Pagina 86 van 149

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: vr 28 okt 2022, 19:09
door VIRM
Excuses, maar geen verbeteringen?

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: vr 28 okt 2022, 19:16
door en-es
Wat dacht je dan?

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: vr 28 okt 2022, 19:36
door tjoektjoek
https://www.omroepflevoland.nl/nieuws/3 ... einverkeer

Voor testen van ERTMS in Nederland gaat het traject Zwolle - Almere Oostvaarders maandenlang uit dienst in 2027. De stroomstoring is nog maar een voorproefje.

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: vr 28 okt 2022, 19:52
door PHS
Uit dat artikel:
Voordat testritten worden gereden is er een publiekscampagne die zoveel mogelijk mensen op de hoogte moet stellen van de nut en noodzaak ervan.
Lijkt mij lastig te verkopen, zo'n vooruitgang is ERTMS namelijk niet. Op de HSL levert het vooral veel vertraging op :')

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: vr 28 okt 2022, 20:00
door Bemined
Zwolle - Almere gaat van 39 naar 34 minuten zodra ICNG harder dan 140km/u kan :)

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: vr 28 okt 2022, 20:35
door PHS
Voor 160 km/u, wat de ICNG gaat rijden tussen Lelystad en Zwolle, heb je geen ERTMS nodig; dat zou ook met ATB+ kunnen. Waarom moeten we zo nodig overstappen naar ERTMS als we al een functionerend eigen systeem hebben? (Ja, omdat Brussel dat wil, maar Brussel kan wat mij betreft de boom in.)

Hier overigens de zeventiende (!) voortgangsrapportage ERTMS met daarin het nieuws dat verschillende baanvakken meerdere maanden dicht moeten. Als het proefbedrijf mislukt, zo wordt aangegeven, moet weer worden omgebouwd naar ATB, wat dan gelukkig slechts een week kost. In het jaar na het proefbedrijf is er een verhoogd risico op verstoringen.

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: vr 28 okt 2022, 23:24
door Commendatore
Ik geloof niet dat er elders zo moeilijk wordt gedaan rondom de uitrol daarvan?

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: vr 28 okt 2022, 23:33
door Suus
Nouja, de ombouw van de internationale lijnen vanaf Luxembourg ging ook niet altijd even vlekkeloos :X

België heeft het voordeel dat TBL1+ al gebruik maakt van de infrastructuur met eurobalises waarop ook ERTMS draait, en dus kunnen ze vrij eenvoudig omschakelen van het ene naar het andere systeem. Ook treinen hebben dankzij TBL1+ al de juiste hardware. Bij ATB is dat niet het geval, vandaar dat de inspanning in Nederland een stuk groter is. Al heeft het spoor soms wel de neiging projecten enorm groot te maken terwijl het daadwerkelijke resultaat toch wat tegenvalt.

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: za 29 okt 2022, 19:43
door TLP

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: za 29 okt 2022, 21:43
door Durashift
^^ Denken die conducteurs dan dat het werk elders leuker en minder stressvol is?

Ik denk dat menig (productie) werk aan tijd gebonden zit én het altijd snel én, daar komt het woord weer, efficiënt moet gebeuren.
In de zorg zullen velen dezelfde druk ervaren, afgelopen week nog een item over huisartsenzorg gehoord.
Logisitek.. de pakketjes en bezorgboodschappen moeten immers ook komen.

Luchtvaart.. ondanks veel schrappen van vluchten boekt de KLM een flinke winst in één kwartaal.. Het kan blijkbaar niet op. :X


Suus schreef: vr 28 okt 2022, 23:33 Nouja, de ombouw van de internationale lijnen vanaf Luxembourg ging ook niet altijd even vlekkeloos :X

België heeft het voordeel dat TBL1+ al gebruik maakt van de infrastructuur met eurobalises waarop ook ERTMS draait, en dus kunnen ze vrij eenvoudig omschakelen van het ene naar het andere systeem. Ook treinen hebben dankzij TBL1+ al de juiste hardware. Bij ATB is dat niet het geval, vandaar dat de inspanning in Nederland een stuk groter is. Al heeft het spoor soms wel de neiging projecten enorm groot te maken terwijl het daadwerkelijke resultaat toch wat tegenvalt.
De staatssecretaris ziet dat anders.. (A)
(..)De uitrol van ERTMS is omvangrijker dan gedacht, terwijl de beschikbaarheid van voldoende personeel steeds meer een uitdaging is. Dit uit zich in allerlei onderdelen van de organisaties. Zo kampt de spoorsector onder andere met tekorten aan monteurs. Voor NS is bijvoorbeeld het opleiden van personeel uit de operatie (zoals machinisten) een lastige puzzel. De winkel blijft namelijk wel open: de treinen moeten blijven rijden.
https://www.rijksoverheid.nl/binaries/r ... -ertms.pdf

Toch frappant dat er al zeventien :!: voortgangsrapportages moeten zijn.. en dan blijkt het allemaal omvangrijker dan gedacht? Máken ze het niet te omvangrijk? Al die gestudeerde koppen moeten natuurlijk wel wat te doen hebben de komende jaren.. :roll:

De trein moet blijven rijden.. ja, even een jaartje zonder reizigers op de Hanzelijn. ;)

Dit kán toch niet? Maar ja, kennelijk is het al vanaf 2020 aan de gang, deze planning. -0-

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: za 29 okt 2022, 22:53
door sirvinniei
TLP schreef: za 29 okt 2022, 19:43 Pijnlijke verhalen vanaf de werkvloer...
"Dus ja, het werk is enorm leuk. Je komt overal, ziet veel en maakt veel mee. Alleen de onregelmatigheid gaat me opbreken. Soms heb je op maandag en dinsdag een late dienst, die kan eindigen rond 2.00 uur 's nachts. Dan ben je een dag vrij en vervolgens kun je drie vroege diensten hebben, waarbij je zelfs om 5.00 uur kan beginnen.
Pleit hij nou voor een rondje om de kerk (A)

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: za 29 okt 2022, 23:03
door Durashift
^^ ook die kunnen om 5 uur beginnen en om 2 uur eindigen. ;)

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: za 29 okt 2022, 23:26
door sirvinniei
Maar is wel regelmatig

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: za 29 okt 2022, 23:39
door AppleMoose
Rondje om de kerk betekent niet automatisch dat je rooster regelmatig wordt en dat je meer vrij krijgt tussen een late dienst en een vroege dienst.

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: zo 30 okt 2022, 13:11
door hauptbahnhof
sirvinniei schreef: za 29 okt 2022, 23:26 Maar is wel regelmatig
Heb je enig idee hoe het in het stadsvervoer gaat? Rondjes om de kork en alles verre van regelmatig -0-

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: di 01 nov 2022, 21:24
door PHS
Het pdf-bestand van een e-ticket verkocht door de NS is straks geen geldig vervoersbewijs meer: het ticket moet worden uitgeprint of worden geladen in de NS-app. Althans, dat stelt de NS voor. LOCOV adviesaanvraag.

Weinig reizigersvriendelijk weer...

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: di 01 nov 2022, 21:41
door Suus
Gezien de fraude die met e-tickets wordt gepleegd lijkt mij er ook niet echt een andere optie. Het zijn ook altijd de mensen die niet het ticket printen maar ook niet de app gebruiken die ruzie hebben met de poortjes.

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: di 01 nov 2022, 22:01
door en-es
Dus NS douwt hun app door onze strot.

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: di 01 nov 2022, 22:09
door Suus
Nee. Je kan ook gewoon het ticket printen, of een kaartje bij de kaartautomaat kopen, of een OV-chipkaart nemen, of met je contactloze betaalpas reizen.

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: di 01 nov 2022, 22:40
door T-hijs
en-es schreef: di 01 nov 2022, 22:01 Dus NS douwt hun app door onze strot.
Man man man, wat een negativiteit. O ja, en tendentieuze prietpraat, dat ook.

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: di 01 nov 2022, 23:32
door Gamma
en-es schreef: di 01 nov 2022, 22:01 Dus NS douwt hun app door onze strot.
Niet onderbouwde domme onzin post. Misschien je eerst eens verdiepen in de materie?

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: wo 02 nov 2022, 00:01
door Stijngeluk
De reden die NS zelf zegt, en ook al uit de test komt, is simpel: OVPAY. De NS app onderdrukt de Wallet apps van Android en IOS, en een ticket laten zien in een wallet app onderdrukt het aanspreken van andere betaalmethodes op de telefoon. Als je beide opties niet doet een PDF laat zien uit bijvoorbeeld je mail, kan het gebeuren dat er wordt ingechecked met een bankpas die op de telefoon gezet is om normaal te betalen.
NS moet laten zien dat ze hun best doen dat men niet per ongeluk 2x inchecked, en dat doen ze door in de voorwaardes te zetten dat dat niet meer mag.
Dus niet NS app door de strot douwen, maar een begrijpenlijke aanpassing in de voorwaarden om een aankomend probleem op te kunnen vangen.

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: wo 02 nov 2022, 05:59
door T-hijs
Gamma schreef: di 01 nov 2022, 23:32
en-es schreef: di 01 nov 2022, 22:01 Dus NS douwt hun app door onze strot.
Niet onderbouwde domme onzin post. Misschien je eerst eens verdiepen in de materie?
_O_ *O* _O_ *O* _O_

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: wo 02 nov 2022, 06:55
door PHS
Suus schreef: di 01 nov 2022, 21:41 Gezien de fraude die met e-tickets wordt gepleegd lijkt mij er ook niet echt een andere optie. Het zijn ook altijd de mensen die niet het ticket printen maar ook niet de app gebruiken die ruzie hebben met de poortjes.
Maar fraude zou toch onmogelijk moeten zijn, omdat e-tickets altijd op naam staan en conducteurs naar een identiteitsbewijs mogen vragen? Alleen doen conducteurs dat laatste volgens mij vrijwel nooit (meer). En je moet ook maar net controle krijgen.
Suus schreef: di 01 nov 2022, 22:09 Nee. Je kan ook gewoon het ticket printen, of een kaartje bij de kaartautomaat kopen, of een OV-chipkaart nemen, of met je contactloze betaalpas reizen.
- Printen? Niet iedereen heeft een printer, inkt is duur en slecht voor het milieu;
- Kaartje kopen bij de automaat? NS rekent 1 euro toeslag;
- OV-chipkaart? Dat is dan 7,50 euro, dat gaat een incidentele reiziger echt niet betalen;
- Contactloos betalen? Dat is misschien nog wel het beste alternatief, maar staat nog in de kinderschoenen.

Mijn punt is niet dat de voorgestelde wijziging voor problemen gaat zorgen voor de doorgewinterde reiziger die af en toe een e-ticket koopt; wij hebben de NS-app toch wel op ons telefoon staan. Het zal eerder incidentele reizigers afschrikken. Zij zullen mogelijk denken: wat een hoop gedoe voor een enkele keer met de trein te reizen, ik neem wel de auto.
Gamma schreef: di 01 nov 2022, 23:32 Niet onderbouwde domme onzin post. Misschien je eerst eens verdiepen in de materie?
Ik zou zeggen: wat een domme onzinreactie, als je niet met argumenten komt maar wel met persoonlijke aanvallen smijt.

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: wo 02 nov 2022, 07:39
door waldo79
Nou nou nou, ik lees best veel reacties die in mijn ogen op onderbuikgevoelens gebaseerd zijn. Er zijn voldoende manieren om legaal te reizen.