OV-kaartjes aanbiedingen

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door Aking »

Nog steeds vinnik het vrij prijzig :Y

Maar wel mooi dat ze eindelijk eens met treinreisjes komen ipv vliegvlauwekull :trein: *O* :trein:
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door sirvinniei »

38 euro per persoon per nacht voor Praag vind ik best acceptabel. Vliegen blijft natuurlijk goedkoper...

Ik ben eigenlijk eerder benieuwd of ze de trein arrangementen daadwerkelijk kunnen aanbieden. Greencitytrip (a.k.a. flywise) heeft geen ervaring met treinen en de treinen worden dan ook ergens gehuurd.
Ach ja, er staan wel de nodige keurmerken op de website, waarschijnlijk krijg je hoe dan ook je geld terug.
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door ArrivaBas »

De pecunia die je uitspaart door het vliegtuig te verkiezen boven een trein ben je weer kwijt aan voor- en natransport c.q. parkeergeld op Schiphol. Dat collectieve misverstand dat vliegen altijd goedkoper is moet echt een keer bestreden worden.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door Aking »

Dat hangt er volgens mij ook wel weer een beetje vanaf waar je vandaan komt en waar je naartoe gaat.
PHS

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door PHS »

ArrivaBas schreef: di 24 aug 2021, 21:55 De pecunia die je uitspaart door het vliegtuig te verkiezen boven een trein ben je weer kwijt aan voor- en natransport c.q. parkeergeld op Schiphol. Dat collectieve misverstand dat vliegen altijd goedkoper is moet echt een keer bestreden worden.
Besparingen op voor- en natransport worden even goed niet helemaal zuiver voorgesteld. Voor dat soort vergelijkingen wordt vaak gekeken van een reis van stadscentrum naar stadscentrum. Echter wonen er maar weinig mensen in het stadscentrum, en ook niet iedereen moet in het stadscentrum van de bestemming zijn.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door Aking »

Da zeggick :Y
MaartenD
Berichten: 677
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door MaartenD »

Dat zijn de reizen van greencitytrip.nl met flinke korting.
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door sirvinniei »

Aking schreef: di 24 aug 2021, 21:59 Dat hangt er volgens mij ook wel weer een beetje vanaf waar je vandaan komt en waar je naartoe gaat.
Nou, dan heb je bij greencitytrip 5 opstapstations (Breda, Rotterdam, Amsterdam, Utrecht en Arnhem)
Da's meer dan het aantal (commerciële) vliegvelden in Nederland.
Dat zorgt er natuurlijk ook wel weer voor dat je waarschijnlijk sneller bent als je vanuit Breda of Rotterdam eerst naar Utrecht reist.
Ik heb geen onderschrift
PHS

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door PHS »

sirvinniei schreef: wo 25 aug 2021, 09:35 5 opstapstations (Breda, Rotterdam, Amsterdam, Utrecht en Arnhem)
Da's meer dan het aantal (commerciële) vliegvelden in Nederland
Er zijn vijf luchthavens met lijnvluchten: Amsterdam, Eindhoven, Rotterdam, Maastricht en Groningen ;)

Commerciële luchthavens zijn er nog wel wat meer, maar daar kun je geen normale vlucht nemen.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door Stefan »

ArrivaBas schreef: di 24 aug 2021, 21:55 De pecunia die je uitspaart door het vliegtuig te verkiezen boven een trein ben je weer kwijt aan voor- en natransport c.q. parkeergeld op Schiphol. Dat collectieve misverstand dat vliegen altijd goedkoper is moet echt een keer bestreden worden.
Ik vlieg volgende maand naar Kiev vanaf Dortmund, kom er gratis heen (FirmenTicket van de baas) en vanaf het vliegveld in Kiev naar mijn accommodatie neem ik een Uber voor een euro of 3-4 en ik ben op de plaats van bestemming. :mrgreen:

Mijn vliegticket kost overigens net 30 euro retour. (A)

Edit: Overigens, enkele reis met de trein duurt minimaal 30 uur, dus dat doen we sowieso maar even niet *O*
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door ArrivaBas »

Ik zeg dan ook niet dat vliegen in alle gevallen duurder is. ;) Op korte afstanden waarop je binnen maximaal 8-10 uur met de trein of auto kan komen vind ik vliegen wél de minst verstandige keuze in het kader van de bestrijding van klimaatverandering. Bij een tweede bezoek aan Athene zou ik er zelf ook weer met een vliegtuig heen reizen, puur omdat het spoornet over de Balkan nog niet bepaald snel is.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door Stefan »

Was ook maar een beetje om te stoken hoor. :mrgreen: Maar heb het al zo vaak gezegd, ik vind het echt bizar wat er vanuit mijn achtertuin (Düsseldorf) opstijgt naar locaties die prima met de trein kunnen... Zeker vluchten naar München, Berlijn of Hamburg vind ik echt onzin wat dat betreft. Maar goed, kan natuurlijk ook zijn dat het vluchten zijn die deels door passagiers die overstappen gebruikt worden.

Desondanks ben ik wel van mening dat er nog een aardige slag te halen valt ja.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door sirvinniei »

PHS schreef: wo 25 aug 2021, 09:43
sirvinniei schreef: wo 25 aug 2021, 09:35 5 opstapstations (Breda, Rotterdam, Amsterdam, Utrecht en Arnhem)
Da's meer dan het aantal (commerciële) vliegvelden in Nederland
Er zijn vijf luchthavens met lijnvluchten: Amsterdam, Eindhoven, Rotterdam, Maastricht en Groningen ;)

Commerciële luchthavens zijn er nog wel wat meer, maar daar kun je geen normale vlucht nemen.
A ja, ik was Den Haag vergeten als opstapstation. Maar dan gaat het inderdaad om vliegvelden met lijnvluchten.

Ik denk overigens dat je met 4 stations in de randstad meer mensen een dichtbijgelegen opstapplek geeft dan met 5 vliegvelden over het land uitgespreid.
Stefan schreef: wo 25 aug 2021, 16:40 Was ook maar een beetje om te stoken hoor. :mrgreen: Maar heb het al zo vaak gezegd, ik vind het echt bizar wat er vanuit mijn achtertuin (Düsseldorf) opstijgt naar locaties die prima met de trein kunnen... Zeker vluchten naar München, Berlijn of Hamburg vind ik echt onzin wat dat betreft. Maar goed, kan natuurlijk ook zijn dat het vluchten zijn die deels door passagiers die overstappen gebruikt worden.
Van verhalen weet ik dat de Duitse binnenlandse vluchten nog best veel door zakelijke reizigers gebruikt worden.
Ik heb geen onderschrift
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door en-es »

Heb ooit gevlogen van Stuttgart naar Berlijn omdat het flink goedkoper was dan de ICE. Was wel een jaar of 15 geleden.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door Aking »

Woon je in Amsterdam, Duivendrecht, Schiphol, Amstelveen, Diemen of Weesp? Dan kun je een actiecode aanvragen voor een GVB 24 uur/1 dagkaart voor € 1. Deze kaart kost normaal € 8,50.
Wees snel, want op is op!

https://www.gvb.nl/klantenservice/nieuw ... oor-1-euro
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door cassie127 »

In de praktijk kun je dus gewoon een postcode uit één van die plaatsen opgeven en je hebt een code in je mailbox zitten :X
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door Aking »

Op zo'n manier fraude plegen zou ik natuurlijk nooit aanmoedigen :N :')
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door en-es »

Zou het echt zo makkelijk zijn.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door Aking »

Je krijgt hem per mail, en het lijkt me niet dat ze je voor die euro helemaal door gaan lichten 😅
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door PatrickM »

PatrickM schreef: za 10 jul 2021, 22:36 Connexxion heeft vanaf morgen een bijzonder aantrekkelijk aanbod: een tienrittenkaart voor €15,00. Doordeweeks geldig na 9:00, weekend en feestdagen de hele dag. Een rit is geldig voor 90 minuten en er mag overgestapt worden. Geldig in alle Transdev-gebieden met uitzondering van de regio Eindhoven. Voor meer info zie deze link.
Deze actie is weer terug vanaf vandaag tot 30 juni, zie de volgende link. De bundel is wel iets duurder dan afgelopen jaar, namelijk €19,50 in plaats van €15,- voor 10 ritten.
PHS

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door PHS »

Voor het eerst in lange tijd is er weer een aanbieding bij de NS. De NS verkoopt vandaag en morgen een Dal Dagretour naar bestemming naar keuze voor 21 euro in de tweede klas en 25 euro in de eerste klas. De kaartjes zijn te gebruiken tot en met 24 april. Treinreiziger.nl.
NS webshop.
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door cassie127 »

Deze week bij alle deelnemende REWE filialen in Duitsland een DB Cadeaukaart van €30,- afgeprijsd naar €26,-.
Overigens ook te combineren met de €10,- korting die nog in de Kinder verpakkingen zitten. Die codes zijn overigens nog tot en met morgen te verzilveren voor reizen tot eind mei!

Daarnaast start NMBS vanaf 2 april weer de actie met het Duoticket en zal lopen tot en met 31 augustus. Hierdoor reis je met 2 personen voor de prijs van 1 persoon als je dit ticket koopt.

Dat kan dus al lonen als je met z'n tweeën naar Antwerpen of Luik wil, maar het ticket is alleen geldig van en naar Belgische stations. Desondanks loont het toch door je tickets als volgt te kopen:

Breda - Noorderkempen (met eventuele NL korting) kopen via NS International.
Noorderkempen - Zone Antwerpen Duoticket kopen via de NMBS app.
Normale prijs voor 2 personen vol tarief: €31,80
Via de optie hierboven: €21,60 + €4,50

Roosendaal - Essen (B) (met eventuele NL korting) kopen via NS International.
Essen (B) - Zone Antwerpen Duoticket kopen via de NMBS app.

Maastricht - Visé (met eventuele NL korting) kopen via NS International.
Visé - Zone Liège Duoticket kopen via de NMBS app
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door dennistd »

Let wel op, want de DB-cadeaukaart gaat volgens mij voor de €10 korting. Je moet dan dus een kaartje van minstens €40 hebben om de volledige korting te gebruiken.
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door cassie127 »

Klopt helemaal. De tegoedbon wordt eerst aangesproken en daarna pas de kortingsbon.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door dennistd »

DB heeft tot eind deze maand bijna 50% korting op een BahnCard 25. Voor het eerste jaar betaal je nu €30 (2e klas) of €60 (1e klas): https://www.bahn.de/angebot/bahncard/bahncard25
Reis je voor meer dan €120 in één jaar dan ben je hiermee dus goedkoper uit.

Andere optie is een digitaal abonnement op de Frankfurter Allgemeine Zeitung. Niet dat je die krant werkelijk moet lezen, maar voor de €299,40 wat je een halfjaarabonnement kost krijg je ook 9000 BahnBonusPunkte. En die kun je weer inleveren tegen 9 gratis reizen, waardoor je die reizen slechts €33,27 per stuk kosten :lol:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 66 gasten