Lijkt me ook nog best een uitdaging voor het TVV overigens: zeker tussen de grens en Emmerich heb je maar weinig alternatieve wegen op het moment dat de overwegen aan de oostkant van Elten en bij Hüthum eruit liggen.
Kort Nederlands nieuws
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Kort Nederlands nieuws
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Kort Nederlands nieuws
Zover ik weet is er nog geen besluit genomen over het traject Emmerich - Zevenaar Grens.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Kort Nederlands nieuws
Er is in ieder geval het plan om de B8 ten oosten van Elten te verleggen. Nu kruist die daar binnen 700 m twee keer de spoorlijn, met een nieuw tracé ten noorden van het spoor kunnen in principe beide spoorwegovergangen worden opgeheven.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Kort Nederlands nieuws
Dat spaart maar één spoorwegovergang uit. Bij de aftakking van de Spyker Weg van de Emmericher Straße heeft de B8 namelijk een onderdoorgang onder het spoor door.
Desondanks een verbetering van de veiligheid want dat tunneltje is zodanig krap dat je daar als fietser twee keer de B8 over moet steken om tussen de auto's door het tunneltje door te komen. (Fietste er zelf langs toen ik dit fototochtje maakte en echt prettig is het niet met een scherpe bocht waardoor je het verkeer ook nog slecht aan ziet komen)
Desondanks een verbetering van de veiligheid want dat tunneltje is zodanig krap dat je daar als fietser twee keer de B8 over moet steken om tussen de auto's door het tunneltje door te komen. (Fietste er zelf langs toen ik dit fototochtje maakte en echt prettig is het niet met een scherpe bocht waardoor je het verkeer ook nog slecht aan ziet komen)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Kort Nederlands nieuws
Ook voor Pieterpad-wandelaars staat in het boekje een waarschuwing vanwege de slechte zichtbaarheid; ook ik heb toen lang staan wachten tot ik een keer het tunneltje onderdoor kon destijds.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Kort Nederlands nieuws
Dan zou je beter de B8 tussen de grens en Hüthum helemaal ten zuiden van het spoor kunnen laten lopen. Met dan een nieuwe tunnel in Elten t.h.v. het station om Elten naar de B8 te ontsluiten.
Maar hiermee dwalen we wel een beetje af van het OV
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Kort Nederlands nieuws
https://dvhn.nl/groningen/Flixbus-wacht ... 16703.html
,,De route Amsterdam - Groningen - Bremen - Hamburg (tot 8 keer per dag met de bus, red) zou ook voor de trein een heel mooie verbinding kunnen zijn’’
Tot verdriet van Kamminga voelt de provincie niet voor elektrificatie. ,,Die heeft te veel een waterstofbril op en richt zich op treinen die alleen geschikt zijn voor geïsoleerde nevenlijnen. Zonder bovenleiding wordt de exploitatie van internationale lijnen een heel stuk duurder omdat je er een apart wagenpark voor nodig hebt. Helaas ziet Groningen dat niet in en wordt ook het Hoofdstation, ondanks de discussie over de Lelylijn, niet voorbereid op de toekomst.’
Ik heb geen onderschrift
Re: Kort Nederlands nieuws
Genoeg initiatieven maar er is altijd iemand die aan de rem trekt.
Re: Kort Nederlands nieuws
Zouden de meerkosten van een hybride locomotief dan zoveel groter zijn? De WINK's waar Arriva mee rondrijdt zijn natuurlijk ook hybride treinen.
Re: Kort Nederlands nieuws
Als ik het artikel goed begrijp gaat het niet alleen om de meerkosten van een hybride locomotief, maar ook de kosten van reserve materieel/onderdelen en het feit dat het niet hetzelfde is als het materieel wat er al is (schaalvoordeel van standardisering).
Re: Kort Nederlands nieuws
Acht bussen per dag wijst toch wel op een stevige vraag. Ik weet niet hoeveel Groningen toevoegt aan het aantal reizigers, maar je kan ook treinen via Hengelo naar Bremen en Hamburg laten rijden. Uit de losse pols zou ik zeggen: begin met twee per dag, in hetzelfde pad als de IC Berlijn maar dan in ongebruikte uren, waarvan één met aansluiting op de nachttrein naar Stockholm.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Re: Kort Nederlands nieuws
Acht bussen per dag zijn maximaal 350-400 reizigers per dag - Alleen kunnen treinmaatschappijen niet tegen afbraaktarieven zoals Flixbus opereren, de kosten om een trein te rijden zijn veel groter. Bussen kunnen gebruikmaken van het al bestaande wegennet.
Ik zou eerder pleiten om de brug bij Weener zsm te herstellen en dan de treindienst heropstarten.
En hoe vol die bussen zegt weinig over het draagvlak van een IC-verbinding Amsterdam - Noord-NL - Hamburg v.v. Je weet niet waar die reizigers vandaan komen en heen willen.
Ik zou eerder pleiten om de brug bij Weener zsm te herstellen en dan de treindienst heropstarten.
En hoe vol die bussen zegt weinig over het draagvlak van een IC-verbinding Amsterdam - Noord-NL - Hamburg v.v. Je weet niet waar die reizigers vandaan komen en heen willen.
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Kort Nederlands nieuws
Je trekt waarschijnlijk ook wel meer reizigers, omdat mensen sneller geneigd zijn met een trein te gaan dan met een bus en omdat een trein nou eenmaal een stuk sneller is.
Ik heb geen onderschrift
Re: Kort Nederlands nieuws
Ik zeg niet dat je precies dezelfde reizigers trekt. Maar het is wel een indicatie.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Re: Kort Nederlands nieuws
Als ik er soms langs kom en kijk hoeveel mensen instappen in Groningen op de bus naar Bremen, Hamburg dan schat ik dat ongeveer de helft lokale vraag is. Er staan vaak zo'n 20 mensen te wachten (overdag).
Re: Kort Nederlands nieuws
Er is vraag, dat zeker. Maar rechtvaardigt het een Intercity of een regelmatige RE verbinding? Persoonlijk acht ik de tweede realistisch. En Amsterdam Hamburg via Groningen op HSL basis, droom lekker ervan zou ik zeggen.
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Kort Nederlands nieuws
Er zijn natuurlijk ook veel vakantiereizigers die alleen met het OV naar Hamburg/Bremen reizen als er een directe verbinding is.
Ik denk overigens dat elektrificatie op de lange termijn goedkoper is dan waterstoftreinen.
Ik denk overigens dat elektrificatie op de lange termijn goedkoper is dan waterstoftreinen.
Ik heb geen onderschrift
Re: Kort Nederlands nieuws
Laten ze eerst de brug maar eens maken voordat we luchtkastelen gaan bouwen.
Re: Kort Nederlands nieuws
Uw Treinkaartjes Worden Nog Duurder:
ProRail: ProRail verhoogt gebruiksvergoeding spoor voor 2024
ProRail: ProRail verhoogt gebruiksvergoeding spoor voor 2024
ProRail heeft na berekening de gebruiksvergoeding van het spoor voor 2024 bekendgemaakt. Daaruit kwam een stijging van de vergoeding met 14%. Uiteindelijk is ervoor gekozen de gebruiksvergoeding met 10,5% te laten stijgen.
Deze indexatie wordt berekend op basis van de inflatie van de afgelopen twee jaren, het huidige jaar en het volgende jaar. Om tegemoet te komen aan vervoerders en verladers is besloten om de verwachte inflatie van 2024 voorlopig op 0 procent te zetten.
Re: Kort Nederlands nieuws
Krijgen we daar ook iets voor terug? Bijvoorbeeld betere dienstverlening?
Re: Kort Nederlands nieuws
Eventuele belastingcenten die het rijk niet extra hoeft uit te trekken om ProRail overeind te houden.
En natuurlijk ook gewoon geleidelijke capaciteitsuitbreiding, meer treinen op Eindhoven Breda, Den Haag Rotterdam, en van/naar Amsterdam staat allemaal gewoon concreet in de planning.
En natuurlijk ook gewoon geleidelijke capaciteitsuitbreiding, meer treinen op Eindhoven Breda, Den Haag Rotterdam, en van/naar Amsterdam staat allemaal gewoon concreet in de planning.
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Kort Nederlands nieuws
Op de planning betekent nog niet dat het gaat gebeuren. Eerst maar eens genoeg personeel vinden.
Ik heb geen onderschrift
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Kort Nederlands nieuws
Meer werkzaamheden, die spoorwerkers moeten natuurlijk ook betaald worden
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 346
- Lid geworden op: wo 03 mar 2021, 14:27
Re: Kort Nederlands nieuws
Rotterdam Stadion krijgt een hoop reizigerstreinen op 24 en 25 juni. Kan dat station dat wel aan? Verder echt slecht dat er op die twee dagen geen Eurostars rijden vanuit Nederland.
Re: Kort Nederlands nieuws
Dat Eurostar niet kan rijden heeft helaas ook met de veiligheidsmaatregelen te maken. De trein moet Nederland verlaten met de reizigers in de achterste rijtuigen, maar dat kan niet als Rotterdam wordt overgeslagen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 74 gasten