Kort Nederlands nieuws

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door waldo79 »

Nou nou nou, wat een verontwaardiging.
T-hijs
Berichten: 426
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door T-hijs »

Vrije wereld, toch? En volgens mij hebben we overal in Nederland volgens het arbeidsrecht gewoon een opzegtermijn van een maand. Dus moet ze doen waar ze zich goed bij voelt. Zo werkt het in deze wereld; in ieder geval in Nederland.
F.k.a. Bollenstad
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door waldo79 »

Inderdaad :Y
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door VIRM »

Dat klopt. Maar het is wel opvallend dat er al wordt gespeculeerd over haar vertrek, terwijl ze er pas anderhalf jaar zit.
Beul van de blindegeleidelijn
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Dennenboom »

T-hijs
Berichten: 426
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door T-hijs »

VIRM schreef: wo 30 mar 2022, 22:20 Dat klopt. Maar het is wel opvallend dat er al wordt gespeculeerd over haar vertrek, terwijl ze er pas anderhalf jaar zit.
Zo gaan die dingen. Welcome to the world.
F.k.a. Bollenstad
PHS

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door PHS »

Rob357 schreef: wo 30 mar 2022, 13:59 Ik verwacht niet dat Marjan Rintel zelf op zoek is naar een nieuwe baan, waarschijnlijk is ze er voor benaderd door een head hunter.
Dat Rintel al na anderhalf jaar tegen een headhunter zegt dat ze openstaat voor een andere baan, dan lijkt mij dat een teken dat ze niet gelukkig is met haar huidige baan of dat de NS niet gelukkig met haar is.

Maar, anyway, wie wordt de nieuwe directeur van de NS? Waar kan ik solliciteren? :mrgreen:
T-hijs
Berichten: 426
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door T-hijs »

PHS schreef: do 31 mar 2022, 09:30 dan lijkt mij dat een teken dat ze niet gelukkig is met haar huidige baan of dat de NS niet gelukkig met haar is.
Dat hoeft niet per se. Misschien ziet ze dit als een buitenkans; ze heeft wellicht geen reden om weg te gaan bij NS maar wél een reden om bij KLM te gaan werken. Dat kan natuurlijk ook. ;)
F.k.a. Bollenstad
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door VIRM »

Dat kan natuurlijk ook. Ze werkte voor NS bij KLM, dus misschien zag ze nu haar kans...
Beul van de blindegeleidelijn
PHS

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door PHS »

In OVPro:
Onderzoek werkbeleving treinverkeersleiding: menselijke maat raakte ondergesneeuwd

Van de medewerkers van de Verkeersleiding van ProRail is 63 procent tevreden of zeer tevreden met hun werk en 15 procent ontevreden of zeer ontevreden. De resterende 22 procent oordeelde neutraal. Dat is de uitkomst van een werkbelevingsonderzoek onder de verkeersleiders.
[...]
Uit het onderzoek blijkt dat de medewerkers die ontevreden of zeer ontevreden zijn verspreid zitten over alle dertien verkeersleidingposten in het land en dat ze vooral uitvoerende functies hebben.
[...]
De onderzoekers concluderen dat de negatieve werkbeleving een lange geschiedenis kent. Dat begon al met de splitsing van NS. “Hierna heeft de organisatie zich moeten heruitvinden en werd primair de focus gelegd op de harde kant van de organisatie: de opgave, de structuur en het proces.” De menselijke maat is volgens het onderzoek onderbelicht geraakt en dat heeft geleid tot de huidige onrust.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door reisthijs »

Nieuws van NS: Plastic flesjes met statiegeld in te leveren op stations (en ook blikjes)
Vanaf september kunnen reizigers hun plastic flesjes met statiegeld op de vijf grootste stations van Nederland inleveren.
(...)
Op de vijf grootste stations komen 17 automaten te staan waar statiegeld flesjes ingenomen kunnen worden. De planning is dat daar in 2023 nog eens 17 stations aan toegevoegd worden.
Dat klinkt op zich als een goed idee (ook al vind ik het een nog beter idee om gewoon helemaal geen plastic wegwerpflesjes kopen).

Ik vraag me wel af of dit niet te veel gedoe is om je 15 cent terug te krijgen:
Gebruikers krijgen eenvoudig hun statiegeld met Tikkie door met hun mobiel de QR code te scannen waarmee het via de Tikkie app binnen enkele tellen op hun bankrekening staat.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
PHS

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door PHS »

Lijkt mij vooral handig voor Flaschensammlers; kunnen ze de flessen meteen op het station inleveren :Y
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door SuperGhost »

reisthijs schreef: do 07 apr 2022, 14:17 Nieuws van NS: Plastic flesjes met statiegeld in te leveren op stations (en ook blikjes)
Vanaf september kunnen reizigers hun plastic flesjes met statiegeld op de vijf grootste stations van Nederland inleveren.
(...)
Op de vijf grootste stations komen 17 automaten te staan waar statiegeld flesjes ingenomen kunnen worden. De planning is dat daar in 2023 nog eens 17 stations aan toegevoegd worden.
Dat klinkt op zich als een goed idee (ook al vind ik het een nog beter idee om gewoon helemaal geen plastic wegwerpflesjes kopen).
Dat is geen idee van NS, maar gewoon de wet ;-)
NS bleef tot nu toe in gebreke.

https://www.rijksoverheid.nl/actueel/ni ... zwerfafval
gpvos
Berichten: 590
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door gpvos »

Dus als je geen smartphone met werkende camera of geen Tikkie-app hebt kan je het uitgekeerde geld niet incasseren? Is dat wel wettig toelaatbaar als de flesjes ook met andere methoden gekocht kunnen worden? Het mag in elk geval wel met vette letters aangegeven worden voordat je het te laat ontdekt.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door microshit »

Dat je zo'n apparaat niet volgooit met muntjes van 10 en 5ct tot daar aan toe... Maar handel het dan op z'n minst af met retourpinnen of OV-chipkaart saldo ofzo. Dit klinkt wel heel stompzinnig
DDietzen
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door DDietzen »

OV-chipsaldo is juist niet handig aangezien NS iedereen op het saldoloze Flex probeert te krijgen ;)

Maar inderdaad, het is vrij onhandig dat je specifiek één bepaalde app moet hebben om de automaat te gebruiken. Als het duidelijk staat aangegeven en er zijn genoeg gebruikers met de benodigde app en camera, allez... maar eerst zien, dan geloven. Retourpinnen, als dat mogelijk is (heb er zelf nog nooit van gehoord), lijkt mij de meest universele optie.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door reisthijs »

gpvos schreef: do 07 apr 2022, 15:55Is dat wel wettig toelaatbaar als de flesjes ook met andere methoden gekocht kunnen worden?
Zolang je die flesjes ook kan inleveren bij de winkel waar je ze gekocht hebt is dat toch geen probleem? Die automaten van NS zijn alleen maar een extra mogelijkheid.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Daniel »

Het probleem is juist dat je ze bij de Kiosk niet kunt inleveren, vandaar die automaten dus. Al is verzamelen en inleveren bij de supermarkt natuurlijk ook nog gewoon een optie.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door jelmerrr »

DDietzen schreef: do 07 apr 2022, 16:37 Retourpinnen, als dat mogelijk is (heb er zelf nog nooit van gehoord), lijkt mij de meest universele optie.
Dit kan in ieder geval al bij de Lidl een paar jaar. Alleen gewoon geld teruggeven is vaak makkelijker maar als je aangeeft ik wil retourpinnen kan dat. Moet er wel een kassabon ondertekend worden en door medewerker in kassala bewaard worden.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door cassie127 »

Daniel schreef: do 07 apr 2022, 17:15 Het probleem is juist dat je ze bij de Kiosk niet kunt inleveren, vandaar die automaten dus. Al is verzamelen en inleveren bij de supermarkt natuurlijk ook nog gewoon een optie.
Eigenlijk had men daar zoiets moeten doen van bij aankoop van een flesje je je oude flesje kan inleveren als tijdelijke oplossing (als in een leeg flesje ruilen tegen een volle). Maar ja daar hebben de meeste filialen al niet de ruimte voor
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
tjitte19
Berichten: 77
Lid geworden op: zo 04 dec 2011, 23:27
Locatie: Delfgauw

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door tjitte19 »

jelmerrr schreef: do 07 apr 2022, 17:31
DDietzen schreef: do 07 apr 2022, 16:37 Retourpinnen, als dat mogelijk is (heb er zelf nog nooit van gehoord), lijkt mij de meest universele optie.
Dit kan in ieder geval al bij de Lidl een paar jaar. Alleen gewoon geld teruggeven is vaak makkelijker maar als je aangeeft ik wil retourpinnen kan dat. Moet er wel een kassabon ondertekend worden en door medewerker in kassala bewaard worden.
De winkelketen waar ik werk doet retourpinnen 'al' 3 jaar, al onze klanten doen liever retourpinnen dan cash terug krijgen. Alleen als je contant hebt betaald kan je het niet via retourpinnen je geld terugkrijgen
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door jelmerrr »

Geen idee welke keten je werkt, maar volgens mij kan het bij Lidl tegenwoordig altijd en met elke pas.
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door dennistd »

Weer een nieuwe manier om de reiziger door de poortjes op het station te laten komen: als je via de RRReis-app een buskaartje koopt krijg je nu de optie voor een kosteloze 'loop-via-station pas'. Daarmee kun je op station Zwolle door de perrontunnel naar de andere kant. Je krijgt de opties alleen als je vertrekpunt of bestemming aan de noordkant van het station ligt.

Openbare bron is er nog niet, maar het werkt al wel.
sirvinniei
Berichten: 3638
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door sirvinniei »

via qr?
Ik heb geen onderschrift
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door dennistd »

Met dit gratis kaartje met barcode kan je de poortjes van het treinstation openen. Je krijgt geen kaartje als je je bestemming sneller via een andere halte kan bereiken. Het is om veiligheidsredenen ook niet mogelijk om alleen een gratis pas te bestellen, dus alleen in combinatie met een betaald vervoerbewijs in de app.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten