Kort Nederlands nieuws

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13217
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Z2N »

Ik snap die campagne oprecht niet, want OV-fiets komt uit 2000. In 2008 is het door NS overgenomen, maar met een jaartje wachten had je volgend jaar dus het 25-jarig jubileum kunnen vieren.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
VIRM
Berichten: 7639
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door VIRM »

Suus schreef: di 23 apr 2024, 17:23 NS voornemens Abellio-activiteiten in Duitsland te verkopen aan BeNEX: https://nos.nl/artikel/2517867-ns-doet- ... e-reiziger

BeNEX rijdt als Agilis in Beieren, en heeft daarnaast deelnemingen in ODEG, Cantus, Metronom en Nordbahn. BeNEX was voorheen eigendom van Hochbahn, die het stadsvervoer in Hamburg exploiteert.
Dus wat blijft er nu van Abellio over? Gouda - Alphen? Wat gaat daar mee gebeuren?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13217
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Z2N »

Alphen - Gouda is gewoon een onderdeel van NS, Abellio als onderdeel binnen NS verdwijnt.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Bemined
Berichten: 5964
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Bemined »

ProRail meld een ingebruikname van nieuwe sporen in Delft: spoor 3 op 27 juli en spoor 4 op 26 augustus. Dat levert in de zomer dus mogelijk nog wat beperkingen op als de wissels tussen Rijswijk en Delft verwijderd zijn maar het vierde spoor nog niet in dienst is omdat de IC dan niet meer tussen Den Haag HS en Rijswijk de sprinter kan inhalen.

https://www.prorail.nl/nieuws/testrijde ... n-in-delft
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21390
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Meltrain »

Waarom verwijderen ze dan die wissels voordat spoor 4 in gebruik genomen is?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39208
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Daniel »

Lijkt me voor de hand liggend: het wissel direct ten zuiden van Rijswijk moet weg om het nieuwe spoor ri. Rotterdam aan te kunnen sluiten en het bestaande spoor naar Rotterdam om te leggen zodat dat voortaan richting Den Haag gebruikt kan worden.
Als ik de satelietbeelden op Google Maps zo zie (die lijken van 2024 te zijn) moet het stukje spoor van 't Haantje tot aan spoor 4 in de tunnel nog aangelegd worden omdat dat de brug waar dat op komt te liggen nu nog als bouwweg dient. Er is daar immers weinig ruimte, dus anders kan bouwmaterieel niet bij de tunnel komen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Bemined
Berichten: 5964
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Bemined »

Daar ligt al ruim een jaar rails, er ligt nog slechts een stuk van 200 meter ter hoogte van Delft Aansluiting tussen de oude en nieuwe viersporigheid, plus uiteraard de twee slingers waar de middensporen naar de buitensporen verschoven worden aan beide kanten van de tunnel die verwijderd moeten worden. De reden dat het laatste spoor later in dienst komt weet ik niet, misschien dat er nog wat getest moet worden aan de diverse installaties als er straks twee treinen tegelijk in dezelfde richting kunnen rijden op volle snelheid? Dat is nu nog niet echt te testen in de nieuwe tunnel omdat je niet met twee treinen tegelijk op volle snelheid kan rijden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 176 gasten