Kort Nederlands nieuws

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8662
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Milco »

Ik heb sowieso altijd al het idee dat de treinen in België ontzettend lang zijn. Alleen op echt rustige lijnen rijdt er een los treinstel.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
DDietzen
Berichten: 1317
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door DDietzen »

Op Het Groot Belgisch TreinenForum lees ik anders toch vaak genoeg over losse klassieke motorstellen in het doordeweekse dal op hoofdassen zoals Antwerpen-Brussel-Charleroi ;)
Lijn 45 schreef: wo 29 dec 2021, 13:45 De Belgen schijnen extra materieel op de grensoverschrijdende verbindingen in te zetten.
Tja. Da's voor de populairdere Benelux wel wat lastiger. Ik gok niet dat er 9-baksstammen volledig toegelaten zijn naar België, dus dan zou je een heel rangeercircus moeten optuigen om langere Beneluxstammen te fabriceren. Daar zal NS geen zin in hebben, zoveel gedoe investeren om een sociaal onwenselijke mensenmassa de grens over te transporteren.
Dennenboom
Berichten: 1675
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Dennenboom »

Bij de VRT las ik wel dat er in de avond een extra rit naar Rotterdam gepland wordt.
Jultar
Berichten: 575
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Jultar »

De langere stammen zijn inderdaad niet in België toegelaten, nog los van verschillen in de softwareversies van de locs die aan die stammen zitten (de laatste versie die op de binnenlandse locs gebruikt wordt is volgens mij nog altijd niet in België toegelaten, maar ik kan mij vergissen).
Daarnaast hebben binnenlandse stammen zelf de Belgische toelating ook niet (meer/nooit gehad/misschien uitgezonderd enkele individuele rijtuigen in de stammen), dus kan je (zelfs als je op een of andere manier de locs met de juiste software kan regelen) ook niet zomaar binnenlandse stammen naar Brussel sturen als versterking/extra treinen (nog los van personele problemen met bevoegdheid waar je dan tegenaan gaat lopen).
Overigens is vandaag al de s1000 serie tussen Amsterdam en Rotterdam deels eruit geknikkerd vanwege de hoge defectenstand, dus dat maakt het nog eens extra onmogelijk.

Kortom: versterking in welke vorm dan ook is helaas gewoon niet haalbaar, al helemaal niet voor die paar dagen dat dit gebeurt.
en-es
Berichten: 4448
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door en-es »

Ik heb begrepen dat het vooral de treinen Roosendaal-Puurs betreft.
Casper
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 18 sep 2020, 18:26
Locatie: Utrecht

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Casper »

Het is de bedoeling dat er inderdaad gekoppeld gereden gaat worden tussen Roosendaal en Puurs. Met name zodat, als het op Breda te druk wordt, NS-personeel mensen dan kan adviseren om naar Roosendaal af te reizen en vanaf daar de grens over te gaan, om zo de drukte een beetje te spreiden.

Versterken van de Benelux is inderdaad niet haalbaar op de korte termijn.
Student in Amsterdam en Utrecht, vrijetijdsreiziger in alle uithoeken van Nederland.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Suus »

De verstoring over grote drukte in de trein naar België is alvast verlengd tot zondag 9 januari 22:00, hoorde ik zojuist uit de keel van Karin rollen op Rotterdam Centraal.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
tjoektjoek
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 03 mar 2021, 14:27

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door tjoektjoek »

Kan de trein niet 2x per uur rijden tussen Breda en Brussel? Laat het stuk ten noorden van Breda weg, dan heeft het gros van de reizigers al een extra overstap. Dus weer een prikkel minder om te gaan reizen.
Dennenboom
Berichten: 1675
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Dennenboom »

Er staat vandaag een trein Antwerpen - Noorderkempen - Rotterdam ingepland met vertrektijd 22:41 uit Antwerpen. Reistijd 43 minuten.
umbusko
Donateur
Berichten: 5308
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door umbusko »

Volgens 1Limburg wordt de spoorverdubbeling tussen Heerlen en Landgraaf komend voorjaar uitgevoerd, met een buitendienststelling van maar liefst 64 dagen, namelijk tussen 5 maart en 9 mei. :shock:
PHS

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door PHS »

Dat een buitendienststelling van 29 dagen tussen Culemborg en Geldermalsen wordt aangekondigd vind ik groter nieuws eigenlijk, dat traject is toch wel een stukje belangrijker dan Heerlen - Landgraaf :o
en-es
Berichten: 4448
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door en-es »

Hoho dat is ook een belangrijk traject! Kerkrade en Aken afgesneden van het spoorwegnetwerk! Alsof dat niks is. :shock:
Bemined
Berichten: 5922
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Bemined »

Daniel schreef: wo 29 dec 2021, 12:07
en-es schreef: wo 29 dec 2021, 09:43 Niet reizen, tenzij noodzakelijk. Daar begint het al.
Die regel staat er nu niet tussen bij de maatregelen, alleen "blijf thuis".
Tenzij je thuis een trein hebt komt dat aardig op hetzelfde neer toch?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Suus »

PHS schreef:Dat een buitendienststelling van 29 dagen tussen Culemborg en Geldermalsen wordt aangekondigd vind ik groter nieuws eigenlijk, dat traject is toch wel een stukje belangrijker dan Heerlen - Landgraaf :o
Als je de afgelopen jaren eens met de trein tussen Culemborg en Geldermalsen hebt gereden zal dit toch niet als heel verbazingwekkend nieuws moeten komen. Treinen rijden er al jaren 100 km/uur en nog is de spoorligging belabberd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
MaartenD
Berichten: 685
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door MaartenD »

Dennenboom schreef: wo 29 dec 2021, 18:16 Er staat vandaag een trein Antwerpen - Noorderkempen - Rotterdam ingepland met vertrektijd 22:41 uit Antwerpen. Reistijd 43 minuten.
Materieel komt van de voorgaande trein die tot Breda wordt ingekort en dan terug naar Antwerpen gaat. Reizigers die verder dan Breda willen mogen daar de ICD nemen.
PHS

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door PHS »

Bij GeenStijl heeft iemand getipt dat conducteurs van de NS geen aangifte mogen doen bij incidenten met asielzoekers. Weet iemand of dit waar is? Lijkt mij ongeloofwaardig, tegelijkertijd weet je het maar nooit.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6030
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door AppleMoose »

Dat verhaal wordt al min of meer ontkracht in het artikel zelf.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Mikos »

Artikel niet gelezen, ik ontkracht het zonder het te lezen.
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door dennistd »

Ik kan me voorstellen dat er ergens een manager een keer iets gezegd heeft in de trant van 'het heeft toch geen zin om aangifte te doen als het om asielzoekers gaat, want ze doen er toch niks mee'. Zoiets kan best opgeblazen zijn tot dit verhaal.
PHS

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door PHS »

Vandaag is het treinongeluk bij Harmelen, de grootste uit de Nederlandse geschiedenis, precies 60 jaar geleden gebeurd: NU.nl heeft er een artikeltje over.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8835
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door ArrivaBas »

Het Spoorwegmuseum heeft tot 30 oktober een kleine tentoonstelling over de treinramp. Naast o.a. krantenknipsels en literatuur over de ramp zijn ook de snelheidsmeter en een gehavende nummerplaat van de locomotief die de sneltrein trok, de 1131, te bezichtigen in het stationsgebouw. De opening van de expositie is uiteraard onder voorbehoud van de coronamaatregelen. Het museum heeft de tentoonstelling aangekondigd met een video op Facebook en Instagram.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Hainje »

PHS schreef: za 08 jan 2022, 07:36 Vandaag is het treinongeluk bij Harmelen, de grootste uit de Nederlandse geschiedenis, precies 60 jaar geleden gebeurd: NU.nl heeft er een artikeltje over.
Eigenlijk idioot dat er altijd eerst ongelukken moeten gebeuren voordat de veiligheid verbeterd wordt. Bedoel, je kunt op twee vingers natellen dat er ooit zo'n ongeluk zal plaatsvinden als treinen niet ook automatisch afgeremd worden. :|
🍉
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Wubbo »

Dat is helaas zoals de wereld werkt. Als je regels maakt of zaken verplicht stelt voordat het mis gaat wordt er geklaagd over doorgeslagen veiligheidsdenken, als het eerst mis moet gaan wordt er geklaagd over lang wachten. Je zag dat ook mooi bij de millenniumbug: achteraf viel het mee, dus moest er daarvoor wel zoveel heisa over gemaakt worden?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Hainje »

I know, but still... -0-
🍉
PHS

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door PHS »

Meer treinen tussen Leiden en Utrecht over vier jaar.

M.i.v. dienstregeling 2027 zou de NS de hele dag door 4x/u willen gaan rijden tussen Leiden en Utrecht. Ook zou dan een nieuw station Hazerswoude-Rijndijk moeten openen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 36 gasten