Kort Nederlands nieuws

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Suus »

Alstom koopt het Nederlandse onderhoudsbedrijf Shunter, dat zijn hoofdvestiging aan de Waalhaven-Zuid in Rotterdam heeft. Shunter doet sinds een paar jaar ook onderhoud aan reizigersmaterieel, zo zijn de LINTjes van Keolis daar enige tijd geleden van rood naar blauw verschoten.

Bron: https://railcolornews.com/2021/03/10/nl ... expertise/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door marvinkok »

Bijna goed, de Lintjes zijn bij Shunter gereviseerd aan onder andere het remwerk.
Het omstickeren van Twents naar Blauwnet is bij Transit Oost in Winterswijk gedaan.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door ICE11 »

Men wil verschillende maatregelen nemen voor onbeveligde overwegen, onder andere zullen treinen een nieuwe kleur aan de voorkant krijgen:

https://nos.nl/artikel/2372082-onbeveil ... gelen.html

Volgens mij zouden deze maatregelen onnodig zijn als sommige mensen voordat ze het spoor oversteken hun verstand zouden gebruiken.... :Y
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door marvinkok »

We zijn net een paar jaar van de regel voor een wit of gele voorkant af :roll:
verfmeer
Berichten: 779
Lid geworden op: di 08 apr 2014, 21:31

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door verfmeer »

Ik denk dat het niet alleen met gezond verstand te maken heeft. Het probleem is dat als je een overweg veilig wilt oversteken dat vaak vanuit stilstand doet. Een zwaar voertuig kan daar dan gerust 10 seconden over doen. In die tijd heeft een trein met 140 km/u al 400 meter afgelegd. Hoewel het in de meeste gevallen niet moeilijk is om een trein op die afstand te spotten, is het bij bepaalde weersomstandigheden wel lastig. En als er dan een verkeerde inschatting wordt gemaakt vallen er bijna direct doden.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door marvinkok »

Voor zwaar gemotoriseerd verkeer wel ja, maar als ik naar mijn ervaringen kijk en die van de collega's hebben ze toch vooral meer last van mountainbikers en fietser "die er nog even snel voor langs duiken"...
Daar zit echt wel een stuk gedrag in. Mij is altijd geleerd stoppen, kijken en dán oversteken... Tegenwoordig lijkt het meer "al overstekend kijken en dan eventueel nog maar proberen te stoppen als het toch niet blijkt te gaan" :roll:
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door marvinkok »

Ik krijg nu net de TSB onder ogen en er zijn met ingang van morgen voor 2 NABO's een snelheidsbeperking aangekondigd.. 1 tussen Purmerend en Hoorn en 1 tussen Schagen en Anna Paulowna..
verfmeer
Berichten: 779
Lid geworden op: di 08 apr 2014, 21:31

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door verfmeer »

marvinkok schreef: wo 10 mar 2021, 15:35 Voor zwaar gemotoriseerd verkeer wel ja, maar als ik naar mijn ervaringen kijk en die van de collega's hebben ze toch vooral meer last van mountainbikers en fietser "die er nog even snel voor langs duiken"...
Daar zit echt wel een stuk gedrag in. Mij is altijd geleerd stoppen, kijken en dán oversteken... Tegenwoordig lijkt het meer "al overstekend kijken en dan eventueel nog maar proberen te stoppen als het toch niet blijkt te gaan" :roll:
Daar helpen de aangekondigde maatregelen ook niets tegen. De maatregelen zijn ingevoerd om juist aanrijdingen met zwaar verkeer te voorkomen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Suus »

marvinkok schreef:Ik krijg nu net de TSB onder ogen en er zijn met ingang van morgen voor 2 NABO's een snelheidsbeperking aangekondigd.. 1 tussen Purmerend en Hoorn en 1 tussen Schagen en Anna Paulowna..
Dankjewel. Ik heb al die rapporten lopen doorzoeken waar die twee NABO’s zouden kunnen zijn, maar kon het niet vinden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door MdJ »

Er zijn in de afgelopen weken meerdere TSB's voor NABO's ingegaan (tegen de 30stuks).

Daarnaast kunnen ze vannacht nog worden aangevraagd bij de 24/7 organisatie van het OCCR.
Bij twijfel: gebruik beton.
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door VIRM »

Vandaag is in Zembla (20:20 op Nederland 2) een uitzending waarin wordt aangekaart dat spoorwerkers al tien jaar worden blootgesteld aan gevaarlijk kwartsstof.

Bron en meer: NOS
Beul van de blindegeleidelijn
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door waldo79 »

Ik heb er geen moeite mee dat Zembla dit thema aankaart, maar ik mag hopen dat men hoor en wederhoor heeft toegepast. Daar schiet het programma nog wel eens kort door de bocht naar mijn smaak.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door en-es »

Prorail zegt dat je niks overkomt als je een stofmasker draagt. En ja, er is wederhoor toegepast! :Y
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Z2N »

Heel toevallig heeft ProRail net deze video de wereld in gestuurd.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Mikos »

Treinverkeer tussen Gorinchem en Leerdam dagenlang plat door losse onderdelen

16 april 2021

Het treinverkeer op de regionale MerwedeLingeLijn tussen Gorinchem en Leerdam ligt tot zeker maandagochtend plat door een defect aan het spoor.

Gistermiddag constateerde spoorbeheerder ProRail dat een aantal klemmen en onderdelen van het spoor niet goed vastzaten of los waren gekomen.

De problemen doen zich voor over een lengte van 1,7 kilometer, zegt ProRail. Om alle klemmen en onderdelen weer vast te maken, zouden 12.000 bevestigingsplaatjes nodig zijn. Maar zo veel heeft de spoorbeheerder er niet op voorraad.

Bron en meer...
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Aking »

En hoe komt zoiets? Of is dat niet belangrijk? :|
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Daniel »

Volgende week waarschijnlijk versoepeling ov-advies, 'maar treinen nu al te druk'

De drukte in het openbaar vervoer neemt toe, en zal verder toenemen als maandag de hogescholen en universiteiten en woensdag de winkels en terrassen weer openen. De roep om de drukte aan te pakken, onder meer door het Outbreak Management Team (OMT), klinkt steeds luider.
Dat staat haaks op de gesprekken die het ministerie van Infrastructuur deze dagen voert over een aanpassing van het ov-advies. Nu is het advies om 'alleen noodzakelijke reizen' met het ov te maken. Waarschijnlijk wordt het advies per 28 april versoepeld, in lijn met de eerste fase van het openingsplan van het kabinet.
Volgens Pedro Peters, voorzitter van brancheorganisatie OV-NL, staat de versoepeling van het advies al vast. Hij is verbaasd en geïrriteerd over de aanpassing, maar ook over de woorden van het OMT. Dat uitte gisteren weer zijn zorgen en riep op om meer ruimte beschikbaar te maken in het ov, zodat de 1,5 meter afstand (toch) kan worden nageleefd. "Als je versoepelt, wordt het drukker in de trein. Nu kan die 1,5 meter al niet, en dat gaat ook nooit kunnen. Wat is dan de veilige oplossing? Die is er niet."
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Aking »

Misschien kan de NS die DDZ-apparaten ff fiksen en weer langere/normale treinen inzetten? *O*
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door en-es »

Mogen we straks weer reizen voor de lol? Althans officieel?
Casper
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 18 sep 2020, 18:26
Locatie: Utrecht

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Casper »

In de persconferentie van gisteren is daar met geen woord over gerept, en ook van wat ik op rijksoverheid.nl kan zien is (met alle wijzigingen) het advies nog steeds om het ov alleen voor noodzakelijke reizen te gebruiken. Ik neem wel aan dat er een stuk meer noodzakelijke reizen zullen zijn als het hoger onderwijs weer een klein beetje open gaat.
Student in Amsterdam en Utrecht, vrijetijdsreiziger in alle uithoeken van Nederland.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Aking »

Maar lol hebben is toch ook noodzakelijk in het leven van de mensch?
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Reiziger Delft »

Daniel schreef: wo 21 apr 2021, 21:33 "Als je versoepelt, wordt het drukker in de trein. Nu kan die 1,5 meter al niet, en dat gaat ook nooit kunnen. Wat is dan de veilige oplossing? Die is er niet."
NS heeft de treinen zelf extreem ingekort, natuurlijk lukt de 1,5 meter dan niet. De treinen naar de lengte van januari brengen gaat al heel erg helpen. Nu lijkt de redenering te zijn: met maximale inzet van materieel lukt 1,5 meter niet, dus laten we het dan ook maar helemaal niet proberen.
PHS

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door PHS »

Belgische taferelen in de polder:
NOS schreef:ProRail verwacht vanaf woensdag ontregeld treinverkeer door acties FNV


Leden van vakbond FNV Spoor voeren vanaf woensdag tot en met zaterdag actie om ProRail te dwingen akkoord te gaan met eisen voor een nieuwe cao. De spoorwegbeheerder verwacht dat het treinverkeer door de acties een deel van de dag ontregeld zal zijn.

[...]

Officieel duren de acties van 06.00 uur tot 08.00 uur. Omdat de dienstregeling daarna nog opgestart moet worden, verwacht ProRail echter dat er tot 10.00 uur sprake is van ontregeld treinverkeer.

Op zaterdag 1 mei heeft FNV Spoor een 24-uursactie in het hele land gepland, vanaf 05.00 uur. Dat zou betekenen dat in het hele land een dag lang geen treinen kunnen rijden, zegt ProRail.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Z2N »

Via-via kreeg ik eerder vanavond dit schema doorgestuurd. Dat belooft: :o
Afbeelding
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
JothamvW
Berichten: 1221
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door JothamvW »

Gelukkig hoef ik deze week alleen nog maar woensdag en donderdag te werken, en dan ga ik maar plannen op de 6627 in plaats van de 3021.

Die laatste moet immers nog vanuit Utrecht komen, die andere komt uit Brabant en heeft een lange kering...
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten