Het nieuwsbericht zelf is alleen intern te bekijken, maar vanaf vandaag wordt bij Connexxion/Transdev een update uitgerold zodat op de lijnfilm te zien is over hoeveel minuten de betreffende bus vertrekt.
VIRM
Berichten: 7569
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door VIRM »

Door het personeelstekort bij NS wordt de IC Arnhem - Rotterdam vanaf 13 juni geschrapt en treinen ingekort. Mogelijk volgen er in de zomer aanvullende maatregelen.

Bron en meer: NOS
Beul van de blindegeleidelijn
tjoektjoek
Berichten: 340
Lid geworden op: wo 03 mar 2021, 14:27

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door tjoektjoek »

Zijn er zoveel conducteurs vertrokken bij NS?
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door reisthijs »

Meer op nieuws.ns.nl: Krappe arbeidsmarkt raakt ook NS, impact voor reizigers voorlopig beperkt

Ik zat me met de problemen van afgelopen dinsdag (de bijsturing die het niet aankon) al af te vragen of het nou wel zo verstandig was van NS om dit dienstregelingsjaar een nieuw ETMET-traject in te voeren. Maar ja, PHS is nu eenmaal een paradepaardje voor NS...
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
PHS

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door PHS »

Ik ben benieuwd wie Marjan Rintel nog wil opvolgen als directeur, want alles lijkt mis te gaan de afgelopen maanden bij de NS: grote storingen zonder bijsturing, slecht georganiseerd TVV bij werkzaamheden, schrappen van treinseries vanwege ziekteverzuim en nu vanwege personeelstekort, uitstel van de introductie van de ICNG, Abellio gaat langzaam ten onder, enz.

Toevoeging: ik ben benieuwd of Nijmegen teruggaat naar een halfuursdienst, in de nieuwsberichten gaat het steeds over Rotterdam - Nijmegen.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door en-es »

Er komen pijnlijke ingrepen aan aldus NS.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door cassie127 »

Het gaat echt alleen om de 3200. Op Arnhem - Nijmegen veranderd er niets aan de dienstregeling.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door reisthijs »

PHS schreef: do 12 mei 2022, 11:31Toevoeging: ik ben benieuwd of Nijmegen teruggaat naar een halfuursdienst, in de nieuwsberichten gaat het steeds over Rotterdam - Nijmegen.
:!: Daarom beveel ik dus altijd aan om ook even de eigen nieuwsberichten van NS te lezen. Daarin staat duidelijk dat het om het traject Arnhem – Schiphol – Rotterdam gaat.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
gpvos
Berichten: 590
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door gpvos »

Op de NS-site staat "Tienminutentrein Arnhem – Schiphol – Rotterdam tijdelijk teruggezet naar kwartierdienst". Dat is voor mij wel een belangrijk verschil met het alleen maar schrappen van de 3200, waardoor je een uitermate vervelende 20/10-dienst krijgt. Ik hoop dan ook dat de dienstregeling inderdaad zodanig verschuift dat er weer een echte kwartierdienst komt. De wijziging is helaas nog niet te zien in de reisplanner op ns.nl.
Laatst gewijzigd door gpvos op do 12 mei 2022, 15:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Suus »

Met het schrappen van de s3200, gaat dan de s1000 eindelijk weer rijden, al is het alleen maar in de spits?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Daniel »

gpvos schreef: do 12 mei 2022, 14:16 Op de NS-site staat "Tienminutentrein Arnhem – Schiphol – Rotterdam tijdelijk teruggezet naar kwartierdienst". Dat is voor mij wel een belangrijk verschil met het alleen maar schrappen van de 3200, waardoor je een uitermate vervelende 20/10-dienst krijgt. Ik hoop dan ook dat de dienstregeling inderdaad zodanig verschuift dat er weer een echte kwartierdienst komt. De wijziging is helaas nog niet te zien in de reisplanner op ns.nl.
Het is juist niet te hopen dat de dienstregeling verschuift, want de aansluitingen onderweg zijn juist op dat scheve patroon afgestemd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
gpvos
Berichten: 590
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door gpvos »

Ik snap dat, en ik redeneer hier dan ook helemaal vanuit mijzelf en mijn forensroute die normaal zonder overstap is. Een kwartierdienst is voor mij goed genoeg om niet op mijn vertrektijd te hoeven letten. Die paar keer dat ik 14 minuten moet wachten vind ik niet zo erg. Maar 19 minuten is voor mij boven een psychologische grens. Dan moet ik gaan opletten wanneer ik van huis of werkvertrek zodat ik geen kans loop in het 20-minutengat te vallen. En op de een of andere manier ontwikkelen mijn gewoontes zich altijd zo dat ik bijna altijd precies die trein mis vlak voor het lange gat. :|
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Bemined
Berichten: 5866
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Bemined »

Dat verhaal met aansluitingen zal vooral betrekking hebben op Arnhem - Utrecht vanwege het onregelmatige stoppatroon daar. Op de oude lijn zullen eventuele aansluitingen zo veel mogelijk op de 2200 gericht zijn omdat die de hele dag in een vast patroon rijdt, het verschuiven van de 2400 en 5000 om in een kwartierpatroon te komen zal hier op weinig bezwaar stuiten vermoed ik. Enige nadeel is dat de 5000 dan weer eens per uur moet wachten op de brugopening bij Dordrecht
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Suus »

De 5200 blijft toch gewoon rijden? Dan kan je niet zomaar de 5000 schuiven.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door PHS »

reisthijs schreef: do 12 mei 2022, 13:13
PHS schreef: do 12 mei 2022, 11:31Toevoeging: ik ben benieuwd of Nijmegen teruggaat naar een halfuursdienst, in de nieuwsberichten gaat het steeds over Rotterdam - Nijmegen.
:!: Daarom beveel ik dus altijd aan om ook even de eigen nieuwsberichten van NS te lezen. Daarin staat duidelijk dat het om het traject Arnhem – Schiphol – Rotterdam gaat.
Oh zeker, maar de gedachte was wel ergens op gebaseerd: bij de recente uitsnijdingen vanwege ziekteverzuim, toen ETMET werd geschrapt, ging Arnhem - Nijmegen terug naar een halfuursdienst.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door waldo79 »

Blijft dan alleen de Zwolle - Roosendaal over? Dus met afkappen in Arnhem van alles wat uit Utrecht komt? Want zoiets impliceert een halfuursdienst.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Daniel »

PHS schreef: do 12 mei 2022, 19:12Oh zeker, maar de gedachte was wel ergens op gebaseerd: bij de recente uitsnijdingen vanwege ziekteverzuim, toen ETMET werd geschrapt, ging Arnhem - Nijmegen terug naar een halfuursdienst.
Dat zou meerdere stappen terug zijn, want er is een tussenliggende periode geweest waarin de 3000 en 3200 reden gevolgd door 3000 en 3100 als enige rijdende series. Sowieso is het nu waarschijnlijk al weer te druk geworden om gelijk terug naar ene halfuursdienst te gaan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
gpvos
Berichten: 590
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door gpvos »

NS schreef:Extra Beperking tussen Meppel en Assen

Laatst gewijzigd: 12 mei 2022, 20.00 uur

Vanaf 19.30 uur tot einde reizigersdienst zijn er te weinig tot zeer beperkt stopbussen beschikbaar tussen Meppel en Assen. Soms is er een aantal uur geheel geen bus beschikbaar. Daarom vragen wij reizigers van en naar Beilen en Hoogeveen om het vervoer anders te regelen. De snelbussen Meppel-Assen-Groningen rijden zeer beperkt. Ook hier is het raadzaam ander vervoer te regelen. Let op: morgen, vrijdag 13 mei, rijden er minder snelbussen en veel minder stopbussen. Niet alle getoonde busritten in de planners zullen rijden.
https://www.ns.nl/reisinformatie/calami ... assen.html

Heeft wellicht te maken met de busstakingen?
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Meltrain »

gpvos schreef: do 12 mei 2022, 16:33 Dan moet ik gaan opletten wanneer ik van huis of werkvertrek zodat ik geen kans loop in het 20-minutengat te vallen. En op de een of andere manier ontwikkelen mijn gewoontes zich altijd zo dat ik bijna altijd precies die trein mis vlak voor het lange gat. :|
Ik check in elk geval de avond voor vertrek altijd welke treinen er (zouden moeten) rijden en mocht ik mijn geplande trein niet halen, check ik wederom wat het beste alternatief is.
Voordat ik van mijn werk naar huis ga, check ik sowieso welke treinen rijden, aangezien het einde van mijn werkdag per dan kan verschillen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
PHS

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door PHS »

gpvos schreef: do 12 mei 2022, 23:34
NS schreef:Extra Beperking tussen Meppel en Assen

Laatst gewijzigd: 12 mei 2022, 20.00 uur

Vanaf 19.30 uur tot einde reizigersdienst zijn er te weinig tot zeer beperkt stopbussen beschikbaar tussen Meppel en Assen. Soms is er een aantal uur geheel geen bus beschikbaar. Daarom vragen wij reizigers van en naar Beilen en Hoogeveen om het vervoer anders te regelen. De snelbussen Meppel-Assen-Groningen rijden zeer beperkt. Ook hier is het raadzaam ander vervoer te regelen. Let op: morgen, vrijdag 13 mei, rijden er minder snelbussen en veel minder stopbussen. Niet alle getoonde busritten in de planners zullen rijden.
https://www.ns.nl/reisinformatie/calami ... assen.html

Heeft wellicht te maken met de busstakingen?
Die rijden onder de CAO Besloten busvervoer, dus nee.

Overigens wordt er sinds de start van de werkzaamheden zeer veel geklaagd over het gebrek aan bussen bij het TVV: de wachttijd op een bus kunnen zo twintig minuten bedragen, zo wordt gesteld. Vermoedelijk heeft de NS gewoon te weinig bussen besteld, lekker goedkoop :|
Jultar
Berichten: 574
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Jultar »

Er zijn meer dan genoeg bussen besteld, maar de busmaatschappijen kunnen niet leveren door te weinig beschikbare buschauffeurs.
Er zijn al weken problemen met het leveren van bestelde bussen, zowel bij geplande als ongeplande verstoringen. Zo erg zelfs dat er nu meerdere keren helemaal geen vervangend vervoer geboden kon worden.
Laatst gewijzigd door Jultar op vr 13 mei 2022, 08:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13111
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Z2N »

De hele busmarkt (en überhaupt OV-wereld) kraakt door personeelstekort, maar vanwaar de assumptie dat NS het niet beter wou regelen?
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
T-hijs
Berichten: 426
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door T-hijs »

Tijdens de stremming rond Culemborg begin deze maand was het t.v.v. perfect geregeld. Alle keren dat ik het nodig had waren er genoeg bussen die af en aan reden. Maar inmiddels zijn natuurlijk ook de zomerpendels weer op gang gekomen; dat zal de nodige impact hebben.
F.k.a. Bollenstad
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Tom024 »

Nouja, merendeels was het inderdaad prima geregeld, maar ik heb in Gdm ook meermalen een rij zien staan van het busstation tot de tunnel met wachtende passagiers.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten