Kort Nederlands nieuws
Re: Kort Nederlands nieuws
-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 23:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Kort Nederlands nieuws
Nie theel verbazingwekkend. Maar dan is de oplossing voor een deel van de conducteurs om plaats te nemen in de cabine? Dan houd je een vicieuze cirkel in stand.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Kort Nederlands nieuws
Het komt mij sinds de pandemie begon ook te vaak voor dat ik überhaupt geen conducteur tegenkom als ik in de trein zit. Echte controles zijn evenredig afgenomen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9181
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Kort Nederlands nieuws
Kunnen die stewards die je vaak op perrons ziet niet wat vaker de trein doorlopen? Vroeger gebeurde dat ook vaker heb ik het idee.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Kort Nederlands nieuws
Nu doet NS er ook alles aan om treinen zo kort mogelijk te houden heb ik het idee. Afgelopen zaterdagochtend van Rotterdam naar Groningen gereisd. Trein werd met 1 ICM3 gereden waardoor tussen Utrecht en Zwolle de trein overvol was. Zelfs de 1e klas stond vol met mensen. Zondagmiddag van Leeuwarden naar Utrecht gereisd. In Zwolle overgestapt op de trein naar Utrecht die vanuit Groningen kwam. Wederom 1 ICM3 en ook weer het zelfde verhaal als zaterdagochtend. Trein overvol inclusief de 1e klas.
NS speelt totaal niet in op de versoepelingen. En ondertussen rij je wel langs diverse opstelterreinen die vol staan met geparkeerde treinen. Dus kan me best indenken dat mensen wat sneller geïrriteerd raken (ik keur agressie uiteraard niet goed).
NS speelt totaal niet in op de versoepelingen. En ondertussen rij je wel langs diverse opstelterreinen die vol staan met geparkeerde treinen. Dus kan me best indenken dat mensen wat sneller geïrriteerd raken (ik keur agressie uiteraard niet goed).
Re: Kort Nederlands nieuws
Tja NS maakt weer reclame om te reizen. Het wordt er niet leuker op.
Re: Kort Nederlands nieuws
Een zich herhalend fenomeen en dit jaar extra opvallend doordat de reizigersaantallen richting de zomer weer normaliseren. Plus je bent 49 stellen DDZ kwijt en de druk op bijvoorbeeld VIRM is erg groot.
Re: Kort Nederlands nieuws
Ik weet niet of het goed te vergelijken valt. Het voelt nu vooral druk omdat het bijna anderhalf jaar niet druk is geweest in de treinen, die ervaring zijn veel mensen waarschijnlijk toch wat vergeten na zo'n lange tijd. Er zijn echter nog steeds heel veel momenten waarop het in de treinen vroeger echt wel drukker geweest zou zijn dan dat het nu is.
In een normale situatie is het in juli en augustus meestal zo'n 20% rustiger dan in de maanden ervoor. Voor het fietsvervoer zijn de zomermaanden altijd al het piekseizoen. Ik zit nu ook vanaf de zijlijn ongeïnteresseerd naar de hele polemiek over de verplichte reservering voor fietsvervoer bij NS te kijken, want of dat nu wel of niet doorgaat, er gaat deze zomer toch wel gezeurd worden dat fietsen niet in de trein passen, of dat nu is omdat er geen reserveringen meer zijn of omdat er teveel fietsen in de trein zitten.
In een normale situatie is het in juli en augustus meestal zo'n 20% rustiger dan in de maanden ervoor. Voor het fietsvervoer zijn de zomermaanden altijd al het piekseizoen. Ik zit nu ook vanaf de zijlijn ongeïnteresseerd naar de hele polemiek over de verplichte reservering voor fietsvervoer bij NS te kijken, want of dat nu wel of niet doorgaat, er gaat deze zomer toch wel gezeurd worden dat fietsen niet in de trein passen, of dat nu is omdat er geen reserveringen meer zijn of omdat er teveel fietsen in de trein zitten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Kort Nederlands nieuws
Zelfs in de spitsuren staat in de huidige planning de helft van het materieel ergens stil op een opstelterrein. Als je in de NoordOost enkele treinen verlengt zal dat wel merkbare invloed hebben op de reserve, maar die invloed is gering.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Kort Nederlands nieuws
Veel gedoe om niks
Re: Kort Nederlands nieuws
DDZ kan voorlopig echt nog wel gemist worden: de drukke ochtendspits is er echt nog niet. Maar de huidige materieelinzet (waarbij er nauwelijks treinen zijn waarop een tweede conducteur nodig is) doet NS vermoed ik meer kwaad dan goed. Als je nu na pak 'm beet een half jaar de trein weer eens probeert en je moet staan is de kans dat je het binnenkort nog eens gaat proberen niet erg groot. Wat dat betreft kun je nu beter wat rianter plannen, dan houd je de reizigers beter vast.
Re: Kort Nederlands nieuws
Euh je moet juist weer regelmatig staan? Elke keer in de ochrendspits naar Deventer moeten mensen staan.
Re: Kort Nederlands nieuws
In de 7600 vanaf Apeldoorn?
(Je mag wel iets meer details geven, hoor. )
(Je mag wel iets meer details geven, hoor. )
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Kort Nederlands nieuws
De 7000 zul je bedoelen. Want de 7600 komt normaal niet in Apeldoorn. Maar ook de 1700/1600 rijden vrij vaak met een ICM-3 en een enkele omloop met VIRM
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Kort Nederlands nieuws
Het probleem is dat een aanzienlijk deel van het personeel het allemaal niet zoveel interesseert en er niets van zegt. Degene die het wel netjes doet is vervolgens de boeman omdat het van de collega de vorige keer niet hoefde.PHS schreef: ↑di 08 jun 2021, 08:18 Nieuws dat niet verbaast: 'Zorgen bij conducteurs over agressief gedrag in de trein door coronaregels'
Re: Kort Nederlands nieuws
En dan heb je nog de Ns'ers die schijt hebben aan wet- en regelgeving en al dan niet met behulp van de gorilla's (benaming van NS personeel, niet zelf verzonnen) vooral hun eigen waarheid doordrukken, dat helpt ook niet echt...dennistd schreef: ↑di 08 jun 2021, 22:30Het probleem is dat een aanzienlijk deel van het personeel het allemaal niet zoveel interesseert en er niets van zegt. Degene die het wel netjes doet is vervolgens de boeman omdat het van de collega de vorige keer niet hoefde.PHS schreef: ↑di 08 jun 2021, 08:18 Nieuws dat niet verbaast: 'Zorgen bij conducteurs over agressief gedrag in de trein door coronaregels'
...
Re: Kort Nederlands nieuws
Het schijnt echt heel erg te zijn, klopt dat ja?
Re: Kort Nederlands nieuws
Vandaag lees ik her en der artikelen over het opwaarderen van de dienstregeling naar het ''pre-coronatijdperk''. Maar dit is feitelijk toch onjuist? Volgens mij rijden er nog aardig wat spitstreinen niet (6200, 6500, 7700, 8900, 15600, misschien vergeet ik nog iets). Daarbij is er ook nog geen datum genoemd wanneer deze wél weer gaan rijden, toch?
-
- Berichten: 1677
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Kort Nederlands nieuws
Klopt helemaal. Aan de lijst kun je nog het spitsdeel van de 4400 (Den Bosch - Oss) toevoegen.
Waar voor de nachttreinen al wel een datum (9 juli) is genoemd, is het stil rond de spitstoevoegers.
Overigens zitten ze vanaf 5 juli wel in de reisinfo, maar dat is geen enkele garantie dat ze dan weer gaan rijden.
Waar voor de nachttreinen al wel een datum (9 juli) is genoemd, is het stil rond de spitstoevoegers.
Overigens zitten ze vanaf 5 juli wel in de reisinfo, maar dat is geen enkele garantie dat ze dan weer gaan rijden.
Re: Kort Nederlands nieuws
En ook de 32300 rijdt voorlopig niet, maar die hoort niet bij het hoofdrailnet.
-
- Berichten: 1677
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Kort Nederlands nieuws
Ook in het noorden rijdt Arriva nog niet de complete dienstregeling. Zo rijden de sneltreinen naar Winschoten en - op een enkele slag na - de spitstreinen Leeuwarden - Sneek ook nog niet.
Re: Kort Nederlands nieuws
Ook de Eemshaven heeft nog niet de eerder beloofde dienstregeling.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Kort Nederlands nieuws
En rijden er inmiddels al weer wat langere treinen rond? Of rijdt alles nog steeds met losse stellen?
Re: Kort Nederlands nieuws
Ik zie nog steeds erg veel losse stelletjes in de 1700, maar vooral in de 1600:
https://treinposities.nl/vertrekstaat/h ... 06-14/1700
https://treinposities.nl/vertrekstaat/h ... 06-14/1600
https://treinposities.nl/vertrekstaat/h ... 06-14/1700
https://treinposities.nl/vertrekstaat/h ... 06-14/1600
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten