OV-kaartjes aanbiedingen

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door umbusko »

Dank, laat ik het er dan toch maar op wagen. Wel dan toch maar eens een keer een powerbank kopen.
gpvos
Berichten: 590
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door gpvos »

Ik heb ook maar een mobiele pas genomen, al had ik liever een papieren, aangezien ik nog helemaal geen reis gepland heb. De tweemaandenkaart is zo weinig duurder dan de maandkaart dat ik die maar heb genomen, met één extra reisje heb ik dat er alweer uit, of ik ga bijv. vijf weken op stap. Ik heb eerder met een mobiele pas gereisd, maar dat was alleen in Duitsland en Denemarken. Je kan inderdaad handmatig een reis toevoegen. Een powerbank is wel aan te raden, al is het maar voor de gemoedsrust.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door Chrysa »

Hoe zit het eigenlijk met Ierland? De One country passen voor Ierland worden alleen als papieren pas verkocht. Kan je daar met een mobiele Global Pass wel heen?



Zelf 2 passen van 3 maanden gekocht, met mn gereis tussen NL en CH haal ik dat er toch wel uit.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door Suus »

Vanwege de problemen met de Interrail-website is de actie verlengd tot 6:00 morgenochtend.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 637
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door DPDelft »

Heb je daar een bron van @Suus?

Ik zie dat inmiddels interrail.eu aangepast is met 6 uur later.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door Suus »

De timer op de website loopt langer door. Als je er op komt.

Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door Karl »

Maar ook nu nog doet de website moeilijk. Ik blijf in ieder geval een 'eindeloze zandloper' zien. Ik twijfel of ik de wekker om vijf uur vanochtend zit.
Het is een spectrum.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door umbusko »

Ik had gisteravond ook de eindeloze zandloper, maar vanmiddag ging het prima.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door Suus »

Inmiddels ook per Tweet bevestigd door Interrail: De actie loopt tot 6:00 morgenochtend

https://twitter.com/Interrail/status/15 ... 7554823172
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door Chrysa »

Ik heb m'n kaartjes ook om 03:00 moeten kopen. Deze drukte op de site voorspelt veel goeds voor de treinen op toeristische routes...
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door umbusko »

Berlin-Praha en Praha-Budapest zullen inderdaad wel weer drama worden, zoals altijd in de zomer. :Y
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13111
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door Z2N »

Voor drie euro heb je op die routes een prachtige stoelreservering, dan kan je ook zeker zijn van een plekje dat je bevalt. ;)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door umbusko »

Ja, in de zomer boek ik die ook zeker. Mensen van je stoel wegjagen (die hun koffers laten liggen) is in de zomer standaard inbegrepen trouwens. ;) Maar daarmee verdwijnt het probleem nog niet dat die treinen overvol en bloedheet zijn.
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door dennistd »

Suus schreef: di 10 mei 2022, 23:16 Inmiddels ook per Tweet bevestigd door Interrail: De actie loopt tot 6:00 morgenochtend

https://twitter.com/Interrail/status/15 ... 7554823172
En inmiddels tot 11u verlengd: https://twitter.com/lkoroes/status/1524152619660369924

En hoewel ik deze zomer ook al een Interrail gebruik heb ik toch maar besloten om ook nog een 3 maanden-pass te kopen voor volgend jaar. Voor €601 drie maanden lang onbeperkt 1e klas reizen in heel Europa vind ik toch een te goede aanbieding om te laten lopen (A)

Hij moet geactiveerd worden binnen 11 maanden, maar voor zover is ie dan ook nog gewoon de volledige tijd geldig. Dus activeren voor 11 april 2023 en vanaf dan 3 maanden lang geldig *O*

En toch was de Gold-Bahncard van 2014 nog goedkoper :lol:
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door Globetrotter »

https://www.treinreiziger.nl/duitsland- ... r-e-9/amp/

Zachtjes uitgedrukt is dit een hele mooie aanbieding. Weet iemand of je om gebruik te kunnen maken van dit aanbod, inwoner van Duitsland moet zijn of mag je dit bijvoorbeeld ook als Nederlander bestellen?
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door cassie127 »

Hij is hier al in de voorverkoop https://www.ssb-ag.de/tickets/9-euro-ticket/

Zal straks ook te koop zijn in alle Duitse kaartautomaten (dus ook die in Enschede, Venlo, Arnhem en Zevenaar).
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door Suus »

Ik zou toch nog heel even wachten met aanschaffen totdat eind deze week definitief duidelijk of het ticket er komt. Drie deelstaten liggen op het moment dwars.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door dennistd »

cassie127 schreef: ma 16 mei 2022, 20:55 Hij is hier al in de voorverkoop https://www.ssb-ag.de/tickets/9-euro-ticket/

Zal straks ook te koop zijn in alle Duitse kaartautomaten (dus ook die in Enschede, Venlo, Arnhem en Zevenaar).
Maar naar alle waarschijnlijkheid niet geldig van/naar de Nederlandse stations. Ook in grensoverschrijdende bussen maar tot de laatste halte voor de grens: https://www.24rhein.de/leben-im-westen/ ... 35233.html
Suus schreef: ma 16 mei 2022, 21:05 Ik zou toch nog heel even wachten met aanschaffen totdat eind deze week definitief duidelijk of het ticket er komt. Drie deelstaten liggen op het moment dwars.
Zie dit artikel inderdaad: https://bahnblogstelle.com/182031/milli ... nd-bahnen/
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door cassie127 »

Klopt schrijft het VRR ook. Al kun je dan (met vrij reizen abonnement) als nog zonder extra kosten in Weener/Leer, Gronau of Aachen komen (en hopelijk binnenkort ook Emmerich).

Al zou ik voor nu adviseren om op de andere grensovergangen een kaartje elk station in NL tot eerste station in DE te kopen met 100% korting in NL mits je daar recht op hebt, dan zijn de kosten vaak maar ergens in de €2,- enkele reis.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Philip
Berichten: 322
Lid geworden op: do 27 mei 2021, 18:37

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door Philip »

De Duitsers lijken wat moeite te hebben met de vraag of het abonnement geldig is tot de grens of tot het laatste station voor de grens.

En waarom doen ze weer zo moeilijk in het internationale verkeer? Gewoon geldig tot de grens en de Nederlandse abonnementen vanaf de grens en klaar.

Eventueel gewoon proberen:
'Gültig in ganz Deutschland und wir sind jetzt in Deutschland. Das ist doch klar?' Beetje dom doen dan maar. En in Nederland hang je hetzelfde verhaal op met je OV-chipkaart. Dat je niet ingecheckt bent is pech.

Wat een onnodig gezeur dit.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door en-es »

Waanzinnig goedkope aanbieding en dan nog zeuren.
henrivanderweijden
Berichten: 720
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door henrivanderweijden »

Jij zegt t , ik dacht t.
Philip
Berichten: 322
Lid geworden op: do 27 mei 2021, 18:37

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door Philip »

Zelf ga ik niet in Duitsland reizen deze zomer. Persoonlijk boeit het me dus niets. Het gaat me ook niet om die twee euro die je betaalt om het te kunnen regelen.

Stel dat je in Utrecht woont en een dagje naar Oberhausen zou willen. Je moet dan dus drie kaartjes hebben. Een van Utrecht naar Arnhem (kan met je abonnement), een van Arnhem naar Emmerich-Elten (met 100% korting in Nederland) en het negeneuro-kaartje.

Hoe groot acht je de kans dat de gemiddelde Nederlander dat kaartje van Arnhem naar Emmerich-Elten kan vinden? Kijk eens op community.ns.nl om te zien wat het niveau van de vragen is.

En dat terwijl er voor dit gezeur geen enkele goede reden is.
TomSteyl
Berichten: 304
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 14:33

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door TomSteyl »

Philip schreef: di 17 mei 2022, 13:07 Stel dat je in Utrecht woont en een dagje naar Oberhausen zou willen. Je moet dan dus drie kaartjes hebben. Een van Utrecht naar Arnhem (kan met je abonnement), een van Arnhem naar Emmerich-Elten (met 100% korting in Nederland) en het negeneuro-kaartje.

Hoe groot acht je de kans dat de gemiddelde Nederlander dat kaartje van Arnhem naar Emmerich-Elten kan vinden? Kijk eens op community.ns.nl om te zien wat het niveau van de vragen is.

En dat terwijl er voor dit gezeur geen enkele goede reden is.
Zit Elten wel in de NS-automaat inmiddels? :')
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
DDietzen
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door DDietzen »

De grensovergang bij Zevenaar is wellicht niet het beste voorbeeld, omdat je volgens de NS-reisplanner met je ov-chipkaart naar Emmerich-Elten en Emmerich kunt reizen. (Dat daar momenteel nog geen paaltjes staan, is niet mijn probleem (A) )

Maar ik ben het volledig eens met de hierboven aangekaarte principekwestie; het is totaal van de zotte dat je met een vrij reizen-abo geldig in heel Nederland en een 9-euro-ticket geldig in heel Duitsland niet legaal de grens over kunt zonder alsnog een obscuur ticket van een aantal euro uit een online boekingsmodule (want via de automaat kan het bij mijn weten niet als je 100% korting in NL wilt verrekenen) te moeten toveren. Zo ga je nóóit internationaal treinreizen een solide en aantrekkelijke optie maken :N
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten