Kort Nederlands nieuws

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Aking »

Mooi? :')

Geef je me binnenkort een rondleiding, want dat mooie heb ik tot nu toe gemist geloof ik _O-
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door en-es »

Aking schreef: do 05 aug 2021, 16:28 Volgens de tietol van de documentaire was het haar laatste werkdag toch? Misschien heeft ze het pasje naar de werkzaamheden voor de documentaire netjes ingeleverd? *O*
Erover heen gelezen. Goed om te weten dat er inderdaad geen beveiligingslek is bij Prorail.
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door jelmerrr »

Michael schreef: do 05 aug 2021, 16:30 https://www.bndestem.nl/binnenland/ex-m ... ~aebca0fc/
https://www.destentor.nl/binnenland/ex- ... ~aebca0fc/
https://www.gelderlander.nl/binnenland/ ... ~aebca0fc/
https://www.pzc.nl/binnenland/ex-medewe ... ~aebca0fc/

Nu hebben we ze allemaal wel gehad geloof ik :lol:

Al deze kranten/nieuwssites zijn van DPG Media. Dus heel veel artikelen kom je dus ook op al die sites tegen.

Dus om antwoord te geven op de vraag van Aking: De link komt toevallig uit het mooie Brabant 8-)
Ik zie geen tubantia? :mrgreen:
PHS

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door PHS »

en-es schreef: do 05 aug 2021, 16:15 Wauw wat een opluchting. Die dame had haar pasje nog dus geen beveiligingslek. Om eerlijk te zijn vind ik het ook een beveiligingslek als iemand die er niet meer werkt nog steeds zonder problemen kan binnenkomen. Er is zeker geen procedure dat je de toegangspas op je laatste werkdag inlevert?
Het is toch wel een beetje een beveiligingslek, want blijkbaar kun je met een toegangspasje ook anderen binnenlaten. Hoe hadden de gelukkige heer in kwestie en de cameraman anders kunnen binnenkomen?

Niet voor niets werken steeds meer organisaties met biometrische toegangsbeveiliging.
Aking schreef: do 05 aug 2021, 16:32 Geef je me binnenkort een rondleiding, want dat mooie heb ik tot nu toe gemist geloof ik
Kanaleneiland, dat is pas mooi zeker?! (A)
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Aking »

Heb je mij ooit horen beweren dat de ghetto hier mooi is? :') _O-
PHS schreef: do 05 aug 2021, 22:30 de gelukkige heer in kwestie en de cameraman anders kunnen binnenkomen?
Was dat niet een en dezelfde?
PHS

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door PHS »

De Karl-Marx-Allee in Berlijn wordt geroemd, dus waarom de Beneluxlaan niet?
Aking schreef: do 05 aug 2021, 22:36 Was dat niet een en dezelfde?
Nee. (Ja, ik heb de film gekeken 8-) )
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Aking »

Ja ik heb er snel doorheen geklikt, en had het idee dat de meeste dubbelactie met een statief of iets gefilmd was.
PHS schreef: do 05 aug 2021, 22:42 De Karl-Marx-Allee in Berlijn wordt geroemd, dus waarom de Beneluxlaan niet?
De Europalaan had wel redelijk wat bezoekers tot een paar weken geleden, maar dat is net geen Analeneiland geloof ik. En de Beneluxlaan heeft vooral redelijk wat passanten geloof ik,want de trèm gaat er overheen.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Wubbo »

PHS schreef: do 05 aug 2021, 22:30
en-es schreef: do 05 aug 2021, 16:15 Wauw wat een opluchting. Die dame had haar pasje nog dus geen beveiligingslek. Om eerlijk te zijn vind ik het ook een beveiligingslek als iemand die er niet meer werkt nog steeds zonder problemen kan binnenkomen. Er is zeker geen procedure dat je de toegangspas op je laatste werkdag inlevert?
Het is toch wel een beetje een beveiligingslek, want blijkbaar kun je met een toegangspasje ook anderen binnenlaten. Hoe hadden de gelukkige heer in kwestie en de cameraman anders kunnen binnenkomen?
Als bezoeker voor de werknemer in kwestie? Meestal is er wel een manier waarop werknemers gasten kunnen ontvangen.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door ICE11 »

diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door diederickx »

Weer geen oplossing voor binnenvaartschepen met giftige lading: 'Nul resultaat en onrust' .
Het bericht gaat niet primair over treinen, maar er wordt terloops gemeld dat graan vanuit Polen per spoor naar Oss wordt vervoerd en daar wordt overgeslagen op binnenvaartschepen. Ik geloofde het eerst niet, maar Oss blijkt werkelijk een haven met railaansluiting te hebben.

En nu blijkt die lading giftig te zijn.
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door waldo79 »

Kijk maar op Streetview. Er ligt kilometers in gebruik zijnd spoor op een bedrijventerrein in Oss.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Tom024 »

Aan het Burgemeester Delenkanaal zit ook nog wel een leuk verhaal vast: de reden dat de margarine van Unilever überhaupt in Rotterdam wordt geproduceerd is omdat Oss pas heel laat een aansluiting op de Maas kreeg.

https://www.bhic.nl/ontdekken/verhalen/ ... elenkanaal
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Suus »

De margarines van Unilever zijn een paar jaar geleden afgestoten en heten nu Upfield. Die sluiten volgend jaar de fabriek in Rotterdam -0-
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door PHS »

In Polen heeft AndyBTravels van de NS overgenomen Buffels gespot in Zagorz. Deze staan nu naast oude Wadlopers. Foto's.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Aking »

Zagorz is in Nederland tegenwoordig? (A)

Maar die staan daar alweer een paar maanden ondertussen :Y
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Tom024 »

Groot-Nederland heet zoiets, daar weten de Duitsers alles van. :Y

Op Drehscheibe kwam ik onlangs een plaatje tegen van de nieuwe livrei, dat ziet er best chic uit.

https://www.drehscheibe-online.de/foren ... 30,9804342
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Hainje »

Snollebollekes-treeeeiiinnnn!!! :trein:

Naar links! Tu-tu-tu-tu-tu! Naar rechts! Tu-tu-tu-tu-tu! *O* *O*
🍉
PHS

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door PHS »

Aking schreef: za 14 aug 2021, 16:35 Zagorz is in Nederland tegenwoordig? (A)
Eens een Nederlandse trein, altijd een Nederlandse trein (A)
PHS

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door PHS »

In SpoorPro staat een stuk met een video-interview over wat de vakbonden vinden over het tekort aan treindienstleiders. Er worden stevige verwijten geuit, zie https://www.spoorpro.nl/personeel/2021/ ... rsleiders/

Een paar kwootjes:
De raad van bestuur zou er goed aan doen om zelf een rondje te maken langs de verkeersleidingsposten, dan kunnen ze zelf horen wat er speelt. De frustratie en het verdriet zijn erg groot.
Onder meer de kloof tussen management en de werkvloer, het bezuinigen op personeel en het samenvoegen van verkeersleidingsposten zorgen voor veel frustratie en woede.
Vervangers voor de mensen die met pensioen gaan werden volgens treindienstleiders in het verleden pas gerekruteerd als de persoon ook daadwerkelijk weg was, waardoor er nog meer werk was voor minder mensen.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door en-es »

Dit soort problemen zie je bij elk groot bedrijf. Maar schrijnend is het wel.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door VIRM »

Volgens nieuws.nl is de T-trein onderweg naar het Nederlands Transport Museum.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Vinny »

en-es schreef: do 19 aug 2021, 11:46 Dit soort problemen zie je bij elk groot bedrijf. Maar schrijnend is het wel.
Managers zonder feeling met de werkvloer. Blijft lastig voor de afdeling HR om uit eigen vijver te vissen...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Dennenboom »

Plutona schreef: ma 14 jun 2021, 15:58 Vandaag lees ik her en der artikelen over het opwaarderen van de dienstregeling naar het ''pre-coronatijdperk''. Maar dit is feitelijk toch onjuist? Volgens mij rijden er nog aardig wat spitstreinen niet (6200, 6500, 7700, 8900, 15600, misschien vergeet ik nog iets). Daarbij is er ook nog geen datum genoemd wanneer deze wél weer gaan rijden, toch?
Nergens een (officiële) aankondiging gezien, maar het lijkt er op dat deze spitstreinen vanaf maandag 30 augustus weer gaan rijden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Suus »

Dat komt omdat tijdens de Formule 1 deze spitsdiensten weer tijdelijk worden opgeheven.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
rikthoff
Berichten: 305
Lid geworden op: wo 26 dec 2018, 12:15

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door rikthoff »

Belgische chauffeur van kraanwagen pakt historische spoorburg mee:
https://www.1limburg.nl/kraanwagen-ramt ... t=topstory

De brug in kwestie:
https://www.google.nl/maps/@50.8771619, ... 384!8i8192
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten