Kort Nederlands nieuws

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door SuperGhost »

Dus als ik het goed begrijp denk je dat het komt omdat meer mensen gedesillusioneerd zijn en dan dat botvieren?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Z2N »

Ik weet niet of gedesillusioneerd het meest passende begrijp is, maar in grote lijnen: ja. Er was een flinke achterstand in de asielaanvragen, die is nu kleiner waardoor van meer mensen de asielaanvraag wordt afgekeurd. Dat leidt tot een groeiende groep die niet in Nederland mag blijven, en niet weg wil en weggestuurd kan worden. Dat werkt dan asociaal gedrag in de hand.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
jensch_
Berichten: 25
Lid geworden op: za 15 dec 2012, 13:02

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door jensch_ »

Mijn ervaring als HC op de IC Brussel is dat het de laatste tijd weer enorm erger is geworden qua overlast en zwartrijden.
Wat mij opvalt is dat het gespuis heel vaak opzettelijk 1e klasse gaat zitten en confrontatie opzoekt hierdoor. Sommigen maken soms ook opzettelijk overlast net naast ons HC hok.
Ik breek de laatste maanden records qua boetes en tickets, maar het wordt moeilijk om dit mentaal te blijven volhouden en ik betrap er mijzelf op dat ik in de latere treinen liever eens de controle oversla. Zeker nu we in België terug in lockdown zijn is het niet zo aangenaam meer om te werken.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Anne »

NS heeft al zijn 48 Buffel-treinstellen opnieuw terug in eigen bezit. De vervoerder is al jaren verwikkeld in juridisch getouwtrek met het Roemeense Ferotrans. Deze vervoerder kocht de treinen in 2017, maar kwam ze nooit ophalen. NS ontbond de koop vorig jaar via de rechter, maar Ferotrans liet vervolgens beslag leggen op de Buffels. Dit is nu op last van de rechter opgeheven.

De rechter heeft het beslag van het Roemeense Ferotrans op de 48 Buffels opgeheven. Deze zijn nu weer in bezit van NS.
Volgens het rechtbankverslag heeft het Poolse SKPL Cargo de Buffels in september gekocht.
Wordt dus vervolgd.

Premium bericht op SpoorPro
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Meltrain »

Op Treinreiziger staat een soortgelijk bericht.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
PHS

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door PHS »

'Budget voor doortrekken Noord/Zuidlijn tot Schiphol'

De Amsterdamse wethouder van Verkeer Sharon Dijksma heeft een akkoord bereikt voor het uitbreiden van de Noord/Zuidlijn naar luchthaven Schiphol. Dat zet ze tegen De Telegraaf.

Volgens de krant heeft Dijksma afspraken gemaakt met de betrokken gemeentes, de provincie Noord-Holland, de vervoerregio, KLM, NS en Schiphol. Zij leveren samen één miljard euro waarmee de metrolijn kan worden doorgetrokken.

Daarmee is Dijksma er nog niet: voor het uitbreiden van de metrolijn is naar schatting vier tot vijf miljard euro nodig. De rest van het geld hoopt de vertrekkend wethouder uit het Nationaal Groeifonds van het kabinet te halen.
Bron.

Wat de NOS niet vermeldt, is dat het plan ook het sluiten van de Ringlijn omvat. Alleen als er budget vanuit het Rijk voor komt, uiteraard, en de concurrentie is groot :Y
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door ArrivaBas »

https://www.bndestem.nl/dordrecht/prora ... omda.nl%2F
Omdat de nieuwe stations in Dordrecht nog lang op zich laten wachten, wordt er in de zomer van 2022 een grote renovatie uitgevoerd aan station Dordrecht Zuid. De perrons worden vervangen (en verlaagd) en het station wordt toegankelijk gemaakt met liften.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door VIRM »

Of perron 5 van Utrecht Centraal wordt gemeten of reizigers niet te dicht bij elkaar komen.

https://nos.nl/artikel/2357876-perron-5 ... igers.html
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door ODRAIL »

Je bent me net voor met het bericht plaatsen :pos: ;) . Goed dat ik hier even gekeken heb. Ik zou hetzelfde bericht bijna in het coronatopic plaatsten.
Laatst gewijzigd door Tom024 op di 24 nov 2020, 11:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het laatste bericht hoef je niet te quoten.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Z2N »

Spoor 5 was daar voor de pandemie echt al te druk, dus ik weet niet of dat onderzoek echt representatief is.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Meltrain »

In het artikel heeft men het over spoor 3 en perron , dus het is niet helemaal duidelijk over welk perronspoor men het heeft.
Maar als het inderdaad over het perron langs spoor 5 gaat, is het daar inderdaad (normaliter) veel te druk.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Klaasje »

Zou er een reden zijn dat daar gemonitord wordt? 1+1=2 lijkt me.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Suus »

De sensoren hangen ook op Schiphol Airport en Amsterdam Zuid, andere stations waar voor de coronacrisis bepaalde perrons tijdens piekmomenten te vol werden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door diederickx »

PHS

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door PHS »

NS haalt 49 dubbeldekkers (DDZ) uit de dienstregeling

De Nederlandse Spoorwegen hebben 49 dubbeldekkers uit de dienstregeling gehaald. Verschillende machinisten hebben de afgelopen periode melding gemaakt van afwijkende trillingen. De oorzaak is onduidelijk. Daarom heeft NS alle dubbeldekkers van het type DDZ uit de dienstregeling gehaald.

Trillingen
“Dat een trein trilt is normaal” legt NS woordvoerder Erik Kroeze uit. “Maar het gaat nu om een duidelijk andere trillingen”. De trillingen doen zich voor bij hogere snelheden.

Er is inmiddels een eerste onderzoek uitgevoerd. Dat bevestigt dat het rijgedrag afwijkt, maar een duidelijke oorzaak is er niet gevonden. NS stelt nu een vervolgonderzoek in. In afwachting hiervan heeft NS per direct besloten de DDZ-treinstellen uit de dienstregeling te halen.
Bron: Treinreiziger.nl
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door VIRM »

Dat wordt al besproken in het alledaagse gebeurtenissentopic. :)
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door AppleMoose »

Al lijkt me dit topic een logischere plek voor zo'n bericht :)
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door VIRM »

Nee hoor. Als je al die DDZ-stellen achter elkaar plaatst, is het zeker geen 'kort' nieuws. :mrgreen:
Beul van de blindegeleidelijn
ICE105
Berichten: 371
Lid geworden op: ma 19 dec 2011, 15:34

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door ICE105 »

Meltrain schreef: di 24 nov 2020, 14:20 In het artikel heeft men het over spoor 3 en perron , dus het is niet helemaal duidelijk over welk perronspoor men het heeft.
Maar als het inderdaad over het perron langs spoor 5 gaat, is het daar inderdaad (normaliter) veel te druk.
Utrecht Centraal perron spoor 5 gaat verbreed worden volgens alternatief 1b https://www.prorail.nl/sites/default/fi ... -zijde.pdf

Tot die tijd nog even volhouden met de perronschreeuwers
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Wubbo »

NS is van plan om op een groot aantal stations de Tickets&Service-balies te sluiten e/of de servicemedewerkers uit het station weg te halen. Zie de adviesaanvraag voor de lijst met stations.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door en-es »

En terecht, die vervelende reiziger zoekt het zelf maar uit. *O*
PHS

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door PHS »

Mijn indruk is dat vooral balies buiten de Randstad worden geschrapt, terwijl daar toch al vrij weinig balies waren...
Zo gaat Noord-Brabant van 6 full-service balies naar 1 balie, Overijssel van 4 full-service balies naar geen balies, Limburg van 3 full-service balies naar geen balies.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door umbusko »

Dat klopt niet helemaal, want bij FullServiceLight (paarse bolletjes) blijft juist de balie, maar wordt de medewerker op het perron wegbezuinigd. Dus dan gaat Noord-Brabant naar 2 balies, Overijssel naar 1 en Limburg naar 1. Blijft natuurlijk treurig.
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1399
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door ovVeluwe »

In Overijssel blijft er wel eentje: in Enschede blijft hij open.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
PHS

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door PHS »

umbusko schreef: wo 09 dec 2020, 19:35 Dat klopt niet helemaal, want bij FullServiceLight (paarse bolletjes) blijft juist de balie, maar wordt de medewerker op het perron wegbezuinigd. Dus dan gaat Noord-Brabant naar 2 balies, Overijssel naar 1 en Limburg naar 1. Blijft natuurlijk treurig.
Ik bedoelde slechts het aantal full-service balies, niet de full-service light, dat ik schreef wat verwarrend op. Maar inhoudelijk: een medewerker op het perron hoort er wat mij betreft net zo bij als een ticketwinkel.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten