OV-kaartjes aanbiedingen

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door en-es »

Die 9-euro ticket is ook niet bedoeld voor plezierritjes vanuit het buitenland. Iets met ontmoedigingsbeleid.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door Suus »

100% korting zit gewoon in de kaartautomaat. Maar daar betaal je wel een euro toeslag voor losse kaartjes.

Je kan ook gewoon een kaartje vanaf bijvoorbeeld Utrecht naar Emmerich-Elten kopen met 100% korting NL, dan hoef je niet te splitsen op Arnhem Centraal.

Het is overigens nog niet duidelijk voor Enschede en Hengelo of daar het 9-Euro-Ticket wel geldig zal zijn, tot nu toe is er geen eenduidig beleid bij de verkeersverbonden. Voor Trier - Luxemburg zal bijvoorbeeld geen extra ticket nodig zijn tussen station Igel en de grens.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
DDietzen
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door DDietzen »

Ah, dan ben ik abuis, ik wist niet dat de kaartautomaat over zulke foefjes beschikte.

Het ontbreken van eenduidig beleid is m.i. een groot gemis, het zou geen complete studie moeten vergen om uit te vogelen welk abonnement wel/niet bij welke grensovergang geldig is tot het laatste station vóór de grens / tot de grens zelf / tot over de grens.
en-es schreef: di 17 mei 2022, 13:51 Die 9-euro ticket is ook niet bedoeld voor plezierritjes vanuit het buitenland. Iets met ontmoedigingsbeleid.
"Plezierritjes"? Voor grensforenzen zou het 9-Euro-Ticket financieel ook heel aantrekkelijk kunnen zijn, althans als er geen gemier was rond het korte stukje Zevenaar-grens <> Emmerich-Elten.
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door cassie127 »

TomSteyl schreef: di 17 mei 2022, 13:34
Philip schreef: di 17 mei 2022, 13:07 Stel dat je in Utrecht woont en een dagje naar Oberhausen zou willen. Je moet dan dus drie kaartjes hebben. Een van Utrecht naar Arnhem (kan met je abonnement), een van Arnhem naar Emmerich-Elten (met 100% korting in Nederland) en het negeneuro-kaartje.

Hoe groot acht je de kans dat de gemiddelde Nederlander dat kaartje van Arnhem naar Emmerich-Elten kan vinden? Kijk eens op community.ns.nl om te zien wat het niveau van de vragen is.

En dat terwijl er voor dit gezeur geen enkele goede reden is.
Zit Elten wel in de NS-automaat inmiddels? :')
Je hebt één kaartje nodig Utrecht - Elten. Deze boek je via NS International en daarbij geef je al je kortingskaarten aan. Je ov-chipkaart met vrij reizen abonnement geldt dan als zichtkaart. Je reist dan dus op het gekochte e-ticket. Geldt overigens ook voor de kaartjes uit de automaat maar die zijn altijd duurder en kennen minder vormen van korting.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door umbusko »

Ik vind het vermoeiende van NS International vooral dat het alleen via de website kan, dat die onhandig is, en dat je dan allemaal mailtjes krijgt ter voorbereiding op je reis. "Nuttige tips en informatie over uw reis." Ja, voor mijn wereldreis van Maastricht naar Visé. Ga weg. :') En soms dan ook nog eens een mail of je je reis wilt beoordelen. Als kaartjes uit de automaat even duur waren, kocht ik ze daar.
henrivanderweijden
Berichten: 720
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door henrivanderweijden »

Kan ook gewoon via de NS-Int app?
Kaartje naar Elten met vrij vervoer in NL is € 1,25 ...

Trouwens vanaf 23 mei is het €9,-- kaartje verkrijgbaar bij de DB, via de site, app, kaartautomaat en Reisecentrum.

Van de DB-site:

Wo gilt das 9-Euro-Ticket?

Das 9-Euro-Ticket kann bundesweit auf allen Strecken und in allen Verkehrsmitteln des Öffentlichen Personennahverkehrs (ÖPNV) für beliebig viele Fahrten genutzt werden.

Das Ticket ist nicht in den Zügen des Fernverkehrs (z.B. IC, EC, ICE) und in Fernbussen gültig.

Bundesweit lijkt mij tot aan de grens, niet tot het laatste station aan Duitse kant maar ook niet tot bv Venlo of Enschede.
Maar misschien heb ik het mis.
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door umbusko »

henrivanderweijden schreef: di 17 mei 2022, 15:49 Kan ook gewoon via de NS-Int app?
Kaartje naar Elten met vrij vervoer in NL is € 1,25 ...
Oh ja? De app stuurt mij door naar de website zodra ik op "boeken" klik. En een kaartje naar Visé met 100% korting in NL kost €2,50. Maar misschien geldt naar Duitsland inderdaad een lagere minimale prijs.
henrivanderweijden
Berichten: 720
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door henrivanderweijden »

Je krijgt inderdaad een melding: u wordt doorgestuurd naar de site. (Is me eerlijk gezegd nooit opgevallen).
Maar als je daar een kaartje koopt staat ie gewoon weer in de app als boeking. En ik zie op mijn telefoon eerlijk gezegd geen verschil in opmaak tussen de app en de site?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door Suus »

Jazeker wel. Als je in de app inlogt en je kortingskaarten invoert, dan neemt hij deze niet mee bij het zoeken naar tickets. Als je op de website inlogt en je gaat een ticket zoeken, dan worden de kortingskaarten uit je profiel meegenomen.

Ik boek regelmatig Rotterdam Centraal - Noorderkempen omdat ik bezig ben met een wandeling naar Parijs en dat scheelt nogal of er wel of niet rekening wordt gehouden met mijn Dal Vrij!
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door Nitein-Repart »

en-es schreef: di 17 mei 2022, 13:51 Die 9-euro ticket is ook niet bedoeld voor plezierritjes vanuit het buitenland. Iets met ontmoedigingsbeleid.
Zolang het 9-euro-ticket gewoon op bahn.de te verkrijgen is en je geen Duits woonadres hoef op te geven, dan gaan een hoop Nederlanders het 9-euro-ticket aanschaffen voor de plezierritjes in Duitsland. Maar zou iemand een idee hebben of bepaalde trajecten echt overbelast kunnen raken na invoering van het 9-euro-ticket? Ik heb gehoord dat het traject naar Sylt en de Bayrische Oberlandbahn van München naar Bayrischzell, Tegernsee en Lengriess wel mogelijke kandidaten zijn voor overbelasting door invoering van het 9-euro-ticket.

Ik had eind maart een hotel geboekt in Frankfurt voor Pinksteren en wil op Pinkstermaandag via het Rijndal van Frankfurt naar huis. Iemand een idee of de RB/RE-treinen door het Rijndal ook overbelast kunnen raken als gevolg van invoering van het 9-euro-ticket?
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door waldo79 »

RB/RE treinen door toeristisch populaire gebieden lopen wel de kans om overbelast te raken, mij lijkt het Rijndal een aardige kanshebber op volle treinen.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door Tom024 »

Ik zou erop rekenen dat heel veel treinen overvol kunnen zitten, zeker ook de treinen van/naar Nederland. Voot mij reden om eerst even de kat uit de boom te kijken.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door Suus »

In het Rijndal zijn er tot half juni elk weekend werkzaamheden waardoor er geen treinen rijden tussen Bingen en Mainz. Dat belooft hectische toestanden in de RB10 Frankfurt - Wiesbaden - Koblenz - Neuwied.

De route via Siegen zal waarschijnlijker rustiger zijn, maar door de nieuwe IC34 ligt de RE99 tegenwoordig 1x/2 uur (de tussendienst die Siegen - Giessen rijdt en aansluit op de RE30) tegenwoordig in Siegen uit de knoop met RE9.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
gpvos
Berichten: 590
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door gpvos »

Voor je het weet zitten de treinen zo vol dat de beoogde reizigers juist de trein uit worden gejaagd.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door Nitein-Repart »

Suus schreef: wo 18 mei 2022, 15:43 In het Rijndal zijn er tot half juni elk weekend werkzaamheden waardoor er geen treinen rijden tussen Bingen en Mainz. Dat belooft hectische toestanden in de RB10 Frankfurt - Wiesbaden - Koblenz - Neuwied.

De route via Siegen zal waarschijnlijker rustiger zijn, maar door de nieuwe IC34 ligt de RE99 tegenwoordig 1x/2 uur (de tussendienst die Siegen - Giessen rijdt en aansluit op de RE30) tegenwoordig in Siegen uit de knoop met RE9.
Terugweg denk ik dat ik via de Rhein-Ruhrstrecke naar huis ga vanuit Frankfurt en wellicht met een Sparpreis 1e klas met de faal IC-34. Met de RE3 tussen Dortmund en Oberhausen verwacht ik weinig problemen mee, omdat dat traject niet echt toeristisch is. Met de RE19 verwacht ik ook weinig problemen met drukte. Het Rijndal lijkt mij verstandig om te mijden gedurende de zomermaanden.

Heenweg wou ik of via Bestwig en Marburg naar Frankfurt of via Erndtebrück en Marburg naar Frankfurt. Zou in die regio het risico bestaan op overbelasting van treinen door de invoering van het 9-euro-ticket?

En bij verwachting van slecht weer annuleer ik gewoon het hotel.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door en-es »

Het wordt overal goed vol in de treinen. De drempel is weg.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door Suus »

De AVV heeft aangegeven dat je met het 9-Euro-Ticket ook met de buslijnen SB3 naar Sittard, 34 naar Kerkrade, en 25, 33 en 395 naar Vaals kan reizen.

https://www.24rhein.de/leben-im-westen/ ... 35233.html
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door umbusko »

395? Je bedoelt de 350, neem ik aan.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door Suus »

Er staat 359 in het artikel. Ik ken de lijnen in die hoek van de wereld verder ook niet zo goed (A)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door umbusko »

Het moet niet gekker worden, straks beweer je nog dat het de 935 is. :lol: (In het artikel staan trouwens geen lijnnummers?)
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door dennistd »

Voor wie graag goedkoop op pad wil in het buitenland, maar alleen Duitsland een beetje te druk wordt met de 9-euro-kaartjes:

Denemarken
Voor omgerekend ±54 euro heb je een Rejsepas die je op 8 opeenvolgende dagen onbeperkt laat reizen met het hele OV. Te koop vanaf 1 juni, geldig tussen 25 juni en 7 augustus. Er zijn maximaal 75.000 passen te koop. Zie https://www.dsb.dk/kampagner/rejsepass/

Tsjechië
De České dráhy heeft zoals elk jaar ook dit jaar weer een 7- of 14-daagse Jízdenka na léto te koop voor omgerekend ±36 of ±52 euro. Geldig tussen 1 juli en 31 augustus. Niet geldig in treinen van andere vervoerders. Kan ook 1e klas gebruikt worden voor ±14 euro per week met deze upgrade. Zie https://www.cd.cz/en/typy-jizdenek/vnit ... ky/-35199/
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door diederickx »

umbusko schreef: wo 18 mei 2022, 23:38 Het moet niet gekker worden, straks beweer je nog dat het de 935 is. :lol: (In het artikel staan trouwens geen lijnnummers?)
Het staat in een gelinkt artikel:
Schnellbuslinie 3 nach Sittard (Niederlande)
Buslinie 34 nach Kerkrade (Niederlande)
Buslinien 25, 33, 359 nach Vaals (Niederlande)
Buslinie 24 nach Kelmis (Belgien)
5 Buslinien im Kreis Heinsberg, die eine Haltestelle in den Niederlanden anfahren (nur auf Anfrage)
henrivanderweijden
Berichten: 720
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door henrivanderweijden »

Misschien dat ze ipv 359 de 35 bedoelen? Die rijdt wel naar Vaals grenze maar die komt de grens niet over dus zou niet genoemd hoeven worden.
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door umbusko »

Op de 350 is het AVV-tarief tegenwoordig geldig tot aan Vaals, dus dat moet hem zijn.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door Suus »

Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: JordiBrabant en 46 gasten