Pagina 143 van 150

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: do 29 feb 2024, 21:27
door Suus
April064 schreef:De gemeenten Gouda en Zuidplas willen een nieuw station hebben: Station Gouda-Zuidplas, deze zal op de lijn naar Rotterdam ten hoogte van Moordrecht aangelegd moeten worden: https://www.treinenweb.nl/nieuws/10467/ ... itten.html
Ik zie alleen de reden om dit station te bouwen totaal niet zitten. Hoe lang gaat de gemeente Zuidplas dat volstrekt idiote plan om een nieuw dorp te bouwen in de diepste polder van het land blijven volhouden, waarvan het waterschap al moeite heeft hem droog te houden :roll:

Bouw woningen waar mensen wel willen wonen: op al die ruimteverkwistende grote parkeerterreinen nabij station Gouda. En gooi dat oude distributiecentrum van Marskramer eens plat.

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: vr 01 mar 2024, 00:54
door April064
April064 waardeert en is het eens met dit bericht

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: vr 01 mar 2024, 08:14
door Etienne
Suus schreef: do 29 feb 2024, 21:27 Bouw woningen waar mensen wel willen wonen: op al die ruimteverkwistende grote parkeerterreinen nabij station Gouda. En gooi dat oude distributiecentrum van Marskramer eens plat.
Dat gaat ook gebeuren; KLIK

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: vr 01 mar 2024, 08:44
door Suus
Maar 58 woningen? Op die plek hadden er makkelijk 300 gepast.

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: vr 01 mar 2024, 10:58
door April064
Dat project ziet er inderdaad uit als ruimteverspilling. Dit is een perfecte locatie voor grotere appartementencomplexen, zoals aan de overkant van het spoor ook wordt gedaan met de Koploper, niet voor laagbouw.

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: vr 01 mar 2024, 11:48
door Hendrik
Op de Blokkerlocatie (vroegere Marskramerlocatie) komen 650 woningen, lees ik. En in het totale gebied rond het spoor minimaal 1.000.

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: ma 04 mar 2024, 13:44
door Suus
Het werd een tijdje geleden gevraagd, en nu is er een lijst van ProRail met trajecten en wanneer je deze moet vermijden dit jaar.

https://www.prorail.nl/verhalen/veel-ge ... kzaamheden

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: ma 04 mar 2024, 14:12
door AnderzamNL
Lijst werkzaamheden van Prorail schreef: 29 [april] tot 02 mei Zwolle - Olst/Meppel/Heino/Dalfsen
29 [april] tot 03 mei Zwolle (behalve Zwolle - Emmen)
Hoe moet ik dit lezen?
Ik denk dat de eerste regel om het spoor gaat, en de tweede om het station zelf? Het staat er heel onduidelijk.

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: ma 04 mar 2024, 15:12
door DDietzen
Ach, zo zijn er wel meer:
ProRail schreef:Juni
(...)
01 tot 17 | Tiel - Elst
01 tot 17 | Kesteren - Tiel

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: ma 04 mar 2024, 15:34
door T-hijs
AnderzamNL schreef: ma 04 mar 2024, 14:12
Lijst werkzaamheden van Prorail schreef: 29 [april] tot 02 mei Zwolle - Olst/Meppel/Heino/Dalfsen
29 [april] tot 03 mei Zwolle (behalve Zwolle - Emmen)
Hoe moet ik dit lezen?
Ik denk dat de eerste regel om het spoor gaat, en de tweede om het station zelf? Het staat er heel onduidelijk.
Ik zou verwachten dat hier wordt bedoeld dat van 29 april tot 3 mei alle verbindingen naar en van Zwolle eruit liggen, behalve de lijn van/naar Emmen.

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: ma 04 mar 2024, 16:06
door isadora
Voorlopig mogen we ons verheugen op obstakels op ons pad tot circa 2030.

https://nos.nl/artikel/2511403-tot-2030 ... bereikbaar

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: ma 04 mar 2024, 16:19
door AnderzamNL
T-hijs schreef: ma 04 mar 2024, 15:34 Ik zou verwachten dat hier wordt bedoeld dat van 29 april tot 3 mei alle verbindingen naar en van Zwolle eruit liggen, behalve de lijn van/naar Emmen.
Dat dacht ik eerst ook, maar Zwolle - Dalfsen (de lijn naar Emmen) wordt expliciet genoemd op de eerste regel.
Of is dat een dagje eerder klaar?

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: ma 04 mar 2024, 17:10
door T-hijs
Ah ja, ik keek niet goed naar de data.

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: ma 04 mar 2024, 17:35
door verfmeer
Weet iemand wat de werkzaamheden op Utrecht Centraal zijn van 30 augustus tot 9 september?

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: ma 04 mar 2024, 17:46
door Bemined
Volgens mij de perronverbreding van spoor 5 (door spoor 4 in te korten en spoor 5 met een S-bocht richting spoor 4 te verplaatsen). En ter compensatie van het verdwijnen van het enige lange spoor in de buurtsporen wordt het perron van spoor 3 verlengd door een wissel te verwijderen. De loopafstand van het meest noordelijke puntje perron van spoor 3 tot het meest zuidelijke puntje perron van spoor 18/19 wordt dus nóg langer.

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: ma 04 mar 2024, 19:02
door Gamma
Vind het wel raar dat spoor 5 nu (nog?) meer in een bocht gaat liggen. Want spoor 4 ligt echt nog verder weg. Wat betekent dat voor overzicht op een lange trein?

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: ma 04 mar 2024, 19:31
door ThatPCDude
Suus schreef: ma 04 mar 2024, 13:44 Het werd een tijdje geleden gevraagd, en nu is er een lijst van ProRail met trajecten en wanneer je deze moet vermijden dit jaar.

https://www.prorail.nl/verhalen/veel-ge ... kzaamheden
Bijzonder dat erin staat dat Beverwijk - Haarlem een week lang eruit gaat, terwijl in het TEN-T excelsheetje van een paar weken geleden staat dat er maar 3 dagen enkel werkzaamheden zullen zijn tussen Santpoort Noord en Beverwijk...

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: ma 04 mar 2024, 21:55
door VIRM
isadora schreef: ma 04 mar 2024, 16:06 Voorlopig mogen we ons verheugen op obstakels op ons pad tot circa 2030.

https://nos.nl/artikel/2511403-tot-2030 ... bereikbaar
Tja, maar het kwartje om deze werkzaamheden al beter van tevoren aan te kondigen in de reisplanner zal in de tussentijd niet vallen...

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: ma 04 mar 2024, 22:35
door MdJ
De werkzaamheden zijn wel eerder bekend, maar de exacte gevolgen voor elke trein zijn eerder dan 8 weken voor uitvoering nog niet bekend.

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: di 05 mar 2024, 05:26
door Daniel
8 weken van tevoren is nog altijd veel beter dan 10 dagen van te voren.
En waar komt die gedachte vandaan dat een reiziger pas goed geïnformeerd is als de details per trein bekend zijn? Als er staat dat er ergens minder treinen rijden dan is dat al nuttige informatie (je kunt reizen, maar wellicht op een andere tijd) zonder te weten welke treinen er exact rijden.

Zo ver van te voren wil je immers vooral weten of je je reis per trein kunt maken, nog niet in detail hoe laat precies.

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: di 05 mar 2024, 07:25
door VIRM
MdJ schreef: ma 04 mar 2024, 22:35 De werkzaamheden zijn wel eerder bekend, maar de exacte gevolgen voor elke trein zijn eerder dan 8 weken voor uitvoering nog niet bekend.
Voor werkzaamheden die na de zomervakantie plaatsvinden lijkt het mij wel duidelijk of er sprake is van een aangepaste dienstregeling of tvv. Dat kun je alvast melden in de reisplanner met de mededeling de reis vanaf tien dagen van tevoren te plannen. Handig als je al een weekendje weg of concertkaartjes boekt.

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: di 05 mar 2024, 07:44
door ArrivaBas
Zouden de grote geplande werkzaamheden in Nederland niet al voor het leeuwendeel in Hafas staan, op zijn minst voor de internationale treinen? Max Maulwurf was in ieder geval altijd sneller met het aankondigen van de grootste werkzaamheden in Duitsland.

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: di 05 mar 2024, 07:49
door Daniel
Nee, van de werkzaamheden in Amersfoort nog geen spoor daar bijvoorbeeld (op de aangepaste route van IC Berlijn na).

In Duitsland kan je inderdaad maanden van tevoren al vinden dat ergens aanpassingen in de dienstregeling gaan zijn en wordt onderscheid gemaakt tussen minder treinen en geen treinen.
De details zitten korter vooraf in de planner, maar nog altijd ruim eerder dan bij NS.

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: di 05 mar 2024, 07:51
door Suus
Het niet rijden van treinen tussen Eindhoven en Venlo volgende week stond minstens 4 weken geleden ook al in de reisplanner. Het aantal mensen dat hun reis meer dan drie maanden van tevoren plant is echt minimaal.

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: di 05 mar 2024, 08:12
door Bemined
In Nederland wordt eerst een planning gemaakt in de vorm van basis dagen en pas als deze afgesloten is (zo'n 2 maanden voor het ingaan van een wijzigingsblad) start het plannen op specifieke dagen. Om langer dan 2 maanden vooruit werkzaamheden te verwerken moeten deze dus in de basis dagen verwerkt worden, en dat doet men eigenlijk alleen voor internationale treinen. Enige binnenlandse trein waarvoor soms in de basis dagen langer vooruit gepland wordt is de 1500 omdat deze de IC Berlijn vervangt of aanvult.