Pagina 146 van 149

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: wo 03 apr 2024, 23:12
door Anne
verfmeer schreef: wo 03 apr 2024, 18:41 Die verstoring zullen hopelijk snel verminderen zodra de twee extra sporen bij Delft in gebruik genomen worden. Is daar al een datum voor bekend?
Ik had afgelopen weekeinde gehoopt, maar is dit het juiste antwoord?
rooddolfijn schreef: wo 03 apr 2024, 18:55 December dit jaar dacht ik, in de aanvraag voor de dienstregeling 2025 zijn extra sprinters tussen Rotterdam en Den Haag opgenomen namelijk.
Waarom nog zolang wachten. Tweede perron in Delft is al een paar weken volledig ingericht; inclusief de reclameborden. Alleen de vertrekstaten ontbreken nog. Paar weken terug is er een aantal dagen in de nieuwe tunnelbuis geoefend; stond daarvoor een bord in het tussen niveau met die mededeling en dat het eventueel (geluid)overlast kon geven.
En station Campus ligt er ook al een tijdje gereed bij.
Nog wel wat sporen aansluiten.

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: do 04 apr 2024, 03:53
door Stadsbus
Aan beide kanten moeten de sporen nog worden aangesloten. De tweede tunnelbuis is nu slechts te bereiken met 1 spoor aan de Schiedam kant. Aan de Rijswijk kant is nog geen aansluiting op de tunnelbuis.

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: do 04 apr 2024, 05:07
door Suus
Er komt in de zomer nog een aangesloten treinvrije periode van twee weken tussen Rotterdam Centraal en Den Haag HS. Mijn vermoeden is dat dan de nieuwe sporen in Delft worden aangesloten.

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: do 04 apr 2024, 10:06
door Bemined
Tunnel wordt deze zomer aangesloten ja, indienststelling van de aangepaste lay-out bij Schiedam is volgens mij 4 november. Ombouw Den Haag Centraal kan nog wel voor beperkingen zorgen tot medio 2025.

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: do 04 apr 2024, 10:34
door rooddolfijn
Hoe gaat de aangepaste lay-out in Schiedam er uit zien? Spoor 1 en 2 komen weer in dienst voor reizigerstreinen toch?

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: do 04 apr 2024, 10:40
door Bemined
Spoor 1 voor sprinters richting Rotterdam, spoor 2 intercity's richting Rotterdam, spoor 3 sprinters richting Den Haag en spoor 5 intercity's richting Den Haag. Dit alles met name vanwege een korte opvolging van sprinter en stoppende intercity, tussen Delfshavense Schie aansluiting en Rotterdam Centraal gaat alles in principe weer via twee sporen.

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: do 04 apr 2024, 11:34
door rooddolfijn
Schiedam krijgt dus dezelfde spoorgebruik als Den Haag HS, Moerdijk en Rijswijk, bedankt :pos:

Dan vermoed ik dat de indeling op Delft en Delft Campus ook hetzelfde zal zijn?

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: do 04 apr 2024, 11:41
door Bemined
Klopt, afgezien van dat de spoornummers daar precies andersom zijn, in Delft is het dus juist spoor 4 richting Rotterdam.

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: do 04 apr 2024, 17:34
door Meltrain
Bemined schreef: do 04 apr 2024, 10:40 Spoor 1 voor sprinters richting Rotterdam, spoor 2 intercity's richting Rotterdam, spoor 3 sprinters richting Den Haag en spoor 5 intercity's richting Den Haag.
Gaan ze spoor 5 dan eindelijk ook eens vernummeren in spoor 4?

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: do 04 apr 2024, 17:38
door teun
Dat kan ik me niet voorstellen.

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: wo 10 apr 2024, 10:07
door Suus
NS heeft een adviesaanvraag gedaan bij LOCOV voor maximale maten van vouwfietsen, en het vervoer van tandems en ligfietsen alleen nog toe te staan als dit een hulpmiddel is voor mensen met een beperking.

https://locov.nl/publicaties+en+adviezen/2684104.aspx

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: ma 15 apr 2024, 13:22
door omaylie
Aanstaande zaterdag om 22:30 legt de NS al haar treinen drie minuten lang stil uit protest tegen het geweld tegen conducteurs: https://nos.nl/artikel/2516883-ns-zet-t ... gen-geweld

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: ma 15 apr 2024, 15:03
door Milco
Terecht, geweld is nooit de oplossing, maar in hoeverre zullen drie minuten invloed hebben vraag ik mij af? Maar goed, het is een signaal en dat is een goed teken.

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: ma 15 apr 2024, 15:18
door diederickx
Einde van de dieseltrein iets dichterbij: twee spoorlijnen krijgen bovenleiding.
Betreft de trajecten Zutphen - Hengelo en Almelo - Marienberg.

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: ma 15 apr 2024, 15:33
door Gamma
Goed nieuws. Nu ook nog Apeldoorn - Zutphen, mooie omleiding voor de Intercity Amsterdam - Berlijn.

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: ma 15 apr 2024, 15:43
door MetroRET
Heeft ATB-NG

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: ma 15 apr 2024, 19:59
door omaylie
omaylie schreef: ma 15 apr 2024, 13:22 Aanstaande zaterdag om 22:30 legt de NS al haar treinen drie minuten lang stil uit protest tegen het geweld tegen conducteurs: https://nos.nl/artikel/2516883-ns-zet-t ... gen-geweld
Ook Arriva zet treinen zaterdag drie minuten stil uit protest tegen geweld https://www.nu.nl/binnenland/6309167/oo ... eweld.html

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: di 16 apr 2024, 08:27
door MaartenD
Milco schreef: ma 15 apr 2024, 15:03 Terecht, geweld is nooit de oplossing, maar in hoeverre zullen drie minuten invloed hebben vraag ik mij af? Maar goed, het is een signaal en dat is een goed teken.
Signaal naar wie? Ik vraag me serieus af wat voor nut het heeft. Is dit naar de zwartrijders? Naar de politiek? Naar de welwillende normale reizigers? En wat moet (of gaat) er veranderen door dit signaal af te geven?
Het idee dat poortjes het probleem van zwartrijders oplossen of zo?

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: di 16 apr 2024, 08:47
door Milco
Het is hopelijk een signaal naar de politiek dat dit niet kan, dat geweld moet stoppen en dat er maatregelen moeten komen in welke vorm dan ook. Of heb jij een betere oplossing om het punt duidelijk te maken naar de politiek?

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: di 16 apr 2024, 09:34
door en-es
Een signaal is altijd goed. Al zal dat op vervelende en criminele reizigers geen indruk maken. Maar we blijven wel aan de gang zolang er geen concrete maatregelen genomen worden.

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: di 16 apr 2024, 12:57
door Commendatore
Ik vraag me dan wel af wat voor concrete maatregelen dat dan zouden moeten zijn, want volgens mij zijn dit uitwerkingen van bredere maatschappelijke problemen en die kun je niet zo even voor het spoor alleen oplossen.

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: di 16 apr 2024, 14:48
door VIRM
Het is een uitwerking van de verharding van de maatschappij. De politiek kan iets doen, maar NS ook. Tijdens Corona heeft het personeel zich ook qua zichtbaarheid teruggetrokken. En ik heb het idee dat de nodige mensen een kort lontje hebben en een grote bek opzetten als iets niet mag van toezichthoudend personeel. En als je daar mee wegkomt, dan doe je het de volgende keer weer.

Een deel van de oplossing is misschien consequenter gaan handhaven en meer gorillaploegen inzetten op probleemlijnen.

Los van mijn opvatting: je blijft met je poten van het personeel af.

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: di 16 apr 2024, 17:34
door hauptbahnhof
Tijdens corona was er een goede reden om niet te mengen tussen de reizigers toch?
De vraag is, na corona (tegenwoordig zeg maar), wat is de reden dat de zichtbaarheid niet op orde is? Misschien dit soort gedrag ontwijken? Of iets anders?
En dat is natuurlijk relatief want voor corona was de zichtbaarheid/controle ook geen 100%.

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: di 16 apr 2024, 18:12
door isadora
En het juiste antwoord is: personeelstekort.

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: di 16 apr 2024, 20:02
door Suus
Tja, er wordt anders toch behoorlijk intensief gecontroleerd de laatste maanden? Ik kan toch niet de enige zijn die dagelijks een van haar kaarten voor de kaartlezer van de conducteur moet ophouden? Zelfs op korte stukjes als Dordrecht - Rotterdam Blaak was het deze week al twee keer controle :)