Kort Nederlands nieuws

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Ardan »

Oh er zijn genoeg dubbele stellen hoor *O*
Op de opstelterreinen -0-
Ik doe ook maar wat
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Pim-AllianceB95 »

dennistd schreef: ma 14 jun 2021, 22:52 Ik zie nog steeds erg veel losse stelletjes in de 1700, maar vooral in de 1600:

https://treinposities.nl/vertrekstaat/h ... 06-14/1700
https://treinposities.nl/vertrekstaat/h ... 06-14/1600
In het dagdal ten oosten van Dv geen solo ICM komt op mij eerder over als lánger dan voor Corona, of herinner ik me dan verkeerd dat dat vroeger vrij veel voorkwam?
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door dennistd »

Normaal vaak zeven bakken ten oost van Deventer, en dan in Deventer een stelletje erbij.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Suus »

Tussen 6:46 en 10:13 zijn er op Rotterdam Alexander geen intercity's gepland met losse stellen. En ook in de 2200 en 2400 zijn in de spits dubbele stellen geen uitzondering meer.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Pim-AllianceB95 »

dennistd schreef: di 15 jun 2021, 00:52 Normaal vaak zeven bakken ten oost van Deventer, en dan in Deventer een stelletje erbij.
In het dal? Tussen Gvc en Ut maak ik regelmatig gebruik van de 1700, maar daar tref/trof ik tussen de spitsen eigenlijk nooit meer dan twee stellen. Met enige regelmaat zelfs op dat traject een solo stel.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door VIRM »

Vanaf morgen begint de vervanging op de stations van Tuffie door Karin.
Bron en meer: NS

Ik ben benieuwd hoe Karin over de speakers klinkt, maar als Tuffie is verdwenen zullen vertragingen en verstoringen nooit meer echt hetzelfde zijn...
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door ArrivaBas »

Het valt me op dat alle stations in de lijst bij het nieuwsbericht stations met één perron zijn. Dat zou best wel eens een verband kunnen hebben met de opmerking van Suus over het nog niet klaarhebben van de spoorwijzigingen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Daniel »

De verklaring die ik vanmorgen in de krant las was dat ze op kleine schaal beginnen op "eenvoudige" stations om grote problemen te voorkomen mocht er iets nog niet helemaal goed werken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Wubbo »

Als je wil testen wil je ook spoorwijzigingen kunnen testen. Ik zie niet waarom je wel op Soest Zuid en Soestdijk zou kunnen/willen testen, maar niet op het rustigere en niet heel erg complexe Soest. Tenzij de spoorwijzigingen inderdaad nog niet werken. Maar waarom wil je dan al wel testen?
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Vinny »

Het algoritme van wijzigingen is wat complexer, blijkbaar verandert niet alleen de stem...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Mikos »

Het wordt al langer getest en is ook al langer te horen in Leiden Lammenschans. Daarnaast is Soestdijk een station waar de nieuwe ReisInformatie Fabriek al een tijd proefdraait, daar worden meer dingen "stiekem" getest. De RIF is de vervanger van het huidige InfoPlus.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Ardan »

In Humberto was vanavond een item over Karin, het is nu in de herhaling op RTL 4.
Ik doe ook maar wat
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door cassie127 »

Op 3fm hadden ze rond 17:45 uur Tuffy aan de lijn https://www.npo3fm.nl/fragmenten/frank- ... e-horen-is
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
PHS

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door PHS »

Fyra-spook blijft Nederlandse staat achtervolgen: nieuwe schadepost van tientallen miljoenen euro’s

Het spook van de Fyra blijft de Nederlandse staat als eigenaar van het spoor achtervolgen. De overheid moet zeker 26 miljoen euro betalen aan de beheerder van de hogesnelheidslijn, omdat de voorlopige vervanger van de Fyra te langzaam rijdt en daardoor de rails beschadigt. Boven op dat bedrag komt mogelijk nog eens 24 miljoen euro aan schade.
Lees verder in de Volkskrant.
Casper
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 18 sep 2020, 18:26
Locatie: Utrecht

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Casper »

Maar als treinen minimaal 220 kilometer per uur moeten rijden om geen schade aan de HSL te veroorzaken, dan gaat het met de 200 km/u topsnelheid van de ICNG toch weer mis? Of heb ik het artikel niet goed begrepen?
Student in Amsterdam en Utrecht, vrijetijdsreiziger in alle uithoeken van Nederland.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Aking »

Daar komen ze vast achter als die dingen een tijdje rondrijden :Y
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Daniel »

De beschikbaarheidsvergoeding voor het OV is verlengd tot september 2022: https://www.ovpro.nl/corona/2021/06/25/ ... mber-2022/
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Ardan »

Ik heb het hier nog niet voorbij zien komen en ik kwam het zelf toevallig tegen, maar van 10 juli tot en met 15 september is het bij NS verplicht om je fietsplek te reserveren! Je krijgt wel 25% korting op je fietskaartje (holladiejee -0- ) en de spitsbeperking vervalt.
Bij reizen met andere vervoerders en R-Net is het reserveren niet verplicht.
En is er geen plek, dan vervalt je reservering.
Ik doe ook maar wat
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door waldo79 »

Goed dat je het deelt.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door VIRM »

Tot en met 25 juli is er op Leiden Centraal een winkel met gerecycled NS-materiaal.

https://www.omroepwest.nl/nieuws/442835 ... n-centraal
Beul van de blindegeleidelijn
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door VIRM »

Komende maanden worden alle stations voorzien van een AED
Alle treinstations in Nederland worden vanaf vandaag voorzien van ten minste één automatische externe defibrillator (AED). In totaal worden er de komende negen maanden 715 AED's over ruwweg 400 stations verdeeld. ProRail en de NS hebben de eerste twee nieuwe apparaten op station Culemborg geïnstalleerd.

Nu zijn er ongeveer vijftig van dit soort apparaten verspreid over de Nederlandse stations. Een AED wordt gebruikt bij het reanimeren van iemand met een hartstilstand.

Bron en meer: NOS
Beul van de blindegeleidelijn
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Durashift »

Toyota importeur Louwman & Parqui Group gaat de import en verkoop van de Portugese (waterstof) bus Caetano Bus verzorgen in Nederland.
(..)Louwman Group wordt importeur van de Portugese busfabrikant Caetano Bus. Dat meldt Louwman vandaag. Caetano Bus is een joint venture van Toyota Motor Europe (TME) en de Portugese holding Salvador Caetano. Het concern verkocht in de afgelopen jaren 210 emissievrije voertuigen in Europa en Saoedi-Arabië.

"Deze nieuwe activiteit is een logisch gevolg van de zero emissie en waterstof ambities van Louwman Group, Toyota en Caetano en is de eerste stap van Toyota voor het verder uitrollen van zijn Toyota brandstofceltechnologie", schrijft Louwman, (..)

In eerste instantie gaat Louwman de batterij-elektrische stadsbus e.City Gold en de waterstof-elektrische stadsbus H2.City Gold verkopen.

De e.City Gold kan worden uitgerust met een 420kW batterij met een range tot 300 kilometer. De waterstof-elektrische H2.City Gold is uitgerust met brandstofceltechnologie van de Toyota Mirai, heeft een actieradius van minimaal 400 kilometer en kan in minder dan negen minuten volgetankt worden.(..)
Afbeelding

https://automotive-online.nl/management ... -de-bussen
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door diederickx »

Op de bus staat het logo van Toyota?
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Post »

Ja het is dan ook een samenwerking van Toyota. En ik heb zo het vermoeden dat het logo van Caetano niet echt bekend is.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten